Formula1 - Kausi 2008

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitä kohtaa et ymmärrä tuosta moottoriurheilun määreestä?
Jos lopputuloksissa otettaisiin huomioon tekniset ongelmat, ulosajot jne. niin tuonkin kisan lopputulos voisi olla toinen. Mitä vittua sitä itkemään, että joku on ollut jollain kohtaa nopeampi, jos ei esim. maaliin asti pääse?

Mä olen koko kauden ihmetellyt miten helvetissä ne renkaat kestää sitä savuttamista. Hamilton on aina tosi rankka renkailleen. Lukitsee usein eturenkaansa ja lähtee lähes sutimalla kaarteesta ulos, ajaa hurjan agressiivisesti. Onhan se nopea ja tuolla tyylillä helvetin vaikea vastus nimenomaan aika-ajossa.

Tuollaista apinanraivoa olisi Räkäkin tarvinnut Alonson takana kisan alkupuolella, jostain se tila vaan kilvanajossa pitäs tehdä. Alkaa vähitellen vituttaa ne "kyllähän se sitten taas kulki, kun pääsi rauhassa yksin ajamaan.." -lausunnot. Nopein kierros tulee vieläkin väärään aikaan, sitten kun kaikki on jo ratkennut.

:) Aikamoista pelleilyähän tuo F1 on, muistan kun Alonso ajoi mestaruudesta ja osui jossain mutkassa Massan kanssa yhteen. Alonso osoitteli autonsa ruttuuntunutta kylkeä kameralle ja pillitti Massalle palkintopallilla ,että "ei noin voi ajaa".

Mitä Formulat mun mielestä kaipaa tänäpäivänä:
-vähemmän aerodynamiikkaa
-enemmän mekaanista pitoa, slicksit, leveämmät autot ja leveämmät radat.

On se niin hienoa ,että ei pääse mutkassa lähelle kun edessä oleva vie ilmat siiviltä. Luulis samalla, että tulis ne autot edes vähän turvallisimmiksi kun ei lähde täysin ohjattavuus kun siivet häviää.

http://www.youtube.com/watch?v=kre35Pct0yA Jos vain joka kisa olis tuollasia...

Samaa mieltä Sikusen kanssa. Lajit, joissa downforce ei ole niin ratkaiseva tekijä, ovat yleensä huomattavasti viihdyttävämpiä, parhaimpana esimerkkinä RR. Tuleehan noita formuloitakin seurattua lähinnä hyvän suomalaismenestyksen takia.

Mitä kohtaa et ymmärrä tuosta moottoriurheilun määreestä?
Jos lopputuloksissa otettaisiin huomioon tekniset ongelmat, ulosajot jne. niin tuonkin kisan lopputulos voisi olla toinen. Mitä vittua sitä itkemään, että joku on ollut jollain kohtaa nopeampi, jos ei esim. maaliin asti pääse?
Just:jahas: En minä puhunutkaan lopputuloksista tai jostain sinun "moottoriurheilun suurista totuuksista" vaan siitä kenelle sen voiton olisi suorituksen perusteella suonut. Kovalainen on ollut koko kauden Hamiltonin varjossa ja sai nyt tuuri voiton, jota ei pelkällä meriiitillä olisi saavuttanut. Silti olen todella onnellinen, että Heikki nyt kuitenkin sai voiton. Kun Kovalainen voittaa ajamalla niin annan sille sitten arvoa.

Ei se pallilla seisominen kerro koko totuutta esim. Indianapolis 2005; Tiago Monteiro Jordanilla palkintopallilla, kun yksikään bridgestone kuski saanut olla edes lähtöruudukossa, en minä ihastele lopputuloksista, että mitenkä hyvä kuski se Tiago nyt on kun ajoi paskalla autolla palkinnoille Ferrareiden seuraksi. Minulle kun se kilpailu on tärkeämpää eikä joku tulosliuska.

Just:jahas: En minä puhunutkaan lopputuloksista tai jostain sinun "moottoriurheilun suurista totuuksista" vaan siitä kenelle sen voiton olisi suorituksen perusteella suonut. Kovalainen on ollut koko kauden Hamiltonin varjossa ja sai nyt tuuri voiton, jota ei pelkällä meriiitillä olisi saavuttanut. Silti olen todella onnellinen, että Heikki nyt kuitenkin sai voiton. Kun Kovalainen voittaa ajamalla niin annan sille sitten arvoa.

Ei se pallilla seisominen kerro koko totuutta esim. Indianapolis 2005; Tiago Monteiro Jordanilla palkintopallilla, kun yksikään bridgestone kuski saanut olla edes lähtöruudukossa, en minä ihastele lopputuloksista, että mitenkä hyvä kuski se Tiago nyt on kun ajoi paskalla autolla palkinnoille Ferrareiden seuraksi. Minulle kun se kilpailu on tärkeämpää eikä joku tulosliuska.

Siis micheliniä tarkoitit ;)

Häkkisen urankin ensimmäinen voitto tuli muuten aika samalla tavalla, Villeneuve alko hissuttelemaan ja päästi Häkkisen ohi, kun halus varmistella mm:n

Pakko kommentoida, että Hamilton kyllä itse hajotti vasemman eturenkaansa toistuvalla renkaanlukitsemisella jahdatessaan Massaa. Jokakerta kun näytettiin Hamiltonia siinä vasemmalle kaartuvassa mutkassa oli rengaslukossa ja kumi kärysi.

Tuhosihan se omat kuminsa jo viimevuonna ja veti varikonportilla hietalaatikolle. Kaikki kunnia Hamiltonille, tosi nopea, mutta ajaisi niin että kestäis renkaat.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/69672
Tuossa vielä linkki asiasta.

Komppaan, itse arvostan Räikköstä korkeammalle kuin Häkkistä.
No kyllähän Häkkinen on paras suomalainen jonka ykköset on nähny... Räikkösen mestaruus tuli vielä enemmän munkilla mitä Heikin voitto tänään ja vauhdissa Räkä ei pärjää ees Massalle, saati sitten Jamaikan pojalle, kuten tänään taas nähtiin.

No kyllähän Häkkinen on paras suomalainen jonka ykköset on nähny... Räikkösen mestaruus tuli vielä enemmän munkilla mitä Heikin voitto tänään ja vauhdissa Räkä ei pärjää ees Massalle, saati sitten Jamaikan pojalle, kuten tänään taas nähtiin.

Mitäpä tähän voi enää sanoa? Seurasitko edes kisaa?:rolleyes:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
ja vauhdissa Räkä ei pärjää ees Massalle, saati sitten Jamaikan pojalle, kuten tänään taas nähtiin.

Ajeleppa ite, kun oot toisten takana - radalla, jolla on todella vaikeeta ohittaa.

Ei viimesellä 10 kierroksella, kun vihdoin latu oli vapaa, pärjänny muille vauhdissa? Tais tehä aika monta nopeinta kierrosta, kun pääs ajamaan ilman että, kukaan oli hidastamassa...

Ei viimesellä 10 kierroksella, kun vihdoin latu oli vapaa, pärjänny muille vauhdissa? Tais tehä aika monta nopeinta kierrosta, kun pääs ajamaan ilman että, kukaan oli hidastamassa...
Niinku muut varmisteli vaan kärjessä... ja en tarkoittanu vain tätä kisaa, onhan toi nähty jo vaikka kuinka monta kertaa tällä kaudella.

Ja jos se on kerta niin vitun nopee niin miksei sitten pärjää aika-ajoissa pennin vertaa..

Niinku muut varmisteli vaan kärjessä... ja en tarkoittanu vain tätä kisaa, onhan toi nähty jo vaikka kuinka monta kertaa tällä kaudella.

Ja jos se on kerta niin vitun nopee niin miksei sitten pärjää aika-ajoissa pennin vertaa..

No mitä helvettiä se toisten hidastelu vaikuttaa Räikkösen auton kulkuun kelloa vastaan? :hyper:

Aika usein Kimillä on ollu painavampi auto. Eikä nuo sen aika-ajot mitään katastrofeja ollu. Massalle ja Hamilttonille aika usein häviää, mutta kuinka monesti ne on ajanu Kimiä painavammalla autolla?

Onhan se niin että Kimi on todella hyvä ja nopea kuljettaja. Niin, ei se toisten hidastelu vaikuta siihen miten nopeita kierroksia Kimi radalla tekee, ja oli todella ilo nähdä Kimin viimeiset 10 kierrosta. Ja ei niitä maailmanmestaruuksiakaan tuurilla voiteta. Ja Kimihän on yleensä aika-ajoissa heti Massan ja Hamiltonin perässä eikä ero ole kovin suuri, selittyy melkeinpä bensan määrällä. Kovalainen minun mielestäni ansaitsi voittonsa. Ja olen sitä mieltä että Hamilton ainakin osaltaan itse aiheutti rengasrikkonsa. Massa ei voinut keskeytykselleen mitään. Se olikin onni suomalaisten kannalta.

No huhhuh, Kimi on kolmas!

Kimi selittää heikkoa aika-ajojaan näin:

- Se on enemmänkin kiinni itsestäni sekä siitä, että saadaan säädöt sellaisiksi kuin halutaan. Ehkä se rupeaa sitten taas onnistumaan. Jos auto ei ole sellainen kuin itse haluaa, niin on aika vaikea saada siitä parasta irti ja pysyä radalla, Räikkönen totesi aika-ajo-ongelmastaan MTV3:lle.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/08/682804

Koittakaas arvaa, kuka ajo Unkarin gp:een nopeimman kierroksen; oikein, Kimi.

Aika usein Kimillä on ollu painavampi auto. Eikä nuo sen aika-ajot mitään katastrofeja ollu. Massalle ja Hamilttonille aika usein häviää, mutta kuinka monesti ne on ajanu Kimiä painavammalla autolla?
No kyllä ne aika katastrofeja ollu...ja niin on kilpailutkin, mutta minkäs mahtaa jos kaverit on vaan parempia. Hauskaa muuten et räkä vieläkin jaksaa joka kisan jälkeen selostaa et "tälläsii vähän heikompiikin viikonloppuja sattuu sillon tällön", ku niitä on nyt sattunu jo monacosta lähtien melkee joka kisas :lol2:

No ehkäpä brasilian ja jamaikan ihmemiehet onnistuu sössimään kimille vielä toisenkin mestaruuden :dance2:

Ähh. Kaveri keikkuu kärkipaikasta viiden pisteen päässä tän hetken pistetilanteessa ja on hallitseva mestari, joka voitti viime vuonna kuusi kisaa ja on kisapäivänä älyttömän usein nopein kaveri radalla. Mikä ihme sua paalu riepoo?! Pitäskö sen jumalauta voittaa joka kisa ja ajaa aina paalulle, ettei "parempien kavereiden" tarttis aina "sössiä" mestaruutta sille.

Mut kai sun pointtis vaan on, että Kimi ei oo hyvä kuski ja ne muut vaan on parempia. Miten tätäkin nyt sit pitäs mitata? Eikö mestaruus riitä mittariks. No ei sanotte te, koska Kimi voitti sen TUURILLA!! Mistä ihmeestä tässä ees on kyse :rolleyes:

Back
Ylös Bottom