GSM-numero 'salaiseksi'

Mietin tässä tänään, että saako omaa kännykkänumeroa jotenkin salaiseksi.
En halua että noilla findereillä tai numeropalveluilla saa mun nimellä tai osoitteella mun puhelinnumeroa tietoonsa. Onnistuukohan jotenkin?

edit: saunalahden asiakaspalveluun jonotusaika on niin pitkä tähän aikaan päivästä että päätin kysyä täältä neuvoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikanaan oli olemassa sellainen palvelu kuin Puhelintarjonnan Rajoittamispalvelu. Tiedä hänät, onko nykyään..?

Tylerd sanoi:
No tottahan munassa se onnistuu, muuta kun soitat asiakaspalveluun ja thats it....

Juuri näin, itse muutin numeroni salaiseksi viime keväänä, ja tämä vaati täsmälleen yhden soiton asiakaspalveluun. Liittymä on mullakin Sauniksen, ja parin-kolmen päivän kuluttua soitostani tuo salaus astui voimaan. Voilà!

Tuplapousti, enkä voi enää poistaa. Pahoitteluni asianomaisille itseni ja muitten puolesta.

screwdriver sanoi:
edit: saunalahden asiakaspalveluun jonotusaika on niin pitkä tähän aikaan päivästä että päätin kysyä täältä neuvoa.

VINKKI

Lähetä sähköpostia ja pyydä että soittavat jos sähköposti ei kelpaa.. mulla on toiminut. Sähköpostiin tietty sitten kaikki tiedot henkilötunnuksesta kengänkokoon.

Soneralla saa numeron salaiseksi vaikka netin kautta ja helposti vielä. Eli puhelinliittymän hallintasivuille -> tekstiviestillä salasana kännyyn (kesti noin sekunnin tekstiviestin lähettämisen jälkeen) -> kirjautuu sisälle -> valitsee haluamansa palvelun -> hyväksyy. Se on siinä. Luulisi, että Saunalahdellakin on samanlainen palvelu. Ei tarvi roikkua puhelimessa puoltapäivää tollasen hoitamiseen.

Saunalahdellahan on ne oma.saunalahti.fi netti sivut joihin pääsee tunnuksilla sisään, tunnukset tulee automaattisesti kaikille kenellä Saunalahden liittymä on. Siellä pystyy muokkaamaan liittymää oman mielen mukaan ja muutokset astuu voimaan välittömästi kun olet ne hyväksynyt.

Identificare sanoi:
Muista, jos lähetät tekstiviestejä,salainen numerosi näkyy silti!

Näkyy se vissiin soittaessakin. Mun ymmärtääkseni toi "tuntematon numero" ilmestyy ruudulle vain jos puhelimen asetuksista on muutettu numeronnäytön esto asetuksia (tjsp.). Mutta vaikka numero näkyy niin mistään ei saa selville kenelle se kuuluu (siis mikäli se on salainen).

Miten jollain voisi olla tarve lähettää tekstiviesti, josta ei nää lähettäjän numeroa?

Aslak sanoi:
Näkyy se vissiin soittaessakin. Mun ymmärtääkseni toi "tuntematon numero" ilmestyy ruudulle vain jos puhelimen asetuksista on muutettu numeronnäytön esto asetuksia (tjsp.).
Näin se menee. Lisäksi über-coolit melkein-julkkikset pitävät puhelimissaan aina sitä numeron näkymisen estävää asetusta päällä. No, joillakin harvoilla se on jonkun oikean syyn takia, mutta useimmille se on vaan sellainen siisti juttu. :rolleyes: Kuinka moni teistä edes vastaa näihin "Puhelu"-puheluihin, joissa soittaja on estänyt numeron näkymisen? En minä ainakaan.

Tomi sanoi:
Näin se menee. Lisäksi über-coolit melkein-julkkikset pitävät puhelimissaan aina sitä numeron näkymisen estävää asetusta päällä. No, joillakin harvoilla se on jonkun oikean syyn takia, mutta useimmille se on vaan sellainen siisti juttu. :rolleyes: Kuinka moni teistä edes vastaa näihin "Puhelu"-puheluihin, joissa soittaja on estänyt numeron näkymisen? En minä ainakaan.

Hmm. Mulla on salainen numero ja kun puhelimessa on valittuna se "sopimuksen mukaan" siellä numeron näyttö asetuksissa, niin muut eivät näe numeroani.? Jos valitsee, että numeron näyttö käytössä niin silloin se näkyy, kun soittaa. Itse pidän aina päällä sitä numeron näyttö...

Jotkut tutut pitävät sitä ilmeisesti coolina tai jotain, kun soittavat aina numerottomana. Paskaa hommaa musta, jos ei sille oikeasti ole käyttöä. ;)

Aslak sanoi:
Näkyy se vissiin soittaessakin. Mun ymmärtääkseni toi "tuntematon numero" ilmestyy ruudulle vain jos puhelimen asetuksista on muutettu numeronnäytön esto asetuksia (tjsp.). Mutta vaikka numero näkyy niin mistään ei saa selville kenelle se kuuluu (siis mikäli se on salainen).

Kuten tuolla jo sanottiin, riippuen liittymäsopimuksesta numero näkyy tai ei näy. Lisäksi numeronäytön voi estää puhelimen asetuksista.

HITB sanoi:
Hmm. Mulla on salainen numero ja kun puhelimessa on valittuna se "sopimuksen mukaan" siellä numeron näyttö asetuksissa, niin muut eivät näe numeroani.? Jos valitsee, että numeron näyttö käytössä niin silloin se näkyy, kun soittaa. Itse pidän aina päällä sitä numeron näyttö...

Sama homma meikäläisellä ite otin liittymän salaiseksi kun kaikki perkeleen lehtimyyjät soitteli kokoajan, eikä minua ainakaan se haittaa vaikka joku saiskin mun numeron mutta ei saa ainakaan tietää kenen numero se on jos tiedustelee... :D

Itse olen törmännyt ongelmiin numeron salauksen kanssa. Olin silloin töissä Soneran asiakaspalvelussa jossa näitä asoita käsiteltiin päivittäin. Monesti tuli esille tapauksia joissa numero oli muutettu salaiseksi useita kuukausia aikaisemmin, mutta se silti näkyi numeropalvelussa. Syynä oli se, että jotkut numeropalvelut käyttää useampaan järjestelmää ja numero ei poistunut kaikista järjestelmistä. :down:

Kun numeron muuttaa salaiseksi, niin ei voi kyllä olla ihan varma, että se todella on "salainen". Paras tapa saada salainen numero on avata uusi ja laittaa se heti kättelyssä salaiseksi. Tällöin numeroa ei alunperinkään syötetä numeropalveluiden järjestelmiin.

Numeropalvelut ovat nykyään mielestäni aikamoinen viidakko kun on Fonectaa, Elisaa, Numeronettiä jne...

Ainakin Kolumbuksella tuossa numeron näkymisessä vaikka se on salainen on kolme vaihtoehtoa:
1.numero näkyy soitettaessa,mutta sen saa halutessaan estettyä
2.numero ei näy soitettaessa,mutta sen saa halutessaan näkyviin
3.numero ei näy soitettaessa missään tapauksessa

Ja kun oikein salaisiksi ruvetaan, niin maistraattiin ilmotus osoitteen salaamisesta. Muuton yhteydessä se onnistuu, mutten tiedäkkään jo olemassa olevan osoitteen salaamisesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom