Goretex vs.Action-kangas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Talvi näyttää pikkuhiljaa tekevän tuloaan ja lämmintä pitäis käydä ostamassa...Kävin eilen paikallisessa urheiluliikkeessä kattomassa goretex-asuja, ja hintaahan noilla näyttää olevan ihan kivasti...Pukuun joutuis sijoittamaan vähintään 600egee...
Millanenhan vaihtoehto tuo action-kankaasta tehty puku mahtais olla, ilmeisesti ei yhtä säänkestävä...?
Hintaeroa puvuille jäis apatiaralla parisataa eskoa...Eli kannattaako laittaa parisataa lisää ja ostaa kerralla goretex vai säästää ja ostaa halvemmalla lähes yhtä hyvä?
Nyt ulkoliikukkujat kommenttia kehiin...

Ja tarkotus ei ole lähteä pohjoisnavalle retkeilemään, ei edes haltille...:lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten voi olla halvin näkemäsi GT asu 600€? Ai, eikun kyseessä on vissiin ollut just prikulleen haluamasi kaltainen, tod. hyvä GT asu. Semmoiset tuppaavat olemaan kalliita (ja hyviä).

Ite ajan vuoden läpeensä täällä länsi-Siperiassa polkupyörällä, jolloin Gorepuku on lähes välttämätön. Ostin sellaisen vajaat kuusi vuotta sitten Oulun Rintamäeltä. Paikalla oli Sastan esittelijä ja hinnoista lähti 50% pois. Ostin muistaakseni silloisen malliston toiseksi halvimman mallin (halvimmassa ei olisi ollut edes verkkovuorta, mikä mulla oli vaatimuksena) ja hintaa jäi hieman päälle 1000FIM. Opintolainalla puvun ostin enkä ole katunut. Puvulle on tullut neljänä vuodenaikana kuutena vuotena erittäin paljon käyttötunteja, joten hinta per käyttötunti ei ole kovin korkea enää.

Eli osta kunnollinen kerralla, jos kerran käyttöä on. Kunnon vaatteesta on kumminkin iloa, siihen voi luottaa ja olla tyytyväinen. Huono jää helposti henkariin. Mitään tietoa ei ole mistään Action kankaasta, mutta kuulemma ainakaan Haltin Drymaxx ei ole läheskään Goren veroinen, vaikka sitä ehkä jossain sellaiseksi mainostetaan.

Kävin vielä äsken kiertelemässä kauppoja, ja halvin gore-puku oli 172 egee, mutta se oli kyllä sen näkönenkin...:lol2:
Paikallisessa sportiassa oli tarjouksessa pelkkä takki 249(norm.399)eli säästäis aika vitusti...:kippis1:
Varasin sen jo, mutta taitaa käydä niiin että kun maksaa ton laskupinon pois, voi sanoa hyvästi takille...:itku:

Tolla saralla ei kannata halpista ostaa. Itsellä yksi halpis "goretex"-puku (ei virallinen patentoitu goretex-kangas), joka kuitenkin maksoi jotain 1000FIM aikoinaan. Muuten hyvä setti, eli pitää vettä, mutta reiät puvussa liian pieniä (joten ei hengitä kunnolla > kuuma pätsi.:rolleyes:

Jos haluaa kunnon kuorikangasvaatteet muuta ei huvita maksaa goretexista niin kannattaa valita Drymax. Drymax on goretexia vastaava, mutta vähän halvempi. Ittellä on Haltin Drymaxtakki ja tyytyväinen olen ollut. Ainakin partiokaupat myyvät.

Mulla on myös tuollainen 'halpisversio' Goretexistä. Halpa se ei ollut, kun ostin ovh. oli muistaakseni 1900mk. Aikaa tästä taitaa olla kohta kymmenen vuotta. Hyvin toimii vieläkin, kainaloissa on vetoketjut jotka voi sitten avata jos alkaa oikein hikoiluttamaan. Lumilautailuun tuon hankin eikä ole harmittanut. Hyvä ja siisti takki. Tuossa hinnassa on tietenkin lumilautalisää , jota luojan kiitos ei tarvinnut itse maksaa ;). Velcro(vai mitä se tarranauha on nimeltään) alkaa olla hihoista hieman huonoa, mutta tuo on helppo vaihtaa. Hengittävyys ei ole kyllä GoreTexin luokkaa, mutta muuten olen äärimmäisen tyytyväinen. Kysessä on ns. kuoritakki verkkovuorella johon voi vaikka kiinnittää liivin vetoketjulla.

Takki on ollut lähes tulkoon ympärivuoden käytössä. Kesällä merellä ja talvella normaalikäytössä.

Tällä hetkellä sijoittaisin GoreTex pukuun jos en noita vermeitä saisi pilkkahintaan.

Originally posted by Gamzae
Jos haluaa kunnon kuorikangasvaatteet muuta ei huvita maksaa goretexista niin kannattaa valita Drymax. Drymax on goretexia vastaava, mutta vähän halvempi. Ittellä on Haltin Drymaxtakki ja tyytyväinen olen ollut. Ainakin partiokaupat myyvät.

Eihän aidossa Goretex®-vaatteessa ole välttämättä mitään muuta eroa, verrattuna aitoon Drymax-vaatteeseen, kuin Gore Corporationille menevät rojaltit. Eli Goretex-merkki sinänsä ei ole mikään takuu vaatteen laadusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom