Golden Six liian rankka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rounio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tere,

Olen tässä useamman kuukauden tosissani harkinnut alkaa käymään salilla. Olen 20v, 178cm pitkä, 64kg painava enkä ole koskaan käynyt salilla säännöllisesti. Mietiskelin että onkohan tämä Golden Six - ohjelma liian rankka ns. "startti" ohjelmaksi ja jos näin on niin voisiko sitä kenties soveltaa sopivammaksi? Tarkoituksena olisi siis saada massaa lisää näin aluksi ja suunnitteilla on myös aloittaa asiaankuuluva ruokavalio.

Kannattaisikohan aloittaa jollain muulla ohjelmalla, vai onko kultainen kuusikko sopiva haluamaani tarkoitukseen? Kokeilin tätä kyseistä ohjelmaa kerran, jota seurannena päivänä lihakseni olivat jumissa, joka taitaa siis kertoa huonosta palautumisesta..? Varsinkin vatsalihakset olivat niin paskana etten pystynyt suorittamaan edes yhtä istumaannousua enkä päässyt aamulla lähellekään normaaliin tapaan sängystä ylös :D Jotenkin tuntuis että tuota 3-4 x max sarjaa voisi vähän rajoittaa näin aluksi..?

Kiitän etukäteen!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan hyvin toimii tuo sinulle. Aina ekoilla kerroilla ne paikat tulevat kipeiksi. Tai kun on ollut enemmän taukoa. Sillä ne lähtee millä on tullukkin! :whip:

Jos syöt kunnolla, huolehdit tarvittavasta levosta ja muistat lihashuollon niin G6 on oikein hyvä ohjelma aloitella se musklen hankkiminen.

Selvä! Saanko selviä tuloksia aikaiseksi ilman lisäravinteita? Olen tällä hetkellä palvelusta suorittamassa, mutta minulla on mahdollisuus käydä kuntosalilla. Kalustonkin pitäisi olla ainakin suunnilleen kohdallaan. Seuraako paljonkin haittaa, jos ei hyvästä syystä johtuen pysty pitämään ohjelmaa kokoajan täysin säännöllisenä (eli siis esim. jos aloittaisin rutiinilla: ma, ke, pe ja joudun esim jättämään keskiviikon käynnin esim. torstaille) ? Ja jos teen näin, niin pitäisikö minun sitten jättää perjantain käynti lauantaille?

Selvä! Saanko selviä tuloksia aikaiseksi ilman lisäravinteita? Olen tällä hetkellä palvelusta suorittamassa, mutta minulla on mahdollisuus käydä kuntosalilla. Kalustonkin pitäisi olla ainakin suunnilleen kohdallaan. Seuraako paljonkin haittaa, jos ei hyvästä syystä johtuen pysty pitämään ohjelmaa kokoajan täysin säännöllisenä (eli siis esim. jos aloittaisin rutiinilla: ma, ke, pe ja joudun esim jättämään keskiviikon käynnin esim. torstaille) ? Ja jos teen näin, niin pitäisikö minun sitten jättää perjantain käynti lauantaille?

Varsinkin kun intissä oot, niin suosittelen kyllä todella lämpimästi palautusjuoman nauttimista ja miksei myös drinksua yötä vasten ettei katabolia iske.

Noi on kyllä sen verta rankkoja treenejä, ettei missään nimessä peräkkäisinä päivinä treenaamaan.

Tere,

Olen tässä useamman kuukauden tosissani harkinnut alkaa käymään salilla. Olen 20v, 178cm pitkä, 64kg painava enkä ole koskaan käynyt salilla säännöllisesti. Mietiskelin että onkohan tämä Golden Six - ohjelma liian rankka ns. "startti" ohjelmaksi ja jos näin on niin voisiko sitä kenties soveltaa sopivammaksi? Tarkoituksena olisi siis saada massaa lisää näin aluksi ja suunnitteilla on myös aloittaa asiaankuuluva ruokavalio.

Kannattaisikohan aloittaa jollain muulla ohjelmalla, vai onko kultainen kuusikko sopiva haluamaani tarkoitukseen? Kokeilin tätä kyseistä ohjelmaa kerran, jota seurannena päivänä lihakseni olivat jumissa, joka taitaa siis kertoa huonosta palautumisesta..? Varsinkin vatsalihakset olivat niin paskana etten pystynyt suorittamaan edes yhtä istumaannousua enkä päässyt aamulla lähellekään normaaliin tapaan sängystä ylös :D Jotenkin tuntuis että tuota 3-4 x max sarjaa voisi vähän rajoittaa näin aluksi..?

Kiitän etukäteen!

Sellainen tuli mieleen, että kultaisessa kuusikossa vedetään kaikki sarjat samoilla painoilla eli tällöin periaatteessa vain viimenen sarja on kunnolla raskas. Muistutin sen takia vaan kun joku oli ymmärtänyt tuon väärin. Ja eikös kultaisessa kuusikossa vedetä vatsat 3-4x20 eikä 3-4xmax tai ainakin näin itse ymmärsin ja eihän 50 vatsan vääntämisessä ole muutenkaan mitään järkeä kun paremmat tulokset saa 20 toiston sarjoilla. Lisäpainoja sitten kehiin jos tuntuu nuo 20 toiston sarjat kevyiltä.

Itse aloitin myös tekemään kultaista kuusikkoa ensimmäisenä ohjelmana ja ihan hyvin toimi. Alussa oli jalat aina kyykyn jälkeen ihan kipeinä, mutta muutaman kerran jälkeen jalat tottuivat tohon kyykkyyn eivätkä ne enää olleet kipeet reenien jälkeen. Ohjelma on mielestäni loistava aloittelijalle.

Zone-sarja -42%
Tuosta G6:sta vielä tälläiset kyssärit.

1) Onko G6 hyvä tehdä tuossa järjestyksessä missä se on mainittukin tuossa omassa ketjussaan.
2) Olen todella huono leuanvedossa, mikä olisi hyvä liike tämän tilalle ainakin aluksi jotta saisi käsiin voimaa ja jaksaisi vetää noita leukoja edes enemmän kuin 2.

Kiitos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
2. Tässä on monia mielipiteitä, mutta omani on se että kehityt leuanvedossa vetämällä leukoja. Eli aluksi vedät vaikka sitten leukoja ihan vaikka yhden toiston sarjoja, mutta useamman sarjan. Kun se menee niin 2 toiston sarjoja usena viikkona esim. 2*2. 3*2, 4*2, 5*2, 6*2 ja sitten seuraavaksi kolmen toiston sarjoihin.

1) Onko G6 hyvä tehdä tuossa järjestyksessä missä se on mainittukin tuossa omassa ketjussaan.
2) Olen todella huono leuanvedossa, mikä olisi hyvä liike tämän tilalle ainakin aluksi jotta saisi käsiin voimaa ja jaksaisi vetää noita leukoja edes enemmän kuin 2.

Kiitos.

Juuri tuossa annetussa järjestyksessä kultainen kuusikko kuuluukin tehdä. Teet vain niitä leukoja vaikka niitä ei menisikään kuin 2,1,1 tai vastaavaa. Kyllä ne siittä kehittyy. Itse sain myös muistaakseni 2,1,1 leukaa kun alotin kultaisen kuusikon. Tein niitä leukoja myös silloin tällöin kotona ja ehkä kuukauden päästä menikin jo 7,5,3.

Kiitos.

1. No voihan sitäkin ehkä hieman vaihdella. Esim. jos penkkiä eniten haluaa ylös, niin kannattaa tehdä se ensimmäisenä, koska tuo kyykky rasittaa olkapäitä melko paljon. Riippuen tosin kyykkytyylistä.

2. Juu kyllähän se leuanveto leuoilla paranee parhaiten. Ylätalja tismalleen leuanveto-tekniikalla tehtynä voi auttaa vähäsen. Voimailuosiolla on leuanveto-threadi ja siellä on erinomaista juttua. Yksi hyvä juttu olisi, että hommaat himaan leuanveto tangon, ja aina kun kävelet tangon ohi niin vetelet pari sarjaa. Ja jos menee vaan kaksi leukaa, niin esim. salilla joku voi avustaa/keventää vähän nostamala jaloista tai sitten teet vaan negoja - hyppäät/nouset yläasentoon ja lasket hitaasti. Pian pitäisi alkaa tuntumaan melko kevyeltä noi leuat.

Kiitos.

Kokeileppa tota twenty pull-ups challengea g6:sen kaveriks. Toimii ku häkä! http://twentypullups.com/

edit. Tottakai tota ohjelmaa voi muokata, jos siltä tuntuu, mutta tuskin käy tollaisenaan liian raskaaksi :)

Kiitos.

1) Itse tein juurikin tuossa järjestyksessä, mutta makunsa kullakin. Kyykkyä tuskin kannattaa jättää viimeisten joukkoon.

2) Ylätaljaa voisi varmaan aluksi tehdä jos leuanvedot ei onnistu viellä.

Kannattaa yrittää sitä leuanvetoa jos se vain on mahdollista. Alussa ei välttämättä mene montaa/yhtään, mutta tulokset silti paranevat nopeasti. Käsien ja selän treenaus parantavat tuloksia huomattavan nopeasti.

Tuntuu vähän turhan rankalta toi 3 krt viikkoon välillä..Oiskohan parempi jos vetäis 2 krt viikkoon täysillä ku kolmesti puolivaloilla?

Tuntuu vähän turhan rankalta toi 3 krt viikkoon välillä..Oiskohan parempi jos vetäis 2 krt viikkoon täysillä ku kolmesti puolivaloilla?

Mielummin ota semmoinen ohjelma millä jaksat vääntää sen 3 krt viikkoon. Kokeile vaikkapa Starting strength, se on vähän köykäisempi kuin tämä. Siihen ottaa lisäksi leukoja, dippiä, hauiskääntöä jne jaksamisen mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom