Game Of Thrones:HBO (spoilerit kielletty, keskustelua vain TV sarjan tapahtumista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jambo
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Vaikutti erittäin hyvältä omasta mielestä. Harmi vain että tulee vasta ens viikolla seuraava jakso. :)

En ole lukenut kirjoja, mutta pelannut game of thrones lautapelejä sekä korttipelejä, joten jossain määrin tuttu. Eka osa vaikuttu aika hyvältä, ja näkyihän siinä tuleva Conankin

Eka jakso vaikuttaa ihan siedettävältä, pitää vielä katsoa pari että osaa sanoa tarkemmin.

Hyvää mättöä oli ensimmäinen jakso ja mielenkiintoiset asetelmat jatkoa ajatellen. Sean Bean oli sopivan jäyhä Eddard Starkin roolissa.

En oo lukenut kirjoja, vaikka on ollut tarkoitus. Päätin nyt, etten ihan heti luekaan, etten spoilaa tv-sarjaa.

Todella lupaava alku täytyy sanoa.
Pelkäsin aluksi, että tästä tulisi jotain Xena/Merlin pienen budjetin teinifantasiahaahuilua tai minun makuuni aivan liian sarjakuvamaista Spartacus-sarjaa tyylillisesti.

Game of Thronesin puitteet lavasteineen ovat lähempänä kokoillan elokuvaa. Lisäksi sarja ei ole mikään teineille suunnattu, vaan keskiaikainen synkkä miljöö, realistinen verenroiske ja draama muistuttaa suurta suosikkisarjaani Roomaa.

Varmasti seuraan, jos pystyvät ylläpitämään tuota pilotin tasoa jatkossa.

Tätä onkin odotettu pitkään ja hartaasti, eikä ainakaan eka jakso onnistunut tuottamaan mitään suurta pettymystä. Sarjan pohjana toimivat kirjat on kuitenkin niin loistavia, että kovasti saavat tehdä töitä HBO:lla, mikäli meinaavat kiriä mun listoilla lähellekään tasapeliä alkuperäisteosten kanssa. Joka tapauksessa tulen seuraamaan sarjaa jatkossakin, vaikka laadun suhteen ilmeniskin jotain huomautettavaa tai mun ja sarjan tekijöiden väliset näkemyserot kävis melkeinpä kivuliaiksi.

Sean Beanilla on joku keskiaikavaihde silmässä. Just kattelin Black Death leffan (oli hyvä), jossa ukko oli ihan samannäköinen mitä Lord of the Ringissä. Ja näköjään edelleen mennään samalla tyylillä. Ehkä se ei oikeasti käy koskaan suihkussa tai parturissa, ja siksi saa näitä rooleja? Kävelee kaupungillakin miekka tanassa.

Vai olisko kyse kumminkin siitä, että Sean Bean muistetaan aina Boromirina, eikä hän näin ollen onnistu scorettamaan itselleen kuin samankaltaisia rooleja.

Minulla ei onneksi ole rasitteena sitä, että olisin lukenut noita kirjoja, joihin sarja perustuu ja olisi sentakia siis mitään suuria ennakko odotuksia. Samalla ei spoilaudu juonenkäänteet.

Sean Beanille on tosiaan jäänyt typecasting päälle LotR:sta mikä on varmaan uran kannalta ihan hyvä juttu.

Kun joku mainitsi, että uusi Conan (Jason Momoa) on myös sarjassa mukana, niin nyt vasta hoksasin, että kyseessähän oli tämä eteläisten barbaarien silmiinpistävän hyvässä lihassa oleva kuningas. Oli senverran meikattu ja karvotettu kaveria ettei tunnistanut.
Ja Sarah Connor (Chronicles) kuningattarena.

Pelkäsin aluksi, että tästä tulisi jotain Xena/Merlin pienen budjetin teinifantasiahaahuilua tai minun makuuni aivan liian sarjakuvamaista Spartacus-sarjaa tyylillisesti.

Game of Thronesin puitteet lavasteineen ovat lähempänä kokoillan elokuvaa. Lisäksi sarja ei ole mikään teineille suunnattu, vaan keskiaikainen synkkä miljöö, realistinen verenroiske ja draama muistuttaa suurta suosikkisarjaani Roomaa.

Varmasti seuraan, jos pystyvät ylläpitämään tuota pilotin tasoa jatkossa.

Noh, kun sarja on HBO:n tekoa, niin ihan turha pelätä jotakin Xena-kopiota. Kun taustalla on Deadwoodia, Taistelutovereita, Roomaa ja muuta, niin taattua laatuahan on luvassa aina.

Katsoin ekan jakson eilen, ja pääosin ihan hyvältä näytti mun silmääni. Ei nyt ehkä ollut innostavin aloitusjakso, muttei todellakaan huonoinkaan. Vähän tasapaksu jotenkin ehkä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mä tykkäsin kovasti, toivottavasti laatu jatkuu

Kylläpä lähti hyvin liikkeelle! :) Kirjat ovat parasta mitä on tullut koskaan luettua, toivottavasti Martin saa vietyä sarjan loppuun ennen hautaan menoa. Alkaa olla vuosia sen verran mittarissa.

Ainoa asia, joka pistää harmittamaan on tuo kuningattaren näyttelijävalinta. Ei vastaa ollenkaan kuvausta, kuivakka harakka. Pitäis olla joku huora/madonna poketähden ulkomuodon omaava.

Ite ainakin tykkäsin. Kirjasarjan oon tykitelly tuossa enklantitahdissa ja viimesestä onkin aikaa kun seuraava taitaa ilmestyä nyt tuossa kesällä, joten ei ihan päällimmäisenä ole juonenkäänteet mielessä. Eilen näkymä oli piraattisatamaan pärähtäny kakkosjakso ja tuossa se näyttää ruksuttavan kohti konetta. Jos sitä illalla sitten kun ensimmäisen palautustyön on saanu väännettyä.

Eilen katsoin pari ekaa jaksoa "sattumalta" - sarjan nimi ei siis sanonut mitään, mutta HBO kylläkin. :D Ehdottomasti katson tulevatkin jaksot! :)

Toka jakso oli jo vähän konventionaalisempaa TV- draamaa verrattuna pilottiin. Kyllä tähän koukkuun jää. Khal Drogo on äijä. Pieni räkäsy munaan ja Daenerysia seisaaltaan takaa kallion päällä. Dany on käsittääkseni tyyliin joku 13 vuotias kirjojen mukaan(?) Tosi mieshän ei lupia eikä ikää kysele kun on naimisiin menty. VEIKKAAN että tuosta Emilia Clarkesta joka esittää Danya tullee sarjan myötä jonkin sortin tähti. Triviana tuo Jason Momoa joka esittää Khalia on Conan the Barbarian remakessa jonka pitäisi tulla teatteriin elokuussa.

Pirun kova sarja ja hahmot ovat loistavia. Varsinkin kunkku ja kääpiö ovat pirun hyviä. Eiköhän tämä parin jakson päästä lähde käyntiin oikein kunnolla.

Ihan alku vaikutti lupaavalta.

Varsinaisesti 2 ekaa jaksoa ei hirveän hyvältä vaikuttanut. Raamit on kyllä kunnossa, hyvännäköistä ja kuuloista sarjaa. Mutta kun kauniit ja rohkeat ei vaan uppoa, vaikka sen pukiskin fantasiamaailmapukuun.

Toinen jakso oli ensimmäistä parempi, jään seuraamaan kyllä tätä sarjaa. Ja täytyy sanoa, että en nyt tajunnut ollenkaan, miten kuningatarta esittävä nainen olisi kuiva harakka. Kaunis nainen se musta on :wtf:

E. Se iso, paidaton äijä on kyllä aika hyvä :D

Suositut

Back
Ylös Bottom