Geeniperimä

Ikä
43
Minkälaisen geeniperimän omaat? Itselläni on melko tiuha aineenvaihdunta. Jos en treenaa niin paino laskee automaattisesti 70kg alapuolelle. Aivan sama vaikka söisin pelkää pizzaa ja hampurilaisia kuukauden päivät niin paino sen kuin putoaa. Toisaalta hyvä juttu kun ei tarvitse tehdä niin paljon töitä kireyden eteen mutta esim. bulkkaaminen lähes mahdoton tehtävä... Rasvaprosentteja olen mitannut silloin tällöin 7 vuoden ajan eikä ole koskaan tainnut nousta yli 17. Ehkä iän myötä bulkkaus muuttuu hieman helpommaksi mutta tälläerää olen unohtanut koko ajatuksen. Tein viime kesänä itselleni pienen testin: söin kuukauden ajan päivittäin noin 9000-10000 kaloria (katsomatta tarkemmin mistä ne tuli, luultavasti mukana oli aika paljon rasvaa...) enkä harrastanut juuri vessareissuja suurempaa liikuntaa. Tulos: paino nousi 70,2kg:sta 71,0kg:aan... Kyllä tuli vähän päätä raavittua :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elmukelmu sanoi:
Tein viime kesänä itselleni pienen testin: söin kuukauden ajan päivittäin noin 9000-10000 kaloria (katsomatta tarkemmin mistä ne tuli, luultavasti mukana oli aika paljon rasvaa...) enkä harrastanut juuri vessareissuja suurempaa liikuntaa. Tulos: paino nousi 70,2kg:sta 71,0kg:aan... Kyllä tuli vähän päätä raavittua :eek:

:kuvia:

sisältivätkö vessareissut oksentelua? tuommonen bulkki alkaa mennä jo mahdottomuudeksi ilman öljyn juomista. (menee sittenkin aika vaikeeksi). olisiko todelliset kalorit ollut 3000Kcal paikkeilla? täysin paskapuhetta ettei syömällä kasva. olen itsekkin väittänyt ennen niin. totuus asiasta valkeni vasta omaan kämppään muutettua, loppui ylimääräiset liikunnat ja pääsi syömään omaan rauhalliseen tahtiin 2h välein... tahditta mars! :D painokin pompshahti muutamassa vuodessa lähes 30 kiloa ylöspäin.

Jos vedit tollasia kalorimääriä, niin joitko päivittäin puolilitraa rypsäriä?

Mulla ei paino ole laskenut yhtään vaikka olen ollut kuukauden treenaamatta. Jos söisin kuukauden ajan päivittäin tuon 9000-10000 kaloria, niin lihoaisin takuu varmasti ja paljon.

Joillakin tuntuu yllättävän helposti tippuvan paino jos jättää treenit muutamaksi kuukaudeksi väliin. Tässä suhteessa ihmisissä lienee melko suuriakin eroja. Tosin tauon aikaisella ruokailulla lienee suuri vaikutus asiaan.

Elmukelmu sanoi:
söin kuukauden ajan päivittäin noin 9000-10000 kaloria (katsomatta tarkemmin mistä ne tuli, luultavasti mukana oli aika paljon rasvaa...)

Katsomatta tarkemmin, mistäs sitten tiedät syöneesi 10 000 kaloria päivässä ??????????

Ihan referenssinä, minä söin kesällä joinain päivinä 5500-6000kcal jauheliha/riisi/makaroni/maito/mysli-akselilla siis ilman esim rypsäriä ja olin niin helvetin täys koko ajan. Ja olen kokoluokassa 191cm/100kg.

ps. syy tähän ahtamiseen oli päivärutiinini: pyörällä töihin, 8h fyysistä työtä, pyörällä kotiin, pyörällä melontakeskukseen, tunti melontaa/tunti salia ja pyörällä kotiin. eli noin 40km fillarointia joka päivä.

Itsellä ei ole vaikeuksia ainakaan massan keräämisen kanssa. Diettailu on aika vaikeeta, runsaalla aerobisella ja tiukalla ruokavaliolla se rasva kyllä sit rupee lähteen pois. Painon ylläpito on helppoa. Todella pienet jalat luonnostaan (pohkeet varsinkin), nyt oon yrittäny raiskata ne. Selkägeenit on ihan hyvät. Uskoisin että geenejä olis enemmän alussa ollu bodipuolelle. Halu on kumminkin kehittää voimaa. Olisin kyllä halunnu meidän isän geenit oikeestaan kaiken suhteen fyysisesti, varsinkin jalat sillä on aivan älyttömät. Lihasten kiinnityskohdat on perseestä, habakin on sellanen tasapaksu, reisissä ei oo oikein mallia ja ne pohkeet taas :itku: Ite sanoisin että omaan hyvät testo-tasot(murkku-ikä on ihQ), ja palautuminen on tosi nopeeta. Esim. eilen tein suhteellisen kovan jalkatreenin, ja lihakset on palautunu oikeestaan kokonaan. Kokonaisuutena sanoisin että ihan tyytyväinen sitä geeneihini silti oon :)

twinlab sanoi:
Esim. eilen tein suhteellisen kovan jalkatreenin, ja lihakset on palautunu oikeestaan kokonaan. Kokonaisuutena sanoisin että ihan tyytyväinen sitä geeneihini silti oon :)
Tuus joskus mun mukaan salille. Takaan, että et ole palautunut vielä seuraavana päivänä. :evil:

Tomi sanoi:
Tuus joskus mun mukaan salille. Takaan, että et ole palautunut vielä seuraavana päivänä. :evil:

LOL, kyllä sun reiskoista huomaakin että niillä on muutakin tehty kun käyty kävelemässä jääkaapille ja takaisin sohvalle :) Ja aivan varmaan voisin haasteen ottaa vastaanki, mutta ei sinne Hesaan asti viitti tulla jalkatreenei tekeen :lol2:

Richard75 sanoi:
Jepjep, siistiä

Niin munkin mielestä.

Elmukelmu sanoi:
Tein viime kesänä itselleni pienen testin: söin kuukauden ajan päivittäin noin 9000-10000 kaloria (katsomatta tarkemmin mistä ne tuli, luultavasti mukana oli aika paljon rasvaa...) enkä harrastanut juuri vessareissuja suurempaa liikuntaa. Tulos: paino nousi 70,2kg:sta 71,0kg:aan...

Diagnoosi: Podet lukihäiriötä. Lukihäiriön seurauksena olet sekoittanut kilojoulet ja kilokalorit keskenään: 10 000 kJ= n. 2380 kcal. Tuolla energiamäärällä 70 kiloisen ihmisen on mahdollista nostaa painoaan, edellyttäen tietenkin ettei harrasta raskasta ja energiankulutusta lisäävää liikuntaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Willien diagnoosi taitaa olla oikea.

9000 - 10000 kalorin päivittäinen vetäminen olisi sama kuin rouskuttaisi 9-10 Hesburgerin megahampurilaista joka päivä.

Kirjoittaisitko elmukelmu tänne, että mitä kaikkea söit testisi aikana päivittäin?

Täällä on myös yksi ruipelo. Omaa kehoa seuranneena on vaikea ymmärtää, että jollain voi olla laihduttamisen kanssa ongelmia. Itsellä se onnistuu pelkästään sillä, että ei tietoisesti yritä syödä enemmän. Painoni tippuu myös alle 70kg:n, jos en käy salilla ja keskity syömiseen. Se on aika vähän, kun pituutta on kumminkin 188cm. :) Surkeimmillani olen tämän pituisena painanut 63kg. :rolleyes:
Salilla ja syömistä parantamalla olen saanut reilussa vuodessa painoa tuonne 82kg tienoille. Kiitos pakkikselta saatujen ohjeiden. :worship:
Varmaan turha edes mainita, että olen myös saatanan heikko. :)
Mutta pikkuhiljaa eteenpäin.

Keeneistä, mulla on luonnostaan aika tukevat jalat tavallisiin kyniksiin verrattuna (joo ei puhuta nyt kunnon bodareista).

Itsekin uskoin tohon tiheään aineenvaihduntaan mutta eipä se niin nopea ollutkaan, kun aloin syömään KUNNOLLA... Paino kyllä tippuu suhteellisen helposti

Mege sanoi:
TItsellä se onnistuu pelkästään sillä, että ei tietoisesti yritä syödä enemmän. Painoni tippuu myös alle 70kg:n, jos en käy salilla ja keskity syömiseen.
Samantyyppinen tilanne täälläkin, mutta en syytä siitä aineenvaihduntaani vaan ainoastaa ruokailutottumuksiani ja ruokahaluani. Syömiseen pitää aina muistaa erikseen panostaa, muuten paino kääntyy laskuun.

Onko hikoamisella ja aineenvaihdunnalla millainen yhteys?
Itselläni tuo hikoaminen on suorastaan mahdotonta välillä. Voin juosta 200 metriä tai 2000 metriä(tai siis hölkätä), eikä hiki suorituksen aikana puske päälle, mutta kun lopettaa ja odottaa 30 sekunttia, niin hiki virtaa suorastaan purona naamasta. Eikä se mitään jos kainalot nyt vähän kostuisi, mutta kun ylensä puskee koko selän ja perseen litimäräksi. Ihan vaan rennosti kun vaikka futista potkii kaverin kanssa, niin vielä 5-10 minuuttia lopettamisen jälkeenkin pukkaa hikeä päälle. Jalkatreenit onkin sitten sellaista hikoamista, että aina joku tuijottaa, että mitä helvettiä(hyvä että eteensä näkee saatana :) )

Geeneistä itselläni ei pahemmin valitettavaa ole. 181 pituutta ja paino ennen treenausta siinä 80, eikä pahemmin mahaa t-paidan alta huomannut.
Nyt 2 kuukautta treeniä kunnon syömisen kanssa ja paino 80 --> 87 kg, eikä pahemmin ole läskiä tullut, tai ei ainakaan vyötäröstä huomaa. (hmm, ehkä tullu 7 kiloa läskiä perseeseen :jahas: ) :kippis1:
Päivittäiset syömiset on vähän 3000 kcal:n paremmalla puolella.

Täällä tuli paljon kommentteja siitä että 9k-10k kaloria olisi ollut meikäläisen kohdalta paskapuhetta. Vannomaan noiden lukujen paikkansapitävyyttä en tässä mene, mutta näin laskin arvot: eli joka aamu kasasin jääkaappiin päivän ruuat joista laskin kalorit, en jouleja kuten joku huomautti :D . Ruokiin en laskenut mukaan juomien ja kastikkeiden sisältämiä kalorimääriä. Ruokalistaan kuului usein Grillimakkaroita, grillikyljyksiä, pekonia, lihapiirakoita, maksamakkaraa, pitsaa, hampurilaisia, kermakastikkeita, voikastikkeita, uuniperunoita, katkarapuja, ja tietysti jälkiruuaksi piirakkaa, kakkuja, pullia, kääretorttuja ja juustoja.
Voi olla että nuo luvut ovat aivan päin h*lv*ttiä, mutta rehellisyyden nimissä pitää huomauttaa että olin kyllä laskevinani ne oikein. :thumbs:
Niin ja vessareissut eivät sisältäneet oksentelua, mutta paskapaperia kului kyllä kaikkien perheenjäsenienkin puolesta :D
Tiedä häntä mitkä ne "oikeat" luvut sitten olivatkin mutta pointti oli se että aineenvaihduntani on niin vilkasta että "ylimääräistä" ei tunnu tarttuvan edes teipillä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom