Guarana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZeiZei
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
No. niin eli voisiko Gurut täällä kertoa, että mitä guarana on ja minkälaista hyötyä siitä todellisuudessa saa? (saako mitään?)

edit: ja tiedän että se on jo kai luonnosta löytyvä piriste.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Amazonin sademetsissä kasvavan guarana-kasvin siemenet sisältävät kofeiinin kaltaista guaraniinia, joka stimuloi aivojen toimintaa ja kohentaa valppaustasoa.
Sen siis pitäisi piristää, nopeuttaa havainnointikykyä ja auttaa kestävyyslajeissa.
Source : marli

lisää:

"Quote"
* quickens perceptions
* delays sleep
* helps with endurance based activities
* can help to recover from a hangover
* impairs the appetite
* will lead to more frequent visits to the toilet
* causes a higher blood pressure and an increased heart rate
* can make you feel jittery and may prevent sleep at all.

www.guarana.com

Originally posted by lepex
Amazonin sademetsissä kasvavan guarana-kasvin siemenet sisältävät kofeiinin kaltaista guaraniinia, joka stimuloi aivojen toimintaa ja kohentaa valppaustasoa.
Sen siis pitäisi piristää, nopeuttaa havainnointikykyä ja auttaa kestävyyslajeissa.
Source : marli

lisää:

www.gurana.com

kiitos. toinen asia, on että eroaako se kofeiinista ratkaisevasti. Esim. olisiko järkevää laittaa johonkin piriste tuotteeseen molempia guaranaa ja kofeiinia?

Guarana contains tetramethylxanthine (guaranine), up to 5.8%, a compound almost identical to caffeine. Guarana takes about an hour to be metabolized via the digestive system. The slow rate of absorption leads to less tension and stress than when caffeine is consumed. When roasted, guaranine converts to caffeine.

Eräällä sivustolla kerrottiin myös että guaraniinin ja synteettisen kofeiinin sivuvaikutuksilla olisi eroa.

Vaikutukset näyttää olevan siis guaraniinilla ja kofeiinilla samat, ainakin positiiviset mutta negatiivisilla vaikutuksilla on varmaankin sekä eroa että samankaltaisuuksia.

Guaranaa ja kofeiinia käytetään samoissa palautusjuomissa (valmiit drinkit) ainakin Amerikan puolella, Suomesta en ole aivan varma.

Tohon faktaan ja omiin tietoihini viitatenkin uskoisin olevan järkevää käyttää molempia samassa juomassa.

:offtopic:
Itse ainakin juon päivässä todella paljon kahvia ja ennen salia pitäisi juoda sen kuusi kuppia, ennenkuin tapahtuu mitään ratkaisevaa.
Sen sijasta olen käytellyt tässä aina välillä Guarana-Jauhetta ja tuntuu tepsivän huomattavasti paremmin.

Joku tosiaan, joka on perehtynyt asiaan, voisi valaista että vaikuttaako guarana ja kofeiini eri tavoilla/kautta, oikeasti?

Ja onhan se placebo vaikutus parempi kuin ei mitn.

Jos nyt en pahasti väärin muista niin Battery sisältää molempia, jos oon väärässä niin oikaiskoot joku...:thumbs:

Battery tölkin kyljestä.
sisältää: kahvi,- ja guarana uute (kofeiinia 320mg/l). Eli siis tässä on ilmoitettu paljonko no yhdessä sisältävät kofeiinia?!

Onhan noissa suomessa myytävissä "Energia "juomissa kaikissa oikeestaan guaranaa ja koffia sekasin = Battery, ED, RedBull, Powerade, ja se hartwalin litku......Itse paljon yötöitä tekevänä voin todeta ainakin sen että Kofeiini tosiaan potkaisee aikasemmin, miinus puolena se että tulee välillä kummallinen olo vatsa murisee ja vääntelehtii ja jos otan esim. 2 koffitabua samalla niin välillä tulee melkein kuumeinen olo (hutera, tuntuu ku olis joku v*tun Duracel pupu :kuola:) Guarana pitoset juomat taas vaikuttaa paljon hitaammin jos ollenkaan. Ai niin ja en juo paljoa kahvia joten mulle noi koffi tabut potki parhaiten 3.5E purkki mikä kestää 6kk.................

...

Itse ostin paketin guaranatabuja(oli muuten kalliita) ja kyllä niistä hieman piristyy ja ainakaan ei mene pakki sekaisin, niinkuin kofeiini tabuista. Tosin taidan pitäytyä silti kofeiinissa, kun en vielä ole lotossa voitanut.

Re: ...

Originally posted by DarkMarkDoom
Itse ostin paketin guaranatabuja(oli muuten kalliita) ja kyllä niistä hieman piristyy ja ainakaan ei mene pakki sekaisin, niinkuin kofeiini tabuista. Tosin taidan pitäytyä silti kofeiinissa, kun en vielä ole lotossa voitanut.

joo, eli jos jengi jaksaisi vaikka mailata mulle osoitteita mistä voisi tilata guarana jauhetta/tabuja.

Re: Re: ...

Originally posted by ZeiZei
joo, eli jos jengi jaksaisi vaikka mailata mulle osoitteita mistä voisi tilata guarana jauhetta/tabuja.

Mistä tahansa luontaistuotekaupasta.

Originally posted by Stryker
Onhan noissa suomessa myytävissä "Energia "juomissa kaikissa oikeestaan guaranaa ja koffia sekasin = Battery, ED, RedBull, Powerade, ja se hartwalin litku......Itse paljon yötöitä tekevänä voin todeta ainakin sen että Kofeiini tosiaan potkaisee aikasemmin, miinus puolena se että tulee välillä kummallinen olo vatsa murisee ja vääntelehtii ja jos otan esim. 2 koffitabua samalla niin välillä tulee melkein kuumeinen olo (hutera, tuntuu ku olis joku v*tun Duracel pupu :kuola:) Guarana pitoset juomat taas vaikuttaa paljon hitaammin jos ollenkaan. Ai niin ja en juo paljoa kahvia joten mulle noi koffi tabut potki parhaiten 3.5E purkki mikä kestää 6kk.................

Sama juttu noiden kofeiinitabujen kanssa, nuo energiajuomat ovat aivan sikakalliita, tosi joskus on tullut ostettuu pitkän ajomatkan yhteydessä esim. huoltsikalla sen limun sijasta, ei väsytä ajaminen läheskään niin paljon!!

Mutta ennen reeniä 2-3 kofutablettia potkii kyllä todella mukavasti...ja vielä kun puresekee ne niin se imeytyminen on nopeampaa!!

Re: Re: ...

Originally posted by ZeiZei
Wrangella oli ainakin joku guorana valmiste.
Tosin hintaa 6.5e ja 50 tablettia ja suositus annos on 5 tabuu ennen treeniä joten toi kestää vaan 10treeniä:david:

Mä oon pitäny hyvänä tuotteena red force juomaa,se sisältää guarana ja kofeiinia. On halvempi vaihtoehto batterylle ja vastaaville. Tiedä sit tehosta mutta hyvä maku on ainakin.

Originally posted by efuman
Mä oon pitäny hyvänä tuotteena red force juomaa,se sisältää guarana ja kofeiinia. On halvempi vaihtoehto batterylle ja vastaaville. Tiedä sit tehosta mutta hyvä maku on ainakin.

Varifrån kan du få Red Force? Hur mycket de innehaller quarana och koffein?

Nyt kun puhe kääntyi energiajuomiin, niin pitää kehua ABB:n Adrenalin Stackia josta täälläkin on ollut puhetta. Vaikka kyseinen juoma ei sisälläkään efedriiiniä, niin se potkii aika pirun hyvin, Batterya ja vastaavia ei voi edes verrata. Suosittelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom