Glutamiinin/Creatiinin käyttämisessä taukoa?

Pitääkö creatiinin ja glutamiinin käytössä olla taukoja? Jos pitää esim. viikon tauon treenaamisesta niin käytetäänkö sitä silloinkin vai pidetäänkö taukoa ja sitten taas tankataan? Kysyn vain ettten nyt ihan väärin noita käyttäisi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos kysessä on kreatiinimonohydraatti, niin sitä otetaan joka päivä ja ylläpitojakson jälkeen pidetään 2-4vk tauko. Kreatiinipyruvaattia aina ennen treeniä. Glutamiinia voi napsia vaikka joka päivä, erityisesti dieetillä katabolian minimoimiseksi, eikä se ainakaan pahaa tee treenitauollakaan.

Vähän aiheesta sivuten, miten ruokailutottumuksia voi muuttaa treenitauolla, jos puhutaan vaikka parin viikon tauosta?
Ei sitä että jos menisikin mässäilyksi, vaan että onko se 30g proteiini/ateria enään edes fiksua tuon pituisella tauolla? Entä lisäravinteet?

Vähän aiheesta sivuten, miten ruokailutottumuksia voi muuttaa treenitauolla, jos puhutaan vaikka parin viikon tauosta?
Ei sitä että jos menisikin mässäilyksi, vaan että onko se 30g proteiini/ateria enään edes fiksua tuon pituisella tauolla? Entä lisäravinteet?

Jos tarkoitit asian niin, että tarvitseeko tauolla syödä samalla tavalla? Toki punttailussa kulutettavat kalorit voi miinustaa, mutta silti sitä protskua kannattaa syödä, että reenatessa hommatut lihakset säilyisivät.

entäs tuo kreatiinipyruvaatti, otatteko sitä myös välipäivinä?
itsellä on xtreme merkkistä, jossa neuvotaan ottamaan vain ennen treeniä..

Aivan sama. Itse kippaan kaikki jauhot palkkariin ja vedän ne kerralla. Loppujenlopuksi lisäravinteilla saatu hyöty on aika minimaalista verrattuna järjestelmälliseen ruokailuun ja hyvin etenevään treeniputkeen.

Yhdyn edelliseen. Oliko jossain että jopa vain 1% auttaa?? Mutta kuitenkin tulee ite otettua.

Mutta sitten tämmönen, että onko kreatiinia koskaan liikaa? Tai siis että Onko liika kreatiinista haittaa elimistölle?

Tais olla Evolutionin kreatiinia, kumpaa se nyt sitte onkaa... Aattelin kohta vaihtaa fastin kreatiinii (sitte ku edelliset loppuu), että...

Kyl mun mielest kreatiinin käytössä kannattaa pitää välil taukoa, elimistö hyödyntää paremmin sitä jos ei jatkuvasti syö ulkoisesti.

Kyl mun mielest kreatiinin käytössä kannattaa pitää välil taukoa, elimistö hyödyntää paremmin sitä jos ei jatkuvasti syö ulkoisesti.
Alkaako ne lihakset jotenki hylkiä sitä vai mitenkä?

Keskimäärin puolet normitallaajan kreatiinistakin tulee ravinnosta, että kyllä sitä saadaan elimistön ulkopuolelta ihan tavallisestikin. "Ulkoisesti syöminen" on aika hauska termi.

Puhuin lähinnä siitä mikä otetaan lisäravinteiden kautta, kroppas myös itse tuottaa kreatiinia. Ja sama juttu on aminohapoissa, jos syöt "liikaa" liian kauan niin keho rupeaa käyttämään valkuaista löyhemmin, eli posliinialttari nielee kalliit rintafileet =) siks pidänkin itse välillä yleensä yhen päivän, jolloin syön vähemmän prodea, en tosin miinuksilla ollessa.

meni vähän :offtopic:

Puhuin lähinnä siitä mikä otetaan lisäravinteiden kautta, kroppas myös itse tuottaa kreatiinia. Ja sama juttu on aminohapoissa, jos syöt "liikaa" liian kauan niin keho rupeaa käyttämään valkuaista löyhemmin, eli posliinialttari nielee kalliit rintafileet =) siks pidänkin itse välillä yleensä yhen päivän, jolloin syön vähemmän prodea, en tosin miinuksilla ollessa.

meni vähän :offtopic:

Jep, siksi mä sanoin että normitallaajalla noin puolet tulee ravinnosta. Eli ne toiset puolet kroppa tuottaa ite. :) Ite en tiedä tuosta, miten keho reagoi jos käyttää kreatiinia lisäravinteena liian kauan, koska en ole itse asiassa aiheesta juurikaan lukenut eli hyvinkin saatat olla oikeassa.

Mutta sitten tämmönen, että onko kreatiinia koskaan liikaa? Tai siis että Onko liika kreatiinista haittaa elimistölle?

Ite ainakin joskus kauan sitten ku olin just saanu kreatiinii ja muuten vaa tyhmempi niin jostain syystä tuli otettuu vähän yliannosta. Menin ihan sekasin. Rupesin nostaan penkkiä ja kun laskin tangon rinnan päälle niin se näytti, et se laskeutuu suoraan silmien päälle. Toistojakin laskin näin "2,3,1,4" kaveri sanoo, "ei se ollu ku kolmas vasta" samalla ku ite meen jossain viidennessä toistos:D Tallasii kokemuksii. Voihan tietysti olla, että se ei johtunu kreasta vaan jostain muusta. Olen kuitenki aina käyttäny kreaa eikä siitä sen jälkeen oo mitään sivuvaikutuksii tullu :)

Itse olen ostellut jo useamman kuukauden sportlife nutrition recovery+ palautusjuomaa, jossa on sekä kreatiiniä että glutamiinia valmiina. Olen miettinytkin, että jos välillä käyttäisi pari pussia jotain muuta juuri tuon kreatiinin takia, vaikka glutaa ja kreaa on vain noin 5g. Mitäs olette tästä mieltä?

8 vko on ja 4vko off toimii kuin häkä. Itse aloitan monohydraatilla tankkaamisen 20g/päivä jaettuna neljään eri annokseen jonka jälkeen siirryn 5g päiväannokseen. 8vkon aikana sarjapainoihin pientä nousua, jotka alkavat hiipumaan, kun on kauan ollut kreatiinia kierrossa. Tauon aikana ollaan "neutraalissa" tilassa ja tauon Jälkeen kreatiinin aloittamisen jälkeen taas uutta sarjapainojen nousua. Tästä syystä siis itse käytän kreatiinia. Glutamiinista en oo huomannu hyötyä. Tutkimusten mukaan Ehkä dieetillä jotain hyötyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom