Gene Rychlak 965lbs (437,5kg) penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Status
Viestiketju on suljettu.
pååtta sanoi:
no nyt on maailman suurin penkki isompi kuin suurin veto :D :D

Jos joku olisi 10 vuotta sitten sanonut että vielä tulee päivä että penkataan enemmän kuin vedetään, niin kaveri olisi naurettu pihalle. No mä sanon nyt että vielä tulee päivä kun penkki ohittaa kyykynkin.

thymorg sanoi:
.Vahva on kaveri, mutta itse ainakin kunnioitan raw nostoa enemmän.

.
Niin kunnioitan itsekin, mutta tuo on jo niin kauhee rauta ja kun sitä edes jotenki pystyy liikutteleen ja ranteetkin vielä kestää :) niin propsit siitä.

Isot oli raudat ei käy kiistäminen, mutta kyllä silti oli niin ruma nosto että ei tuota voi enää penkkipunnerukseksi sanoa. Liikerata huikeat 10 senttiä heilumisella. Ei tuollainen voi mennä missään muualla läpi kuin jenkeissä. Kunhan taas vaan saatiin ennätystulos rapakon taakse. Kova on nostaja, mutta ei se silti tee nostosta kaunista. :jahas:

ljm sanoi:
Judas Priestiä mut en muista biisin nimee...

Judas Priest : You've Got Another Thing Comin'

Jos loppuojennus, joka näytti jäävän suoristuksen verran vajaaksi, olisi onnistunut, olisi tuollaisen noston voinut hyväksyä vaikka omaksi salienkaksi. Merkki rinnalta oli hyvä (noihin piireihin) eikä pomppua ollut havaittavissa eikä muutenkaan mikään runkkupenkki. Salimaksimeissahan ei ole niin väliä, jos tanko laskee välillä, kunhan se lopulta vain päätyy suorille käsille. Kisanostoa ei kuitenkaan mun sääntötietämyksen mukaan pitäisi hyväksyä, jos tanko laskee noston aikana.

Mitäs paskaa täällä taas on. Kyllähän se ne kädet suoristi. Sitä sopii yrittää pitää maksimipainoa paikallaan jossain muussa kohdassa liikerataa kuin ylhäällä tai rinnalla. Siksi juuri tuossa lopussa tankoa ei repäistä suoraan telineisiin vaan pitää kannatella vähän aikaa.

paskaa tuskin... mun mielestä ihan aiheellista kritiikkiä määrättyjä liittoja kohtaan. ipf:ssähän toi olis saanut 4 punasta ilman papukaijamerkkiä koska vaan. eri liitoissa eri säännöt ja se on ok, mutta mutta...

hienoahan se on, että ihmisen suorituskyvyn rajota taas koetellaan. se, laitetaanko ko. suoritus sitten samalle viivalle kaikkien liittojen papereissa, on ihan eri juttu, kuten mm. ns. ammattilaiskyykytkin. tästähän on höpötelty jo vaikka kuinka, joten niistä tappelu on aika turhaa. kuten moni muukin: oman mielipiteeni järkähtämättä pidän. :D

kyllähän se maksimipaino pysyy muuten muussakin kohtaa paikallaan... vertailuna vaikkapa leuanveto. aikalailla se saattaa pysähtyä, mutta nykimällä sitten taas ukko nousee. eli tossa hyödynnetään sitä lihaksen elastisuutta, kun tanko laskee. tiedostaen tai tietämättään.

joka tapauksessa toivon, että gene pysyy terveenä ja pamauttaa tyylillä tai toisella sen 500kg suorille tai ei niin suorille käsille. tossakin on jo niin totaalisen älytön määrä rautaa. :worship:

toisaalta ipf:ssä on mm. puolan pikku andrej s. jonka kyynärpään ojennuskulma jää pienemmäksi kuin liiton sallima 20 astetta...ja silti sen penkkienkat hyväksytään...

En tiennytkään että penkkaus on nykyään näin älyttömän pelleä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
hienoahan se on, että ihmisen suorituskyvyn rajota taas koetellaan. se, laitetaanko ko. suoritus sitten samalle viivalle kaikkien liittojen papereissa, on ihan eri juttu, kuten mm. ns. ammattilaiskyykytkin. tästähän on höpötelty jo vaikka kuinka, joten niistä tappelu on aika turhaa. kuten moni muukin: oman mielipiteeni järkähtämättä pidän.

:offtopic: En ole sääntökirjasta asiaa vahvistanut, mutta olen kuullut, että ammattiliitoissa ei päätuomari saa ottaa kantaa kyykyn syvyyteen, vaan ainoastaan sivutuomarit tarkastelevat sitä, koska edestä tuomittaessa kyykyt näyttävät korkeammilta. Tuollahan saadaan ensimmäinen valkoinen lamppu palamaan.

Toinen sääntö, josta olen kuullut on, että jos nosto on epäselvä, olisi se aina tuomittava nostajan eduksi. Tuon takia syttyy helposti toinen valkoinen ja nosto onkin jo sitten hyväksytty. Tuo sääntö on kuulemma myös IPF:ssä, mutta mitenköhän sitä noudatetaan. Varmaan Jenkeissä aika hyvin. :D

Noiden varusteiden ja tuomarilinjan absoluuttista vaikutusta tuloksiin on vaikea arvioida, joten aika turhaahan se tulosten vertailu liittojen välillä tällä hetkellä on.

kyllähän se maksimipaino pysyy muuten muussakin kohtaa paikallaan... vertailuna vaikkapa leuanveto. aikalailla se saattaa pysähtyä, mutta nykimällä sitten taas ukko nousee. eli tossa hyödynnetään sitä lihaksen elastisuutta, kun tanko laskee. tiedostaen tai tietämättään.

Mäkin muistelisin, että ihminen jaksaa liikeradan kohdasta tietysti riippuen pitää paikallaan 10-20 % suurempaa painoa, mitä kykenee nostamaan ja laskemaan hallitusti vielä tätäkin isompia painoja.

neutraali sanoi:
Tonni tulee täyteen heti ku Mendelsson tulee lavalle, kunnossa.

Voi olla hyvinkin totta. Rychlak tekee näitä 20-30 paunan korotuksia ja sitten kun ollaan tarpeeksi lähellä Mendelson tulee ja rykäsee tasaluvut. Eikös se muuten ole jo salilla nostanut yli 1000 paunaa muutama viikko sitten?

huhhuh.kaveri ei meinannu päästä edes penkille makaamaan.Näytti ku olis nielassu rautakangen.Silti uskomattomat raudat vaikka päällä olisi mikä paita tahansa. :worship:

haavevahva sanoi:
Voi olla hyvinkin totta. Rychlak tekee näitä 20-30 paunan korotuksia ja sitten kun ollaan tarpeeksi lähellä Mendelson tulee ja rykäsee tasaluvut. Eikös se muuten ole jo salilla nostanut yli 1000 paunaa muutama viikko sitten?
En tiedä milloin on nostanut, mutta treeneissä tosiaan on kuulemma 1000paunaa jo tullut.
jto sanoi:
joka tapauksessa toivon, että gene pysyy terveenä ja pamauttaa tyylillä tai toisella sen 500kg suorille tai ei niin suorille käsille. tossakin on jo niin totaalisen älytön määrä rautaa. :worship:
Samaa toivon itse, mutta luulen että Mendelson tulee oleen ensimmäinen 500kg rikkoja jos pysyy terveeenä. Samapa se kuka sen nostaa, mutta joku sen tulee tekemään eikä siihen tule edes meneen hirveen kauaa.

En kyllä usko että 500kg tulee kukaan nostamaan. Veikkaan että n.450kg tyssää koko homma. Pakko noitten paitojen kehityksen on hidastua ,kun nyt jo auttavat jenkeissä aivan älyttömästi.

fullpower sanoi:
En kyllä usko että 500kg tulee kukaan nostamaan. Veikkaan että n.450kg tyssää koko homma. Pakko noitten paitojen kehityksen on hidastua ,kun nyt jo auttavat jenkeissä aivan älyttömästi.
Joo tulee varmaan hidastumaan kehitys, mutta nythän tässä on vasta vauhtiin päästy joten eiköhän se 500kg jossain vaiheessa rikki mee ja meneekin se on varmaa.

onion sanoi:
Liikerata huikeat 10 senttiä heilumisella. mutta ei se silti tee nostosta kaunista. :jahas:

Eiköhän liikerata suurempi ollut ja lyhyempiäkin liikeratoja löytyy liitosta kuin liitosta.
Ja ei tässä ole kyse mistään taitoluistelusta tai mäkihypystä, joissa suorituksen pitää olla kaunis ja tuomarit antaa tyylipisteitä.

fullpower sanoi:

Onhan se nyt jo nähty että jos ei varusteilla, niin sääntömuutoksilla. Uskoisin että varusteet vielä paranevat entisestään, sitten fiksataan sääntöjä jotenkin että 500kg on mahdollista. Onhan tossa vielä mulkattavaa vaikka kuin.

- otetaan merkki pois ylhäältä ja alhaalta
- sallitaan perseennosto
- ei tarvitse lukita käsiä yläasennossa, riittää kun sa telineeseen painot
- sallitaan paidat, missä on rinnan kohdalla 20cm koroke
- riittää kun nostaja sanoo paljonko on salilla ottanut

Mikään ei ole niin varmaa kuin se, että 500kg tullaan rikkomaan tavalla tai toisella, sitten taas kaikki huutaa yhteen ääneen "koita ite ottaa telineistä varmistajan kanssa 500kg"

Raven sanoi:
Eiköhän liikerata suurempi ollut ja lyhyempiäkin liikeratoja löytyy liitosta kuin liitosta.
Ja ei tässä ole kyse mistään taitoluistelusta tai mäkihypystä, joissa suorituksen pitää olla kaunis ja tuomarit antaa tyylipisteitä.
Kuten aikaisemmin mainitsin mies on kova, mutta se ei tee nostosta silti kaunista. No olihan siinä enemmän liikerataa kuin 10 senttiä, mutta oli silti vajaa. Kyllä mun mielipide on se että oli nostettavana 200, tai 500 niin kriteerit on jumalauta oltava samat. Ei arvosteluperusteet nostosta saa muuttua painomäärien mukaan. Olisiko tällöin kyseessä enää sama laji? Penkkipunnerruksessa on tietyt kriteerit mitkä pitää täyttyä että nosto hyväksytään. Minä en nähnyt tässä nostossa kaikkien kriteerien täyttyvän. Tämä on vain mun mielipide ja Gene Rychlak on silti kova penkkimies. :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom