Onko season 3 kirjana a Storm of Swords, ja kohta 4 kausi sitten a Feast for Crows?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko season 3 kirjana a Storm of Swords, ja kohta 4 kausi sitten a Feast for Crows?
3. kausi oli n. puolet Storm of Swordsista ja neloskausi on ilmeisesti se toinen puolikas.
Suosittelisin laittamaan nuo spoileritageihin. Voi tulla jollekkin paha mieli. Nojoo, ehkä liian kärkkäästi sanottu että ysissä vasta rupes tapahtumaan, mut mun mielestä ekat kolme jaksoa ois voinu melkein nukkua. Varsinkin kun ei muista kuka nyt olikaan kuka noista nimistä niin tohon ysijaksoon asti oli kyllä melko pihalla isosta osasta tapahtumia. Oon ruvenny harkistemaan noita kirjojen lukua.. tossahan olis hyvä väli kun tuo kausi loppuu. Tulee kai suomennoskin tosta lohikäärmejutusta syksyllä mitä lueskelin - mikäli näitä nyt ees kannataa suomennettuna lukea.Draamaahan tämä on, eikä mitään toimintaa. Rytinä ja action on vähissä, 1000 sivuisessa kirjassakaan ei kovin montaa sivua ole taisteluja. Eli jos sellaista kaipaa, niin ei tätä kannata alkaa seuraamaan.
Sarja on suurimmaksi osaksi poliittista kieroilua, joka etenee pikkuhiljaa.
Ihmetyttää nuo "vasta 9. jaksossa alkoi tapahtuun"-kommentit. Jon Snow liittyi villeihin ja rakastui Ygritteen, Samin selviytymismatka kohti muuria, Jaimen hahmoa on avattu paljon lisää + Westerosin kovimmalta miekkamieheltä katkaistiin käsi, Aryan tapahtumat esim. Beric Dondarrionin joukkojen luona (Dondarrion vs Glegane, Gendry vietiin Melisandren mukaan), Daenerys on hommannut itselleen armeijan ja valloittanut kaupunkeja, Sansa naitettiin väkisin Tyrionille + muut pääkaupungin juonet ja kieroilut, Bran oppii koko ajan lisää kyvyistään... jne jne.
Mutta vasta kun pari päähenkilöä yllättäen murhataan, niin se lasketaan tapahtumaksi?!?
Suosittelisin laittamaan nuo spoileritageihin. Voi tulla jollekkin paha mieli. Nojoo, ehkä liian kärkkäästi sanottu että ysissä vasta rupes tapahtumaan, mut mun mielestä ekat kolme jaksoa ois voinu melkein nukkua. Varsinkin kun ei muista kuka nyt olikaan kuka noista nimistä niin tohon ysijaksoon asti oli kyllä melko pihalla isosta osasta tapahtumia. Oon ruvenny harkistemaan noita kirjojen lukua.. tossahan olis hyvä väli kun tuo kausi loppuu. Tulee kai suomennoskin tosta lohikäärmejutusta syksyllä mitä lueskelin - mikäli näitä nyt ees kannataa suomennettuna lukea.
En ajatellut että tarvitsisi spoilertageja, koska kaikki nuo on tapahtunut jo TV-sarjassa ja niistä on täällä puhuttu. Kirjojen tapahtumista kerrottaessa spoilertagit on paikallaan!
Hieman yllätyin tuon Theonin kiduttajan henkilöllisyydestä, itsekseni veikkailin jopa sukunimeksi Tullya. Olis ollut motiivikin Winterfellin ja poikien "polttamisen" jälkeen. Kuinka väärässä sitä onkaan tietämättömänä. Jos henkilöllisyys oli aiemmin vihjattu sarjassa niin on minulla ainakin mennyt ohi.
Henkilöllisyyden olisi voinut ehkä päätellä Boltonin X-logosta, joka tuli Theonille kovin tutuksi.
Joo, olihan tuo tavallaan laimean tuntuinen finaaliksi. Nappulat aseteltiin seuraavaa erää varten. Onneksi Sipuliritari selvisi, yksi harvoista tolkun miehistä koko sarjassa
Ai niin: Podrickin on saatava spin-off-sarja!
Ketjun nimi on "Game Of Thrones:HBO", eli seurataan HBO:n vauhdissa. Jos ei haluaa spoilaantua, niin ei kannata olla idiootti ja aukoa tätä ketjua ennen kuin uusin jakso on nähtynä. Kirjoja koskevat keskustelut ilman muuta spoilertageihin, mutta ei helvetissä tarvi TV-sarjan juttuja tageihin laittaa.