Goldin diary!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin nyt vähän esitellä treeni/ruokavaliota ja samalla kysyä paria juttua.
Haluisin nyt eritoten pidempään treenaneiden mielipiteitä näihin.. :jahas:
En tiedä onko väärässä paikassa, siirtäkää jos näin on..

Paino tänä aamuna 98.7kg, pituus ~180cm, treeniä takana se kymmenkunta vuotta.

Treeniohjelmani/kierto on tällähetkellä seuraavanlainen:

treeni1. rinta, ojentaja, hauis
treeni2. jalat
treeni3. selkä, olkapäät, epäkkäät

kierto on seuraavanlainen: treeni1, lepo, treeni2, treeni3, lepo, lepo ja kierto alusta.
Kevyen viikon teen joka viides viikko, ja silloin treenaan yleensä näin: Ma treeni1, ke treeni2, pe treeni3. Seuraavan viikon maanantaina normaaliin tyyliin taas. Tää tuntuu sopivan tällähetkellä parhaiten.

Mitään selkeää ohjelmaa en ole pitänyt aikoihin, kirjaan vain toistot/painot ylös ja se siitä. Toistoja teen hyvin vaihtelevasti, kuitenkin pääsääntoiseti yli 6-8, eli bodytreenillä mennään. Välillä jos joku liike tuntuu "tylsältä", saatan vaihtaa sen toiseen (esim. viparit rinnalle --> ristitalja tai peckdeck). Numero liikkeen perässä tarkoittaa kovien sarjojen määriä, lämmittelyt näistä on jätetty pois.
Treeni"ohjelma" pääsääntöisesti menee näin:

Treeni1: rinta, ojentaja, habberi
sotilaspenkki 3
vinopenkki tai vinopenkki kp 3
viparit 2-3
dippi tai kapea penkki 3
ojentajat taljassa tai ranskalainen punnerrus 3
hauis taljassa/seisten kp/suoralla tangolla 3
keskitetty hauiskääntö/scott-penkissä/hammer 3
(välillä menee supersarjoina nuo hauis+ojentaja)

Treeni2 Jalat
Etukyykky 4-5
sjmv 2-3
prässi 3
etureidet laitteessa 3
takareidet laitteessa 3
pohkeet seisten tankoniskassa/prässissä/laitteessa 4
vatsat 3

Treeni3 selkä, olkapäät, epäkkäät
ylätalja eteen 4
soutu alataljassa 3
kulmasoutu tangolla 3 /kp 4
pystypunnerrus 3
viparit sivulle 3
viparit eteen/takaolkapäille 2 /pystysoutu taljassa 3
epäkkäät tangolla seisten 2
+alaselkä laitteessa lisäpainoilla/good morning joskus jos jaksaa

Olin kemian kanssa tekemisissä tuossa loppu kesän/alku syksyn, ja kuurin loputtua ei tuloset ole laskeneet juuri mitään, jotkut jopa nousseet, vaikka oon nyt ollut dieetilläkin siitä asti.
Dieetti on erittäin "kevyt", eli paino putoaa semmosta puolta kiloa viikossa. Tarkotus pudottaa ehkä tuonne 92-93kg asti.
Nesteitä tietysti lähtenyt aikalailla, mutta näytän nyt huomattavasti paremmalta kuin sillon kuurilla. Paremmalta kuin koskaan. Mutta, ei lääkeasiaa sen enempää tällä osiolla.

Dieettaan low-carb systeemillä, mutta ei kuitenkaan lähelläkään ketoon menossa kroppa. Mieli on todella hyvä, ei väsytä juurikaan. Ja muutenkin tuntuu että treeni kulkee ehkä paremmin kuin koskaan. Tosin eipä tässä todellakaan edes tiukilla mennä tuon dieetin suhteen.
Välillä on tullut (vain muutaman kerran) jalkatreenissä jonkulaiset "sokerivajarit", ainakin uskon näin. Tulee älyttömän huono olo ja meinaa lähteä taju. Mulla on treenikassissa sokeripaloja yleensä mukana, ja niillä tuo tuntuu menevän ohi muutamassa minuutissa.

Ruokailut on seuraavanlaiset:
8.00 herätys joskus 30min kävely tässä, keskimäärin 1krt viikko. Ei kiinnosta enempää :D Kesällä tulee käytyä rullaluistelemassa melkein joka aamu noin 1h.
9.00 aamupala: tehosekoittimeen 50g elovena, 250g rahka, ~30g proteiinia ja/tai raakoja munia ja purkki ananasta tai pieni banaani. Vitanapit ja muut.
11.00 välipala: 250g raejuusto/rahka + 15g ööliä
13.30 välipala: prodejuoma+kreat+kofupillerit treenipäivänä. Välipäivänä rahkaa/raejuustoa, sekaan 15g ööliä.
15.00-16.00 Treeni+palkkari. Palkkariin menee 50g prodea + 25g maltoa + krea ja gluta.
16.30-17.00 400g paistijauhelihaa/hirven jauhelihaa tai paistia/broiskua/seitiä + pakastevihanneksia + reilusti oliiviöljyä paistamiseen.
19.00-20.00 purkki tunaa vedessä + 100g raejuustoa + mausteet + rypsäriä 15g
22-22.30 iltapala 4 keitettyä kananmunaa + 250g raejuustoa, 15g rypsäriä
23-24 unta palloon.

Tuossa noin suurin piirtein tuo mun päivä. Joskus vaihtelee ruokien ja aikataulujen osalta paljonkin. Välillä mennään aikasemmin nukkumaan ja välillä valvotaan tuonne 5.00 asti ovihommien takia. Välillä menee välipalana prodepatukkaa, välillä drinksua, mutta ruokailurytmi on aika pitkälti tuollainen.
Kaloreita en ole laskenut kuurin jälkeen, enkä jaksa rueta laskemaankaan. Paino tippuu ja mulla on hyvä mieli eikä vitullinen nälkä koko ajan. Jos ei tipu enää, niin vähennän sitte jostain. Joskus viikonloppuna pidän pidän cheat-päivän. Pakko vaan saada karkkia, sipsiä ja pizzaa :david:

Olen huomannut että tämä lowcarb systeemi sopii mulle täydellisesti. Mitä mieltä, pystynkö/onko mitään järkeä sitten ensi vuonna kun rupean bulkkaamaan nostaa painoa matala hiilarisella ruokailemisella. Nostais vaan öljyn määrää tuosta, ainostaan aamupalalle vois ottaa tyyliin kokonaisen banaanin ja vaikka 100g tuota elovenaa. Ehkä ekalle välipalalle myös bansku?
Ajan siis sitä takaa että miksi ottaa hiilareista sitä massaa, jos sen mahdollisesti voisi ottaa ilmankin.

Varmasti epäselvää ja hankalalukuista tekstiä, mutta toivottavasti joku nyt ees jaksaa tuon lukea saa selvää tuosta :)

Nyt kommentteja priest, leech, quazilla, pro-pain ja muutkin! :)

Ruokailuista voisin jotain tarinoida, toi treeni sun kannattais muuttaa ehkä neljälle päivälle ja kaikista paras olis jos kävisit sen läpi esim mähösen akin kanssa stadissa aki on huippu noissa ja auttaa myös ruokailuiden kanssa ym.
Mun mielestä sitten massakaudella voisit syödä enemmänkin hiilaria ja prodea että saisit energiaa kunnolla ja jos huomaat että alkaa tuleen löysää niin riisut sitten hieman, cheat päivä tuolla vkl esim lauantaina on ihan hyväksyttyä että se nuppi kestää tän kaiken, mutta cheat päivälle vois ottaa heikkojen lihasryhmien treeniä niin varmasti olis sitten energiaa ja paukkuja painaa ne täysillä läpi.

Sun ruokailut kaipaa kunnon perus safkaa nyt ne perustuu aika paljon jauhoon ja rahkoihin, toki ne on helppoja mutta ei niille hirveästi kasva. lisää tuonne joukkoon kaksi-kolme ns kunnon ateriaa jossa syöt kanaa,lihaa tai kalaa. Mitä sitten massakaudella tekeekin mieli.

Mä söin joskus tälläsen listan mukaan massakaudella ja pidin cheat päivän vkl.
AT1:
100g puuroa
200g valkuainen
200g raejuusto
AT2:
Rahka prk
ananas prk
AT3:
kana,kala tai liha 300g
riisi, makaroni tai peruna 200g
oliiviöljy 10g
AT4:
Sama kuin at3
Treeni
AT5:
N-large palautus juoma 150g
AT6:
tunti palautusjuomasta
sama kuin at3
AT7:
rahka prk
ananas prk
oliiviöljy 10g

Joka päivälle aamulla ja iltapalla 2kpl kalaöljyjä
aamupalalla training packs prolab vitamiinit
Vettä sen 5L päivässä.
jos alat syömään niin seuraa miten se sun kroppas alkaa tekeen.
ja airobista sit vaan kunnolla sinne massakaudellekin ja Kun vielä lääkitys on oikea niin eiköhän ala lihaa tulemaan.
edit: tän vois siirtää tuonne treenipäiväkirjoihin???

toi treeni sun kannattais muuttaa ehkä neljälle päivälle

Miksi mielestäsi? Ainakin nyt tuntuu että volyymi pysyy kovana koko treenin läpi, treeni kestää sen tunnin, jalkatreeni vähän enemmän.

Joskus aiemmin olen treenannut tällaisella jaolla:
1Rinta, Hauis
2Reidet, vatsat
3Selkä, Ojentaja,
4Olkapäät, Pohkeet

Myös tuo tuntui pelaavan hyvin. Silloin treenasin neljänä päivänä putkeen viides oli lepo ja kierto alusta.

kaikista paras olis jos kävisit sen läpi esim mähösen akin kanssa stadissa aki on huippu noissa ja auttaa myös ruokailuiden kanssa ym.

Tarkotuksena muuttaa manseen tuossa alkuvuodesta, helmi-maaliskuussa viimeistään. Olin jo suunnitellutkin että kyselen vähän treeni/ruoka-ruokaohjelmaa siinä vaiheessa joltain. En ole vielä päättänyt että keneltä. Mentulasta oon kuullu pelkkää hyvää. Pitää tuo Mähönenkin laittaa korvan taakse :)

Sun ruokailut kaipaa kunnon perus safkaa nyt ne perustuu aika paljon jauhoon ja rahkoihin, toki ne on helppoja mutta ei niille hirveästi kasva. lisää tuonne joukkoon kaksi-kolme ns kunnon ateriaa jossa syöt kanaa,lihaa tai kalaa. Mitä sitten massakaudella tekeekin mieli.

Joo, nyt dieetillä perustuukin. Vai mitä meinasit? Tarkoitit siis että massakaudelle lisää perusmättöä/kotiruokaa? Niin se on aina ollutkin.

Joka päivälle aamulla ja iltapalla 2kpl kalaöljyjä
aamupalalla training packs prolab vitamiinit
Vettä sen 5L päivässä.
jos alat syömään niin seuraa miten se sun kroppas alkaa tekeen.
ja airobista sit vaan kunnolla sinne massakaudellekin ja Kun vielä lääkitys on oikea niin eiköhän ala lihaa tulemaan.

möllerin kalaöljyt mulla menee samoin aamulla ja illalla. Vettä suurinpiirtein tuo 5-6l päivässä.

tän vois siirtää tuonne treenipäiväkirjoihin???

Itseasiassa niin voisikin, tässä nyt tulee kuitenkin pitettyä vähän päiväkirjaa samalla. Mitäs mieltä modet?

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom