Frisbeegolf

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
Toivottavasti ei oo kovin rankka laji olkapäälle, kun mulla on toi oikea olkapää aika huonossa hapessa.
Ikinä en oo kokeillut, mut pari kiekkoa löytyy jo. Tulis nyt paremmat ilmat niin pääsis nakkelemaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toivottavasti ei oo kovin rankka laji olkapäälle, kun mulla on toi oikea olkapää aika huonossa hapessa.
Ikinä en oo kokeillut, mut pari kiekkoa löytyy jo. Tulis nyt paremmat ilmat niin pääsis nakkelemaan.

Mulla oli olkapään (hajosi kun treenasin yhden käden leukoja) kanssa ongelmia muutama vuosi sitten. Kun aloitin frisbeegolfin, niin ongelmat katosivat muutaman kuukauden heittelyn jälkeen. Kuuntele kuitenkin sitä sun olkapäätä, eli aloita rauhallisesti ja muista alkulämppäri.
Jos vasuri on kunnossa, niin kyllä se silläkin lentää ihan hyvin (itselläkin jotain 70-90m).

Ensi viikolla pitäisi olla kunnon heittokelit.
 
noissa apsiheitoissa se olkapää kait sirpaloituu helpoiten. tai sitten siinä kun yrität yläkautta (liian isolla) kivellä nakata kiekkoa alas puusta :)

Nyt on puoltoista viikkoa käyty tahkomassa ounasvaaran rataa ja kerran patokoskella. Innovan mid-range Mako lentää todella hyvin ja suht suoraan, ja sitä käytänkin alotusheitoissakin kun tulos on selkeesti paras. Bossia en osaa nakella bäkkärillä enkä forella. Ostin myös innovan destroyer ja valkyrie -driverit, niitä pitäsi opetella heittämään. Valkyrie ainakin vaikuttaa suht lupaavalta forekiekolta. Tosin tekniikka ei oo kunnossa miltään osin. Ounasvaara personal record +4. Kaveri heitelly viimekesästä asti ja sillä +5, eli lahjoja on! ;)

Pari pirkkoa yleensä per pvä, loput on sellasta par - tuplabogi väliä :) Paras saavutus on ehottomasti vahinkoheitto destroyerillä 50metristä sukkana koriin.
 
Nää on aika asiallista kamaa fribailun harrastajalle (ja laillista). 1080p videokuvana kaksi eri kisaa
http://thepiratebay.org/torrent/6450396/Dutch_Discgolf_Open_2010_HD_1080
http://thepiratebay.org/torrent/6425335/SDGO2010

On upeita videoita. Juha tulee kuvaamaan myös European Openin reilun parin viikon päästä. Kannattaa lähteä vähintään katsomaan kisoja Nokialle, jos ei pelaamaan tai staffiin ole lähdössä. Itse lähden kisaturistiksi pelaamaan.
 
innovan valkyrie taitaa juurikin olla melko "helppo" aloittelijan kiekko. vaikea sanoa, itse ostin ensin tuon valkyrien ja putterin, sekä tuon suosikkilätyksi muodostuneen innovan makon (mid-range, omissa käsissä lentää 80-100m ja tooodella suoraan).

Kyllä ne urheiluliikkeissä osasi jotain neuvoa, mutta itse kattelin sitä kiekkotaulukkoa missä on lentoratoja ym. speksejä ja valitsin omat kiekot. Tuo mako on kyllä sellanen mitä uskaltasin suositella, ostin kaverin 11v. pojallekin tuon saman kiekon kun se siihen niin tykästyi.

e: elä vaan osta sitä valmispakettia mitä ainakin prismoissa myydään. jotain "juju" kiekkoja, menettävät heti muotonsa ja muutenkin lentelevät aivan päin helevettiä.
 
millä kahdella kiekolla pääsis alottelija alkuun?

Paras ensimmänen draiveri on ehdottomasti Innovan Leopard. Tarpeeksi hidas, alivakaa ja liitävä. Vielä kun ottaa sen kevyempänä versiona (alle 160g) niin siitä ei paljoa aloittelijan kiekko parane. Suosittelisin Champion muovia, kestävää ja siitä saa hyvän pidon.

Toiseksi kiekoksi voisi ottaa jonkun midarin tai putterin. Yleisesti parhaina midareina pidetään Innovan Rocia tai Discraftin Buzzzia, makujuttuja sitten kummasta tykkää enemmän. Hyviä valintoja ovat myös Innovan Shark, Coyote tai vaikka Spider. Jos päätät ottaa toiseksi kiekoksi putterin niin ainakin Innovan klassikko Aviar tai Dart ovat molemmat hyviä valintoja.
 
millä kahdella kiekolla pääsis alottelija alkuun?
Älä osta draiveria lainkaan aluksi. Yksi putteri ja yksi mid-range on paras vaihtoehto aloittelijalle. Nuo ovat tarkempia (lentävät suorempaan) ja myös lentävät pidemmälle kuin draiveri ennen kuin opit heittämään hieman paremmin.

Innova Mako on hyvä vaihtoehto mid-rangeksi. Muita hyviä midareita ovat esimerkiksi Innovalta Roc, Shark tai Coyote, Discraftin Buzzz, Discmanian MD2 ja Latituden Core.

Putteri on enemmän sitten omasta mieltymyksestä kiinni. Itse käytän Gatewayn puttereita (Voodoo ja Warlock), mutta niitä ei taida löytää kuin verkkokaupoista. Innovan Aviar on paljon käytetty (joskaan omaan käteen ei ole koskaan tuntunut hyvältä). Myös Milleniumin Omega Supersoftia ja Discmanian P1 ja P2 -puttereita näkee aika paljon.
 
kiitos vastauksista. tilaukseen lähti innovan valkyrie, shark ja mako. jätin putterin toistaiseksi ostamatta, kun tossa sharkissa luki että alottelijat voi käyttää myös siinä touhussa. luulis noilla pääsevän alkuun.
 
Yllättäen ostit sitten draiverin putterin kustannuksella. Ei se mitään, kaikki muutkin ostavat draiverin liian aikaisin :). Hankkisin kyllä tuohon vielä lisäksi putterin, sillä varsinkin hitaammalla vauhdilla heitettäessä (niin kuin putissa yleensä tehdään) putterit lentävät paljon suorempaan kuin Shark tai Mako.

Tulee hiukan myöhässä kun ehdit jo tilaamaan, mutta sanotaan nyt kuitenkin että muovilaatu vaikuttaa myös paljon kiekoissa. Eli Innovan DX Valkyrie on paljon alivakaampi (ei käänny niin voimakkaasti vasemmalle heitettäessä oikean käden rystyheittoa), kuin Champion tai Star Valkyrie. DX myös kuluu nopeammin jolloin siitä tulee vielä alivakaampi.

Sharkilla ja Makolla ei ole kovin suurta eroa, joten ovat ehkä turhan samanlaisia kiekkoja ensiostokseksi, mutta kokeilemallahan se selviää mikä sopii itselle parhaiten.
 
On upeita videoita. Juha tulee kuvaamaan myös European Openin reilun parin viikon päästä. Kannattaa lähteä vähintään katsomaan kisoja Nokialle, jos ei pelaamaan tai staffiin ole lähdössä. Itse lähden kisaturistiksi pelaamaan.

Hear hear... todellakin kannattaa mennä seuraan kisoja, siitä oppii kun näkee miten paremmat pelaa. Harmittavasti itse en pääse paikalle, kun oon rapakon toisella puolella. Mut eiköhän toi kompensoi kun pääsee tarkastaan pro am:t(katsomon puolelta) elokuun alussa. Ihan tajuhienot nuo santa cruzin, montereyn jne. kentät missä pro am:t heitetään.

Santa cruziin varmaan "joutuu" ens viikonloppuna testaileen uusia kiekkoja mitkä tulee tänään postissa. Josko muutaman viikonlopun heittelis putterikierroksia, kunhan ensiksi saa puren grip muovilla olevat kiekot paketista ulos :)

Ihan turhaan kyllä meni eka kausi "hukkaan" drivereita paiskoessa. Siinä kun rauhottu, keskitty tekniikkaan ja heitteli buzzia niin oppi paljon enemmän kuin voimalla wraithia kiskoessa. Omat kiekot mitä yleensä tulee viskottua on aviarin putteri, buzzz eri variaatioina, disc manian control driveri ja wraith.
 
Mee vaikka Siltamäkeen aamulla niin vois kuvitella, että saa olla rauhassa. päivällä/illalla onkin sitten auringonpalvojia aika liuta ja pitää olla melko tarkkana.

Mutta voi sitä mennä vaikka Taliin, ei siellä kieroon katsota, kunhan nyt vaan ymmärtää päästää nopeemmat ohi. Rata on kyllä vaikea, toisin kuin siltamäki.
 
Pitää muuten mainostaa samalla Varsinais-Suomea. Löytyy Turusta 30km säteellä useita ratoja, joissa riittää kiertämistä. (väylämäärä, luokitus, etäisyys turusta) Lauste, Turku (24, A2, n.5km), Urkkapuisto, Turku(9, B3, keskustassa) Masku (18, A2, <20km), Mynämäki (18, A2, n.30km), Kaarina (12, B2, <10km), Parainen (9, B1, n.20km), Paimio (9, B2, n.25km).

Saatto jäädä jotian kirjaamatta, mutta noi on tullut tänä kesänä nakattua.

EI muuta kuin porukka kasaan ja kesälomareissulle kiekkoja nakkaamaan :)
 
Mulla on tollanen starter bag:i jossa kiekot on DX XD, DX Eagle, DX Kite, kolme kpl Prodiscucsen Jokereita, 2 kpl Champion teebird, MD1 D-line, P2 D-line ja Yeti Pro Aviar. Mukava laji :rock:
 
Back
Ylös Bottom