Frisbeegolf

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja plank
  • Aloitettu Aloitettu
Mukava laji se on, mutta tietty häiritsee ne tyypit, jotka osaavat kaiken täysin. Itse olen aivan noviisi vieläkin, mutta pitää silti yrittää. Oulussa on hyvä rata ja pitää silti nolona yrittää. Ei juuri viitsi mennä juuri radalle kun tyypit heittää satasia ihan aluksi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä tämänhetkiset välineet.
softmagnet.jpg

starfire_ch1.jpg

max_st.jpg

skeeter_dx.jpg

beast_ch.jpg

viking_ch.jpg
 
Kaveri ja sen poika kilpailee SM-tason skaboissa, joista eka rundi taitaa alkaa kohtapuoliin. Kerran sen kanssa käytiin heittelemään kierroksen "eräällä" radalla ja hauskaa oli. Aluksi kiekko lensi minne sattui, mutta kaveri neuvoi paljon ja hieman sitä sitten itsekin oppi siinä samalla.
Helvetin hauskaa oli ja suosittelen kaikille ! :)

Ostin siltä silloin jokusen putterin, lähentymiskiekkoja ja pari draiveria. Niillä allekirjoittanut ainakin pärjää..
 
Pitäis joku putteri vielä hommata ja värkätä toi oma harjottelukori valmiiks:D nyt löytyy vaan innovan champion beast ja coyote. Jos tää touhu kohta alkaa aktiivisemmaks niin täytyy hommata lisää kiekkoja :D
 
Itellä löytyy star beast, star leopard, champ.shark, aviar p&a ja eilen kävin hakee meikusta millenniumin omega SS:n ja Discraftin esp buzzz:n jotka oli ihan tökyhyviä, eli putteri lähti ainakin vaihtoon..Noilla pärjää jonkin aikaa, ehkä joku tykkidraiveri vielä.:rolleyes:
 
Käytiin tossa testaamassa Hauholla sijaitseva Wuolteen kartanon 9-reikänen rata. Itse sain par tuloksen, joka on 27 ja pikkuveli vähän enemmän ensikertalaisena. Esteet kaikki oikeestaan ihan puistoesteitä eli puita ja pensaita. Netistä löytyi ratakartta ja tuloskortti. Heittoalustana laatoitus. Rata ei ollut mikään himovaikee, mutta suosittelen silti :) Mahdollista myös vuokrata kiekkoja, koska sanottiin, että kierros ei maksa mitään jos on omat kiekot.
 
Jokos täällä on ihmiset alkaneet jo heitellä? Tänään olis aikomus mennä toisen kerran tänä vuonna :) täytyis tässä koittaa käydä ainakin sappeessa ja nummelanharjulla kunhan pääsee taas talven jäljiltä vireeseen ja kehtaa tuttua haastaa ;) täytyis kiekkokassia vähän suurentaa, jos ostais toisen innova beastin ja goblinin sekä lisäks toinen omega ss putteri ja tietty uuden kassin että kaikki mahtuu :D

muuten kassista löytyy tällä hetkellä:
innova champion beast
innova dx wraith
innova star wraith
innova champion firebird
innova champion coyote
innova dx goblin
innova star rhyno
innova T-bird
omega ss putteri
 
Joo, kokeilin tätä lajia omissa polttareissani aikoinaan. Serkku oli innostunut ja järkännyt osaksi ohjelmaa. Kivaa oli! Nyt asun aika lähellä yhtä rataa, joten on ollut mielessä, että ostaisi kiekon tai kaksi ja lähtisi harjoittelemaan. Mistäs näitä frisbeegolfin kiekkoja saa ostettua?
 
Hong Kongeista löytää kaikista varmimmin tai sitten urheilukaupoista, mutta niissä valikoimat vaihtelee aika reilusti, jos edes kiekkoja löytyy. Tai sitten intterwebistä. Ja ihan pari kiekolla pärjää, kunhan vaan hommaa kerralla kunnon vehkeet :D

Ja itse henkilökohtaisesti suosittelisin draiveriksi joko Innova Beast (DX-muovi)/Discraft Pro-D Crush/Innova Orc (DX-muovi). Siinä on kolme takuuvarmaa valintaa jotka toimivat kuin junan vessa. Ihan sama minkä noista valitsee. Ja oman kokemuksen mukaan nuo halvemmat DX-muovista tehdyt kiekot ovat parempia kuin kalliimmat, muka paremmasta muovista tehdyt.

Ja putteriksi joko Millennium Omega tai Discraft Soft Magnet. Muita on ihan turha edes harkita :D

Näistä kun valitset yhden draiverin ja putterin, niin muuta et tarttee. Mid range kiekot ihan jonninjoutavia. Niihin on ihan turha tuhlata rahaa, kun ei niillä oikeastaan mitään käyttöä ole.
 
Noita kiekkojahan saa myös varmaan melkein kaikista urheilukaupoista tosin huonolla valikoimalla.

Mulla on:
Innova Champion Wraith
Innova Champion Starfire
Innova Star Valkyrie
Innova Champion Eagle
Innova Goblin
Millenium Orion LF
Discraft Soft Magnet

Mutta frisbeegolfkassia ei vielä ole... Varmaan olis helpompaa ku repun kanssa säätäminen :D
 
Ja oman kokemuksen mukaan nuo halvemmat DX-muovista tehdyt kiekot ovat parempia kuin kalliimmat, muka paremmasta muovista tehdyt.

Dx-muovisia en itse ostaisi, sillä ne tosiaan kärsivät osumista. Star-muovisilla on yhtä hyvä pito ja ovat selvästi kestävämpiä. Hintaerot on paria euroa, joten se nyt tuskin on tekijä ollenkaan. Tuli itse sorruttua aluksi noihin champion-muovisiin, mutta ne on öljymäisen liukkaita, vähänkin kostealla kelillä raivostuttavia..

Mid range kiekot ihan jonninjoutavia. Niihin on ihan turha tuhlata rahaa, kun ei niillä oikeastaan mitään käyttöä ole.

Itsekin omistan vain draivereita ja omegan, mutta selvää käyttöä on kyllä ilmennyt innovan roc:n tyyppiselle suoraan lentävälle lähestymiskiekolle. Omega lentää kuin kivi ja draiverit tuppaa feidaamaan.

Täältä äänet orcille, rocille ja omegalle.
 
Tullu nyt aktiivisesti heiteltyä pari vuotta, kun tämä paikallinen nummelanharjun kenttä "avattiin", tai siis uudistettiin ja hommaa vähä mainostettiin. Sen jälkeen olikin tämä sankari täysin hulluna kyseiseen lajiin. Tänäänkin vaivaiset 6h radalla :D, jonka jälkeen naama+kädet ihan punaisena.


Laji kun laji, niin aina löytyy sitä kutsuttua "välinehuorausta" ja tämä pätee myös itseeni. Aloittelijoiden kannalta tämähän on vähä huono asia. Vanhat konkarit voivat olla niin mulkkuja että katsovat pitkään, kun kannat niitä lättyjä muovikassissa jne jne.. (ainakin itselläni kokemuksia tästä..).

Kiekkoja löytyy jo reilu parisen kymmentä, nyt kun on tekniikka paremmassa jamassa kuin alkuvaiheessa, voin todellakin sanoa ettei ne draiverit ole niitä ykkösluokan kiekkoja. Itsellänikin oli alussa tapana ostaa yksi putteri,lähestymiskiekko ja niitä DRAIVEREITA, joilla sitten kolistelu puita enemmän tai vähemmän. Lähestymiskiekoilla/puttereilla voi todella heittää laadukkaita avauksia, joka kompensoi sitten "avausrangea" eikä kiekot menekkään metikköön/ohi väylän.

kultainen tie hyviin heittoihin.
-Harjoittele tekniikkaa mahdollisimman paljon.
-KÄYTÄ muitakin kiekkoja draivereiden sijasta, turha riipasta sillä Star Wraithilla jokaisen väylän avausta.
-lähestymisheitto on kaiken A ja O. Se ratkaisee tässä lajissa enemmän kuin se avaus.
-Mitä enemmän jaksat vääntää radalla, sen taitavemmaksi tulet. Kukaan ei ole seppä syntyessään.
-PUTTEJA PUTTEJA, onnistuneita putteja.

Paremmin aloittelija pärjää lähestymiskiekoilla,puttereille (kuten: Roc,Aviar, todettu toimivaksi).

Tulipas taas kirjoiteltua paljon, mutta toivottavasti joku sai jotain irti.
 
Nelisen vuotta tullut heiteltyä. Kausi on aloitettu, noin 10 kertaa on takana tänä keväänä.
Ja tykkään noista mideistä, lentävät tarkasti ja yleensä riittävän pitkälle.
Jos on tyyni sää, niin avaukset tulee tehtyä puttereilla.

Seuraavat hankinnat, 4 samanlaista putteria ja 2-4 samanlaista driveria.
 
Itse heitän käytännössä pelkästään Innovan XCaliberilla ja Discraftin ESP ja ESP FLX Buzzzeilla. Tuskin tulee juurikaan muita kiekkoja ostettua, kassista toki löytyy muita.
 
Ite tuli ekaa kertaa heiteltyä lauantaina kaverin kanssa rata pari kertaa läpi kaverin puita silponeella paskakuntosella draiverilla heittelin kokoajan ja kyllä voin sanoo että on se ihan kiva laji! :]
 
Dx-muovisia en itse ostaisi, sillä ne tosiaan kärsivät osumista. Star-muovisilla on yhtä hyvä pito ja ovat selvästi kestävämpiä. Hintaerot on paria euroa, joten se nyt tuskin on tekijä ollenkaan. Tuli itse sorruttua aluksi noihin champion-muovisiin, mutta ne on öljymäisen liukkaita, vähänkin kostealla kelillä raivostuttavia..

Mä taas tykkään, että kiekot ottavat osumaa ja ovat vähän kärsineitä. Lentävät paremmin kuin pakasta vedetyt. En oo vielä itse saanut omalla käytölläni niin huonoon kuntoon noita kiekkoja, että olisivat menisivät liian huonoon kuntoon. Mutta en siis kiellä sitä etteivätkö nuo Star-muoviset olisi kestävämpiä. Ja samoilla linjoilla oon noista champion-muovista tehdyistä kiekoista.

Niin ja sekin on plussaa, kun Dx-muovisissa on aina joku kiva kuva :D
 
Osaisiko joku suositella Star-muovista driveria, mid-rangea ja putteria täydellisellä aloittelijalle, jolla on paska tekniikka?

Tuli kertaalleen kokeiltua ja palo päästä hiemoon tekniikkaa olisi kova :)
 
Osaisiko joku suositella Star-muovista driveria, mid-rangea ja putteria täydellisellä aloittelijalle, jolla on paska tekniikka?

Tuli kertaalleen kokeiltua ja palo päästä hiemoon tekniikkaa olisi kova :)
Innova Archangel lentää melko hyvin vaikka ei olis tekniikka hallussa (jos ei saa tarpeeksi voima heittoon). Sit ku on tekniikka hallussa nii huomaat että kesken lennon se alkaakin kaartaa oikealle ja siinä vaiheessa suoria heittoja varten kannattais hommaa esim. Innova Beast.

Mutta varsinkin aloittelijana kannattas säästää ne draiverit niihin pisimpiin väyliin. Mid-range kiekoista tai puttereista en osaa paljoa neuvoa kun itse omistan 8 kiekkoa joista 6 on draivereita :D Innova Goblin ainaki toimii kaikkiin heittoihin...
 
Innostuin taas tuolla nettikaupassa :P ens viikon aikana pitäis tulla kaks rocia, toinen champion beast, champion monarch ja toinen omega ss sekä uusi kassi :D innovan joku deluxemalli mihin mahtuu sit kaikki kiekot :D

Monarch pääs listalle ihan mielenkiinnosta :)

E. kun nilkka tulee kuntoon niin täytyy heti käydä ojakkala heittämässä läpi vaikka sinne matkaa onkin kun se on loppumassa. Sitten ainakin nummelanharju ja sappee täytyy käydä heittämässä, kun yleensä tulee hauholla käytyä kun se on lähin. Liian helppo tosin ja liian lyhyet väylät.
 
Back
Ylös Bottom