Grillikausi alkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Naudan entrecotea

Tuli väännettyä ekan kerran savustimessa naudan entrecotea kokonaisena. Suosittelen lämpimästi myös muille puutarhan grillikeisareille, on meinaat totaalisen mehukasta.

Tulihan sitä jotain muutakin avg. kamaa tehtyä:

Tuli väännettyä ekan kerran savustimessa naudan entrecotea kokonaisena. Suosittelen lämpimästi myös muille puutarhan grillikeisareille, on meinaat totaalisen mehukasta.

Hmm toi kokonainen Entrecote voisi toimia ihan grillissäkin epäsuoralla lämmöllä ei sillä, että pihvitkään harvoin pieleen menee.

Ai että mitkä kelit!

Tänään grillataan jotain erilaista (itselle). Hevonsenlihapihvejä!
Mitä noiden kanssa kannattais pieraista lisukkeeksi?

S'on kesä?

Itse ajattelin olla rohkea ja lähteä riistalla kokeilemaan, vaikka on sen verran kallista lihaa että ei haluaisi pilata.

Kaurista, teertä, hirveä ja sorsaa olisi pakkasessa. Niillä lähetään ja syssymmällä sitten täydennystä ... ehkä.

S'on kesä?

Itse ajattelin olla rohkea ja lähteä riistalla kokeilemaan, vaikka on sen verran kallista lihaa että ei haluaisi pilata.

Kaurista, teertä, hirveä ja sorsaa olisi pakkasessa. Niillä lähetään ja syssymmällä sitten täydennystä ... ehkä.

Kauris on noista manitsemistasi mun makuun parasta (tosin sorsaa en oo testannut) :kuola:

Kauris on noista manitsemistasi mun makuun parasta (tosin sorsaa en oo testannut) :kuola:

Kauriin ulkofilee on kyllä jotain aivan mahtavaa. Grillaamisen osalta ehkä vähän tylsää kun voisi melkeen raakana syödä. Jos vaikka lautasen veisi nopeasti ihan läheltä grillin ohi niin ei menisi yli :)

Melkeen kyllä hirven ulkofileen (mielellään vasan) laitan samaan kastiin. Sitä saa vähän grillatakkin.

Molemmat todella helppoja kun eivät vaadi kuin suolan ja pippurin, eikä sillä pippurillakaan niin väliä.

Teeri voi kyllä olla hankalampi. 1 testin ajattelin tehdän ihan niin että muilutan täkän ohueammaksi ja sitten pippuri ja suola päälle ja pari minuuttia per puoli parilalla. Jos ei noin toimi niin sitten pastörointi ja käyttö kuumalla parilalla, ehkä jonkunlainen glaseeraus päälle.

no katotaan kuinka käypi ...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kauriin ulkofilee on kyllä jotain aivan mahtavaa. Grillaamisen osalta ehkä vähän tylsää kun voisi melkeen raakana syödä. Jos vaikka lautasen veisi nopeasti ihan läheltä grillin ohi niin ei menisi yli :)

Melkeen kyllä hirven ulkofileen (mielellään vasan) laitan samaan kastiin. Sitä saa vähän grillatakkin.

Mä rankkaan kauriin vähän hirveä ylemmäs. Joo, todellakin erittäin lyhyt kypsennys kauriin fileelle, mediumina on jo pilalla xD
Faijan kanssa joskus tehtiin tuota kaurista ja sen kylkeen oli vanhan liiton reseptillä sienikastike :kuola: Mouthgasm.

Mä rankkaan kauriin vähän hirveä ylemmäs. Joo, todellakin erittäin lyhyt kypsennys kauriin fileelle, mediumina on jo pilalla xD
Faijan kanssa joskus tehtiin tuota kaurista ja sen kylkeen oli vanhan liiton reseptillä sienikastike :kuola: Mouthgasm.

Näin. Jos on vaan syönyt sitä kaupan peruspaskaa niin ei tiedä mitä hyvä on.

Koitetaan löytyiskö tästä ketjusta apuja:

Vanha Landman ollut huonolla pidolla ja sateessa yms useamman vuoden kun ei ole ollut käytössä. Puisen kärrin ajattelin hioa ja malata mutta mites tuon itse grillin ja valurautapolttimot yms saisi puhdistettua perusteellisesti ?

Koitetaan löytyiskö tästä ketjusta apuja:

Vanha Landman ollut huonolla pidolla ja sateessa yms useamman vuoden kun ei ole ollut käytössä. Puisen kärrin ajattelin hioa ja malata mutta mites tuon itse grillin ja valurautapolttimot yms saisi puhdistettua perusteellisesti ?

Polttimet ja muut nippelit puhdistuu nätisti elektrolyysillä, kato youtubesta ohjeet.

Oletteko jo alkaneet valmistautumaan juhannukseen ja sitä myöden armottomaan lihan paistamiseen?

Itse pistin ennakkotilaukseen naudan rintaa 4 kg ja sian kylkeä 2-3 kg.

Ei oikeen lähe nyt grillikausi käyntiin kun 5e ruosteinen pallogrilli mätänee pihalla.. Kovasti olen pienehköä kaasugrilliä himoinnut (weber e-210, landmann triton 2) mutta tällä foorumilla moiset ajatukset on suolattu aika tehokkaasti. Niin että pitäiskö sittenkin hakea joku hippasen laadukkaampi hiiligrilli?

Viimeksi muokattu:
1503872_10152277776199843_3561653446829480629_n.jpg

10422412_10152277776194843_4268265912654850981_n.jpg

10376134_10152277776189843_5826424976442819235_n.jpg

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net...9_10152299662669843_4996312809787458336_n.jpg

Tässä oma bbq savustinprojekti pystymalli. Jussina tulille.

Olisiko hyviä vinkkejä ribsien kuivamausteeksi ja dippimarinaadiksi?

- - - Updated - - -

tässä viellä kuva valmiina.

10406759_10152299662669843_4996312809787458336_n.jpg

^ asiallinen savustin. Itse olen kanssa miettinyt pystymallisen rakentamista, on tilankäytön kannalta fiksumpi. Pistä sitten juhannuksena pientä raporttia, että kuinka toimi.

Zone-sarja -42%
Kiitos vinkeistä, hankittuna kaslerpala, vähän isompi possunniska, ribsejä ja kylkeä. Laittelen raporttia jussin jälkeen.

Back
Ylös Bottom