Gallup: Niskan taakse "leuan veto"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

JFG

Montakos pakkislaisilla menee niskan taakse "leukoja"?

Ittellä puhtaita 5 + 1-2 rimpuilua päälle jos haluaa. (Vrtlun vuoksi tavallisia vastaote puhtaita leukoja 13-14).

Kellään hajua miten hyvä liike tuo niskan taakse leuan veto? Ainakin vitun raskas..

Kaikille ei välttämättä ihan terveellisin liike, samaa sarjaa kuin ylätalja niskan taakse. Tosin joillekin voi olla ihan hyväkin liike tottakai. Ainakin Rocky vetää niitä. :david:

jänkäkoira sanoi:
Kaikille ei välttämättä ihan terveellisin liike, samaa sarjaa kuin ylätalja niskan taakse. Tosin joillekin voi olla ihan hyväkin liike tottakai. Ainakin Rocky vetää niitä. :david:
Ilkiä liike olkapäille ainakin minulle. Olen joskus kokeillut, mutten ole pystynyt yhtään vetämään (ei ole voimaa ja sattuu liikaa).

Vuosi sitten taisi 6 tai 7 peräkkäin mennä. Ja vertailuksi normaaleja myötäote leukoja 25kg lisäpainolla 5x5.

Viimeks eilen (eilen eilen) noita tein, vaikka itselläni on vasen olkapää hiuka heikos hapes, niin noi ei kumma kyllä tunnu mitenkää ilkeiltä. Eilen meni siis 3x8 juuri tolla tavalla niskan taakse, otteena oli levein mahdollinen ote mitä oven karmissa saa ja remmit oli käsissä, ilman remmejä ei kyllä noin montaa mene, ei ainakaan kolmea sarjaa. Vertailuksi että 'tavallisia' leukoja on tullut pisimmässä sarjassa ~22 toistoa, lisäpainoilla en ole tehnyt. Ihan kivaa iltajumppaahan noi leuanvedot eri varitaatioineen.

0. Tuntuu kovin epäluonnolliselta ja sattuu niin maan perkeleesti.

Teen noita aina ensimmäiseksi selkätreenissä. Eka sarjassa menee joku 15 toistoo. Niska menee kyllä välillä yllättävän hyvin jumiin ja välillä jopa kuuluu rusahduksia. Pitäisi varmaan keksiä joku korvaava liike.

Ei anna aikanaan rikottu olkapää myöten tollaseen liikerataan. Ja vaikka antaskin, ni ei noita varmaan paria enempää menis.... :nolo:

ihan jees liike... Joskus vejin melkein yhtämonta vetoo niskantaakse kuin normaalissa leuanvedossa.. Enkat normaalissa 22. Mut eipä enää mee noin montaa, ku paino on noussu vähäse.

Samoin tappaa niskan takaa punnerrus olkapäitä, ranskalaiset punnerrukset kyynerpäät, hauiskäännöt hajottaa ranteet, kyykky polvet jnejne. Hyvällä puhtaalla tekniikalla noitakin voi tehdä. Mä oon omakohtasesti huomannu et joka liikkees voi hajottaa paikkoja. Toki jos heti tuntuu epäluonnollisesti niin ei kannata tehdä.

nelkku sanoi:
Samoin tappaa niskan takaa punnerrus olkapäitä, ranskalaiset punnerrukset kyynerpäät, hauiskäännöt hajottaa ranteet, kyykky polvet jnejne. Hyvällä puhtaalla tekniikalla noitakin voi tehdä. Mä oon omakohtasesti huomannu et joka liikkees voi hajottaa paikkoja. Toki jos heti tuntuu epäluonnollisesti niin ei kannata tehdä.

Todellisuus kuitenkin on: Niskan taakse leuanvetoja tehtäessä->Kiertäjäkalvosimet on kovilla ja vääntäähän toi niskan takaa punnerruskin aika saatanasti olkapäitä.
Jostain syystä esim. olkapäille, punnerrusliike nro. uno on pystypunnerrus istuen käsipainoilla. Liikerata menee luonnolliseksi helposti ja hirveitä kipuja ei tule.

Tosin, joillain olkapäät venyvät enemmän ja liikkeradat ovat muutenkin laajemmat.

Ei hitsi noita pysty tekemään millään. Ei talajassa, eikä tangolla. Koitin aivan pienilläkin painoilla, mut kyllä tuntuu vaan pahalta.

Onneksi on noita kivuttomampia vaihtoehtoja...

Silloin kun aloitti punttauksen niin pysty tekee ihan sarjojakin, mutta nyt kun ajatteleekin niin vihlasee kiertäjäkalvosimissa

22 menee, tavallisia 25.

Jännä juttu, mulla on vasen olkapää sellanen, että monet liikkeet ei sovi, mutta toi niskantaakseveto ei kyllä satu. Hyvä liike mielestäni takaolkapäille ja selälle.

Ei mee niskan taa yhtää enää, ei ees ylätalja mee sinne.
OMT Fysioterapeutti kiels sen liikkeen ku siit tuli kuulemma lukkoi aina lapojen välii, selitti syyks että nikamat menee niin lähelle toisiaa ja voi jäädä lukkoo, niin oli käyny mulle pari kertaa.

Orava sanoi:
Tappaa olkapäät kuten myös ylätalja niskan taakse, en suosittele.
Mulla olkakipuja ja ei niskantaakse veto taljassa käy olkaan yhtään. Täytyy jotenkin väärin vetää että tuon saa olkapäihin käymään kipeää IMO, vaikkka moni niin väittääkin

Back
Ylös Bottom