GSM valvontakamera kotiin?

Onko kokemuksia edullisimmista gsm pohjaisista valvontakameroista kotia. Asutaan pienessä rivarissa ja mitään järeitä laitteita en rupea ottamaan, enkä varsinkaan mitään määräaikaisia g4s, aroundio tms.. Turhaa meille. Tämäkin on varmaan kohtuu turha ostos, mutta pientä rauhaa saa matkoilla. Jos sattuisi hälytys tulemaan ja näkee hahmon, niin ei muutakuin soitto poliisille ja poliisi on taatusti nopeammin paikalla kuin vartiointifirma...

Naapurit on tuttuja ja kyttäys toimii molemminpuolin hyvin, joten lisäturvaa siitäkin!

Haluaisin kuitenkin jonkun edullisen vempeleen ilmaisemaan jos joskus joku murtautuisi tai jotain muuta sattuisi kämpässä ja olen pitkän tutkiskelun pohjalta päätynyt tällaiseen digivahti (videovahti) alarm hälyttimeen. Onko kellään kokemuksia?

http://www.digipiste.fi/product_info.php?products_id=2603

Edullinen kertahinta, sekä minimaaliset kk-maksut puoltaisi tämän hankintaa. Tokihan se vituttaa jos laite on susi ja lähettelee kuvaviestejä itsekseen, turhia hälyjä ym....En tiedä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sattuisi hälytys tulemaan ja näkee hahmon, niin ei muutakuin soitto poliisille ja poliisi on taatusti nopeammin paikalla kuin vartiointifirma...

Poliisit ja palokunta eivät lähde paikalle, jos siviili ilmoittaa kamerassaan näkyvän jonkun kotiinsa kuulumattoman henkilön. Tämä on fakta!
Eikä poliisi tosiaankaan ole ennen vartiointifirmaa paikalla :D

MAINOS! Alan johtavilta palveluntarjoajilta saa kattavan kodin turvallisuusjärjestelmän alle kuuteen sataan. Palo,murto tai mikä muu tahansa yllätävä tilanne kodissasi sitten sattuukaan niin lähtee viranomaisille suoraan tieto ja hälytys on alan ammattilaisten kuvan avulla varmentama. Kuukausimaksut noin 30€. Parhaimmat toimijat eivät vaadi määräaikaisia sopimuksia! Itsellä kodinturvallisuusalasta 12v kokemus.

Poliisit ja palokunta eivät lähde paikalle, jos siviili ilmoittaa kamerassaan näkyvän jonkun kotiinsa kuulumattoman henkilön. Tämä on fakta!
Eikä poliisi tosiaankaan ole ennen vartiointifirmaa paikalla :D

Joopa joo, taitaa olla myyntihuijarin puhetta... Miksei poliisi mene paikalle jos kameran välityksellä näet kotonasi murtovarkaan?

Joopa joo, taitaa olla myyntihuijarin puhetta... Miksei poliisi mene paikalle jos kameran välityksellä näet kotonasi murtovarkaan?

Kuka se myyjä lienee. Tuore nicki Probyte nostaa 3 v vanhan ketju ja ehdottaa jotain Provendorin vehkeitä...

Sinänsä mielenkiintoinen kysymys tuo, että mikä on poliisin suhtautuminen, jos kameroissa todella näkyy kuulumaton vieras. Vanhoilla kamerattomilla hälyillä asia olikin yksinkertaisempi ja vähäinen kiinnostus ymmärrettävää.

Poliisi ja palokunta vaativat ihmishavainnon. Samaan päästään sillä, että hälytyskeskus varmentaa hälytyksen. Ei riitä, että Taavetti Tavallinen ilmoittaa hälytyskeskukseen, että näen kameroistani murtomiehen tai palon.

No jumankauta onhan se ihmishavainto jos sä sen kamerasta näet! Sanooko poliisi että ei myö uskota, käy kurkistamassa ovenraosta niin sitte me tullaan.

Poliisi ja palokunta vaativat ihmishavainnon. Samaan päästään sillä, että hälytyskeskus varmentaa hälytyksen. Ei riitä, että Taavetti Tavallinen ilmoittaa hälytyskeskukseen, että näen kameroistani murtomiehen tai palon.

Eli Taavetin kannattaa vain soittaessa valehdella olevansa paikan päällä niin säästää hälyfirman maksut?

Tai sanoa vaikka ilmoituspuhelussa että on jo autolla menossa paikalle haulikko matkassa.

Soittaa että nyt on murtovarkaita kämpässä, ovat jo sisällä ja osoite on nönnönnöö. Uhkaa vielä jollain omankäden oikeudella ja lyö luurit niin eiköhän sieltä partio tule.

Valehtelu on yksi mahdollisuus tai sitten Jannen mainitsema väkivallalla uhkaaminen :D Ongelmana tässä on se, että et ole aina itse varmistamassa hälytystä ja et ole myöskään silloin paikalla kun poliisi saapuu paikalle. Kalliimmaksi ongelmaksi tulee kun ilmoitat näkeväsi kameroista savua ja näin ei olekaan. Seurauksena palokunnalta pikku lasku. Hälytyksistä eivät isoimmat firmat laskuta mitään. Maksettavaksi jää vain se noin 30€/kk, jolloin kotisi koskemattomuudesta ja paloturvallisuudesta pitävät huolen alan ammattilaiset myös silloin kuin itse olet poissa kotoasi.

No jumankauta onhan se ihmishavainto jos sä sen kamerasta näet! Sanooko poliisi että ei myö uskota, käy kurkistamassa ovenraosta niin sitte me tullaan.
Hieman eri asia kun hälytyskeskus varmistaa asian kuvasta kuin se, että joku muu sen tekee. Hälytyskeskuksen kautta tiedetään millainen järjestelmä kodissa on. Kuvan laatu ja järjestelmän kautta tulevat muut hälytyksen vahvistukset näkyvät myös hälyssä. Tällä myös poissuljetaan väärät hälytykset ja esim. humalassa tehdyt pilasoitot. Eli poliisi ja palokunta eivät lähde varmistamaan yksityisihmisten ilmoittamia hälytyksiä.

Hieman eri asia kun hälytyskeskus varmistaa asian kuvasta kuin se, että joku muu sen tekee. Hälytyskeskuksen kautta tiedetään millainen järjestelmä kodissa on. Kuvan laatu ja järjestelmän kautta tulevat muut hälytyksen vahvistukset näkyvät myös hälyssä. Tällä myös poissuljetaan väärät hälytykset ja esim. humalassa tehdyt pilasoitot. Eli poliisi ja palokunta eivät lähde varmistamaan yksityisihmisten ilmoittamia hälytyksiä.
Uskotko itse noita sun myyntipuheita?

Siis meinaatteko te, että kamerasta katsottuna vieraan ihmisen näkeminen omassa kodissa ei riitä poliisille, vaan siihen vaaditaan joku kirjekurssin käynyt finninaama soittamaan omistajan puolesta hätäkeskuskukseen? Ei vittu voi paikkaansa tai sitten tässä hommassa on jotain harvinaisen viturallaan.

Mihin tää fakta perustuu? Tai sen kyllä uskon ettei palokunta lähde paikalle kriminaalia kiinniottamaan, mutta ihan kokemuspohjaisesti voin kertoa että partio ilmaantuu kyllä paikalle jos soittaa ja kertoo että valvontakamerassa näkyy murtautuja.

Myyntipuheiden lähteenä viranomaisia ja yksityisiä ihmisiä palveleva hätäkeskuksemme. Voit tuolta myös itse tarkistaa myyntipuheideni oikeellisuuden.
Missä kohti tuolla kerrotaan että poliisi ei tule paikalle jos siivilihenkilö ei ole fyysisesti paikalla kohteessa johon murtaudutaan?

Ei sanota missään mutta sanotaan, että ilmoituksen antajan pitäisi saada itse näköhavainto havainnostaan. Ei kolmannen kautta! En jaksa vänkätä asiasta josta minua on informoinut useamman kaupungin poliisi - ja pelastusviranomaisten esimiehet. Johonkinhan se raja pitää vetää milloin viranomaiset liikahtavat jos ihmiset soittelevat, että heidän "kamera"vahdissaan näkyy jotain liikettä.

Siis meinaatteko te, että kamerasta katsottuna vieraan ihmisen näkeminen omassa kodissa ei riitä poliisille, vaan siihen vaaditaan joku kirjekurssin käynyt finninaama soittamaan omistajan puolesta hätäkeskuskukseen? Ei vittu voi paikkaansa tai sitten tässä hommassa on jotain harvinaisen viturallaan.

Nämä finninaamat jotka työskentelevät hätäkeskuksissa päivystävät siellä useamman ihmisen ryhmissä ja ovat alansa ammattilaisia. En nyt puhu perinteisistä vartiointiratkaisuista jolloin hälytys piti kuitata paikalle menemällä. Vartijat lähtevät hälytysten ollessa varmistettuja kuitenkin paikalle, mutta tätä ennen oikeille viranomaisille on jo mennyt varmistettu tieto hälytyksen syistä.

Ei sanota missään mutta sanotaan, että ilmoituksen antajan pitäisi saada itse näköhavainto havainnostaan. Ei kolmannen kautta! En jaksa vänkätä asiasta josta minua on informoinut useamman kaupungin poliisi - ja pelastusviranomaisten esimiehet. Johonkinhan se raja pitää vetää milloin viranomaiset liikahtavat jos ihmiset soittelevat, että heidän "kamera"vahdissaan näkyy jotain liikettä.
Laitatko vaikka ihan copy-pastella sen kohdan, jossa sanotaan että ilmoituksen antajan pitää saada välitön näköhavainto murtautujasta, ei sähköisesti vaan konkreettisesti paikan päällä, ennen kun partio paikalle heilahtaa. Vai tarkoitatko mahdollisesti kohtaa "Soita hätäpuhelu itse, jos voit"?

Sinun teoriasi mukaanko partiota ei lähetetä jos talon omistaja näkee valvontakamerassa liikettä, mutta lähetetään, jos teidän vartiointiliikkeen sedät näkevät asiakkaan kamerassa liikettä? Saanko saattaa yrityksesi markkinointitaktiikan ("poliisi ei tule yksityishenkilön soitosta") kuluttajaviranomaisten arvioitavaksi?

Laitatko vaikka ihan copy-pastella sen kohdan, jossa sanotaan että ilmoituksen antajan pitää saada välitön näköhavainto murtautujasta, ei sähköisesti vaan konkreettisesti paikan päällä, ennen kun partio paikalle heilahtaa. Vai tarkoitatko mahdollisesti kohtaa "Soita hätäpuhelu itse, jos voit"?

Hälytyskeskus tekee päätöksen tapauskohtaisesti lähettääkö poliisit paikalle! Poliisi ei ei käy varmistamassa hälytyksiä!

Sinun teoriasi mukaanko partiota ei lähetetä jos talon omistaja näkee valvontakamerassa liikettä, mutta lähetetään, jos teidän vartiointiliikkeen sedät näkevät asiakkaan kamerassa liikettä? Saanko saattaa yrityksesi markkinointitaktiikan ("poliisi ei tule yksityishenkilön soitosta") kuluttajaviranomaisten arvioitavaksi?
Edelleenkin hälytyskeskus tekee päätöksen lähettääkö pelkän siviilin KAMERESSA näkyvän hälytyksen aiheuttavan asian (Ulkopuolinen asuntoon kuulumaton henkilö tai esim savuhälytys) vuoksi apua paikalle. Yksinkertaistettuna; kun hälytyskeskukseen on tullut tieto , että asunnosta tulee esim. lämpö ja savuhavainto ja hälytyksen välittäjänä toimii ihminen joka työskentelee itse hälytyskeskuksessa on asialla tietenkin isompi painoarvo. Eli silloin voidaan sanoa , että hälytys on oikeasti varmistettu. En työskentele vartiointipalveluita tarjoavassa yrityksessä! Kyselyä voit laittaa suoraan hälytyskeskukseen heidän toimintatavoista.

Edelleenkin hälytyskeskus tekee päätöksen lähettääkö pelkän siviilin KAMERESSA näkyvän hälytyksen aiheuttavan asian (Ulkopuolinen asuntoon kuulumaton henkilö tai esim savuhälytys) vuoksi apua paikalle. Yksinkertaistettuna; kun hälytyskeskukseen on tullut tieto , että asunnosta tulee esim. lämpö ja savuhavainto ja hälytyksen välittäjänä toimii ihminen joka työskentelee itse hälytyskeskuksessa on asialla tietenkin isompi painoarvo. Eli silloin voidaan sanoa , että hälytys on oikeasti varmistettu. En työskentele vartiointipalveluita tarjoavassa yrityksessä! Kyselyä voit laittaa suoraan hälytyskeskukseen heidän toimintatavoista.

Hätäkeskus edelleenkin tekee päätöksen mihin toimenpiteisiin ryhtyy hätäsoiton johdosta, tästä olemme samaa mieltä. Sinä esitit faktana väitteen että se päätös on automaattisesti kielteinen, mikäli soitto koskee valvontakamerassa näkymää rosmoa ja soittaja on siviili joka ei työskentele yksityisen vartiointifirman leivissä.

Jänskästi muuten puhut hätäkeskuslaitoksesta ja yksityisen vartiointiliikeen "hälytyskeskuksesta" synonyyminä, ("ihminen joka työskentelee itse hälytyskeskuksessa"), vaikka nyt ei kuitenkaan kumpikaan tainnut puhua tilanteesta jossa Häken hätäkeskuspäivystäjä rimpauttelee itse hätänumeroon?

Voin kyllä laittaa kyselyä hätäkeskukseen heidän toimintatavoistaan, mutta en oikein näe älykkäänä tiedustella että ihanko oikeesti hei jos minä soitan että kämpästä tulee savua niin te ette tuu, mutta jos maksan riittävästi rahaa vartiointifirmalle niin sitten te tuutte kun niitten "hälytyskeskus" soittaa. Ja en minä kuvitellutkaan että työskentelet vartiointipalvelua tuottavassa yrityksessä, veikkaus meni lähinnä myynnin puolelle.

Kautta määräaikaisen vanhemman konstaapelin virkani tämähän on silkkaa sontaa!

Mikäli kansalainen ilmoittaa hätäkeskukseen havainneensa valvontalaitteeltaan mahdollisen rikoksen, hengen- tai terveydenvaaran ja/ tai omaisuusvahingon, niin kyllä hätäkeskus välittää tiedon asiasta vastuuviranomaiselle. Hämärähommissa se luonnollisesti on poliisi. Kamerassa näkyvän savun tapauksessa palokunta.

Vastuuviranomainen sitten päättää mitä se asialle tekee. Omakohtaisesta kokemuksesta voin todeta, että mikäli poliisille ilmoitetaan meneillään olevasta rikoksesta, niin poliisi toimii. Oli ilmoittajana sitten ruudultaan kuvaa katsova kansalainen tai tiluksien yllä kaarteleva vartiokotka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom