Futis Euro 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alec
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Shoulda, woulda, coulda...

Espanja ansaitsi mestaruutensa, Saksa finaalipaikkansa vaikka helpompi reitti selkeästi olikin. Jotenkin uusi pelisysteemi tuntui omituiselta, varsinkin kun maantieteelliset perusteet poistuivat Japoeran kisojen jäljiltä. Tuolloin semeissä olisivat keskenään pelanneet Espanja-Saksa ja Venäjä-Turkki. No, aika sama, mutta toivottavasti jatkossa palataan vanhaan.

Espanjalta loistava peli, paria 15min jaksoa lukuunottamatta peli täysin kontrollissa. Saksa ei juuri paikkoja pystynyt rakentamaan ja varsinkin loppuvaiheessa pelinrakennus oli ihan hukassa. Vähän vastaavasti kuin Venäjä pelissä Hollantia vastaan ohjasi pelinrakentelun Bhoularuzille, niin Espanja ohjasi jatkuvasti pelin täysin kädettömälle Mertesackerille, joka ei kyllä kovin montaa hyvää avausta saanut aikaiseksi. Itse olisin odottanut että Ballack olisi varsinkin toisella puoliajalla tullut vähän alempaa hakemaan palloja, kun nyt ainoastaan Frings tuntui putoavan keskikentältä tukemaan puolustuslinjaa pelinraknetelussa. Tosin Ballackilla varmasti painoi tuo pohjevamma, oli sen verran näkymätöntä menoa.

Espanjan joukueessa ei heikkoa lenkkiä ollut. Puolustus varsinkin yllätti minut aivan täysin. Puyol oli huikea erityisesti finaalissa, Marchena ihan eri mies kuin Valenciassa, jopa Ramos onnistui puolustuspäässä. Mikä oli merkittävää niin Saksan hyökkäys ei edes ilmassa saanut yliotetta, tosin ei pallojakaan juuri tullut. Senna varmaan ainakin MOM finaalissa, Xavillehan tuo turnauksen paras titteli sitten meni. Ihailtavaa katsoa kuinka Senna paikkaili laitapakkien nousuja, keskikentän nousuja ja jopa lopussa kävi lähellä maalintekoa. Plussaa Ramoksen hieno ele Puertan muiston kunniottamiseksi!

6-1-0 rekordi maalierolla 13-2, maalit pudotuspeleissä 4-0. Ei tuossa ole epäselvyyttä mikä joukkue oli turnauksen paras.

Loppuvihellyksen jälkeen itse rupesin kuvittelemaan Tuomas Virkkusta selostamoon hehkuttamaan loppufiilistelyt, kun Ylen Viherkangas istuu pääasiassa hiljaa. Aijai, miten olisi ollut hieno katsoa oikeastaan koko finaali hänen selostamanaan, Urheilukanavan La Liga lähetykset on ollut todella hyviä eikä vähiten loistavan selostuksen ansiosta.

Yle oli kyllä susipaska. Selostajat kuraa, asiantuntijoista hyviä ei oikeastaan kukaan. Tuntui että erityisosaamista tietysitä joukkueista ei löytynyt ja sitten kun löytyi niin puheenvuorot todella lyhyitä ja jutut suppeita. Finaalin Muurinen-Hjelm kaksikko ihan ok, peruspaska vähän alle. Riihilahti ja Suominen isäntinä saavat puhtaat paperit, muuten Ylen lähetykset remontiin. Varsinkin uudet selostajat. Onneksi Niki Juusela sentään siirrettiin syrjään finaalista, vaikka ei Viherkangaskaan mikään hyvä ollut.

Huikeat kisat, omalta osalta niistä kisoista mitä olen täysipainoisesti seurannut selkeästi parhaat (96 kisoista eteenpäin). Huh, mitenköhän sitä osaa elää ilman futista :itku:

Jos olisi ollut, niin he olisivat olleet finaalissa. Eiköhän Venäjäkin näyttänyt miten otetaan kahdesti kunnolla turpaan Espanjalta.

No jos kaikki 3 Espanja, Hollanti ja Venäjä tulee samalta puolelta pudotuskaaviota niin ei kaikki voi päästä Finaaliin. Mut turha näitä murehtia enää. Suunta kohti MM kisoja 2010 Etelä-Afrikkaan :rock:

Toivottavasti nyt saavat ne kisat vihdoin Afrikkaan. Vähän ollut vaikeuksia järjestelyjen kanssa :D

ehkä turnauksen paskin peli.1 maali, 2 tilannetta ja thäts it..
semmoinen lisäys että nuo tilanteetkin tuli pelkästään espanjalle... jäi potutuksissaan kirjottamatta.

oisin itekin mieluummin kattonut turkki-espanja -finaalin.

Jumalauta, että osas vituttaa eilen! Ekaa puoliaikaa näin varmaan vartin kunnes sitten meni vissiinkin kaapelin takia televisio pimeäksi.. sen jälkeen sitten en nähnytkään enää yhtään mitään. Nettikään ei sitten toiminut niin en voinut matsia sieltäkään katsoa..
Vieläkään ei televisiosta näy mitään :jahas:
Mestaruus sentään meni oikeaan osoitteeseen :rolleyes:

Espanja ansaitsi mestaruuden. Oli koko kisojen ajan vakuuttava. Saksa oli yllättävänkin kesy tuossa finaalissa. Turkki oli kyllä kisojen suurin yllätys. Harmittaa kun eivät selvinneet finaaliin asti, olivat selvästi parempia kuin Saksa välierässä, mutta maalit ratkaisee.

Nopea yhteenveto kisoista. Turnaus alkoi hyvin, oli tosi hyviä ja runsasmaalisia otteluja.
Taisi olla yksi 0-0 peli koko kisoissa. Sitten ehkä taso laski kisoissa, mikä on tietysti ymmärettävää, kun panokset kovenee ja mun suosikkki hollanti floppas niinkuin nii monesti.. Kokonaisuudessaan ihan hyvät kisat. Ei kuitenkaan mitään niin mieliinpainuvaa ei jumalankäsiä tai muuta.:rolleyes:
Paras voitti kisat. Ei hävinnyt peliäkään, mitä voi lohkojaolla tietenkin puida vaikka ens kisoihin.
Hollannin konttaus vituttaa. Mitä mieltä porukka olisi jos futikseen otettas ns. välisarja käyttöön niin kuin jääkiekossa?!? Sopisi mun mielestä vielä paremmin tähän lajiin ja etenkin mm- kisoihin. En väitä et näissä kisoissa joku olisi hyötynyt tosin en olisi halunnut että portugali ja saksa ois kohdannu jo p-välierissä.
Kuten jo sanoin hyvät kisat oikea voitti! :rock:

Shoulda, woulda, coulda...

Loppuvihellyksen jälkeen itse rupesin kuvittelemaan Tuomas Virkkusta selostamoon hehkuttamaan loppufiilistelyt, kun Ylen Viherkangas istuu pääasiassa hiljaa. Aijai, miten olisi ollut hieno katsoa oikeastaan koko finaali hänen selostamanaan, Urheilukanavan La Liga lähetykset on ollut todella hyviä eikä vähiten loistavan selostuksen ansiosta.

Yle oli kyllä susipaska. Selostajat kuraa, asiantuntijoista hyviä ei oikeastaan kukaan. Tuntui että erityisosaamista tietysitä joukkueista ei löytynyt ja sitten kun löytyi niin puheenvuorot todella lyhyitä ja jutut suppeita. Finaalin Muurinen-Hjelm kaksikko ihan ok, peruspaska vähän alle. Riihilahti ja Suominen isäntinä saavat puhtaat paperit, muuten Ylen lähetykset remontiin. Varsinkin uudet selostajat. Onneksi Niki Juusela sentään siirrettiin syrjään finaalista, vaikka ei Viherkangaskaan mikään hyvä ollut.

TOi on niin totta!Yle hoiti asian mun mielestä niin hounosti kun voi. Mielestäni puoliajalla voisi jutella itse pelistä, eikä mistään helvetin kilapiluista ja kisauutisista aja muusta paskasta ja sanoa itse pelistä 3 lausetta. Studiossa tulisi olla kaksi asiantuntijaa jotka keskustelevat 15 minuuttia peliatä. Nyt siellä oli aina välillä joku 20v pelaaja joku just ja just osas suomea. selostus oli niin paskaa että välillä pistin äänet pois.

TOi on niin totta!Yle hoiti asian mun mielestä niin hounosti kun voi. Mielestäni puoliajalla voisi jutella itse pelistä, eikä mistään helvetin kilapiluista ja kisauutisista aja muusta paskasta ja sanoa itse pelistä 3 lausetta. Studiossa tulisi olla kaksi asiantuntijaa jotka keskustelevat 15 minuuttia peliatä. Nyt siellä oli aina välillä joku 20v pelaaja joku just ja just osas suomea. selostus oli niin paskaa että välillä pistin äänet pois.

Totta. Puolta siitä jengistä jota studiossa istutettiin ei olisi pitänyt ikinä raahata lähellekkään Pasilaa. Mitä järkeä on kiskoa maalivahteja istumaan studioon, joilta kysytään muutama vain maalivahteihin liittyvä kysymys?

Turhia:
- Niki Mäenpää: ei juuri mitään sisältöä. tosin mitä n20v jannulta voi odottaa
- Valeri Popovits: suomeksi kiitos!
- Jani Viander: turha
- Tomi Petrescu: taas n20v jannu
- Juha Reini: Etutopparit? wtf?
- Martti Kuusela: laitapakit, laitapakit ja vain laitakapit taktisena sisältönä :curs:
- Juha Malinen: täynnä itseään, ylimielisen oloista kommentointia
- Selostajat vaihtoon kaikki

ookoo eli +-0
- Hjelm
- Valakari

Hyvät:
- Muurinen
- Lehkosuo
- Suominen

Älytön määrä jengiä minusta yhteen turnaukseen. Tuosta voisi yrittää tiivistää jonkun 2-4 asiantuntijan porukan, jota kierrättäisi koko turnauksen. Saisi vähän pysyvyyttä ja jatkuvuutta touhuun. Tietysti liigavalmentajien osalta ymmärtää kyllä että ihan joka peliin ei ehdi, mutta ulkomailla pelaaville ei pitäisi tuottaa ongelmia, kun kisoissa ei kuitenkaan pelata. Muurinen, Lehkosuo, Valakari ja Hjelm, tuosta porukasta sitten 2-3 per peli studioon. Jos on pakko niin paikkais asiantuntevilla vierailijoilla, jotka eivät ole parikymppisiä liigapelaajia... Eli esim. Riihilahti, Hyypiä, Litmanen. Varmasti noistakin ainakin pari pääsisi mukaan.

Tai sitten roudais Alpo Suhosen koko kisojen ajaksi mukaan.

No, vitsi vitsinä, mutta kyllä jääkiekon televisioinnista voisi ottaa aika paljonkin oppia. Samat naamat studiossa, vaikka en juuri näistä naamoista juuri perustakkaan, niin hyvä konsepti.
- Riihilahdet

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Täydellisessä tapauksessa selostajina olisivat olleet Suominen ja Virkkunen. Studiossa Riku Riihilahti ja vieraina Mixu Paatelainen, Aki Riihilahti, Mursu ja pari muuta suomalaista valmentajaa tai vähän vanhempaa sanavalmista pelaajaa.

suominen?älä saatana,lukitaanko vastaus?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom