Futon?

Viddu en oo taas muistanu hetkeen rullailla ja törkee monttu keskellä patjaa. Meneeköhän toi helposti lopullisesti littanaks?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Futoni ollu viimeiset 3-4viikkoa ja on kyllä hyvä nukkua. Aiemmin mietin sitä Blues -vuodetta, mutta ei näyttänytkään erikoiselta livenä, joten päädyin toisenlaiseen. Patjana 8 kerroksinen puuvillapatja

Kauan oon futonista haaveillut ja nyt tuli oivallinen tilaisuus hankkia se vihdoin kun muutto on edessä ja sänky menee uusiksi :) Pari käytettyä olisi saatavilla huuto.netin kautta, mutta ehkä mä nyt kuitenkin hommaan sen ihan uutena :) Huomenna siis futonshoppiin tekemään kauppoja. Vielä toi vanha peti pitää raahata vähäksi aikaa uuteen kotiin, kun noissa sänkyrungoissa on toimitusaika 4-6 viikkoa... ei malttaisi odottaa :D Kesällä nukuin parin viikon ajan futonilla reissussa ollessani, ja täytyy sanoa että on kyllä ihan omaa luokkaansa (kaveri ei aluksi tykännyt, mutta vikoina päivinä sekin sanoi, että on paljon parempi kuin "tavallinen" patja")!!! Itsellä tosin kokemusta vain nukkumisesta... huhujen mukaan ihan kiva alusta muihinkin hommiin :P

Olen tainnut täällä ennenkin huudella, mutta mitä eroa tolla on hyvään vaahtomuovi tai lateksi patjaan. Ikeassa on ainakin ihan hyviä, kannattaa sellasta siis. Ei ehkä yhtä cool ku aito nipponin ihme, mutta voihan sen aina heittää johonkin vastaavaan runkoon.

Itse olen puolisen vuotta nyt nukkunut futonilla ja lähinnä patjan tukevuus on ollut omalle selälle eetvarttia. Aiemmin oli selkävaivoja, mutta nykyään nekin ovat jääneet historiaan. Alussa meni tosin muutama päivä ennenkuin oppisin nukkumaan tossa kunnolla (sama juttu oli sellaisen niskatyynyn kanssa).

Huono homma on se että en pysty enää ollenkaan nukkumaan vanhalla vaahtomuovipatjalla kun pari kertaa vuodessa tulee nukuttua vanhempien tykönä. Silloin nukunkin yleensä lattialla muutaman peiton päällä... :D

Olen tainnut täällä ennenkin huudella, mutta mitä eroa tolla on hyvään vaahtomuovi tai lateksi patjaan. Ikeassa on ainakin ihan hyviä, kannattaa sellasta siis. Ei ehkä yhtä cool ku aito nipponin ihme, mutta voihan sen aina heittää johonkin vastaavaan runkoon.

Sitä kannattaa käydä kokeilemassa mitä eroa niissä on, jos vaan mahdollista. Omalta kohdalta voin sanoa, että ihan helpolla en vaihtais futonia mihinkään muuhun patjaan. Siinä on vaan aika helvetin hyvä nukkua.

Noniin... kävin tänään vähän katselemassa ja jäin vielä miettimään kahta eri vaihtoehtoa. Ihan ok sänkyrungon saisi täyspuuvillapatjalla vajaa 700€:lla, mutta mulle parempi vaihtoehto taitaa kuitenkin olla vuodesohva, kun muutan aika pieneen yksiöön (pitää valita sohvan ja sängyn välillä). Tavallisten vuodesohvien jälkeen en ole pitänyt sitä edes vaihtoehtona, mutta tänään mieli muuttui kun testailin noita futoneita. Mielettömän hyvän tuntuisia ja tukevia istua/maata ja tosi monikäyttöisiä! Voi pitää vaikka koko ajan vuoteena, ja heittää tarvittaessa sohvaksi jos tulee vieraita tai sitten levittää vuoteeksi vain öisin - taittelu kävi helposti ja ihan hetkessä! Eikä tarvitse rullailla ;) Tällaista mietin... levitettynä 140x200cm, alla vuodevaatepussi, 3 eri asentovaihtoehtoa (selkänojan saa suoraksi, kallelleen ja vaakatasoon). Kangasvaihtoehtoja löytyy runsaasti, itse valitsen varmaan mustan tekstiilinahan. Ensviikon alussa pitäis laittaa tilausta menemään ja peti tulee ovelle 3-5 viikon kuluessa... Hintaa reilu 900€ kuljetuskuluineen (Lahteen). Huikean hintaista, mutta laadusta pitää olla valmis maksamaan. Onko kenelläkään täällä käytössä tuollaista vuodesohvaa? (:

Puff. Onkohan väellä kokemusta noista astetta kalliimmista futoneista, vai onko täällä kaikilla tuo perus-puuvilla tai perus-kookos käytössä? Itseäni houkuttaisi ostaa saman tien 120*200cm Porin villan & peitteen King-patja tai Futonforumin Futon Horse. Jälkimmäinen lähtisi hiukan halvemmalla, mutta jos tilaisin Kingin suoraan Porista, itse patja maksaisi käytännössä saman verran, ja kuljetuskulujakin kertyisi käsittääksein vain 30€. Onkohan noissa jotain merkittävääkin paremmuuseroa?

Futon King:
Kaksi patjaa yhdessä: patjaa kääntämällä saat käyttöösi joko puuvilla- tai villapatjan. Pinnalla olevan villa/puuvillakerroksen alla on hevosenjouhta, jonka ansiosta patja kuivuu nopeasti. Hevosenjouhi antaa patjalle myös kestävyyttä ja patjassa mukana oleva kookoskuitu tekee siitä kimmoisamman. Päällikangas on 100% puuvillaa. Futon-king sopii vuoteisiin.

Futon Horse:
Yksi paksuimmista futoneista. Soveltuu kestävyytensä ja tukevuutensa ansiosta hyvin vuoteisiin. Sisus kuusi kerrosta puuvillaa, yksi kerros kookoskuitua ja kaksi kerrosta hevosen jouhia. Päällinen 100% puuvillaa.

Minulla on joku 6v vanha budjetti futoni vieläkin käytössä. Aina välillä rullailen sitä ja se on vieläkin hyvässä kunnossa jos ei satunnaisia eritetahroja lasketa. Itse en panostaisi mihinkään kikkailuihin vaan ostaisin perusfutonin.

Futonin hankinta tässä harkinnan alla, kun alkaa nykyinen upottava joustinpatja kyrsiä. Selkä aina kipeänä jospa Futoni toisi siihen korjausta. Liikkeessä koetin Coocos Futonia puuvillapetarin kans ja vaikutti omaan makuun ihan mukavalle. Tuo runkohomma mietityttää. Asun pienessä yksiössä ja sängyn lisäksi ei sohvaa mahdu. Onko noissa vuodesohvissa mitään järkeä, soveltuuko päivittäiseen käyttöön?

Kellään kokemuksia esim tuommosesta Innovation Fuji sohvasta http://www.futonnetti.fi/kauppa/product_details.php?p=425 ? Patjana tuossa tulee Innovation Omega jossa jotain kierrätys vaahtoa keskellä ja vain 6. kerrosta puuvillaa. Ei taida olla perinteisen Futonin tai Coocos futonin veroinen?

90cm leveäkin näin yksinasuvana riittäisi ja sitten sama laittaa vain joku normi sängyn runko sille, tai tatami. Sitten on näitä lattiatasoon taittuvia vuodesohvia, taitavat olla vaikalloisia käyttää ja se olisi käytännössä sitten kokoajan lattiatasossa. Lattiatasossa pölyn keskellä nukkuminen ei pitemmän pälle ole hääviä ja hieman hankala siivota, joten se ei taida olla nyt vaihtoehto. Coocos Futoni vaikutti itselle parhaalta vaihtoehdolta, mutta niitä ei näytetä myytävän noihin sohvasänkyihin mukaan ja Funto Shopin kauppias ei ollut jostainsyystä sellaita halukan myymään ainakaan tuohon Innovationin sohvaa, ilmeisesti ei sovellu siihen käyttöön? Varmaan aika sama mistä tuon patjan ja petarin ostaa, mahtaa olla samoja tai laadullisesti samaa luokkaa joka paikassa?

Hyviä ehdotuksia rungoksi otetaan vastaan. Kiitoksia.

Tietääkö kukaan mistä saa noita olki/riisimatto-tatameja Futonin alle. Nyt patja on lattialla ja kaiketi alle olisi hyvä laittaa jokin pieni eriste. Perinteisen mallista tatami-mattoa kaipailisin?

Mistä Futoni kannattaa ostaa? Näitä Futonkauppoja kun menee konkkaan harva se viikko ja yhtään vuoden takaista ei taida enää olla olemassa edes? Voiko hevosallerginen käyttää hevosenjouhifutonia?
Meinasin rakentaa vierasvuode/sohvan futonpatjoista. Voiko noita laittaa 2 päällekkäin? Sitten kun sohvan levittää niin laittaisi patjat vierekkäin.

Mistä Futoni kannattaa ostaa? Näitä Futonkauppoja kun menee konkkaan harva se viikko ja yhtään vuoden takaista ei taida enää olla olemassa edes?

Tuolta itse ostin ja olen ollut todella tyytyväinen. Ja on tuo firma nyt jonkun vuoden käsittääkseni ollut pystyssäkin.

Pari kysymystä, kun nyt olisi kai sitten futonin osto ihan just kohta edessä.

Tekeekö tollasella puuvilla/foam-patjalla yhtään mitään? Näyttäis olevan helppohoitoisempi, kuin ihan originaali.
Voiko tollasen foam-virityksen lätkäistä tavalliseen runkoon jossa on sälepohja?
Onko siitä jotain ihmeellistä haittaa, jos futonin päälle menee vielä heittämään Tempur-sijauspatjan, tai vastaavan mukautuvan sijauspatjan? Mahtaako jotenkin pilata koko futonin idean?

Pari kysymystä, kun nyt olisi kai sitten futonin osto ihan just kohta edessä.

Tekeekö tollasella puuvilla/foam-patjalla yhtään mitään? Näyttäis olevan helppohoitoisempi, kuin ihan originaali.
Voiko tollasen foam-virityksen lätkäistä tavalliseen runkoon jossa on sälepohja?
Onko siitä jotain ihmeellistä haittaa, jos futonin päälle menee vielä heittämään Tempur-sijauspatjan, tai vastaavan mukautuvan sijauspatjan? Mahtaako jotenkin pilata koko futonin idean?

En lähtisi ostamaan mitään foam viritystä, toi ihan orginaali on sen verran hyvä etten usko foamin parantavan tilannetta yhtään. Eiköhän futonin päälle ohuen tempurin voi heittää. Mulla tempurin tyyny ja joskus miettiny että ohut tempur petari voisi olla ihan mukava.

Noni!
Takana kaksi yötä futonilla. Se on tollanen missä on vähän vaahtomuovia keskellä, kun on kai sitten helppohoitoisempi. Mutta joo, ensimmäinen yö meni vähän pyöriessä, kun oli vähän outo. Kyljellään ei voinut olla kauaa, kun käsi ja olkapää puutui ja aamulla taas oli heti noustessa selkä hieman arka, mutta se meni pian ohi. Mutta toinen yö meni jo niin hyvin, että en ole vähään aikaan nukkunut yhtä makeasti. Aamulla ei ollut enää mikään paikka kipeä ja nyt tota patjaa tossa katselen ja suorastaan odotan, että alkaa väsyttää ja pääsen nukkumaan. Olen niin rakastunut tohon patjaan.

Että haistakaa vaan norsun perse kaikki high-end-joustinpatjapellet. Miksi ostaa kallis hieno patja, kun back to basics on jopa parempi ja paljon halvempi?

Ja on se muuten ihan hyvä tökkiäkin...

Noni!
Takana kaksi yötä futonilla. Se on tollanen missä on vähän vaahtomuovia keskellä, kun on kai sitten helppohoitoisempi. Mutta joo, ensimmäinen yö meni vähän pyöriessä, kun oli vähän outo. Kyljellään ei voinut olla kauaa, kun käsi ja olkapää puutui ja aamulla taas oli heti noustessa selkä hieman arka, mutta se meni pian ohi. Mutta toinen yö meni jo niin hyvin, että en ole vähään aikaan nukkunut yhtä makeasti. Aamulla ei ollut enää mikään paikka kipeä ja nyt tota patjaa tossa katselen ja suorastaan odotan, että alkaa väsyttää ja pääsen nukkumaan. Olen niin rakastunut tohon patjaan.

Että haistakaa vaan norsun perse kaikki high-end-joustinpatjapellet. Miksi ostaa kallis hieno patja, kun back to basics on jopa parempi ja paljon halvempi?

Ja on se muuten ihan hyvä tökkiäkin...

Mistäs kaupasta ostit/tilasit ja minkä mallin?

Nyt lähtee kyllä Futonit tilaukseen. Tässä on taas niin saatanan kipee selkä että oksat pois.

Ajattelin pistää tuollaisen kerrosviritelmän:
katso liitettä 78937

Tuolta:
http://www.futonia.fi/

Joku "Comfort" malli kun en jaksa alkaa rullailemaan.

Onko Powerhousu vielä tyytyväinen ostokseen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom