Guru autofiksaaja.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by JJP
Käypä joskus autokisoissa katsomassa kalustoa, esim. sprinteissä pääsee yleisö ihan vapaasti varikkoalueelle ihmettelemään kilpureita. Useimmissa ei ole alkuperäistä autotehtaan insinöörin kädenjälkeä kuin korin muodoissa. Niin että joku varmaan uskaltaa...

- JjP

Näin on, varsinkin ralli crossissa kun on KRC luokka "muualla myös WRC" niin siellä tehot taitaa parhaimmillaan nousta autoissa 350hp luokkiin ylikin ja 0-100km/h 3,5sec. ja aika paljon kyseisessä luokassa näkee volvo 240:stä "suurin osa varmaankin" ja näissä autoissa näkyy se käden jälki :D ja se että kyllä niillä uskaltaa ajaa, ja jos ei uskalla ajaa autolla joka näyttää siltä niin ei sitten aja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Titan
Mistähän tuo on ton korin tuohon taikonut, ku se kuitenkin näytti ihan peltiä olevan? Tuskin se sitä on käsin naputellu jonkun kuvan perusteella!

Kyllä vaan - käsityönä oli pellit leiponut. Selvisi foorumeilla hiukan surffailtuani miksi siinä äijän kopiossa oli se konepellin nokka aavistuksen eri mallia kuin oikeassa Mersussa. Jätkä oli ottanut tarkentavia mittoja työntömitalla pienoismallista ja ko. pienoismalli ei ollut ihan täysin esikuvan mukainen!
 
Originally posted by JJP
Käypä joskus autokisoissa katsomassa kalustoa, esim. sprinteissä pääsee yleisö ihan vapaasti varikkoalueelle ihmettelemään kilpureita. Useimmissa ei ole alkuperäistä autotehtaan insinöörin kädenjälkeä kuin korin muodoissa. Niin että joku varmaan uskaltaa...

- JjP


No joo, mutta nyt onkin kyse ihan yleisille teille tarkoitetusta henkilöautosta, jonka pitäisi olla turvallinen sekä kuskille ja matkustajille että muille tielläliikkujille.
 
Onhan tossa hommaa ollut,mutta onko toi sitten ollu järkevää kasata lunastus autosta uudehko joka ei kumminkaa ole uusi. Osat tullu maksaan varmasti enemmän mitä uusi tommonen...
 
Originally posted by MuayThai
Onhan tossa hommaa ollut,mutta onko toi sitten ollu järkevää kasata lunastus autosta uudehko joka ei kumminkaa ole uusi. Osat tullu maksaan varmasti enemmän mitä uusi tommonen...

Taisinpa kertaalleen sanoa täällä että muistaakseni 75 000 €? tullut maksamaan ja 200 000€ tarjottu autosta jo.
 
Originally posted by Jansku
No joo, mutta nyt onkin kyse ihan yleisille teille tarkoitetusta henkilöautosta, jonka pitäisi olla turvallinen sekä kuskille ja matkustajille että muille tielläliikkujille.


Kyllä uskon että kyseinen auto on "turvallinen". Jos tommosen rakentaa "ammattitaidolla" niin eiköhän siinä vähän muutakin tehä kun pellit rytkästään päälle.
 
Originally posted by MuayThai
Onhan tossa hommaa ollut,mutta onko toi sitten ollu järkevää kasata lunastus autosta uudehko joka ei kumminkaa ole uusi. Osat tullu maksaan varmasti enemmän mitä uusi tommonen...

Halpaahan se pelti on, jos siitä on itse ne osat leiponut.

Varsinkin kun ottaa huomioon että SLR:ää tai sen osia ei voi mistään ostaa koska se ei ole vielä tuotannossa.
 
Originally posted by igf1bp3


On niitä kaksnelikymppisiä volvoja V8:llakin Suomessa. [/B]

joo 3,5 l roverin kasin luvat saa melkein mihin vulvaan vaan. Amazoneja, 142, 240 ,740 on suomessakin nähty melko usein. Ruotsissa taitaavat liikenteessä ajella 350 kasillakin vulvilla. Suomessa en tiiä onko kukaan joskus "aikoinaan" saanu lupia. Ainakin tosi tosi harvassa on jos on.
 
Originally posted by Jansku
No joo, mutta nyt onkin kyse ihan yleisille teille tarkoitetusta henkilöautosta, jonka pitäisi olla turvallinen sekä kuskille ja matkustajille että muille tielläliikkujille.

Aha. Eli siis tällä...

Uskaltaisiko joku oikeasti lähteä ajelemaan talla pohjassa omatekoisella "urheiluautolla"?

...tarkoititkin kilvellistä omatekoista urheiluautoa? Mikset heti sanonut niin? Vai keksitkö tuon "tieliikennekelpoisuus- ehdon" kenties lennosta, kun tajusit että "omatekoisilla urheiluautoilla" ajetaan jopa kestävyyskisoja, siis TÄYSIÄ ja tuntitolkulla kierrokset punarajalla, pidon äärimmäisellä rajalla missä alustageometriankin toimivuus mitataan monta kertaa kierroksessa ja turvallisuusnäkökohdat on huomioitu siinä mielessä että sekä kuskin että kanssakilpailijoiden pitäisi pysyä hengissä vaikka ajetaan kylki kyljessä kiinni (ja välillä lähempänäkin) -- kaikki tämä ilman mitään ongelmia, eikä kyseessä olekaan CADilla piirretty, vuosia suunniteltu autotehtaan luomus...

Jos haluat nähdä kalustoa, joka EI ole turvallinen kuskille, matkustajille ja muille tielläliikkujille, mene minkä tahansa motarin varteen varttitunniksi.

Jos joku rakentaa tyhjästä SLR- replican, niin meikäläinen pistää tuopin vetoa heti siitä, että siinä on kyseessä turvallisempi kapistus JA kuski kuin umpimähkään tieliikenteestä poimittu keskivertoauto keskivertokuskeineen.

- JjP
 
Originally posted by wezku
Eikö tuo auto ole Vision SLR replica..
Kone vanhemmasta mesestä johon laitettu uuden koneen koppa päälle ni peittyy vanha ruma lohko..

vai onko kenties tämä..:confused:
 

Liitteet

  • mb vision slr consept.jpg
    mb vision slr consept.jpg
    57 KB · Katsottu: 282
Originally posted by JJP
Aha. Eli siis tällä...



...tarkoititkin kilvellistä omatekoista urheiluautoa? Mikset heti sanonut niin? Vai keksitkö tuon "tieliikennekelpoisuus- ehdon" kenties lennosta, kun tajusit että "omatekoisilla urheiluautoilla" ajetaan jopa kestävyyskisoja, siis TÄYSIÄ ja tuntitolkulla kierrokset punarajalla, pidon äärimmäisellä rajalla missä alustageometriankin toimivuus mitataan monta kertaa kierroksessa ja turvallisuusnäkökohdat on huomioitu siinä mielessä että sekä kuskin että kanssakilpailijoiden pitäisi pysyä hengissä vaikka ajetaan kylki kyljessä kiinni (ja välillä lähempänäkin) -- kaikki tämä ilman mitään ongelmia, eikä kyseessä olekaan CADilla piirretty, vuosia suunniteltu autotehtaan luomus...

Jos haluat nähdä kalustoa, joka EI ole turvallinen kuskille, matkustajille ja muille tielläliikkujille, mene minkä tahansa motarin varteen varttitunniksi.

Jos joku rakentaa tyhjästä SLR- replican, niin meikäläinen pistää tuopin vetoa heti siitä, että siinä on kyseessä turvallisempi kapistus JA kuski kuin umpimähkään tieliikenteestä poimittu keskivertoauto keskivertokuskeineen.

- JjP

Näin on
 
Siis ekasta kuvasta näkee että kyseessä vanha sl mersu 80luvulta (?) ja siihe tehty uudet pintapellit ja sisutus.
Kyllä aika kurko saa olla jos väittää että tuossa nyt jotain vaarallista. Auton turvallisuus on alustasta ja korista kiinni ei siitä minkä muotiset on pintapellit. Ei tuossa ilmeiseti ole muutettu alustan ratkaisuja paljoakaan.
Sinänsä tuollainen taidon näyte pellin muotoilusta on kyllä aivan uskomatonta. Eiköhän tuossa ole hyvä referenssi työhakemukseen jonkun auto tehtaan protoja kasailemaan?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom