Geenit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ja penkkitulos

Minulla on poika joka 15v ja on 180 pitkä(ennuste lähelle 2m), painaa noin 100 ja nostaa penkiltä 100kg. Hänen massansa on melkein pelkkää lihasta, jalat yms. Minä olin hänen iässään 170cm ja painoin 50 ja penkkitulos jotain 35kg. Hän on saanut geeninsä minun isoisältä. Eli voimien ja pituuden ja koon suhteen minä jäin geeniarpajaisissa välistä ja hän sai isoisäni geenit koon ja voimien suhteen.

Heh perus kaveri :D 100kg pelkkää lihasta noin lyhyellä kaverilla vielä, ja penasta menee vaan satku :lol2:

Taino mistä mä mitään tiedän :D Kuulostaa vaan toi lause "Hänen massansa on melkein pelkkää lihasta" jotenki hassulta. Salee joku hirvee läski oikeesti :jahas:

geenit/lahjakkuus/lahjattomuus on juuri se minkä saa vanhemmiltaan, mutta tämän lääkärin mukaan on havaittu, että asia ei ole ihan niin. Esimerkiksi kovaa treenaamalla geenit eivät pysy vakiona vaan myös mukautuvat treenin mukana ts. muuttuvat lahjakkaammiksi treenaamalla. Näin ollen esimerkiksi vanhempien kannattaisi hankkia lapsia "elämänsä kunnossa" jos haluavat lapselleen maksimaalisen liikunnallisen lahjakkuuden. Tämä pätee myös siihen, että jos vanhemmat hankkivat lapsen esim. pitkän masennusjakson aikana, voi lapsestakin tulla masentuneempi "masentuneiden" geenien ansiosta.

Kaverini isä, ukki, ja melko varmasti äitikin ovat olleet urheilijoita, etenkin juoksu/hiihto. ja he ovat olleet tiukassa ja hoikassa kunnossa aina. ja kaverini on kans. voivatko nämä johtua tästä, että poika on tehty kun vanhemmat ovat olleet "elämänsä kunnossa." Mutta!! näistä perityistä "hoikka-aerobisen urheilijan" geeneistä saattaa johtua myös se, että kaverini ei saa massaa lisää millään! vaikka söis ja söis, lepäis kunnolla ja reenais salilla. ei tule massaa.

Tästäkin asiasta on monessa tredissä juttua, että "miten voi saada massaa kun sitä ei tule millään" jne, ja manaillaan geenejä. siispä...

Voisiko joku pistää tähän sellasen tredin linkin, jossa puhutaan tuosta massan lisäämisen mahdottomuudesta ja geeneistä? KIITOS! seartsia siis käytin jo muttei meinannu löytyä

Kaverini isä, ukki, ja melko varmasti äitikin ovat olleet urheilijoita, etenkin juoksu/hiihto. ja he ovat olleet tiukassa ja hoikassa kunnossa aina. ja kaverini on kans. voivatko nämä johtua tästä, että poika on tehty kun vanhemmat ovat olleet "elämänsä kunnossa." Mutta!! näistä perityistä "hoikka-aerobisen urheilijan" geeneistä saattaa johtua myös se, että kaverini ei saa massaa lisää millään! vaikka söis ja söis, lepäis kunnolla ja reenais salilla. ei tule massaa.

Tästäkin asiasta on monessa tredissä juttua, että "miten voi saada massaa kun sitä ei tule millään" jne, ja manaillaan geenejä. siispä...

Voisiko joku pistää tähän sellasen tredin linkin, jossa puhutaan tuosta massan lisäämisen mahdottomuudesta ja geeneistä? KIITOS! seartsia siis käytin jo muttei meinannu löytyä
Onko se oikeesti syönyt paljon vai onko tää taas se perus et luullaan et vedetään vitusti safkaa vaikka oikeesti syödään alle tai tasan kulutuksen?
Vika on kuitenkin varmaan jossain muussa kuin geeneissä.

Juu, kyllä noi "geenit" luulis munkin suhteen olevan kunnossa. 4kk aikana rasvat pysyny samana ja paino noussut 6killoo myös. Muutenkin ruumiin rakenne pienestä pitäen ollut tanakampi kuin usealla ystävällä mm, hartiat ainaollut muita edellä. 2kaverin kanssa aloteltiin treenaus ja niillä tulosta ei huomaa, oon hieman huomautellu johtuuko syömisen puutteesta yms.

Jos puhutaan näistä geeneistä mistä oon ne saanut, tulevat jostain isoiso isältä. Kuvakin löytyy hänestä ja oon samannäkönenkin/tummempi ihoinen ja 180cm+ kaveri. Kun isä on jotain 170 alle.. äiti vielä vähemmän. Suku ollut pientä. isoveljetkin ovat lyhyempiä, mutta lyhyempi on myös "tummempi" ihoinen, joka on perinyt saman vankan luuston. Onkohan se jotain 160cm. Harrasti lukioaikoinaan painonnostoa, selkä ihan älyttömän iso. Penkki 100kg... siihen se jäi kun lopetti touhun.

Juu, kyllä noi "geenit" luulis munkin suhteen olevan kunnossa. 4kk aikana rasvat pysyny samana ja paino noussut 6killoo myös. Muutenkin ruumiin rakenne pienestä pitäen ollut tanakampi kuin usealla ystävällä mm, hartiat ainaollut muita edellä. 2kaverin kanssa aloteltiin treenaus ja niillä tulosta ei huomaa, oon hieman huomautellu johtuuko syömisen puutteesta yms.

Jos puhutaan näistä geeneistä mistä oon ne saanut, tulevat jostain isoiso isältä. Kuvakin löytyy hänestä ja oon samannäkönenkin/tummempi ihoinen ja 180cm+ kaveri. Kun isä on jotain 170 alle.. äiti vielä vähemmän. Suku ollut pientä. isoveljetkin ovat lyhyempiä, mutta lyhyempi on myös "tummempi" ihoinen, joka on perinyt saman vankan luuston. Onkohan se jotain 160cm. Harrasti lukioaikoinaan painonnostoa, selkä ihan älyttömän iso. Penkki 100kg... siihen se jäi kun lopetti touhun.

Oon kanssa miettiny, että kyllä mullakin luultavasti geenit tähän hommaan aika suotuisat. 3kk +10kg En oikein jaksa ymmärtää, kun porukka valittaa ettei paino nouse, ei mun tarvitse syödä itseäni edes aivan täyteen ja hyvää vauhtia paino nousee ilman suurempia rasvoja vielä toistaiseksi.
Faijakin punttasi paljon ollessaan minun ikäinen. Hänen kasvu loppui 14vuotiaana, silti 180+. Hän uskoo, että raskaat kyykyt olisivat pysäyttäneet kasvun, itse uskon ruokapuolen vaikuttaneen myös tähän, oli todella timmissä kunnossa.
Pitäisi toivoa että mulla nyt 14vuotiaana jatkuisi kasvu vielä sinne 180 paremmalle puolelle, nyt 175.

Back
Ylös Bottom