Game Of Thrones:HBO (spoilerit kielletty, keskustelua vain TV sarjan tapahtumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Koko ajan ollaan vähän jännän äärellä, että ehdinkö pysymään kirjassa sarjan edellä. :D Haluan kuitenkin pysyä ja välillä ei vaan ehdi/jaksa lukea kuin muutaman kappaleen ja sit jännätään jo että mennäänkö uusille urille sarjassa. Noh, onneksi ei, ainakaan vielä. Vihdoinkin alkoi hieman jo tapahtumaan sarjassa, kun välillä tuntuu että kirja on paljon tapahtumarikkaampi.

Olen suuri tämän sarjan fani, mutta on nyt totuuden nimissä jo sanottava että hiton hidas sarja ja ei oikein tapahdu mitään ja jotain pieniä sivutapahtumia kerrotaan minuuttitolkulla.

Olen suuri tämän sarjan fani, mutta on nyt totuuden nimissä jo sanottava että hiton hidas sarja ja ei oikein tapahdu mitään ja jotain pieniä sivutapahtumia kerrotaan minuuttitolkulla.

Kun sovitetaan 1000 sivuinen kirja yhteen tuotantokauteen, niin jossain vaiheessa on pakko edetä hitaasti. Vaikka sarjassa onkin skipattu hyvin paljon kirjan tapahtumia. Kirjoissakaan ei periaatteessa ihan hirveästi tapahdu. Mutta sitten kun alkaa tapahtuun, niin sitten kyllä todella tapahtuu. En malta odottaa kahta viimeistä jaksoa (eikös tuo 10 jaksoa sisällä tuo 3. kausi?)

Tällä kaudella tykkään tosi paljon Theonin ja Robbin edesottamuksista,
joita ei kuvata kovinkaan tarkasti A Storm of Swordsissa.

Tällä kaudella tykkään tosi paljon Theonin ja Robbin edesottamuksista,
joita ei kuvata kovinkaan tarkasti A Storm of Swordsissa.

Sarjassa näytään nyt tosiaan ottaneen näihin erilainen näkökulma. Ramsay-Theon kuvio oli yksi mun suosikeista kirjassa, ja mietin pitkään, miksei sarjan versio oikein tunnu musta yhtä sytyttävältä, vaikka toki ihan kiva onkin. Tulin siihen tulokseen, että mua viehätti erityisesti Ramsayn tietyllä tapaa etäiseksi jäävä lähes mystinen hahmo ja rooli kirjoissa - tämä varmasti boostasi Ramsaysta huokuvaa pelottavaa vastenmielisyyttä. Kirjoissahan ei kuvata suoraan Theonin kidutusta erityisemmin, vaan Theon palaa mukaan vasta siinä vaiheessa, kun Ramsay on jo murtanut tämän ja kidutuksia vain muistellaan (ja esim. tuohon kikkelin leikkaamiseen vain vihjataan), ja Ramsayn pitäminen hahmona etäällä teki mielestäni erinomaisesti lukijalle samaistuttavammaksi sen jumalanpelon kaltaisen kauhistuttavan tunteen, jonka tämä herätti Theonissa kaiken jälkeen. Sarjan Ramsay on hyvin näytelty, kohtaukset ovat inhottavia ja kekseliäitä, mutta Ramsay on evil Samvais Gamgi ja hahmo on menettänyt lumoavan salaperäisyytensä, kun kaikki on paljastettu näin. Jos en olisi lukenut kirjoja, mulla pyörisi varmaan sukat jalassa täysillä tästäkin versiosta.

Hitto että tuo Rose Leslie sopii niin täydellisesti Ygritten rooliin :haart: Kun ekan kerran näin Mance Rayderin tässä sarjassa, niin koko jakson mua vaivasi fiilis, että oon nähnyt tuon ukon jossakin. Pienen tarkistelun jälkeen tajusin, että sama isäntähän näytteli Rome-sarjassa Julius Caesaria.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^... ja Edmure Tullyn näyttelijä näytteli samassa sarjassa Brutusta. :D
Nyt ku sanoit, niin muuten olikin :D Siitä on varmaan liian kauan, kun oon Rooman kattonut.

Jep, kyllä on fiksu mies.

Jakso oli kyllä hieman tylsähkö, ei kauheasti tapahtunut ja tuo royal wedding oli vähän yksi hailee. Plussaa kuningattaren ilkeilylle, mukavanoloinen likka teurastusjuttujensa kanssa. Paneskeleekos se niitä muitakin sukulaisiaan, eikös jossain ekalla/tokalla kaudella kuvattu kun se joku vähälannisteri sen sängyssä alasti makoili?

Tyrion on päällikkö äijä, meneeköhän kaksi tai kolme jaksoa kun Sansa jo kerjää siltä ulkofilettä. Sillä välin kuningas ei saa omaa tykkiään ojoon ilman piiskaa ja piikkilankaa, tasan ei käy onnen lahjat.

Jep, kyllä on fiksu mies.

Jakso oli kyllä hieman tylsähkö, ei kauheasti tapahtunut ja tuo royal wedding oli vähän yksi hailee. Plussaa kuningattaren ilkeilylle, mukavanoloinen likka teurastusjuttujensa kanssa. Paneskeleekos se niitä muitakin sukulaisiaan, eikös jossain ekalla/tokalla kaudella kuvattu kun se joku vähälannisteri sen sängyssä alasti makoili?

Tyrion on päällikkö äijä, meneeköhän kaksi tai kolme jaksoa kun Sansa jo kerjää siltä ulkofilettä. Sillä välin kuningas ei saa omaa tykkiään ojoon ilman piiskaa ja piikkilankaa, tasan ei käy onnen lahjat.

Sen verran kirjoja ja tulevia tapahtumia spoilaamatta voin sanoa, että Cerseillä on varsin vilkas seksielämä ja se osaa käyttää toosaansa erinomaisesti omien etujensa ajamiseen.

Jep, älkää pistäkö tänne sitten mitään kirjoihin liittyen. Ei mitään. Tehkää uusi otsikko jos haluatte puhua kirjojen juonikuvioista. Kiitos.

Ei siis liity Lomaxin viestiin mutta aina vähän pelkään kun tänne tulee :) MuroBBS:llä on myös kaksi ketjua.

Hyvä jakso.
Nämä palkkasoturit olivat aika persoonallisia sällejä. Alkaa Danin armeeri näyttämään pikkuhiljaa aika kovalta, vaikka voisihan sillä välillä olla vähemmänkin sulavaa ja helppoa tuo elämä.

Oli hienoa nähdä white walkeria pitkästä aikaa tositoimissa (tai yhtään missään toimissa).
Ilmeisesti ne Samia ahdistaneet varikset ovat kuitenkin "hyviksien" puolella ja yrittävät kovasti varoitella white walkereista? Mitäköhän white walkerit niillä poikalapsilla tekevät... Varmaan uhraavat jumalilleen tai käyttävät loitsujensa polttoaineena...

Loistavaa nähdä kuinka pappa-Lannister pelkällä karismallaan ja läsnäolollaan suitsii Joffreyn perseilyä. Taitaa Joffrey olla miehelle sellainen nukkehallitsija, joka on tosin liian temperamenttinen ja sosiaalisesti vaikea ollakseen helposti ohjailtavissa.

Nakuilua ja nussuttelua turhaa aikaa viemässä. Ei sitä tarvitse joka jaksoon laittaa.

Jep, älkää pistäkö tänne sitten mitään kirjoihin liittyen. Ei mitään. Tehkää uusi otsikko jos haluatte puhua kirjojen juonikuvioista. Kiitos.

Ei siis liity Lomaxin viestiin mutta aina vähän pelkään kun tänne tulee :) MuroBBS:llä on myös kaksi ketjua.
Siitähän on jo aikaisemminkin ollut puhetta. Senpä takia minä ainakin pyrin olemaan äärimmäisen varovainen kommenteissani, varsinkin jos ne mahdollisesti spoilaavat. Toisaalta... ei kukaan pakota niitä spoileritageja lukemaan ;)

Siitähän on jo aikaisemminkin ollut puhetta. Senpä takia minä ainakin pyrin olemaan äärimmäisen varovainen kommenteissani, varsinkin jos ne mahdollisesti spoilaavat. Toisaalta... ei kukaan pakota niitä spoileritageja lukemaan ;)

Joo, en niitä luekkaan mutta muutenkin.

Ihan suora spoileri toi sun edeltävä viesti oli. Ilman mitään tageja.

Joo, spoilertagit ainakin, jos kirjoista puhutaan (niinkuin vissiin hyvin on laitettukin), vaikken nyt cersein toosan käyttöä pidäkään kovana spoilauksena.
On kyl koukuttava sarja, vaikka välillä tuntuu, ettei siinä tapahdukaan mitään.
Valtaistuinpeli-kirja hankittu, mutta ei vielä aloitettu.. toivottavasti en menetä mitään, kun suomeks luen.

Pitäis malttaa odotella aina niin et kattois min 2-3 jaksoo kerralla, mutku ei vaan malta =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom