Glutamiini ja kreatiini?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs mitä on ylläolevat aineet ja mihin perustuu niiden hyöty? Mua kiinnostaisi erityisesti voimaharjoitteluun tuleva hyöty ja miten niitä pitäisi ottaa et olisi turvallista ja tehokasta.

Esim. olen kuullut että kreatiinia voi syödä esim aina palautusjuomassa 10mg ilman mitään tankkaus jaksoja. Onko tää hyvä?

Kiitos.:)

kreatiinihan lisää sarjakestävyyttä, sekä nopeuttaa palautumista kovista harjoituksista. ja annokset Yksi 10 g annos on minun päivä annokseni. ja eikös niissä pusseissa yleensä kerrota ne annostukset?

ajattelin vaan et onko siitä tankkauksesta hyötyä, kun oon niin pihi:)
no joo kyllä sen vois ottaa siihen alkuun. sit niistä annoksista kun paketissa on 5-10g päivä, mut joku on varmaan vetänyt enemmänkin et onko siitä hyötyä? riippuuko siitä paljonko painaa? treenistä?

Molemmista löytyy paljon threadeja, tässä ainakin jotain

Glutamiinista: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=645&highlight=glutamiini

Kreatiinista: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32929&highlight=kreatiini
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=5885&highlight=kreatiini

Itse käytän molempia, Glutamiinia 10g päivässä ja kreatiinia 5g päivässä nyt ylläpitovaiheessa, tankkausvaihe 7 päivän ajan 20g päivässä. En ole ainakaan kuullut, että paino vaikuttaisi paljonko kreatiinia tulee käyttää, glutamiinia taas moni tuntuu ottavan enemmänkin kuin tuon 10g.

EDIT. Jos jätät tankkausvaiheen väliin niin kreatiinivarastojen täyttyminen kestää paljon kauemmin, ja siksi myöskin toivotun vaikutuksen saamiseen kuluu kauemmin aikaa.

Joo itekin otan välipäivinä 5g aamuproden seassa ja treenipäivinä sen 15g kolmessa osassa ja ainakin hyvin on mun kohdalla toiminut. En tankkaa sen vuoksi koska maha ei pidä suurista krea annoksista tankkausvaiheen aikana.

Suomessa kreatiinimonohydraatin suositusannostus on 2 g/vrk. Tällä annoksella kreatiinimäärä elimistössä nousee maksimiin 2-3 viikossa riippuen lähtökohtatilanteesta. Monissa muissa maissa suositellaan ensimmäisen 3-5 päivän aikana suurempaa alkuannosta. Monien tutkimusten mukaan tästä ei kuitenkaan ole vastaavaa hyötyä, vaan 2 g:n päiväannoksella kreatiinitason nousu on aivan yhtä nopeaa ja tällä jatkuvalla annostuksella kreatiinitaso myös pysyy korkealla.
Ite oon alottanu vetämällä 5g 3-4 kertaa viikossa.

"Monien tutkimusten mukaan tästä ei kuitenkaan ole vastaavaa hyötyä, vaan 2 g:n päiväannoksella kreatiinitason nousu on aivan yhtä nopeaa ja tällä jatkuvalla annostuksella kreatiinitaso myös pysyy korkealla."

Siis tarkennukseksi. Alkutankkaus (esim 20g/d/4d) mahdollistaa nopeamman krea-tasojen nousun kuin tuo 2 g päivässä. Lopputulos on sama mutta ilman tankkausta se kestää kauemmin. Tämän jälkeen kaikki ylimääräinen uhrataan suoraan valkoisen posliinin alttarille.

Tanssiva Rosvo sanoi:
"Monien tutkimusten mukaan tästä ei kuitenkaan ole vastaavaa hyötyä, vaan 2 g:n päiväannoksella kreatiinitason nousu on aivan yhtä nopeaa ja tällä jatkuvalla annostuksella kreatiinitaso myös pysyy korkealla."

