Grillikausi alkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ikä
47
Mimmeillä oli jo thread aiheesta, mutta laitetaa nyt yleisellekin, että saa äijätkin kertoa mielipiteensä.

Elikkäs mitäs herkkuja porukat grillailee ja millä (kaasu, hiili vai sähkö)?
Itse olen tähän asti grillaillut hiilillä, mutta nyt ajattelin hommata kaasugrillin.

Itsellä menee yleensä lihaa, kanaa, kasviksia ja herkkusieniä missä on sulatejuustoa sisällä ja kääritty pekoniin :kuola: . Perunoita en grillaa vaan uudetperunat keitetään ja myös silli kuuluu silloin pöydän antimiin. Mites muut heittäkää grillaus resepteja ja muita vinkkejä, että saadaan kesästä maukkaampi.

en grillaa ite koskaan, mutta jos joku sattuu pyytäämään grillaileen niin kyllä minä makkarat otan mukaan, koska se on helpoin ja paras grilli herkku. mukaan sinappi ja peruna salaattia. siinä on tosimiehen grilli resepti:D

"GrillMix" lukee paketin kyljessä ja sisältää 2kpl ulkofilettä , 2 kpl sisäfilettä ja 2 kpl kassleria .. noi kaikki grilliin pienellä porrastuksella saunan ja oluen välissä :rock:

grillikylkeä,kalaa (lohta) loppussa kun hiillos jäljellä,kypsyy tosi nopeaa,kotona maustettuna,täyslihapihvejä,ei mitään jauheliha tms. paska pihvejä!!!

ei myöskään ikinä mitään ällötys makkaroita,ei ole makkaraa jota meikäläinen söis!

laavulla joenrannassa käydään 2-3 kertaa viikossa touko-syys ehkä vielä lokakuussa kun on pimeää,mahtava istua kun tulet loimottaa,joskus voi ottaa oluttakin.

Muurikalla tulee kokkailtua vähä kaikkee kunhan mökille taas pääsee. Jälkkäriksi lettuja, vaniljajätskii ja mansikoita.. naminami.

Se on se 1,5 makkarapakettia mitä naamariin hulahtaa yleensä. :rock: Osin perus-jauhomakkaraa, mutta myös kabanossia, wilhelmiä, jne. (kummatkin on hyviä, niin ei osaa valita... :kuola: ).
Kanankoivet grillimarinadissa rapeiksi grillattuina on myös mieletön herkku, niitä eksyy suuhun monta kappale kerralla ihan huomaamatta. :kuola:

Edit: niin joo ja tulista turun sinappia niiden makkaroiden päälle reippaasti! :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Melkein kaikki grillattu uppoaa ihan kybällä siinä missä kinkkukin ympäri vuoden. B-luokan jauhomakkarat ainoastaan ainoita mitkä etoo jos pitää ihan urakalla ruveta aterioimaan. Ihan mehuissani ootan taas mökkigrillailusessioita!!

Tässäpä jotain mitä tulee ekana mieleen:

- kabanossia tai wilhelmia voi sen yhden paketin aina vetää
- maissi voideltuna voilla
- hot wingsit
- erinäiset kasslerit
- kunnon sisäfile marinadissa

lihojen päälle sopii hyvin mustapekka-juusto

Lisukkeina voi sitten olla jotain nyyttejä ja salaatteja (peruna, italian)

Pallogrilli on ehdoton. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Yhdet SM-kisatkin olen pallogrillauksessa käynyt läpi.:rock: Ja hyviä grillattavia ovat monet lihat tietysti hyvillä marinadeilla ja maustevoilla. Kalaa kannattaa myös kokeilla mutta varoa saa kuivumista.

melko ehdoton herkku, johon tutustuin oli seuraava:

Valmiiksi marinoituja(itsekin voi) broilerin fileitä ja päälle semmonen reilu nokare vaikkapa aura-juustoa. Kannattaa heittää semmosiin kertakäyttöisiin alumiinivuokiin vaikkapa, niin eivät kärvähdä vaan kypsyvät hieman vähemmän mustiksi. Juusto sulaa mukavasti siihen päälle ja aijaijaijai ko on hyvvee:kuola:

Possun sisäfile, ei liian kallista, mutta niin taivaallisen hyvää. Kylkeen marinoituja kukkakaaleja ja sieniä aurajuustotäytteellä + pekonilla kiedottuja :kuola:

Sunnuntaina avattiin grillikausi ja pöydästä löytyi koiranruokaa(eli hirvenlihaa), possun sisäfilettä, kasleria, makkaraa, savulohta ja kermaperunoita + salaattia. Mahtavat pöperöt. Tuohon vielä ryssävissyä eli sitä olvin litran pulloissa olevaa oikeaa vissyä, ei mitään laittia, aah ja nam.

edit. sellaiset perunanyytit on mahtavia. sipulia, perunaa, kukkakaalia + öljyä ja mausteita. Koko tatina folioon ja sitten rillailemaan. Nam.

Vai grillikausi alkaa... Mä oon grillaillu läpi koko talven makkaroita kaasugrillillä. Aina kun porukoitten luona käyn, pitää pistää makkarat tulille.

Kesällä sitten grillaillaan marinoituja naudan sisäfileitä :kuola:

Makkaroista paras on Campingin pippurijuusto. Parhaita grillattavia ovat kyllä naudan sisäfile ja broilerin fileet. Naudan sisäfileitä kun heittelee avotulella kuumennettulle muurinpohjalle niin paistuvat muutamassa sekunnissa ja hyvää tulee...

BullyBoy sanoi:
Muurikalla tulee kokkailtua vähä kaikkee kunhan mökille taas pääsee. Jälkkäriksi lettuja, vaniljajätskii ja mansikoita.. naminami.

Noi on kyl ihan taivaallista herkkua...

Ite grillailen yleensä makkaraa ja jotain possun pihvejä. Campingin pippurijuusto todellakin parasta slaikkaa... :worship:

E: Ite tyydyn sähköl toimivaan pallogrilliin

neutraali sanoi:
kyllä minä makkarat otan mukaan, koska se on helpoin ja paras grilli herkku. mukaan sinappi ja peruna salaattia. siinä on tosimiehen grilli resepti:D

Unohdit maidon ja kaljat.

Paketti juustokabanossia ja litramaitoa. :kuola: Prodeakin tulee joku 100g

Ohuet kaslerpihvit marinaadissa ja valkosipulirouheessa :kuola:
Herkkusieni minkä sisällä sulatejuustoa ja päälle rullataan pekonia :kuola:
Isot maissit jotka voidellaan voilla :kuola:

Ylipäätänsä kaikki liha ja vihannekset on ihan törkeen hyvää grillissä valmistettuna. Kesällä kun olen porukoilla käymässä, niin ukon kanssa grillataan tyyliin kokoajan. Täällä kaupungissa ei pääse niin paljoa grillailemaan. Ens kesäks meinasin kyllä hommata sähkögrillin vaikka kerrostalossa asutaankin ja grillaan tossa meidän parvekkella. Jos joku jotain valittaa, niin fuck them.... Meikähän grillaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom