Glukosamiini

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Glukosamiini meni lääkelistalle vuonna 2008. Eilen käväsin lääkärillä niin samalla kirjoitti glukosaaminia ja melatoniinia. Saas nähdä miten vaikuttaa kolotuksiin.

Ite hain apteekista kuukausi sitten purkin glukosamiinia 750mg/180kpl, ja ilman mitään lääkärin kirjoittamaa reseptiä, siellä niitä kipu ja särky hyllyssä myydään ja hinta oli jotain 10€ luokkaa.

^ Melkoista. Kaverille oli juuri määrätty lekurin toimesta Arthryliä (750 mg glukosamiinisulfaattia), ja oli kuulemma maksanut reseptillä 180kpl ~45e. Taas on tietämätöntä ihmistä kusetettu.

Itse syön polven nivelrikkoon... Auttaa kyllä mutta useamman viikon sai ekaks syödä ennen kun huomas että polvi "toimii" paremmin ja säryt harvemmassa.. msm:ää sen kanssa. Jostain muistan lukeneeni että 1,5gr glukosamiinia ja 0,5gr msm:ää päivässä auttaa paremmin kun jos söisi 3gr glukosammiinia päivässä. Minulle aikoinaan ortopedi sanoi että suosittelee jauheena ottamista, että jos tableteissa, niin sen tabletin sidosaine vaikuttaa huonontavasti sen glukosamiinin imeytymiseen. Reseptillä apteekista saatanan kallis, ite oon tilaillu myproteinilta puolen kilon pusseissa. Ainoa miinus minkä olen huomannut - pierettää.. Serrapeptaasia sit välillä lisäks. Cissus ja kollageenit vielä kokeilematta. Hyaluronaatti valmisteet kiinnostaisi kokeilla myös, Artilane ja Ostenil, mutta ei oo reseptillä pitää itsekseen ostaa mutta harkinnassa on.

Itse sain reseptillä glucosamin pharma nord kapseleita 400mg 270kpl hintaan 28e, ja kahden kuukauden käytön jälkeen huomasi, että auttaa olkapää kipuihin, joissa alkavaa nivelrikkoa.

.. Serrapeptaasia sit välillä lisäks. Cissus ja kollageenit vielä kokeilematta. Hyaluronaatti valmisteet kiinnostaisi kokeilla myös, Artilane ja Ostenil, mutta ei oo reseptillä pitää itsekseen ostaa mutta harkinnassa on.

Onko tuolla serrapeptaasilla ollut vaikutusta?

Otin kokeiluun MyProteinin MSM Glucosamine Chondroitin kapselit. Olkapäät hieman kovalla rasituksella, niin josko hieman auttaisi. Uintia tulee 4-5x vko ja olkapäitä rasittavia salitreenejä 2-3x vko.

Millaisia annoksia pakkislaiset vetää glukosamiinia vuorokaudessa? Itse olen vetänyt tissiposkiannoksen luontaistuotekaupan Niveltehoja 1kpl/vrk, ja olen ollut huomaavinani olkapääkipujen poistumisen penkatessa jo tuollakin määrällä. Liekkö plaseboa? Noissa on tuoteselosteen mukaan vaikka ja mitä, mutta itseäni noissa kiinnosti MSM+glukosamiini yhdistelmä. Olen käyttänyt 3kk päivittäin, eikä olkapäät enää vihlo edes kylmänä, sekä aikaisempi alaselän aamujäykkys on myöskin nykyään poistunut lähes kokonaan.

Ajattelin tota glukosamiini-MSM-kondroitiini yhdistelmää. Noita samoja yhdistelmiä myydään kyllä Suomessa käsikauppatavarana vaikka toi glukosamiini ja kondroitiini on Fimean lääkeainelistalla. En ymmärrä...

Myydäänhän sitä melatoniiniakin reseptivapaasti Suomessa ja silti se on lääkeainelistalla eikä sitä saisi ulkomailta tilailla. Tämä on sellainen sarvikuonojen maa...

Millähän perusteella tulli kerään esim. iherbistä tilatut glukosamiinit ja MSM pois?

Fimea on muuttanut linjaustaan glukosamiinia sisältävien valmisteiden luokittelusta - Fimea

Ei millään perusteella ainakaan ensimmäisen aineen kohdalla. Glukosamiinin osalta menettelyä on muutettu syksyllä 2013. MSM:n tilanteesta en tiedä. Tovi sitten kun katsoin, lääkeainelista oli päivitetty viimeksi keväällä 2013, joka saattaa aiheuttaa vähän hämmennystä, sillä tuossa versiossa se glukosamiini on vielä mainittu.

Suositut

Back
Ylös Bottom