Frisbeegolf

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
Pyöriikö tällä foorumilla porukkaa, jotka ovat innostuneet ko. lajista? Itse oon nyt käyny 3 kertaa heittelemässä Nummelan suunnalla tyttöystävän ja hänen muutaman sukulaisen kanssa. Hämeenlinnan ympäristössä on suhteellisen heikosti(ainakaan viimeksi kun ratarekisteristä katsoin), Sappeessa lähin.
Itsellä on tällä hetkellä vain yksi kiekko: Innovan Coyote keskimatkan kiekko. Täytyy ainakin yksi draiveri vielä ostaa, että saa pitkälle. Näin alussa lyhyellä matkalla/puttauksessa on aivan sama millä heittää:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen muutamia vuosia heitellyt. Suurimmaksi osaksi Talissa treenaillut mutta olen kierrellyt jonkun verran kisoissa muuallakin Suomessa ja pari kertaa on tullut kisattua ulkomaillakin.
Mielestäni aloittelijalle tyypillinen virhe on juurikin ostaa draiveri ja alkaa yrittää heittää mahdollisimman pitkälle. Tekniikka menee usein perseelleen kun yrittää saada lisämetrejä hinnalla millä hyvänsä.
Kiekkoon pitää saada vauhdin lisäksi mahdollisimman paljon kierrettä jotta se lentäisi pitkälle. Putteri ei lennä pitkälle jos siihen ei saa kierrettä, joten kun putterin saa lentämään edes 60-70 metriä, niin tekniikka alkaa olla jo sinne päin. Sen jälkeen käyt ostamassa draiverin ja alat heittämään pitkiä siivuja sillä.

Muutama kiekko on hyvä olla kassissa. Tuo Coyote on ihan hyvä aloittelijan kiekko. Osta lisäksi ainakin yksi putteri. (tiedän että ostat kuitenkin draiverin:) joten kannattaa aluksi ostaa enemmän alivakaa draiveri. Sillä on helpompi heittää alussa pitkälle)

Pyöriikö tällä foorumilla porukkaa, jotka ovat innostuneet ko. lajista? Itse oon nyt käyny 3 kertaa heittelemässä Nummelan suunnalla tyttöystävän ja hänen muutaman sukulaisen kanssa. Hämeenlinnan ympäristössä on suhteellisen heikosti(ainakaan viimeksi kun ratarekisteristä katsoin), Sappeessa lähin.
Itsellä on tällä hetkellä vain yksi kiekko: Innovan Coyote keskimatkan kiekko. Täytyy ainakin yksi draiveri vielä ostaa, että saa pitkälle. Näin alussa lyhyellä matkalla/puttauksessa on aivan sama millä heittää:)

90-luvun alussa/puolivälissä tuli enemmänkin harrastettua. Suomessa muutaman kisan kierrellyt. Mukavaa hommaa. Joskus kulki kämmen hyvinkin ja taisipa sitä tulla kerran sm-joukkuekisassa holeinonekin.

Muutama vuosi sitten tuli kokeiltua pitkästä aikaa. Kiskasin oikein kunnolla ja tuntu että käsi repee irti olkapäästä. Ei ole punttihommat ainakaan parantaneet heittoa.

Mukavaa puuhaa tuo on, oon pelaillut Tampereen vihiojalla, Kaarinassa ja Yyterissä. Halpa harrastus ja ollaanhan siinä ulkona vaikkei se kuntoa kohotakaan.

Ostin samointein tuollaisen innovan monster championin. Mulle on ihan sama minkälainen se muuten on mutta tuossa on kouraan sopiva paksu reuna heh.

On sitä pari kesää tullut harrastettua ja oikein mukavaa porukalla kauniissa luonnossa. Kiekkoja on kertynyt kyllä useita jo mutta käytössä on ehkä enimmäkseen 4 kiekkoa.
Aerolla puttaillaan ja midrange on pidempiin lähestymisiin tietyissä paikoissa. Putteria käytän kanssa lähestymiseen paljon sillä yleensä on semiyritystä sisään asti heitossa. Draiveissa käytössä on T-bird ja Wraith.

Neljän hengen porukassa keskimäärin käydään yleensä kiskomassa ja tuleehan siinä helposti useampi kilometri käveltyäkin hyvässä seurassa niin ei se hassumpaa ole. Ja tosiaan halvalla pääsee jos ei liikaa kiekkoja hukkaa.

Tätä lajia voi muuten harrastaa mihin vuodenaikaan vain, vaikka tietysti useimmat heittävät vain kesäisin.
Joskus tosin miettii homman järkevyyttä, kun kahlaa umpihangessa vyötäisiään myöten etsimässä kiekkoa samalla kun tupruttaa lisää lunta.

Ei tämä laji kuntoa normaalisti juuri vaadi mutta joskus olen ollut ihan poikki tuollaisen hangessa kahlatun talvikisan jälkeen,
tai kun kisarata oli tehty laskettelukeskukseen ja koko päivän käveli rinnettä ylös ja alas 25 asteen lämmössä ja heittoja tuli reilusti toista sataa.
Liian kauas oli ajauduttu siitä kun aloitin tämän lajin kivana kesäiltana pussikaljoittelun parissa.

Kiekkoja on kertynyt parikymmentä joista käytän säännöllisesti jotain 5-6kiekkoa. Puttailen Aviarilla, lähestyn Aviarilla ja KC Roc:illa ja draivaan lähinnä erilaisilla Champion Orc:eilla.

Ite myös käynyt nummelassa pari kertaa heittelemässä. Draiveri löytyy vaan ja ei tietoakaan pitkistä heitoista :D

Pari kuukautta tullut heiteltyä täällä Rovaniemellä. Kiekkoina Aviar, Valkyrie ja champion Viking. Valkyrie kun on perusmuovia niin mennyt ihan paskaksi.
Aviarilla oon heittäny jousiammuntakentän yli (90m?) ja Viikingillä samaisen kentän takavalliin noin reilun 5metrin korkeuteen

Mikähän olisi sopiva kiekko, kun nykyään kaikki kääntää yli?

Selkeesti oma virhe heitoissa on, että heitän liian korkeelle ja liian vähän kierrettä. Toisaalta välillä onnistuu. Eilenki ku tuli vähän äkkiä toi meno, joten sain lainaks yhen kiekon (innova beast), sainpa melkein hole-in-onein :) rata oli par 3 ja eka heitto 5m päähän korista. Täytyis mennä treenaan vähä tekniikkaa ku kaksi seuraavaa viikonloppuu olis tarkotus mennä heitteleen. Ja kyllä, ostan sen draiverin:D (tosin en sitä nopeinta mahdollista). Putterin voin lainata...

Mikä olisi kiekko, jossa turni suht iso, mutta feidiä ei juuri lainkaan. Periaatteessa mahdotonta, mutta...

Tätä lajia ois kyllä siisti kokeilla. Normaali golffi ei juuri vois vähempää kiinnostaa.

Tyhmä kysymys: mikä tässä lajissa toimii reikänä? :) Onko se joku ämpäri, vai ihan tonttiin piirretty kalkkiviiva vai mikä? Niin ja vielä yksi, eli jos alottaa harrastuksen yhdellä kiekolla, niin kannattaako ostaa putteri vai keskimatkan kiekko?

Tätä lajia ois kyllä siisti kokeilla. Normaali golffi ei juuri vois vähempää kiinnostaa.

Tyhmä kysymys: mikä tässä lajissa toimii reikänä? :) Onko se joku ämpäri, vai ihan tonttiin piirretty kalkkiviiva vai mikä?

discatcherpro.jpg

Ihan jees hommaa oli, tosin itse olin ihan paska.
Näin aloittelija olisi kiva että rata olisi jossain muualla kuin metsässä:curs:

Ne puut, ne puut!

Joskus tulee heiteltyä. Yksi draiveri löytyy, mutta sekin on mennyt niin paskaan kuntoon että lainaan yleensä kaverin kiekkoja. Ärsyttää vain ne vesiesteet. Jos kiekko lentää keskelle lampea, sinne se yleensä sitten jääkin.

Mutta muuten oikein mukava laji.

Niin muuten kun porukka puhuu ettei ole esim pitkistä heitoista tietoakaan niin millaisista heitoista on silloin kyse? Sieltä jo tuli yksi ihan metrimääräinenkin ilmoitus heitetystä pituudesta mutta lisää olisi mukava kuulla. Eikä mitään hehkutusta jossa aina pieni lisä vaan ihan todellisia heittoja radoilla. Omat heitot on mitattu radalla pituusmerkkien ansiosta ja pisimmät ovat vaihdelleet 80-100m välillä. Pitääkin muuten tarkistaa se yksi tulos kun en muista radan kokonaismittaa ja siitä sen laskin.

Katselin tuota vihiojan ratakarttaa, tuskin paljoa valehtelen jos sanon että pisimmät heitot ovat olleet noin 70-75 metriä. Ei ole ihan vielä auennut se tekniikka, samoin voimassa joudun säästelemään ettei käsi lähde perässä.. Tosin olen kyllä miettinyt että lisämetrit eivät varmasti ole pelkästä voimasta kiinni, sen verran pystyn tempasemaan rampanakin. Taivaalle nuo karkaa kun voimaa laittaa tietyn kynnyksen yli.

Olen kyllä pelaillut säännöllisesti par-tulokseen, eli niitä lisämetrejä saisi tulla ihan tolkuttomasti jos meinaisin parantaa tulosta. Nyt ne alle parin-tulokset on sellasten 30 metrin tuuriputtien varassa :)

Näin aloittelija olisi kiva että rata olisi jossain muualla kuin metsässä:curs:

Jos Helsingissä asut niin Munkkiniemen puistossa on 8 väylää eikä kovin paljoa puita. Siellä itsekin alussa heittelin.

olen kyllä miettinyt että lisämetrit eivät varmasti ole pelkästä voimasta kiinni, sen verran pystyn tempasemaan rampanakin. Taivaalle nuo karkaa kun voimaa laittaa tietyn kynnyksen yli.
:curs:

Tuollainen kevyt kiekko lentää kyllä heiveröisemmälläkin pitkälle kun tekniikka on kohdallaan. Itseäkin harmittaa kun 50 kiloiset junnuheittäjät heittävät paljon pidemmälle kuin itse ikinä(mun maksimi noin 120m).

Tässä lajissa pärjää jo aika hyvin jos pystyy suht varmasti heittämään 100 metriä suoraan.

Jos Helsingissä asut niin Munkkiniemen puistossa on 8 väylää eikä kovin paljoa puita. Siellä itsekin alussa heittelin.

Tuollainen kevyt kiekko lentää kyllä heiveröisemmälläkin pitkälle kun tekniikka on kohdallaan. Itseäkin harmittaa kun 50 kiloiset junnuheittäjät heittävät paljon pidemmälle kuin itse ikinä(mun maksimi noin 120m).

Tässä lajissa pärjää jo aika hyvin jos pystyy suht varmasti heittämään 100 metriä suoraan.

Alempi quottaus ei ole minun suusta...
Juu, Rovaniemellä asun toistaiseksi, Helsinkiin kylläkin taitaa olla muutto edessä.

Kävin muuten myös heittämässä urheilukentällä pituutta, siihen muistaakseni oli ihan omat kiekot(ne oli jäykempiä)?Itsekin heitin n.55m sitä kiekkoa, eli rajalta keskelle jaliskenttää.
Eikös se ole suurinpiirtein 55m?No eniveis, sitä sai kyllä repiä ihan täysillä, vaikeaa vaan saada hyvä asento kiekolle.
Mulla kiekko oli käytännössä korkeimmillaan silloin kun se tippui lattana maahan, eli ei saanu sitä loppuliitoa:curs:
paikalla oli myös joku naikkonen joka oli lajia jonkun verran harrastellut, ja heitti n.10m pidemmälle kuin minä.
Tosi mukavaa puuhaa kyllä oli:thumbs:

Tänään kävin testaamassa Kotkassa sijaitsevaa Mussalon rataa. Ojia siellä on pirusti ja jos sitä heinikkoa ei siistitä aina välillä, on jo keskikesällä mahdoton löytää kiekkoa. Rata oli kyl melko hyvä, mutta itse tykkään radoista joissa paljon pinnanmuodon vaihtelua.

Onkos kukaan käynyt Wuolteen kartanolla tai Sappeessa heittelemässä? Mitä ootte tykänny? Itse en ole käynyt ja ne ovat kaksi lähintä rataa, joten niistä saattaa tulla vakiopaikkoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom