Formula1 - Kausi 2008

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nopeinten kierrosten statseissa kolmas, mutta paalupaikkojen tilastoissa 16.

Ehkä se kuvastaa juuri mikä se Kimin heikoin lenkki on :)

Toi kertoo aika paljon. En kyllä itsekään tajua miten kimi voi olla selvästi hitaampi aika-ajoissa kuin mm. hami ja massa. Taitaa olla suomalaisten tekosyy tämä "kimillä enemmän löpöä"-juttu. Harmi sinäänsä, kun aika-ajolla on suuri rooli kisan voitossa. Noh, ei silti huonosti mene. 5p jäljessä ja hyvät mahikset toiseen MM:een.
 
:) Aikamoista pelleilyähän tuo F1 on, muistan kun Alonso ajoi mestaruudesta ja osui jossain mutkassa Massan kanssa yhteen. Alonso osoitteli autonsa ruttuuntunutta kylkeä kameralle ja pillitti Massalle palkintopallilla ,että "ei noin voi ajaa".

Jep, minkähänlaiset itkut Alonsolta olisi päässyt, jos olisi ajanut wanhaan hyvään aikaan, kun formuloissakin vielä ajettiin oikeasti kilpaa eikä vain körötelty jonossa? Tässä Keke näyttää vähän mallia:
http://www.youtube.com/watch?v=Ph4Q2I326qQ

Niin, ja onnittelut Heikille! Hieno voitto ja vaikka tuurillakin oli osuutta, niin ilman omaa epäonnea edellisissä kisoissa ensivoitto olisi voinut tulla jo aiemmin.
 
Sitä mä en ymmärrä, et miksi pitää kimin ottaa 3-4 kierrosta enemmän bensaa autoonsa aika-ajoihin sellasella radalla kun hungaroring, missä ei juuri pääse kenestäkään ohi? Melkee joka kisassa kimillä enemmän bensaa ku massalla tai hamiltonilla ja aina jää niiden taa aika-ajoissa ja valittaa lopuksi ettei voi voittaa ku aika-ajot menee huonosti. Pöljempi ottas vähemmän bensaa ja huruttelis paalulle!
 
Melkee joka kisassa kimillä enemmän bensaa ku massalla tai hamiltonilla ja aina jää niiden taa aika-ajoissa ja valittaa lopuksi ettei voi voittaa ku aika-ajot menee huonosti.
Mua on naurattanut sama asia jo pitkään. :D
 
Sitä mä en ymmärrä, et miksi pitää kimin ottaa 3-4 kierrosta enemmän bensaa autoonsa aika-ajoihin sellasella radalla kun hungaroring, missä ei juuri pääse kenestäkään ohi? Melkee joka kisassa kimillä enemmän bensaa ku massalla tai hamiltonilla ja aina jää niiden taa aika-ajoissa ja valittaa lopuksi ettei voi voittaa ku aika-ajot menee huonosti. Pöljempi ottas vähemmän bensaa ja huruttelis paalulle!
Kai ne on Ferrarilla laskenu, että kun Kimi ei saa uusia renkaita mitenkään toimimaan nii paalulle ei ole asiaa edes kevyellä autolla ja taas painavalla autolla sitten pääsisi helposti neljänneksi. Harmi vaan että Kimi sössi nyt tuon viimesen yrityksen aika-ajossa off-roudingilla.
 
Sitä mä en ymmärrä, et miksi pitää kimin ottaa 3-4 kierrosta enemmän bensaa autoonsa aika-ajoihin sellasella radalla kun hungaroring, missä ei juuri pääse kenestäkään ohi? Melkee joka kisassa kimillä enemmän bensaa ku massalla tai hamiltonilla ja aina jää niiden taa aika-ajoissa ja valittaa lopuksi ettei voi voittaa ku aika-ajot menee huonosti. Pöljempi ottas vähemmän bensaa ja huruttelis paalulle!

Onko tämä faktaa että bensaa on enemmän, vai jonkun mertarannan selitys miksi kimi on hitaampi. Jos näin asia kuitenkin on, en itsekään ymmärrä.
 
Onko tämä faktaa että bensaa on enemmän, vai jonkun mertarannan selitys miksi kimi on hitaampi. Jos näin asia kuitenkin on, en itsekään ymmärrä.
Kyllähän se melkein aina kärkiporukoista on pisimpään radalla. Kimi vaan ei ole koko Ferrari aikanaan saanut tuoreita brigestoneja toimimaan. Michelineillähän Kimi lensi aina aika-ajoissakin.
 
Kyllähän se melkein aina kärkiporukoista on pisimpään radalla. Kimi vaan ei ole koko Ferrari aikanaan saanut tuoreita brigestoneja toimimaan. Michelineillähän Kimi lensi aina aika-ajoissakin.

Mikä ihme siinä on että kimi ei saa renkaita toimimaan. Mitä erillaista kimi tekee, jota muut ei :)

Noh tietenkään emme tiedä mutta kuullostaa niin erikoiselta.
 
Mikä ihme siinä on että kimi ei saa renkaita toimimaan. Mitä erillaista kimi tekee, jota muut ei :)

Noh tietenkään emme tiedä mutta kuullostaa niin erikoiselta.
Säädöistä kai se on kiinni ja ferrari on vielä aika hellä renkaille niin saako Kimi sitten aika-ajossa renkaisiin kunnolla lämpöä outläpillä.
 
Säädöistä kai se on kiinni ja ferrari on vielä aika hellä renkaille niin saako Kimi sitten aika-ajossa renkaisiin kunnolla lämpöä outläpillä.

Onko se sitten Kimin syytä että ei saa säätöjään kuntoon mutta massa saa aina aika-ajoihin? Kyl toi kuullostaa enemmänkin selittelyltä kimin huono aika-ajo nopeus.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
hienoa, että kovalainen voitti gp:n hänestä tulee vielä maailmanmestari.'
turha täällä on speuloiDA KIMIN VAUHTIA, se on meinaa fakta että se on nopea kuski. katotaa vaa kauden lopussa että räikkönen juhlii maailmanmestaruutta ja mites sit suu pannaan hänen nopeudestaa?
 
Onko se sitten Kimin syytä että ei saa säätöjään kuntoon mutta massa saa aina aika-ajoihin? Kyl toi kuullostaa enemmänkin selittelyltä kimin huono aika-ajo nopeus.
Kimi vaan ei saa säätöjä kuntoon, en minä tiedä mitä selittelyä se on kun ei toimi niin ei toimi. Kimihän on kokoajan valittanut, että nuo renkaat aika schaibee ja niiden laatu on laskenut hurjasti, kun rengassota on ohi. Kimin vikahan se on ainakin osaltaan, kun ei niitä saa natsaamaan.
 
Onko se sitten Kimin syytä että ei saa säätöjään kuntoon mutta massa saa aina aika-ajoihin? Kyl toi kuullostaa enemmänkin selittelyltä kimin huono aika-ajo nopeus.

Vois kuvitella, että on säädöistä kyse, koska Kimi on ollut todella nopea aika-ajoissakin, ennen näitä Ferrarilla ilmenneitä ongelmia. Eli jos säädöt olis kohdallaan, niin Massan kanssa mentäs suunnilleen samaa vauhtia.
 
En kyllä ymmärrä miksi Räikkönen oli tässäkin aika-ajoissa muistaakseni 4 kierrosta raskaammalla kuin Massa. Kimi olisi siis voittanut kevyesti Massan aika-ajoissa ja kisanopeudessa Kimi on aina ollut parempi kuin Massa.
 
En kyllä ymmärrä miksi Räikkönen oli tässäkin aika-ajoissa muistaakseni 4 kierrosta raskaammalla kuin Massa. Kimi olisi siis voittanut kevyesti Massan aika-ajoissa ja kisanopeudessa Kimi on aina ollut parempi kuin Massa.
Niin, mutta Kimi ajo viimeisellä ja ratkaisevalla nopealla kierroksella penkereen kautta.
 
Jeps, mutta kuitenkin muistaakseni sanotaan, että 1 kierros lisää löpöä tankissa hidastaa aika kierrosta 0,1-0,2 kymppiä, eli samalla kuormalla Kimi todennäköisesti olisi ollut nopeampi mokan kanssakin.
 
Jeps, mutta kuitenkin muistaakseni sanotaan, että 1 kierros lisää löpöä tankissa hidastaa aika kierrosta 0,1-0,2 kymppiä, eli samalla kuormalla Kimi todennäköisesti olisi ollut nopeampi mokan kanssakin.

aivan, miäki on ihmetelly et minkä helvetin takii lähes aina raskaampi kuorma on räkällä, tietysti se on schumi mainen taktiikka, muistan vielä sen kisan ku muut kävi varikolla 3 kertaa, michael kerran ja arvaakkas kuka voitti:D mut vois olla et pieni takttiika vaihos räkälle tekis terää, et vähän pienemmällä polttoaine kuormalla vaik liikenteeseen..
 
Eikös F1-auton kulutuksella kierroksella auto kevene noin viisi litraa ja kiloissa se on sitten vähän vähemmän. Sitä sitten on vähän huono spekuloida tälleen täysin fanipohjalta, että paljon minkäkin auton milläkin radalla kierrosaikaan lisäkuorma tankissa vaikuttaa. Kuitenkin varmasti 4-5kierroksen ero, yli 20 kiloa, tekee paljon ajassa jo.

Itse en edes teeskentele tietäväni taktiikoista 15vuoden aktiiviseurannan perusteella enempää kuin Ferrarin talli, kyllä ne on tietokoneella varmasti tarkkaan mallintanut kisataktiikan, eikä ne varmasti tahallaan tee Räikköselle hallaa valitsemalla ei-optimaalista taktiikkaa. Sensijaan oli todella ilo nähdä Räikkösen ajavan hetkittäin Unkarissa todella hyvää ajoa. Kyllä sieltä taitoa ja nopeutta löytyy. Itse ihmettelen hieman rengasvalintoja, koska Kimi oli selkeästi parempi pehmeämmillä renkailla, miksi vain yksi stintti niillä?

Onkos pakkiksen formulafanit käyneet koskaan livenä kattomassa kisoja? Itsellä elämän suurin haave melkein.. Oon nähny jokaisen kisan vuoden 1993 Kyalamin jälkeen, ja oon monta vuotta suunnitellu kisamatkaa, mieluiten Kanadaan tai Saksaan.. Vielä ei vaa oo riittäny rahoitustilanne sellasee reissuu, saatikka, että oisi sellasta työtä että sieltä voisi ottaa lomaa tollasee.. Viel kyl joskus! :whip:
 
Voisi luulla,että Ferrari on vähän paremmin perillä noista taktiikoista kuin myö täällä. :) Asia on tuskin noin suoraviivaisesti ratkaistavissa kuin vähemmän bensaa ja paalulle.
 
Back
Ylös Bottom