• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Fortitude training

Liittynyt
13.1.2016
Viestejä
15
Onko kukaan pakkislaisista kokeillut ko. ohjelmaa. Kyseessä siis jenkkiläisen Scott Stevensonin kehittelemä high frequency -tyyppinen treeni, jossa kroppa treenataan läpi 3-4 x viikossa. Sarjojen pituudet vaihtelevat, niin että joka treenissä sadaan lihakselle erityyppistä ärsykettä. Volyymi viikkotasolla pysyy kohtuullisena, koska frekvenssi korkea. Työsarjojen määrää lisätään sitten pikkuhiljaa omien tuntemusten mukaan.
Ohjelma ei siis ole vasta-alkajille, koska treenimäärien säätö ja optimointi vaatii oman kropan hyvää tuntemusta.
 

Hulkki

Pieni ja vihreä
VIP
Liittynyt
18.4.2002
Viestejä
7 479
Enpä ole varsinaisesti Fortitude Training -systeemillä treenannut, mutta kirjan olen lukenut pari kertaa läpi ja esim. nykyiseen frekvenssipohjaiseen ohjelmaani olen ottanut Stevensonilta paljon vaikutteita ja teknisiä jippoja.
 

JP Fux

Pieru
VIP
Liittynyt
13.10.2004
Viestejä
18 949
Varsinaisesti en bodaillut ole noin, mutta voimanostossa oon käyttänyt tiheää frekvenssiä kyllä hyvin tuloksin. Lajiliikkeet läpi esim. 4-16 kertaa viikossa, niin tulosta on tullut. Jopa lihastakin on tullut, vaikka sitä en ole yrittänyt tehdä.

Ja parhaimmat lihaskasvut reisiini olen saanut kyykkäämällä vähintään kolme kertaa viikossa. Eli parempaa kasvua, kuin silloin kun tein niille ihan bodaustreeniä ja yritin niihin lihaa tehdä. Joten uskon kyllä erittäin vahvasti, että tiheä frekvenssi toimii myös bodailussa todella hyvin. Treenin sisältö on sitten hiukan eri tietysti, kuin voimanostopainotteisessa treenissä ja liikkeissä voi olla pieniä eroja.
 
Liittynyt
15.5.2005
Viestejä
1 392
Paljon vaikutteita omaan treeniin, mutten ole orjallisesti ohjelman mukaan tehnyt. Stevensonin versiot muscle roundeista yms. jippoja. Aika tiheellä frekvenssillä mennään. Anabolic Diet samalla.
 
Liittynyt
23.8.2007
Viestejä
51
Hommasimpas Scot Stevensonin e-kirjan fortitude training, vaikken ole mikään pro englannin kielessä ja varsinkaan kun puhutaan treeniin liittyvistä asioista! Okei, en lannistunut tästä kielitaidottumeestani ja rupesin googlen kanssa suomentamaan lauseita ja selventämään tätä treeniohjelman ideaa.

Tässä 3 päivää tuskaillut muutamien ongelmien kanssa jotka liittyvät esim basic version Tier 1,Day 1 ohjelmaan/päivään jossa tehdään sarjat alussa lihasryhmille thigh x 1, quad x 1, Ham x 1 load setin tyylisesti, jossa lukee restin(palautuksen) kohdalla 2 minuuttia.

Tehdäänkö nämä kaikki liikkeet 2 minuutin pausseilla aina seuraavaan siirtyessä vai triplasettinä ja sen jälkeen sit se 2 minuutin paussi? Ymmärrän loading päivän tarkoituksen muuten, sekä pump ja muscleroundin.Auttakaa tolloa mäessä ja kertokaa SUOMEKSI hiukan lissää tästä, tarkoitus kinkun sulattelun jälkeen alkaa treenaaman tällä ohjelmalla kunhan sisäistän sen ensin täysin.. :whistle:(y):david:
 
Liittynyt
25.7.2017
Viestejä
340
No olen melko varma, että liikkeet tehdään niin, että on 2min vähintään välissä ennen kuin vaihdat toiseen liikkeeseen. Kyse on kuitenkin "loading" liikkeistä joissa on tarkoitus nostaa mahdollisimman isoja romuja. Ja lämmittely sarjoja tietenkin alkuun niin paljon kun tarvii.
 

Wannabe Athlete

Ikuinen räpiköijä
VIP
Liittynyt
2.10.2006
Viestejä
3 424
Ikä
31
Kaupunki
Jyväskylä
Pistäpäs kysymystä Kilpailijat ja bodyjuorut -alueelle Punttisaagan ketjuun. Mikko muistaakseni treenaillut systeemillä viime aikoina, niin voisi osata vastata kysymyksiin.
 
Liittynyt
23.8.2007
Viestejä
51
Jeps, Mikon ketjuun siirretty, kiitoksia vastauksista!
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Neck Training Treeni 2
Reverse pyramid training artikkeli, optimaalisin tapa lisätä voimaa/massaa? Treeni 7
MI40 Training program Treeni 16
Päivitetty hit - high intensity training Treeni 63
Street training paikat! Treeni 3
Serge Nubret Pump Training Treeni 38
RPT - Reverse Pyramid Training Treeni 65
PHAT ja German Volume Training Treeni 496
Pro-Pain Mike O'Hearn's Power Bodybuilding 12 Week Training Program Treeni 18
HIIT - High Intensity Interval Training Treeni 3
Time/Volume training Treeni 9
GST - Growth Stimulus Training Treeni 1
Iso 7x + Iron arms (isometric training) Treeni 1
Max OT training Treeni 44
High Volume Tier Training Treeni 9
Hardcore Training Treeni 18
The Hardcore Training Treeni 11
Essentials of Weightlifting and Strength Training Treeni 0
Controlled Fatigue Training (CFT) Treeni 1
Complex-training Treeni 23
Arnoldin Basic Training Program Treeni 6
German Volume Training vai DoggCrapp Treeni 3
Pyramid training Treeni 15
Bodyweight training Treeni 1
Escalading Density Training - EDT Treeni 47
Julien Greaux:n 15min curcuit training käsille Treeni 10
Crosstraining - yhdistelmätreenejä Treeni 94
Escalating Density Training, EDT Treeni 1
Maximum fibre recruiment training Treeni 4
Static Contraction Training / Staattinen supistustreeni Treeni 11
Strong as an Oak: an authoritative retrospective of Arnold Schwarzenegger's training Treeni 43
Low Volume, Progressive Intensity Training Treeni 7
Ronnie Coleman Training, nutrition, supplement questions forum Treeni 4
5x5 On Steroids: Enter Cluster Training Treeni 7
Power Factor Training Treeni 5
Arnold Schwarzenegger's Terminator 3 Training Program Treeni 46
tonys training system... mitä mieltä??? Treeni 23
Kaatsu (low-intensity resistance training with restricted muscular venous blood flow) Treeni 25
Inspiraatio Greatest Training Stylest Treeni 0
S225T "Greatest training style.." Treeni 29
SEAL workout training Treeni 70
After Training Treeni 24
pexxi Doggcrapp Training System Treeni 1991
Power Factor Training Treeni 4
Supertrainingin ISBN Treeni 1
OVT eli Optimized Volume Training Treeni 7
Strength Training Anatomy Treeni 7
US Navy Seal training program Treeni 13
Functional training Treeni 1
Dual Factor Hypertrophy Training shit or real? Treeni 3
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös