Futon?

Futonilla nukkuminen siirtää selkäongelmia. Vaimon selkä on paljon parempi futoniin vaihdon jälkeen - nyt minulla on taas selkä niin pirun kipeä aamuisin, ja kylkiluut! Luulin että muutaman viikon jälkeen tottuisin mokomaan mutta unta vain taidan nähdä!
Pienille aasialaisille tehty.

Onko teillä miten paksu petari? Ja onko sälepohjan päällä toi patja? Naisellani oli muutaman viikon vain pelkkä futon lattialla (n 9 cm paksu) ja mulla meni kanss alaselkä jumiin. Nyt kun sama patja on sängyssä + petarin tuli samalla, niin nyt on ihan helmi taas nukkua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Petari on, en tiedä kuinka paksu ja sälepohjalla varustettu sänky oli, ei ole enää (nykyään aivan jäykkä pohja). Tuo sänky se vasta vitsi olikin, vanerisäleistä tehty aikasta jämäkkä sälepohja. Sälepohja taipui kuitenkin minun kohdaltani aivan mutkille, pohja oli silloin tällöin käännettävä ettei tarvinnut nukkua aivan montussa.
Tuo futonsänky on hankittu oikein asiantuntevasta liikkeestä (en halua mainita mollatakseni liikettä)
ja vitsihän sängystä tuo futonsänky on, ei edes liikunnan harrastamisessa kovinkaan kehuttava.

Kevyen pintapaineen ja tasaisen kuorman alla tuollainen sänky varmaan toimiikin, mutta suuremman paineen ja muhkuraisempien muotojen alla aivan toimimaton alusta nukkumiseen. Futonilla nukkuessa joustaa nukkuja, ei patja.

Loistava patja, mutta sängyn (rungon) laatu hintaansa nähden säälittävää. Lautasysteemistä(en tiedä miksi kutsutaan) jonka päälle patja pannaan, on itselläni katkennut jo kaksi lautaa (toinen oksan kohdalta ja toinen muuten vaan). Onko liikaa vaadittu että ton hintaluokan sänkyyn ei tarvis ruveta lautoja vaihtamaan ennen nukkumaanmenoa? (itsellä siis zen malli) :(

Tänään oli Variston liike viimeistä päivää auki, onneksi tuli ilmoitus sattumalta huomattua. Ehdittiin juuri saada 180 x 200 sänky ja patjat(sis. petari) naurettavaan hintaan: 75e!!!, ennenkuin joku ehti ostaa koko loppuvaraston.
Jokohan loppuisi selkä ym. kivut, edellinen tempur-kopio ei oikein säväyttänyt...

Mites kyljellään nukkuminen onnistuu futonilla? Ite nukun ainoastaan kyljelläni ja suunnitelmissa on 9 kerroksinen puuvilla futon.

Ei nyt varsinaisesti liity tähän mutta 10 vuotta tuli joustinpatjalla + hyvällä petarilla nukuttua. Nyt ostin sitten vaahtomuovipatjat ja hyvän latex-petarin. En koskaan edes enää harkitse joustinpatjaa. Aivan sama miten kallis ja hieno Hästens tai muu on, paskoja hetekoita ovat kaikki. Futonin olisin ottanut mutta kun piti saada HETI kun ei ollut sänkyä lainkaan ja Futoneilla oli pitkät toimitusajat. Seuraava patja on Futoni.

Mites Mike & muut on rullaillu tuota patjaa? Vähän pelottaa, et jää kohta monttu tuohon keskelle.
Ja se on muuten sitten aivan sama nukkuuko poikittain vai miten, ainahan se paino tossa keskikohdassa on.

Mites Mike & muut on rullaillu tuota patjaa? Vähän pelottaa, et jää kohta monttu tuohon keskelle.
Ja se on muuten sitten aivan sama nukkuuko poikittain vai miten, ainahan se paino tossa keskikohdassa on.

Yleensä kun on lakananvaihtopäivä niin rullataan patja rullalle ja annetaan olla niin muutaman tunnin ajan, sitten vaan rulla auki ja lakanan päälle.

Vähän tarkempaa infoa olisin kaivannu ;-)) Rullailen yleensä ite viikon välein, lakanat vaihtuu vähän useemmin sitte. Laitan koulunpäivän ajaks kahdella vyöllä ympäri ja annan olla siinä sen kymmenen tuntia. Meneekö solmuun kun antaa olla noin pitkään?
Ei nyt vielä ainakaan oo menny, ei tosin oo tää uus patja pitkään mulla ollukaan.

Enpä tohon osaa vastata, mäkin vaihdan lakanat kerran viikkoon, ja yleensä jätän työpäivän ajaksi patjan rullalle. On tohon munkin patjaan tullu jo pieni "kuoppa", mutta ei se ainakaan vielä oo menoa haitannut. Enkä käytä mitään vöitä tms. sen kiinnipitämiseksi. N. puolitoista kierrosta menee rullalle.

Ettekö te hikoile öisin tai mitään? Varmaan vähemmän kun nopeen aineenvaihdunnan omaava teini, mutta meneehän ne muutenkin paskasiks vaikkei hikoilis ikinä.

Ei pysy mulla sitte ollenkaan rullalla, kookos eikä peruspatjakaan.

Ettekö te hikoile öisin tai mitään? Varmaan vähemmän kun nopeen aineenvaihdunnan omaava teini, mutta meneehän ne muutenkin paskasiks vaikkei hikoilis ikinä.

Ei pysy mulla sitte ollenkaan rullalla, kookos eikä peruspatjakaan.

Hikoilee tietty mutta onhan siinä päällä se ohut petauspajta johon ne hiet ehkä imeytyy hyvin.

Vähän tarkempaa infoa olisin kaivannu ;-)) Rullailen yleensä ite viikon välein, lakanat vaihtuu vähän useemmin sitte. Laitan koulunpäivän ajaks kahdella vyöllä ympäri ja annan olla siinä sen kymmenen tuntia. Meneekö solmuun kun antaa olla noin pitkään?
Ei nyt vielä ainakaan oo menny, ei tosin oo tää uus patja pitkään mulla ollukaan.

Ihan hyvin menee rullalle, vaikka vähän joutuu taistelemaan leveän patjan kanssa. Sitten kun kiilaa toisen pään patjasta sälepohjaa vasten, niin hyvin pysyy rullalla.

Ja mihin se siitä menisi vaikka sen antaisi olla pidempään rullalla. Ei oo ainakaan mulla mennyt. Itse pidän patjaa joskus useamman päivän rullalla jos vaan mahdollista. Mulle patja toimitettiin sellaisessa aivan helvetin tiukkaan kasaan rullattuna suurinpiirtein johonkin vakuumipakettiin pakattuna, niin eiköhän se patja pärjää koulupäivän ajan löysällä rullalla menemättä piloille. Lausuntoni ei sitten perustu faktatietoihin, vaan puhtaasti perstuntumaan.

jjöö hyvin on pysyny tasasena, tai sitten mun patja on mennyt kokonaan kasaan kun nukun aina eri asennossa :lol2:

Minkälaisia tyynyjä ootte käyttänyt esmes normaalin patjan kanssa? Menny nyt muutaman yönä niska ja yläselkä aivan jumiin.

Selkä- ja niskavaivoista kärsivänä harkitsen futonia seuraavaksi sängyksi.

Onko rungoilla väliä? Asun yksiössä, niin ajattelin jos vuodesohvan ostaisi ja siihen futon-patja. Ei haittane?

Kestääkö futoni vuosia? Onko hyviä tarjouksia jossain?

Selkä- ja niskavaivoista kärsivänä harkitsen futonia seuraavaksi sängyksi.

Onko rungoilla väliä? Asun yksiössä, niin ajattelin jos vuodesohvan ostaisi ja siihen futon-patja. Ei haittane?

Kestääkö futoni vuosia? Onko hyviä tarjouksia jossain?

Mullon ollu futoni vuodesta 2005 ja hyvin on kestänyt. Ei ole edes kuoppia tms. vaikka en yleensä edes kääri sitä kuin kerran viikossa lakanoiden vaihdon yhteydessä. Kannattaa käännellä futonia aina välillä ettei aina nukkuisi samalla kohtaa. Niin ja futoni on minulla sellaisen rungon päällä mitä futonshopeissa jne. myydään. En itse laittaisi vuodesohvalle futonia vaan hankkisin rungon tai pitäisin vaan lattialla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom