Frisbeegolf

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä tarkotus käydä vkl testaan kisaamista(pariskabaa). Vissiinki voi jopa voittaa koko paskan(omassa sarjassa, eli mihin ikinä täysin kisaamaton joutuu) sellasella tuloksella, mitä ite oon monesti pelaillu. Tuppaa vaan tuleen ihan kiitettävät suorituspaineet aina itellä, varsinki jos tohon formaattiin liittyy jtn pitkää odottelua väylien välillä? Katoo kyllä fokus helposti. Täytyy kiskoa pari rauhottavaa lonkkua, josko hermot pysyis paremmin lol. Toi on joku ''modified best shot'' tjs. Voi jopa toimia, koska ite oon paljo parempi draivaan ku kaveri, ja kuka tahansa on parempi puttaamaan ku minä. Täytyy vaan heittää joka heitto puttietäisyydelle ;D.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nousee udiscin hinta 34 euroon vuodessa. Jää ostamati mulla. Eipä ehdi heittelemässäkään käydä montaa kertaa kesässä. Tarvii latailla joku uus, mieluusti ilmainen ja kerätä uudet tilastot siihen.
 
Nousee udiscin hinta 34 euroon vuodessa. Jää ostamati mulla. Eipä ehdi heittelemässäkään käydä montaa kertaa kesässä. Tarvii latailla joku uus, mieluusti ilmainen ja kerätä uudet tilastot siihen.
Udisc menetti diilin PDGA:n kanssa, niin varmaan siksi nostivat hintaa.
 
Toisaalta eikö udiscissä pysty edelleen 10 kierrosta tallentamaan ilmaiseksi, vai onko siihenkin tullut muutos?
 
Tänään tapahtui rispiigölf saavutuksista tärkein, ja meni yli satku(+-105-110m) upsilla ✊.

Oli mulla ihan asiaakin. Talvella on tullu pelattua lähes pelkästään talviratoja, mikä on silleen vähän puuduttavaa pidemmän päälle, ku ei pääse/joudu viskoon drivereita hirveesti, ja näkeen koko kiekon lentorataa. Mulla on kaiketi heittokäsi kasvanu sen verran paljon(ja heiton puhtaus), että menee todella usein pitkäks nyt jatkuvasti avaukset. Eli käytännössä kiekot mitkä ennen toimi ja liisi just korin mitan, menee liian helposti pitkäks sit nyt. Driveriheitot poislukien, koska ne nyt menee ties kuinka pitkälle, ja skippailee jos kiskoo. Lähäri/midariheittoihin tarttis saada ehk vähän luotettavampia kiekkoja. 50-75m neppiväylät heitän soft Tacticilla, & Bardilla. Soft Tacticci kulu jossain parissa viikossa ihan liian suoraks kiekoks. Bardissa on kova feidi, mut kunnon kiskasulla myös tuo menee turhan pitkälle. Ilmiantakaa sellasia prettyyyyy vakaita lähäreitä/midareita, mitkä kestää kunnon kiskasun, ja ovat oikeesti vaikee heittää pitkälle. Ei nyt mitään Tilttiä/Troijaa kuitenkaan. Sockibomb Slammeri vaikuttaa toistaseks täyttävän nuo kriteerit, mut siihen rinnalle joku midari ainaki. Justice, Anvil, Verdict, Drone... mitä näitä on. Mitään muuta ylivakaata midaria en oo ikinä edes kokeillu ku tota Bardia. Sen verran hyvin palvellu.
 
Aika kova, naisten Champions Cupissa Salonen vei, Blomroos jaetulla kakkossijalla ja Silva Saarinen jaetulla kolmossijalla.

Illalla vielä Nikke lead cardissa MPO:ssa. Ei jaksanu eilen valvoa ja kattoa, mutta Casey White näköjään sulatti aika ison johtonsa ja meni eilisen aikana ihan uusiksi kärki. Joutuivat tosin kelien takia pelaamaan kakkoskierroksen loppuun aloittaen ennen seiskaa aamulla, että aika pitkä päivä ollu kaikille.
 
Oma enkka Nummenmäelle parani aika kivasti. +1 tulos tänään. Edes 5/10 puttiskilleillä toi tulos olis ollu reilusti yli tonnin kiessi :rolleyes: . Vähän syö kyllä miestä, ku heität aivan vitun hyviä avauksia, ja birdieputit ohi jostain 5-7 metristä(vaihteleva tekniikka, & lähinnä pelko estää lol). No mut 966 rated kiessi kuitenki, & hyvin backhand painotteisella radalla. Rataenkkaa(-13) pitää hallussa näköjään Ville Piippo, joka käsittääkseni heittää myöskin pelkkää forea/upsia. Siin on saanu aika ovelasti taiteilla kyllä :unsure:.
 
Tuleeko teillä rystyheittäjillä rakkoja, tai vastaavia ärsyttäviä ruhjeita ikinä, vai onko tää vaan fore/upsin heittelyn varjopuolia? Itellä nyt tänä kesänä tullu keskariin aivan helvetin rasittava tollanen epämääränen ruhje mikälie, joka sitte kirvelee, ja lipee heitot pahasti. Toi tulee mulla varmaanki, ku puristan varsin kovaa kiekosta, ja keskari kenties luisuu vähän rimmin terävälle reunalle välillä. Sunnuntaina ois kisatki ;/. Ei tunnu lähtevän millään pois toi. Rasvattu on, taukoaki yrittäny pitää(liikaa ei pysty, ku kesä ohi sit!), laastaroida, hioo koko alue pois yms. Ehkä jtn tietynlaista teippiä täytyis käyttää tohon ennaltaehkävästi. Mitähän fribaajat käyttää?
1000006508.jpg
 
Kyl kaikki harrastukset antaa ja ottaa, mut nyt on kyl tällä vuodella saldona yksi onnistunut kierros, jossa siinäkin oma rataenkka jäi 1 päähän, mut muuten siis aivan kauheeta paskaa. Kävin tänään salossa heittää 2x 18 väyläistä ja kaikissa runsaasti omaa enkkaa huonommat tulokset. Siis tuntuu että ekaa kertaa koitan heittää fribaa. Yksikään linja ei ole tarpeeksi hyvä... sillä tarkoitan että lentorata ja suunnitelma on todella hyvä, mutta sitten kiekko osuu siihen radan ainoaan puuhun jonka jälkeen olisi ollut vain kaunista katseltavaa. Ja puut todellakin oli mua vastaan. Aina mahdollisimman syvälle mörriin kikit eikä koskaan mitään apuja. Mietin vahvasti että lopetan koko paskan tähän mutta ehkä sitä käy jossain välis kokeilee mut ei todellakaan ole nollattu tä tilanne vaan ens kerrallakin radalla vaan vituttaa etukäteen ees lähtee. Vähän ku kyykkypäivä salilla.
 
Itellä taas on tullu hyvin suurta kehitystä. Kaikki osa-alueet mukaanlukien heikoin, eli putti on kehittyny vähäsen. Mut yks asia on aivan yhtä paskaa mitä se on aina ollut, & varmaan tulee olemaan: paineensietokyky, keskittyminen, & ympäristölliset häiriötekijät. Käytiin tokat parikisat(Best shot) pelaan, ja tulos yhen parempi, mitä pelasin yksin siellä harkkakiesillä :LOL:. Epic fail. 1 syistä toi paska, miks virallisempi kilpailu ei houkuta. Normaaleil ihmisil voi tulla perus kisapaineita vähän, mut ei nää mitä itel tulee oo mitenkään normaaleja. Mua häiritsee usein joissain muissa lajeissa(esim. Biljardi) aivan suunnattomasti, jos jotkut sivuhahmot tulee kyyläämään ku suoritan. Skillillisesti Täys potentiaali pelata, tai jopa voittaakki ihan solidisti jossain average luokissa. Mut ei tällä paineensietokyvyllä. Ihan vitun ikävää, mut oon aina ollu tällanen. Jos pelaan pistekiesiä yksin radalla ja siel on vitullinen tungos, ni voi olla että päästän todella monta ryhmää ohi. Ootan sitte, et voi pelaa rauhassa ;D. Ei jaksa sitä paskaa, et 15 tyyppii perseessä kiinni, & toiset 15 edessä. Porukalla ei häiritse yhtä paljo syystä X.
 
Onko teille tullut vammoja, kipuja tai jumeja joita olette saaneet pelkästään frisbeegolfista? Itselläni vaivana lonkan/pakaran alueen jumit (välillä myös ohimenevät säryt) ja kierroksen jälkeen saattaa olla pari päivää ko. alueen paikat pahasti jumissa.

Olen toisinaan (talvella) pitänyt pidempää taukoa lajista ja päässyt eroon vaivasta pidemmäksikin aikaa, mutta fribassa ongelmat tulevat takaisin ja etenkin rasituksen jälkeen pahinta.

Frisbeegolfissa eritoten heitto kun lähtee jaloista ja lajissa paljon kiertoliikettä. Voiko olla vaan paska tekniikka +/tai nivelten kuluma.
 
Kyllähän niitä jumeja tuppaa tulemaan, heittokäden puoleinen pakara, kylki ja olkapään takaosa kiristelee jos oikein innostuu heittämään. Jos olkapään liikkuvuudessa on jotain häikkään niin kämmenheitot ottaa ikävästi kyynärpäähän ja liian pitävillä alustoilla heittäminen saattaa hieman kipeyttää polvea. Ihan normaalia se on näin viittäkymmentä lähestyvälle, joskus 10 vuotta sitten sai heittää päivittäin useamman tunnin ilman mitään ongelmia. Tämän tyyppiset jumit lähtee kyllä ihan levolla ja pienellä venyttelyllä. Myös lämmittelyihin kannattaa kiinnittää oikeasti huomiota.
 
Back
Ylös Bottom