Getaway in Oulu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja natu76
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Lord
Vasaralla lyöminen oli ns. kielikuva jolla yritin esittää vihani määrää toisten turvallisuudesta piittaamattomia kaahareita kohtaa.
Jos 160 km/h viidenkympin alueella ei ole liikenneturvallisuudesta piittaamattomuutta niin mikä sitten on?
On turhan iso riski tappaa joku yliajamalla vaan sen takia kun poikien pitää leikkiä Mika Häkkistä.
Leikkiä Mika Häkkistä jepjep... Mistä johtuu että yleinen mielipide on se että kaahaamisella näytetään muille tai että sillä samaistutaan johonkin kynäniska formulakuskiin..?

Itse kaahaan säännöllisesti, lähes joka viikko tulee ajettua reilusti yli 200km/h (en tosin kaupungissa/lähiöissä). Kaahaan pelkästään siksi että se on kivaa ja siitä tulee hyvät fiilikset. ...Ja osittain myös siksi että mua vituttaa poliisien holhoaminen ja rahan keruu...

Ja kaikille kyläpoliiseille terveisiä, toivottavasti joku pieksee teidät joskus oikein kunnolla kun vittuuntuu valojen vilkutteluun ynnä muihin harrastuksiinne.

Originally posted by HCG-1
Leikkiä Mika Häkkistä jepjep... Mistä johtuu että yleinen mielipide on se että kaahaamisella näytetään muille tai että sillä samaistutaan johonkin kynäniska formulakuskiin..?

Itse kaahaan säännöllisesti, lähes joka viikko tulee ajettua reilusti yli 200km/h (en tosin kaupungissa/lähiöissä). Kaahaan pelkästään siksi että se on kivaa ja siitä tulee hyvät fiilikset. ...Ja osittain myös siksi että mua vituttaa poliisien holhoaminen ja rahan keruu...

Ja kaikille kyläpoliiseille terveisiä, toivottavasti joku pieksee teidät joskus oikein kunnolla kun vittuuntuu valojen vilkutteluun ynnä muihin harrastuksiinne.

Juuri näin!
icon_lol.gif

Ja kaikille kyläpoliiseille terveisiä, toivottavasti joku pieksee teidät joskus oikein kunnolla kun vittuuntuu valojen vilkutteluun ynnä muihin harrastuksiinne. [/B][/QUOTE]

--------------------------------------------------------------------
Toivottavasi joskus kasvat aikuiseksi,
toivottavasti pysyt tiellä etkä lahtaa autolla viattomia ihmisiä.

Minulle kävi sillälailla, että vaikka ajoin juuri silloin ihan normaalisti liikennesääntöjen mukaan, niin ajoin polkupyöräilijän päälle ja kun näin käytännössä miten voi käydä, niin ajattelin, että jos olisin ajanut niinkuin yleensä eli kaahaamalla, niin seuraukset olisivat olleet paljon pahemmat. Tämän seurauksena olen pyrkinyt ajamaan liikennesääntöjen mukaan. Ainoastaan matka-ajossa ajan joskus esim. ohitustilanteessa ajan hieman ylinopeutta, mutta enintään 140 km/h mittarin mukaan. Taajama alueella en kaahaa enään koskaan. Muutin siis tapani kertaheitolla kun tajusin kuinka vaarallista se loppujenlopuksi on. Tästä on aikaa jo useampi vuosi, joten senkin puolesta osaan sanoa ettei tämä ole väliaikaista.

Originally posted by mtk77
Minulle kävi sillälailla, että vaikka ajoin juuri silloin ihan normaalisti liikennesääntöjen mukaan, niin ajoin polkupyöräilijän päälle

Polkupyöräilijä luultavasti ilmestyi kuin tyhjästä ja syöksyi suoraan autosi alle, vaikka koukkasit monta kertaa yrittäen väistää? Tiedän kyllä, se on yhtä helvettiä :) Minun päällenikin ne autoilijat ajaisivat ihan sumeilematta, varsinkin risteyksissä, joissa pitäisi katsoa ympärilleen. Kaiken tämän ne tekevät yleensä liikennesääntöjen mukaan, muita sääntöjähän ei tunnetusti nopeusrajoitusten lisäksi Suomessa ole. Kerran yksi tyyppi peruutti autoani päin parkkipaikalla, sekin taisi tapahtua liikennesääntöjen mukaan. Hän vain unohti katsoa taakseen.

Joo pensasaidan takaa se ajoi suoraan eteeni ja mielestäni en olisi mitenkään voinut estää tapahtumaa. Ei sille sen pahemmin käynyt kuin olkapää meni, mutta olen kuullut, että se olisi fysioterapialla saatu kuntoon. Heti tapahtuman jälkeen näytti paljon pahemmalta, kun se sai haavoja ja verta tuli jonkun verran. Joka tapauksessa päätin, että ei kannata riskeerata turhaan. Olen kuitenkin luonteeltani sellainen, että jos ajaisin jonkun hengiltä niin se vaivaisi kyllä melko paljon.

Originally posted by mtk77
Joo pensasaidan takaa se ajoi suoraan eteeni ja mielestäni en olisi mitenkään voinut estää tapahtumaa.

Tuo on ihan totta, rajoitus taisi olla 30 - 40 km/h? Kyllä pyörällä niin lujaa pääsee, että tuossakaan nopeudessa ei jää aikaa reagoida. Kyllä tulee noilla pensasaita alueilla usein ajattua jopa alle rajoitusten. Autobaanalla sitten tuolla HCG-1:n tyylillä. Kun vetää sitä autobaanaa 200 km/h, niin ei tee edes mieli pistellä skidejä sileäksi siellä esikaupunkialueella, vai pitäisikö sanoa "lahdata viattomia ihmisiä", niin kuin eräs :david: asian ilmaisi.

Itse ajelin kerran kaikessa rauhassa kävelyvauhtia parkkipaikalla kun pyöräilijä kilautti reipasta kyytiä vasemmalta auton takalokasuojaan. Komeasti kimposi takaviistoon, mutta vaurioita ei tullut kuin autoon. Ei kuulemma vesisateella jarrut toimineet. Huppukin oli päässä niin syvällä, että tuskin näki edes eteensä.

Joiltakin ihmisiltä tuntuu puuttuvan tilannetaju täysin, eikä sellaisten kanssa auta vaikka noudattaisi sääntöjä pilkulleen. Tämäkin heppu puski autojen välissä menemään niin paljon kuin koivista irtosi, mutta pyörän pysäytys tai pysäköidyn auton takaa tuleva toinen auto ei tullut ilmeisesti mieleenkään.

Itse ajelen monesti kohtuullista ylinopeutta, mutta toisaalta olen aina varuillani. Varsinkin kaupungissa ei etuajo-oikeutta kannata ottaa itsestäänselvyytenä. Vähintään pari varmaa kolaria olen välttänyt katsomalla myös sinne vasemmalle ja kolmion takaa tulevan suuntaan. Talvella tulee vilkuiltua myös jarruttaessa ahkerasti taustapeiliin, niin kerkeää ehkä alta pois jos takanatulija ei saa kulkupeliään pysähtymään.

Originally posted by Nat_Ural
Tuo on ihan totta, rajoitus taisi olla 30 - 40 km/h? Kyllä pyörällä niin lujaa pääsee, että tuossakaan nopeudessa ei jää aikaa reagoida. Kyllä tulee noilla pensasaita alueilla usein ajattua jopa alle rajoitusten.

Itse olen muutama vuosi sitten jäänyt auton alle , tai auto jäi minun alle , tuollaisella pensasaita-alueella pyöräillessäni.

Pyöräni eturengas osui auton sivuun --> lensin ojaan.

Onnekseni ei käynyt kuinkaan , jalka vähän kolahti, muttei murtunut.

:)

Pieni update tähän topikkiin... Aamulehti tiesi tänään kertoa, että juttu menee syyteharkintaan kahden kaverin osalta. Toista epäillään törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja kuvausjärjestelyissä avustanutta kaveria yllyttämisestä törkeään liikenteen vaarantamiseen. Itse sankari on edelleen ilman ajokorttia.

Ja pitääpä samalla mainita myös aamulehdestä aikaisemmin poimittu juttu siitä kuinka päästään pälkähästä, tai sitten ei. Elikkäs Nokialla rattijuoppo ajoi yöllä liikenteenjakajaan ja pakeni paikalta jalan. Oikeuteen tämä kekseliäs spurgu toi 'todistajan', joka ilman valaa sanoi ajaneensa autoa ja rattijuoppo olisikin ollut pelkääjän paikalla. Noo, oikeus ei tuollasta roskaa uskonut ja tuomiota pukkas. 'Todistaja' sai lisäksi syytteen perättömästä todistuksesta. Eli kyllä se oikeus toimii suomessa ilman että pärstäkertoimet on tallennettu johonkin valokuvaan.

Kaikilta ketkä ylittä rajoitukset yli 30km/h kortti pois viideksi vuodeksi. Kaveri kuoli toissa vuonna kusipääkaaharin uhrina. Aivan sama kuin ampuisis haulikolla baarissa ja väittäs, että en tarkoittanut kenellekkään mitään pahaa.

Originally posted by Pakkura
Kaikilta ketkä ylittä rajoitukset yli 30km/h kortti pois viideksi vuodeksi.

Ei kortilla ajeta.

Alkoholin vaikutuksen alaisena ei saa ajaa, silti joka kolmannes kuolonkolari on rattijuopon aiheuttama.Kielletään viinan juonti ratista kärähtäneeltä?

Kaveri kuoli toissa vuonna kusipääkaaharin uhrina. [

:(

Originally posted by Lord
Vasaralla lyöminen oli ns. kielikuva jolla yritin esittää vihani määrää toisten turvallisuudesta piittaamattomia kaahareita kohtaa.
Jos 160 km/h viidenkympin alueella ei ole liikenneturvallisuudesta piittaamattomuutta niin mikä sitten on?
On turhan iso riski tappaa joku yliajamalla vaan sen takia kun poikien pitää leikkiä Mika Häkkistä.

Häkkis kommentin vastikkeeksi on pakko kysyä, leikit sää jotain ihmeen Ano Turtiaista kun siellä salilla käyt pelleilemässä?
Taitaa aika iso osa salilla kävijöistäkin käydä ihan itsetuntoa kohottamassa salilla, vai kuka väittää ettei yritä tulla paremman näköiseksi kuin ennen? Jos pelkän terveyden takia käy, niin varmasti löytyy 101 tehokkaampaa harrastusta siihen kuin kuntosali treenaus.
Ettei menisi ihan kokonaan ohi aiheen, niin kovasti toivoisin moottoriratoja suomeen lisää. Aivan varmasti vähentäisi "kaahailua" enemmän kuin tienvarsi kamerat. Tai edes talveksi aurattuja jääratoja, ei maksaisi paljoa, hyvä jos "mitään".

Jos mä olisin poliisi, niin laitattaisin tienvarsissa seisoviin paskakameroihin option, missä se kuvan ottamisen sijasta ampuis. Onneksi mä en ole poliisi, saadaan siksi jatkaa kaahailua.
Terveisiä vain Tampereen homoille jotka kuvas mua sillä vitun pöntöllä ja sakottivat 115€. Alle 20v kaaharit taas pitäis tappaa ennenkuin pääsevät edes rattiin nostattamaan naurettavaa itsetuntoaan. :evil:

Originally posted by Mike
paskakameroihin option, missä se kuvan ottamisen sijasta ampuis.

LOL! Tästä tulikin mieleen se varmin keino, jolla nopeuksia ja onnettomuuksia voitaisiin vähentää. Eli turvavyöt pois autoista ja airbaginh tilalle terävä piikki. Hillitsisi menoa kummasti. Jostain syystä autonvalmistaja ja lainsäätäjät eivät ole lämmenneet ajatukselle :confused:...

Tää yhteiskunta alkaa näiden kaikkien rajoitusten jälkeen muistuttaan sitä hihhuliyhteiskuntaa,joka oli elokuvassa Demolition Man.

Originally posted by Sumppari
Ettei menisi ihan kokonaan ohi aiheen, niin kovasti toivoisin moottoriratoja suomeen lisää. Aivan varmasti vähentäisi "kaahailua" enemmän kuin tienvarsi kamerat. Tai edes talveksi aurattuja jääratoja, ei maksaisi paljoa, hyvä jos "mitään". [/B]

No kikseistä toi juttu on kiinni, tosta saa adrenaliinia vereen aika paljon kun vetää 200 ja päälle. Rata ajatus on hyvä mutta jos ois ratoja missä sais paukuttaa sen minkä pääsis niin aika vähän toi vaikuttais kaahailuun, joidenkin ihmisten on pakko päästä näyttää niitä auton tehoja normaalissa liikenteessä.
Päästä ohittamaan juuri ennen kuin auto tulee vastaa - tilanteita oon itsekkin nähnyt satoja tollasia. Sais perustaa jonkun valtion enemminkin, jossa kaahailu on sallittua ja kaikki isorikkaat munapäät pääsis ajamaan autoilla rinkiä niin perkeleesti, eikä olisi poliiseja...
Sitä en vastusta, että moottoriteillä ajetaan kovaa, siellä sais olla nopeus rajoitukset paljon korkeammat ja siellä pitäis olla tiet myös hyvässä kunnossa, mutta jos taajamissa aletaan kaahaamaan niin voi vittu pistää vihaksi :curs:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Kaveri kuoli toissa vuonna kusipääkaaharin uhrina

Otan osaa :(

Mun puolesta saa vaarantaa oman terveytensä, millä tahansa keinoilla mutta jos se alkaa, koskeen viattomia henkilöitä niin se on vaan väärin. Vetää vaikka stigaa sen M sarjan bemarin perässä ja tapakaa itsenne, vittuako se mulle kuuluu.

Entiä.. jotenki tuo Oulussa tehty getaway video oli laimea..vertaan nyt niihin mitä olen ennen tota videonpätkää nähny..eli getaway in stockholm jne.

Entiä.. jotenki tuo Oulussa tehty getaway video oli laimea..vertaan nyt niihin mitä olen ennen tota videonpätkää nähny..eli getaway in stockholm jne.
Aivan. Tuo ajo liikenne sääntöjen mukaisesti...jollei ylinopeuksia lasketa;)

Back
Ylös Bottom