Siis tarkennukseksi. Alkutankkaus (esim 20g/d/4d) mahdollistaa nopeamman krea-tasojen nousun kuin tuo 2 g päivässä. Lopputulos on sama mutta ilman tankkausta se kestää kauemmin. Tämän jälkeen kaikki ylimääräinen uhrataan suoraan valkoisen posliinin alttarille.
joo, täytyy ottaa huomioon kuitenkin se kehonpainokin kun tuota kreaa syö. 150kilonen tarvitsee varmasti enemmän sitä entä 60kiloinen. ainakin minä otan varmanpäälle tuon krean kanssa, mielummin liikaa ku liian vähän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
joo, täytyy ottaa huomioon kuitenkin se kehonpainokin kun tuota kreaa syö. 150kilonen tarvitsee varmasti enemmän sitä entä 60kiloinen. ainakin minä otan varmanpäälle tuon krean kanssa, mielummin liikaa ku liian vähän.
Jep kuten savolaisilla on tapana sanoa, paljon kanssa aina pärjää kun taas vähän kanssa....

väh :offtopic: mut kuulin että liiallisesta Kreatiinin käytöstä on haittaa enemmänkin, mm. munuais haittoja. itselläni on nyt n.4 vko:n tauko meneillään käytöstä mutta palautumis juomassa kyllä käytän edelleen. eli kannattaisiko jättää kreatiini pois kokonaan myös palautumis juomasta kun on tauko "JAKSO" meneillään.?

[[WildChild]] sanoi:
väh :offtopic: mut kuulin että liiallisesta Kreatiinin käytöstä on haittaa enemmänkin, mm. munuais haittoja. itselläni on nyt n.4 vko:n tauko meneillään käytöstä mutta palautumis juomassa kyllä käytän edelleen. eli kannattaisiko jättää kreatiini pois kokonaan myös palautumis juomasta kun on tauko "JAKSO" meneillään.?

No jos et mitään kymmeniä grammoja päivässä vedä, niin eipä noista munuaisista tartte huolissaan olla jos niissä ei jotain vikaa ole jo valmiina, että sentakia ei tartte taukoja pitää.

Mutat jos haluat muuten taukoilla, niin sitten kaikki kreat veks, mitä siitä tauota muuten olisi ees hyötyä?

nii joo.. no jäähän se elimistöön joksuksi aikaa kun on pitänyt kuurin.. ja sitä saa sit lihasta ja semmosesta lisää.. :)

Ylläolevaan...

Sarjoissa jaksaa ehkä tehdä muutaman toiston enemmän ja maksimitkin saattaa nousta. Joillekin se voi kerätä myös läskiä, mutta itsellä on ollut enemmän hyötyä kuin haittaa.

Jos haluat enemmän tietoa, niin kirjoita hakuun "kreatiini". Siitä lävähtää ruudullu varmaan 17 000 topiccia.

Oon nyt meinannu et jos lisäis tohon palkkariin kreatiiniin ja glutamiiniin. Mut pari kysymystä. Eli oon meinannu et jos laittaisin 5gr kumpaaki, ja painan n.95kg, onks toi ihan jees? Ja onks tolla glutamiinilla samalaisia mahdollisia "sivuoivereita" ku kreatiinilla, eli että kerää nestettä, saattaa tulla finnejä ym.? Ja justiisa ton takia en viitti tota kreatiinia ainakaan enempää laittaa jos sais vähä ehkäsyä noita oireita:D

Pannaanpas tähän. Olen vedellyt kreatiinia noin 1.5 vk pitäskö alkaa vaikutuksen tuntumaan. Eka tankkasin 5*20g/pv ja nyt sellasen 2g oon käyttäny päivittäin.

Ajattelin, että jos jotain vaikuttais niin harjoituksiin tulis "buustia" enemmän. että ei tuntuis niin pahalta viimeiset toistot, mutta eipä mitään. Ilmeisesti ei mulla sitten vaikuta. Ne joilla vaikutti, huomasitteko vaikutuksen selvään?

ihanahelena sanoi:
Pannaanpas tähän. Olen vedellyt kreatiinia noin 1.5 vk pitäskö alkaa vaikutuksen tuntumaan. Eka tankkasin 5*20g/pv ja nyt sellasen 2g oon käyttäny päivittäin.

Ajattelin, että jos jotain vaikuttais niin harjoituksiin tulis "buustia" enemmän. että ei tuntuis niin pahalta viimeiset toistot, mutta eipä mitään. Ilmeisesti ei mulla sitten vaikuta. Ne joilla vaikutti, huomasitteko vaikutuksen selvään?

2g on turhan vähän päivittäin, ota jokapäivä 5-10g, ja kyllä se pitäis tuntua latausjakson jälkeen se teho.

Suositut

Back
Ylös Bottom