Google Chrome

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toivottavasti tuota parannetaan vielä tuohon varsinaiseen versioon mennessä, nykymuotosena tuo ilmeisestikin tekee joka ikisestä välilehdestä oman prosessinsa...

http://img234.imageshack.us/img234/7093/chromeaf0.jpg
Eikö tuo ole ihan tahallista? Yhden välilehden kaatumisen ei pitäisi vaikuttaa muihin.

Pirun kevyt ja nopea selain. Pienilllä säädöillä voipi nousta ihan omaksi oletusselaimekseni.

Aika retee vehje. Ilmeisesti bugittaa ainakin itellä tuo ettei ehdota tallennettavaksi salasanoja vaikka kyseinen optio on päällä? Jotain näyttäisi olevan tallessa mutta uusia ei innostu ottamaan.

Ihan ok oloinen tuote, tässä aamun nyt käyttänyt eikä liiemmin bugita.
Pitää seurata miten kehittyy.

Edit: Eka härö. Nettiradiota yritän avata mutta .pls -tiedoston avaaminen ei onnistu, miten tässä voi valita millä softalla haluaa auki..... ?

FF toimii nykyisellään sen verran hyvin, että eipä huvita alkaa betaversioita testailemaan. Pitää katsella sitten, kun tuo on vähän valmiimpi, että tuoko jotain sellaista, jota FF ei tarjoa.

FF toimii nykyisellään sen verran hyvin, että eipä huvita alkaa betaversioita testailemaan. Pitää katsella sitten, kun tuo on vähän valmiimpi, että tuoko jotain sellaista, jota FF ei tarjoa.

Mulle riittää syyksi nopeus. Chrome on oikeasti vikkelä, Firefox puolestaan huononee koko ajan. Kakkonen oli hitaampi kuin 1.5 ja uusi kolmonen on vielä hitaampi.

Mulle riittää syyksi nopeus. Chrome on oikeasti vikkelä, Firefox puolestaan huononee koko ajan. Kakkonen oli hitaampi kuin 1.5 ja uusi kolmonen on vielä hitaampi.

Jaa-a, mulla on FF ihan riittävän nopea... en ole huomannut missään tilanteessa häiritsevää hidastelua.

Minulla puolestaan Firefox on vaan nopeutunut versio versiolta.

Minulla puolestaan Firefox on vaan nopeutunut versio versiolta.

Sitten vika on varmaan jossain Add-on:eissa, mutta mulla kolmonen on hidas ja kaatuilee.

Chrome puolestaan vaikuttaa ensimmäisen parin tunnin jälkeen todella hyvältä.

Ihan hyvältä vaikuttaa tunnin käytön jälkeen. Mitä sitten todella siitä ajattelen parin päivän kuluttua on kokonaan toinen asia. Nopea se ainakin on.

FF3 on niin kamalaa paskaa että mietin jo palaamista 2-versioon. Pistin nyt kuitenkin tämän ja tuntuisi näppärältä. Pieni bugi se että pakkiksen "remember me" rastia ei voi valita.

Aika mielenkiintoista tosiaan, itte en tienny ett google rahoittaa mozillaa. saas nähä kuinka tulipäisenketun käy...

Googlen Chrome-selainjulkistus on erittäin mielenkiintoinen myös Firefox-selaimen kannalta. Google olisi voinut järjestää melkoisen piristysruiskeen Chrome-projektille, ja laittaa Firefox-projektin henkihieveriin. Sen sijaan Google on päättänyt jatkaa linjaansa, jossa se pitää Firefoxin melkeinpä yksin pystyssä. Mozilla-säätiö tietenkin iloitsee.

Googlen tuki on Firefoxia kehittävälle Mozilla-säätiölle äärimmäisen tärkeä. Vuonna 2006 Mozillan rahoitus oli noin 66 miljoonaa dollaria (noin 44 miljoonaa euroa). Google maksoi tästä ilmeisesti noin 56 miljoonaa dollaria (noin 37 miljoonaa euroa).

Toisin sanoen Google maksaa noin 85 prosenttia Mozillan kuluista ja myös Firefoxin kehittämisestä.

Google pitää Mozillaa pystyssä ainakin kolme vuotta

Google olisi voinut uuden selaimensa myötä lopettaa Mozillan tukemisen. Sen sijaan Mozilla-säätiön toimitusjohtaja John Lilly kertoo blogissaan, että Mozilla on uudistanut tukisopimuksensa Googlen kanssa.

Sopimuksen mukaan Google jatkaa Mozillan tukemista ainakin vuoden 2011 marraskuulle saakka. Esimerkiksi Firefoxin kehitystyö voi näin jatkua täydellä teholla ainakin seuraavat kolme vuotta.

Mozillan johtaja: Chrome ei ole yllätys

Mozillan Lillyn mukaan Googlen tulo selaimiin oli vain ajan kysymys. "Ei pitäisi olla yllätys, että Google tekee jotain tällä alueella. Internet on heidän bisneksensä, ja heillä on selkeitä mielipiteitä siitä miten asioiden pitäisi olla, ja fiksuja ihmisiä miettimässä miten asiat saadaan toimimaan paremmin", sanoo Lilly.

"Chrome on selain, joka optimoidaan niille asioille, jotka he näkevät tärkeiksi, ja on mielenkiintoista nähdä miten se kehittyy", Lilly toteaa.
Lähde

Mozilla on tuota tukea vastaan käyttänyt googlea oletushakukoneena firefoxissa. Ei mikään ihan huono bisnes siis.

FF3 on niin kamalaa paskaa että mietin jo palaamista 2-versioon. Pistin nyt kuitenkin tämän ja tuntuisi näppärältä. Pieni bugi se että pakkiksen "remember me" rastia ei voi valita.
Joo nykyiset ff:t on huonompia kuin ie niihin aikoihin kuin eka ff tuli suhteessa muuhun selainkenttään.

Pitääkin ottaa testaukseen toi, ff:n lupaus skriptilatailun nopeuttamiseksi tulevissa versioissa on nyt laiha lohtu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom