Grand Theft Auto IV - Traileri

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sama täällä, vähän nyt vaan mietin että oliko kaiken hypetyksen arvoinen.

...sama täälläkin, ei ainakaan parin eka tunnin jälkeen. Ekana mieleen tulee nuo huonot puolet grafiikasta (kultasilmä kun olen tietyille asioille)
- Helvetin epätasainen ruudunpäivitys josta näkyy seuraavan nopea silmien väsyminen ja ns. matkapahoinvointi, (ps2 aikaan tämä vielä meni, TV:t oli pieniä.. )
- Kamera laahaa perässä liian viiveellä (auton eteen ei näe jyrkissä käännöksissä, tai kävellessä katsellaan vastaavasti ukkelin selän taakse)
- varjot silkkaa jaskaa liikkeessä, random rasteri "pehmennys" vilkkuu välkkyy ja sotkee näkymää (siltojen alla yhtä värisevää mössöä)

itse pelistä negaa..
- kaupungin "elävyys", joopa joo, ihan sitä samaa kuin aiemmin, ei tässä ole mitään harppausta tapahtunut, kansalaiset jorisee joutavia edelleen, roskia lentää ilmassa, ihmiset säntäilee jos jotain tapahtuu, jee , big deal, miksi hypetys???
- onko tästä joku sims tulossa, keilausta, tikkaa ja "syömässä käymistä"???? Miksi ihmeessä..tuokin aika ja vaiva olisi voitu parannella noita huonoja puolia, nyt ikäänkuin määrällä peitetään laatua?

positiivista:
- autojen fysiikka on edelleen siistiä ja tarkentunut/parantunut, työtä pitääkin olla auton hanskaamisessa, luo onnistumisen iloa ja hauskoja tilanteita.
- sää efektit aavistuksen parantuneet. mm. sadekeli komea ja vaikuttaa autojen käyttäytymiseen.
- verkkopeli ilmeisen onnistunut (tosin en ole vielä kokeillut..)

Itselläni takana läpipelatut gta3 ja vice city, san andreas sitten jäi kesken kun oli jotenkin sitä samaa edelleen.. 360:lle tullut Saints rowkin on vielä kesken, ehkä sekin oli sitä samaa taas (ja ruudunpäivitys oksentelee...) Toki tässä olen nyt aivan alussa vasta ja tehtävien toimivuus + sivu jobit ratkaisee pelin kokonais tuloksen. Tällä hetkellä näyttää että sitä samaa kuin ennenkin nykyajan konetehoihin sovitettuna.

Noh, näkönsä näyttää xx tunnin päästä, nyt on aloitus pisteet 7.5/10 :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oma PS3 versio lähti onneksi ilman ongelmia toimimaan :)

Sama juttu täällä. Mä annoin kyllä noista keskusteluista itseni ymmärtää, että vika koskisi yleisesti vain 60 gb jenkkikonetta (eilistä tietoa) Mulla siis on alkuvaiheen 60 gb:n kone, kuukausi / pari julkaisun jälkeen ostettu ja mitään probleemia ei ilmenny.

Ehdin pelailla vain reilun tunnin eilen, mutta ainakin vielä tässä vaiheessa mulla on hyvä fiilis tosta pelistä. Aika samanlaista kuin aikaisemmat, paremmalla graffalla, mutta en mä ainakaan odottonautkaan mitään ihmeellisiä uutuuksia. Pikkujutut ainakin on hienoja, kuten toi jo aikaisemmin mainuttu kahvassa roikkuva auton omistaja

Tämä peli jakaa näköjään aikalailla mielipiteitä. Minusta taas kaupunki tuntuu paljon elävämmältä kuin ennen, jotenkin kaupungissa olemisen fiilis on syvempi. Autoissa mukava lisä on tuo konepeltikuvakulma ja kahvikuppeja ym. on myös kiva heitellä.:lol2: Ainakaan vielä ei ole mitään pahaa sanottavaa pelistä, loistava edelleen.

Fatso;1981262- Kamera laahaa perässä liian viiveellä (auton eteen ei näe jyrkissä käännöksissä sanoi:
Toisella tatilla voit ohjata kuvakulmaa. Aluksi vaikeeta, mutta tunnin jälkeen tottuu. Mun mielestä on parempi näin, ei ole kamera aina takana vaan voin itse päättää missä.

Itse siirtäisin tämän ominaisuuden plussien puolelle.

En ole pelannut, mutta näitä GTA:ita tuntuu sikiävän koko ajan. Meiltä ne kaikki löytyykin mutta olen jaksanut pelata läpi vain kolmosen ja vice cityn. San Andreas oli aika paskaa mun mielestä. En tätä kyllä tule luultavasti pelaamaan.

En ole pelannut, mutta näitä GTA:ita tuntuu sikiävän koko ajan. Meiltä ne kaikki löytyykin mutta olen jaksanut pelata läpi vain kolmosen ja vice cityn. San Andreas oli aika paskaa mun mielestä. En tätä kyllä tule luultavasti pelaamaan.

Et vielä edes saisikaan pelata ;)

10-vuotiaana olet pelannut GTA III:sta ja kerrot nyt että niitä tulee koko ajan? On varmasti paljon haitannut elämääsi 10-vuotiaana tuonkin pelin julkaisu ja nyt 7v myöhemmin tuleekin jo osa IV. Vai onko tilanne se että pelaat vanhoja pelejä, vai menikö sen hankkimiseen kenties tämä 7 vuotta?

Osa II kun julkaistiin, kärsit julkaisun tuottamista tuskista 8-vuotiaana.

:jahas:

PS. Jos mun muksu pelais tota peliä 8 tai edes 10 tai edes 15 vuotiaana, antaisin selkäsaunan.

Zone-sarja -42%
Toisella tatilla voit ohjata kuvakulmaa. Aluksi vaikeeta, mutta tunnin jälkeen tottuu. Mun mielestä on parempi näin, ei ole kamera aina takana vaan voin itse päättää missä.

Itse siirtäisin tämän ominaisuuden plussien puolelle.

Jos kamera seuraisi tiukemmin niin ongelmaa ei olisi, ja ei se poistaisi kameran tatti ohjausta tarvittaessa :) Joissain peleissä on jopa säädettävänä tuo kameran aktiivisuus, näin löytyy oletusasetus monenlaiseen makuun.
Kameran tattiohjaus on kuitenkin jo kaikissa tämän tyylisissä peleissä joten plussaa se ei ole.

Jos kamera seuraisi tiukemmin niin ongelmaa ei olisi, ja ei se poistaisi kameran tatti ohjausta tarvittaessa :) Joissain peleissä on jopa säädettävänä tuo kameran aktiivisuus, näin löytyy oletusasetus monenlaiseen makuun.
Kameran tattiohjaus on kuitenkin jo kaikissa tämän tyylisissä peleissä joten plussaa se ei ole.

OK. Minulle vaan ensinmäinen peli, missä tälläinen. Olen pelannut tätä ja COD 4:sta. Tietysti olen pleikka ykköstä hakannut.

Vaikka tämä on jo keksitty, niin miksi se ei voi olla plussa?`

MINUN MIELESTÄ tämä on plussa, niin kuin aikaisemmin sanoin:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pettääkö mun muisti nyt vai eikös se kamera ollut lähes samanlainen jo San Andreaksessa?
Ainakin PC versiossa hoitui mukavasti kameran käyttö hiirellä ja autoa tuli sompailtua näppiksellä.

Oli mulla siitä PS2 versiokin, mutta en enää muista oliko siinä samanlainen kamera...?

Pettääkö mun muisti nyt vai eikös se kamera ollut lähes samanlainen jo San Andreaksessa?
Ainakin PC versiossa hoitui mukavasti kameran käyttö hiirellä ja autoa tuli sompailtua näppiksellä.

Kyllä oli ainakin PC-versiossa niin. Ja ellen väärin muista niin xbox-versiossa myös.

Päätin kuitenkin että nyt ei pihistellä, maanantaina lähtee PS3 + GTA IV bundle tilaukseen. Rahaahan ei edelleenkään ole mutta nettiluotto auttaa. :kippis1:

Jospa tekisi ensimmäisen kerran poikkeuksen ja pelaisi GTA:n ihka-ensimmäistä kertaa läpi (mukaanlukien 97-vuoden 2D-elämys) ilman xiittejä :D

edit: ei ole tosiaan täälläkään pelättyä jumittumisongelmaa näkynyt

Tietysti jokainen voi tehdä niin kuin haluaa, mutta noi on loppujen lopuksi niin helppoja vetää läpi, että en näe mitään järkeä käyttää xiittejä. Tai eihän niissä edes saa välttämättä 100% ikinä jos tsiittailee pelin aikana.

Tietysti jokainen voi tehdä niin kuin haluaa, mutta noi on loppujen lopuksi niin helppoja vetää läpi, että en näe mitään järkeä käyttää xiittejä. Tai eihän niissä edes saa välttämättä 100% ikinä jos tsiittailee pelin aikana.

Se vaatii suunnatonta itsekuria vastustaa ennenaikaista konepistoolin ja kessin hankkimista

Ehdinkin jo tuomitsemaan pelin wanhaksi ideaksi, mutta se on hauskaa ansaita rahansa tuuppaamalla vastaantulijaa ja kun se lähtee perään, juoksee sivukujalle ja puukottaa sen siellä :hyvä:

No nyt on sen verta tullut hakattua peliä, että voi jo vähän miettiä minkälainen se on. Helvetin MAHTAVAHAN se on. Täällä on moni purjannut "ei vastannut odotuksia" "ihan turhan hypetetty"... Täytyy vaan miettiä minkalaisen fantasiamaailman ollaan pelistä jo keretty ajatella jos ei muka vastannut odotuksia.

Juoni ja ahmot on upeita. GTA-sarjassa aina on juoni ollut hyvä ja hahmot hauskoja, mutta tässä niihin on paneudettu oikeen kunnnolla. Juoni on todella uskottava ja hahmojen taustat ja syyt toimia käy järkeensä. Peliä ei tarvi kauankaan pelata kun huomaa jo ajattelevansa Nikon olevan hyvä tyyppi. Juonta viedään elokuvamaisilla heiniolla ja hyvin näytellyiltä, sekä sopivan pitkillä pätkillä eteenpäin. Dialogit on oikeasti hauskoja ja toimivia. Itse repeilin monesti hahmojen jutuille. Jokaiselle hahmolle on kyllä viimesen päälle mietitty toimiva persoona. Roman on kyllä surkea jätkä (hyvällä tavalla), sille on saanut monesti repeillä. Pelistä voisi tehdä suoraan leffan noista juonipätkistä.

"Elävä kaupunki" Tottahan se on, ettei porukkaa ei ole mestoilla niin paljon ettei eteenpäin pääse. Tuo elävyys tulee aivan jostain muualta kaupungin tapahtumista. Kaikki tilanteet on erillaisia kun sekoilet siellä kaupungilla. Kaikki asukkaat on erillaisia ja niillä tuntuu aina olevan jotain tekemistä. Aikaisemmissa sarjoissa porukka lähinnä vaan käveli ympyrää, tässä ne on joko menossa johonkin tai tekemässä jotain. Yksi esim. kaupungin elävyydestä. Kävelin katua pitkin ja näin syrjäkujan vieressä pummin joka nukkui kylellään. Menin potkimaan pummia kylkiin, pummi kuitenkin huuti ja taisteli itsensä ylös ja lähti kinkaamaan karkuun. Noh, eihän sitä nyt voi pahoinpitelyä jättää puolitiehen vaan lähdin juoksemaan perään. Pahaksi onnekseen satuin juostessani törmäämään kohtuulliseen suureen ja rumaan pilottiäijään, joka otti herneet nenäänsä ja löi heti Niko päähän. Pilottiäijällä sattu olemaan kaverieta matkassa ja siinä olikin sitten 3 tyyppiä kädet nyrkissä edessä. En jäänyt paljoa katsomaan että mitä tapahtuu vaan lähdin itse juoksemaan karkuun.

Autolla ajaminen on mielestäni toimiva. En ymmärrä mistä ne liian kiikkerä itkemiset on tullut. Fysiikkamoottori toimii muutenkin mainiosti. Niin autoissa kun ihmissäkin. Ihmiset kompastelee/lentelee/kierii/roikkuu nokkapellillä ja vaikka mitä. Todella mallikkaasti on fysiikka hoidettu.
Hehe, oli kohtuu siistin näköstä kun ajoin jonkun päälle ja kaveri sinkosi auton yli. Käänsin sitten auton ymäpäri ja menin sudittamaan paskarinkiä läskin päällä ja tyyppi vaan pyöri auton alla ja välillä työntyi auton kyljen vieressä.

Grafiikka on hienoa. En tiedä mitä nekin tyypit on tehneet jotka ovat siihen kerenneet niin paljon paneutua, että moittisivat. Kun tilanne on päällä niin ei siinä paljoa huomaa mitään popuppia tms. Tottakai jos pysähdyt ja menet metrin päähän kyyläämään telkkua niin varmasti löytyy parennettavaa, mutta kun pelaat niin mikään ei häiritse ja kaikki näyttää hienolta niin se minusta riittää. Edit: Grafiikkaa ei voi myöskään verrata esim. Cod4 joka on rajallisessa aluessa oleva FPS peli. Tässä on vapaa maailma ja paljon enemmän tapahtumia ja siltikin peli näyttää hienolta.

Täytti minun odotuksen! On jokaisen 10 pisteen ansainnut mitä on saanut. Eihän se 10 tarkoita täydellistä peliä, vaan parasta ja tällä hetkellä GTA IV on paras. Täydellistä peliä ei olekkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom