Fortitude training

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan pakkislaisista kokeillut ko. ohjelmaa. Kyseessä siis jenkkiläisen Scott Stevensonin kehittelemä high frequency -tyyppinen treeni, jossa kroppa treenataan läpi 3-4 x viikossa. Sarjojen pituudet vaihtelevat, niin että joka treenissä sadaan lihakselle erityyppistä ärsykettä. Volyymi viikkotasolla pysyy kohtuullisena, koska frekvenssi korkea. Työsarjojen määrää lisätään sitten pikkuhiljaa omien tuntemusten mukaan.
Ohjelma ei siis ole vasta-alkajille, koska treenimäärien säätö ja optimointi vaatii oman kropan hyvää tuntemusta.

Enpä ole varsinaisesti Fortitude Training -systeemillä treenannut, mutta kirjan olen lukenut pari kertaa läpi ja esim. nykyiseen frekvenssipohjaiseen ohjelmaani olen ottanut Stevensonilta paljon vaikutteita ja teknisiä jippoja.

Varsinaisesti en bodaillut ole noin, mutta voimanostossa oon käyttänyt tiheää frekvenssiä kyllä hyvin tuloksin. Lajiliikkeet läpi esim. 4-16 kertaa viikossa, niin tulosta on tullut. Jopa lihastakin on tullut, vaikka sitä en ole yrittänyt tehdä.

Ja parhaimmat lihaskasvut reisiini olen saanut kyykkäämällä vähintään kolme kertaa viikossa. Eli parempaa kasvua, kuin silloin kun tein niille ihan bodaustreeniä ja yritin niihin lihaa tehdä. Joten uskon kyllä erittäin vahvasti, että tiheä frekvenssi toimii myös bodailussa todella hyvin. Treenin sisältö on sitten hiukan eri tietysti, kuin voimanostopainotteisessa treenissä ja liikkeissä voi olla pieniä eroja.

Paljon vaikutteita omaan treeniin, mutten ole orjallisesti ohjelman mukaan tehnyt. Stevensonin versiot muscle roundeista yms. jippoja. Aika tiheellä frekvenssillä mennään. Anabolic Diet samalla.

Hommasimpas Scot Stevensonin e-kirjan fortitude training, vaikken ole mikään pro englannin kielessä ja varsinkaan kun puhutaan treeniin liittyvistä asioista! Okei, en lannistunut tästä kielitaidottumeestani ja rupesin googlen kanssa suomentamaan lauseita ja selventämään tätä treeniohjelman ideaa.

Tässä 3 päivää tuskaillut muutamien ongelmien kanssa jotka liittyvät esim basic version Tier 1,Day 1 ohjelmaan/päivään jossa tehdään sarjat alussa lihasryhmille thigh x 1, quad x 1, Ham x 1 load setin tyylisesti, jossa lukee restin(palautuksen) kohdalla 2 minuuttia.

Tehdäänkö nämä kaikki liikkeet 2 minuutin pausseilla aina seuraavaan siirtyessä vai triplasettinä ja sen jälkeen sit se 2 minuutin paussi? Ymmärrän loading päivän tarkoituksen muuten, sekä pump ja muscleroundin.Auttakaa tolloa mäessä ja kertokaa SUOMEKSI hiukan lissää tästä, tarkoitus kinkun sulattelun jälkeen alkaa treenaaman tällä ohjelmalla kunhan sisäistän sen ensin täysin.. :whistle:(y):david:

No olen melko varma, että liikkeet tehdään niin, että on 2min vähintään välissä ennen kuin vaihdat toiseen liikkeeseen. Kyse on kuitenkin "loading" liikkeistä joissa on tarkoitus nostaa mahdollisimman isoja romuja. Ja lämmittely sarjoja tietenkin alkuun niin paljon kun tarvii.

Pistäpäs kysymystä Kilpailijat ja bodyjuorut -alueelle Punttisaagan ketjuun. Mikko muistaakseni treenaillut systeemillä viime aikoina, niin voisi osata vastata kysymyksiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom