gluteenitonta alkoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zihuana
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä vaikuttaisi olevan jonninverran keliakiasta nauttivia...eli miten tuo alkoholipuoli hoituu? Viinit, siiderit ja lonkero ovat ns sallittuja, mutta miten nuo muut viinakset? Mulla ei ole mitään käsitystä mistä tehdään mitäkin viinaa. Eli onko teillä mainita merkkejä, mitkä viinakset ovat gluteenittomia.

Olut mulle ei uppoa muutenkaan, joten sillä ei niin väliä. Mutta tiedän, että niitäkin on joitain tiettyjä merkkejä, jotka ovat ok.

Vaikka kyllähän mä näytän saavan itseni mukavasti tainnoksiin siiderilläkin, mut joskus saattaa tehdä mieli maistaa jotain namukkaa drinksua :kippis1:

Tack!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös driksut ole aika vapaita keliaakikoille kunhan välttää viskejä. ja muita maltaalla maustettuja.
keliakialiiton sivuilta:Väkevien alkoholijuomien lähtöaineena oleva viljan gluteeni, kuten muukin proteiini, häviää tislauksessa eikä lopputuotteessa (puhdas alkoholi) ole lainkaan jäljellä viljavalkuaista. Ainoastaan jokin maltaalla jälkikäteen maustettu mallasviski saattaa aiheuttaa oireita herkimmille ihokeliaakikoille.

haa! kiitos. Oon vaan onnistunut lukemaan erilaisia lähteitä, joissa luonnollisesti erilaisia ohjeita. Mutta jos periaatteessa kaikki kirkkaat on tislattua, niin sittenhän mulla ei ole hätää :rolleyes: ....ja viskeistä ehkä jotenkin pystyn pysymään erossa...

Suositut

Back
Ylös Bottom