Frisbeegolf

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä on pisin aika mitä ootte fribannu putkeen? Kesällä meni joku päivä 7 vitun tuntia, ja tänään lähes samat. Kroppa kyl yllättävän soseena, ku tosi kovan treenin, tai rankan fyysisen työpäivän jäljiltä.
Varmaan joku 4 tuntia maksimissaan, mikä on saattanut mennä johonkin kierrokseen kesällä huomioiden mukana kierroksella olleet pari kaveria ja muut radan pelaajat.

Pisin putki mitä oon käynyt yhtäjaksoisesti fribaamassa on 8 päivänä peräkkäin, tällä ajanjaksolla 6:lla eri radalla.

Nyt on vähän jäänyt fribaaminen vähemmälle, kuun alussa kävin viimeksi. Voisi ehkä enemmän pelata jos hankkisi kunnon ulkoiluvaatteet sadepäiville. Ledejäkään en ole jaksanut teippailla.

Toki nyt olisi tilaa heittää hiekkakentällä kiekkoa ja opetella tekniikkaa, kun ei juurikaan muita kesälajien harrastajia näy.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaan joku 4 tuntia maksimissaan, mikä on saattanut mennä johonkin kierrokseen kesällä huomioiden mukana kierroksella olleet pari kaveria ja muut radan pelaajat.

Pisin putki mitä oon käynyt yhtäjaksoisesti fribaamassa on 8 päivänä peräkkäin, tällä ajanjaksolla 6:lla eri radalla.

Nyt on vähän jäänyt fribaaminen vähemmälle, kuun alussa kävin viimeksi. Voisi ehkä enemmän pelata jos hankkisi kunnon ulkoiluvaatteet sadepäiville. Ledejäkään en ole jaksanut teippailla.

Toki nyt olisi tilaa heittää hiekkakentällä kiekkoa ja opetella tekniikkaa, kun ei juurikaan muita kesälajien harrastajia näy.
Joo toi 7h oli ihan liikaa kyl. Vähän pakonomasta jo, eikä hauskaa lopulta. Talvi kyl vähän ikävä, ku en oikeen usko että mulla pysyy kiekot tallessa, jos tulee hirveet hanget. Mielellään kyl jatkais talvenki läpi, ku into on kova.
 
Joo toi 7h oli ihan liikaa kyl. Vähän pakonomasta jo, eikä hauskaa lopulta. Talvi kyl vähän ikävä, ku en oikeen usko että mulla pysyy kiekot tallessa, jos tulee hirveet hanget. Mielellään kyl jatkais talvenki läpi, ku into on kova.
Mä oon käyttänyt lahjanaruja, ihan läpinäkyvällä pakkausteipillä on pysynyt läpi talven. Kuiviin kiekkoihin kun teippaa niin pysyy ihan hyvin kiinni ja lahjanarut helpottaa hieman löytämistä hangesta.
 
Toinen on sisähalli treenit, riippuu toki missä asut mutta monissa isoissa kaupungeissa on seurojen järkkäämiä sisähallivuoroja missä saa pidettyä draivia ja puttia kunnossa, toki puttia voi reenata kotonakin.
 
Toinen on sisähalli treenit, riippuu toki missä asut mutta monissa isoissa kaupungeissa on seurojen järkkäämiä sisähallivuoroja missä saa pidettyä draivia ja puttia kunnossa, toki puttia voi reenata kotonakin.
Nii eli käytännössä vaan joku sisähalli, missä porukka vetää futista yms. Tuskin friballe on mitään sisähalleja yksinomaan Suomessa. Tost oli itseasias puhetta aiemmin, ja mietittiin että onko ihan kunnon sisäfribaratoja olemassa? Vaatinee ihan vitusti tilaa, ettei mee sellaseks 20m väylä höntsäilyks. Teoriassa ihan mielenkiintonen idis, ku sisällä ei ainakaan tuuli vaikuta.
 
Tost oli itseasias puhetta aiemmin, ja mietittiin että onko ihan kunnon sisäfribaratoja olemassa? Vaatinee ihan vitusti tilaa, ettei mee sellaseks 20m väylä höntsäilyks. Teoriassa ihan mielenkiintonen idis, ku sisällä ei ainakaan tuuli vaikuta.
Ei ole käsittääkseni enää missään, mutta Nokialla on ollut sisärata jossa oli 4 väylää, puttipaikkoja yms. 2100 m²

Nii eli käytännössä vaan joku sisähalli, missä porukka vetää futista yms.
Juurikin näitä futishalleja. Ainakin viimevuonna oman kaupungin fribaseurat saivat joistain halleista ilta-aikoja fribaajien käyttöön. En tiedä onko mitään mahkua päästä vastaaviin halleihin muuten kuin seurojen kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Aiotteko käydä talvenki heittelemässä? Tänään käytiin pakkasella(-4:stä -7 asti) viskoon, ja huomas kyllä kiekoissa tosi suuren eron. -2 aika iisisti kääntyvä driveri yhtäkkiä pitää hyzerin, ku joku hyvin ylivakaa kiekko. Ei oo ikinä tapahtunu aiemmin. Kiekko oli todella jäykkä näinki pienellä pakkasella 🧐 . Kandee varmaan suosii jtn pehmeitä muoveja? Ite kyllä yritän ainaki talvenki heitellä. Täytyy säästellä kyl kiekkoja, ettei roiski koko bagia ja kadota hankeen :d.
 
Jutellaan vielä lisää muovikiekkoilusta. Sain vaihtokaupassa tollasen Innovan Star Valkyrien. Oli kyllä helvetin hyvä, ja helppoheittonen kiekko forelle. Sellanen super hellä 20% voimalla lääppäsy, ja lentää silti tosi kivasti. Ilmeisesti toi menee vähän kategoriaan ''parhaat kiekot ikinä'' Googlen perusteella.
 
Aiotteko käydä talvenki heittelemässä? Tänään käytiin pakkasella(-4:stä -7 asti) viskoon, ja huomas kyllä kiekoissa tosi suuren eron. -2 aika iisisti kääntyvä driveri yhtäkkiä pitää hyzerin, ku joku hyvin ylivakaa kiekko. Ei oo ikinä tapahtunu aiemmin. Kiekko oli todella jäykkä näinki pienellä pakkasella 🧐 . Kandee varmaan suosii jtn pehmeitä muoveja? Ite kyllä yritän ainaki talvenki heitellä. Täytyy säästellä kyl kiekkoja, ettei roiski koko bagia ja kadota hankeen :d.
Jos käyn niin todennäköisesti vain satunnaisesti, vielä on ihan siedettävää kun lunta on vähän maassa mutta sitten kun alkaa olla hankia niin alkaa olla enemmän epämiellyttävää. Innovan dx tai muiden valmistajien vastaavanlaisia kiekkoja ei ainakaan kannata talvella heittää, todennäköisesti vain halkeavat helposti. Ihan muutamalla kiekolla olen pärjännyt korkeintaan pari putteria, midari, väylä ja pituus driveri.

Olen aikaisempina talvina teippaillut lahjanarua ja ledejä kiekkoihin, helpottaa löytämistä hangesta etenkin lahjanarusta on hyötyä kun jää hangen päälle. Nekin vaikuttaa hieman kiekon lentoon. Ajattelin kuitenkin nyt lähinnä keskittyä pääsääntöisesti harrastamaan sisäliikuntaa talven yli.
 
No jos spinni vähenee, niin sillon ne vasta vakaampia onkin, oli kesä tai talvi.
"Spin provides stability, so that the disc will continue to fly in the direction it is already flying. A disc that is lacking in spin will tend to "turn over", that is, twist about the axis of flight, and will generally not go as far as one which has more spin."

Porukka yleensä mieltää jos kiekot alkavat kääntää yli, että heittoon on tullut tehoja lisää. Sekin voi tietysti olla totta, mutta samassa suhteessa spini vähentynyt kiekosta, joka edesauttaa tuohon ylikääntämiseen.
 
Tehothan tippuu aika vakiona kaikilta, kun heitetään talvella. Tiit on liukkaita, kiekot on liukkaita, kelit ja kamppeet on mitä on.

Ylikääntäminen voi johtua, talvella tai muutenkin, ihan vaan siitäkin, että koitetaan rempoa paskalla tekniikalla liian kovaa ja sit release on semmonen vahinkoantsarunttaus.
 
"Spin provides stability, so that the disc will continue to fly in the direction it is already flying. A disc that is lacking in spin will tend to "turn over", that is, twist about the axis of flight, and will generally not go as far as one which has more spin."

Porukka yleensä mieltää jos kiekot alkavat kääntää yli, että heittoon on tullut tehoja lisää. Sekin voi tietysti olla totta, mutta samassa suhteessa spini vähentynyt kiekosta, joka edesauttaa tuohon ylikääntämiseen.
Niin, mitä vähemmän spinniä, sitä aikaisemmin kiekko feidaa, mitä enemmän spinniä, sitä varmemmin se pyrkii flippaamaan yli. Isokäitisillä siis esim joku lihakoukku voi olla alivakaa kun muilla se on vakaa ku perkele. Alivakaa kiekko käsitetään frisbeegolffissa ylikääntäväksi/flippaavaksi kiekoksi. Jos spinni vähenee pyrkii kiekko vasemmalle oikeakätisellä backhandillä, eli tulee vakaammaksi.
 
Jos käyn niin todennäköisesti vain satunnaisesti, vielä on ihan siedettävää kun lunta on vähän maassa mutta sitten kun alkaa olla hankia niin alkaa olla enemmän epämiellyttävää. Innovan dx tai muiden valmistajien vastaavanlaisia kiekkoja ei ainakaan kannata talvella heittää, todennäköisesti vain halkeavat helposti. Ihan muutamalla kiekolla olen pärjännyt korkeintaan pari putteria, midari, väylä ja pituus driveri.

Olen aikaisempina talvina teippaillut lahjanarua ja ledejä kiekkoihin, helpottaa löytämistä hangesta etenkin lahjanarusta on hyötyä kun jää hangen päälle. Nekin vaikuttaa hieman kiekon lentoon. Ajattelin kuitenkin nyt lähinnä keskittyä pääsääntöisesti harrastamaan sisäliikuntaa talven yli.
Ite sain sen käsityksen, että pehmeitä muoveja just kandee käyttää talvella. Luulin, että omistin yhen Dx muovin kiekon, mut olikin Gstar. Dx ilmeisesti ei oo pehmee, & taipuisa.
 
Dx ja Gstarkin eri muoveja. Ei hirveän laajasti kokemusta, mutta sanoisin, ettei noista nyt kumpikaan talvella ihan heti halkea. Gstar ei ainakaan halkea ja niitä olen heitellyt talvella enemmänkin.

Ja saahan sitä heittää kovempiakin muoveja, jos siltä tuntuu. Väittäisin vaan, ettei joku Innovan Champion ole mikään häävi kädessä pakkasella, kun on aivan kivikova ja saatanan liukas. Sama jonkun Discraftin Z-muovin kanssa.
 
Back
Ylös Bottom