Formula1 - Kausi 2008

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Liittynyt
9.1.2003
Viestejä
3 596
Uusi kausi, uudet kujeet. Täällä jatketaan siitä, mihin vuoden 2007 ketjussa jäätiin.

Eli tänne tietoa, keskustelua, linkkejä, huhuja ja muuta turhaa F1:n liittyen.
 
yeah!

kuljettajamarkkinat ovat jumissa vielä pitkään kun renaultin vakoilusotku pahimmassa tapauksessa kyseenalaistaa jopa koko tallin osallistumisen ensi kauteen. ei siis ihme ettei alonso-renault akselilta ole kuulunut mitään virallista vaikka sitä jo odoteltiin viikko sitten.

ja jos joku on sattunut missaamaan niin scuderia ferrarin johdossa tapahtunut uusia nimityksiä:
-urheilutoiminnan johtaja Stefano Domenicalista tuli tallipäällikkö.
-teknisestä johtajasta Mario Almondosta tuli toiminnan johtaja ja hänen paikkansa teknisenä johtajana ottaa Aldo Costa joka vastasi 2006 eteenpäin ferrarin kehittely ja suunnittelu osastosta.
-Gilles Simonista tulee moottoripuolen johtaja.

nimet ei varmasti sano monille paljoa mutta ferrarilla näyttäisi olevan menossa nuorennus. toivottavasti jean todtin lähtö tallipäällikön paikalta sujuu yhtä ongelmattomasti kuin ross brawnin lähtö.
 
ja jos joku on sattunut missaamaan niin scuderia ferrarin johdossa tapahtunut uusia nimityksiä:
-urheilutoiminnan johtaja Stefano Domenicalista tuli tallipäällikkö.
-teknisestä johtajasta Mario Almondosta tuli toiminnan johtaja ja hänen paikkansa teknisenä johtajana ottaa Aldo Costa joka vastasi 2006 eteenpäin ferrarin kehittely ja suunnittelu osastosta.
-Gilles Simonista tulee moottoripuolen johtaja.

nimet ei varmasti sano monille paljoa mutta ferrarilla näyttäisi olevan menossa nuorennus. toivottavasti jean todtin lähtö tallipäällikön paikalta sujuu yhtä ongelmattomasti kuin ross brawnin lähtö.
Jean Todthan jatkaa kuitenkin tallissa, mutta muissa tehtävissä?
 
Jean Todthan jatkaa kuitenkin tallissa, mutta muissa tehtävissä?

toimitusjohtajana.

schumi testaa:

http://f1.gpupdate.net/en/news/2007/11/13/michael-schumacher-back-on-track/

88504.jpg

88503.jpg

88501.jpg
 
myöskin bourdais ratissa! mahtavaa. kierrosaikoja odotellessa.

88511.jpg

88513.jpg

88528.jpg


Mä taas vähän luulen että hamilton on yhden kauden tähti, vähän niinkuin villeneuve...

sopiihan sitä toivoa, Hamiltonin oma taso ei tule romahtamaan joten kaikki on kiinni McLarenin tasosta. ja villieneuvella oli 2 loistokautta.

aikoja tähän mennessä, näistä nyt ei tietenkään saa mitään spekulaatiota aikaiseksi. enemmänkin tiimikavereiden sisäisiä eroja:

kuski - talli - auto - aika - erotus parhaaseen aikaan - ajetut kierrokset.

1 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:24.158 8
2 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:24.605 + 0.447 8
3 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:24.844 + 0.686 18
4 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:26.133 + 1.975 16
5 Heikki Kovalainen Renault R27 1:26.513 + 2.355 7
6 Giedo van der Garde Force India F8-VII 1:27.196 + 3.038 18
7 James Rossiter Super Aguri F1 SA07 1:27.257 + 3.099 7
8 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:27.572 + 3.414 11
9 Andreas Zuber Honda RA107 1:28.274 + 4.116 13
10 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:30.215 + 6.057 4
11 Roldan Rodriguez Force India F8-VII 1:30.554 + 6.396 12

edit: kovalainen tulee testaamaan loebin WRC autoja ja Loeb testaa renault F1, tästä tulee mielenkiintoista.
http://f1.gpupdate.net/en/news/2007/11/13/kovalainen-and-loeb-to-switch-places/
 
No eiköhän toi ole Loebille vähän hienompi kokemus, kuin Kovikselle. Hidas ja painava p*skahan se ralliauto on.

Rallissa hienoa on se kuskien taito ja se vauhti niillä teillä. F1:ssä hienoa on juurikin ne autot ja niiden suorituskyky.

EDIT: noi testit on paljon mielenkiintoisempia sitten, kun talleilla on uudet autot. Nythän mennään vanhoilla autoilla ja uusilla elektroniikoilla.

Tai onhan toikin ihan mielenkiintoista sinänsä. Ainakin se, että omistaako Maikkeli kaikki muut :)

Tää on vähän hämmentävää, kun Schumi on nyt ns. hyvä jätkä. Vielä vuosi sitten sitä oli pakko vihata :D
 
Kyllä täällä 2006 kannatettiin Rehtoria taistelussa Alonsoa vastaan. Oli se niin lähellä:itku::itku: Hienoa on nähdä Schumi taas hommissa. Herran palaute on tiimille varmasti suht hyödyllistä, kun kerran Kimikin painui lomille.

Saakohan Kimi tällä kaudella autoonsa punaisen kameran sen mauttoman keltaisen sijaan?:D Olleellisia kysymyksiä. Luulisi ainakin.

Tuon Bourdais'n (lausutaanko toi ässä vai ei?) suorituskyky kiinnostaa hitosti. Kaveri on kuitenkin hallinnut USA:n suunnilleen vastaavaa sarjaa jo monet vuodet. Hänen kannaltaan Toro Rosson loppukauden hienoinen nousu on aika hyvä juttu. Onko siellä nyt siis Vettel kaverina? Ihan hyvä vertailukohta ranskiksen tulevaisuutta ajatellen.
 
Tänään:

MTV3 MAX klo. 22.55 F1 Extra: Barcelonan testit

Pätkä kestää sen 5 minuuttia, eli tuskin siinä ihmeitä on.

EDIT:

iltasanomat.fi sanoi:
Ferrari saa näillä näkymin ensi kauden F1-autonsa valmiiksi ennen muita kärkitalleja.

IS Urheilun tietojen mukaan Ferrari aikoo esitellä Kimi Räikkösen ja Felipe Massan uuden ajokin jo 6.-8. tammikuuta.

Sen jälkeen autoa testataan ainakin Fioranossa ennen kuin Ferrari lähtee sillä mukaan tallien yhteistesteihin. Ensi kauden avauskilpailu ajetaan Melbournessa 16. maaliskuuta.

Jo nyt tiedetään, että Ferrari lyhentää autonsa akseliväliä. Se tehdään siirtämällä etujousitusta lähemmäs kuljettajaa.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä taas vähän luulen että hamilton on yhden kauden tähti, vähän niinkuin villeneuve...
villeneuvehan oli debyyttikaudellaan mm-sarjan kakkonen,ja voitti maailmanmestaruuden toisella kaudellaan...
 
Jaa että akseliväli lyhenee? Kuulostaa hyvältä. Viime kaudella pitkän akselivälin etu ei ollut mitenkään kamalan merkittävä ihan paria rataa lukuun ottamatta. Toki siihen päälle tuli muita ongelmia paljon, mutta ei esim. 2004 näyttänyt olevan lyhyestä välistä ihmeemmin haittaa. Tää kausi saisi mun puolesta mennä samoissa merkeissä:hyper:
 
Saakohan Kimi tällä kaudella autoonsa punaisen kameran sen mauttoman keltaisen sijaan?:D Olleellisia kysymyksiä. Luulisi ainakin.

Tuon Bourdais'n (lausutaanko toi ässä vai ei?) suorituskyky kiinnostaa hitosti. Kaveri on kuitenkin hallinnut USA:n suunnilleen vastaavaa sarjaa jo monet vuodet. Hänen kannaltaan Toro Rosson loppukauden hienoinen nousu on aika hyvä juttu. Onko siellä nyt siis Vettel kaverina? Ihan hyvä vertailukohta ranskiksen tulevaisuutta ajatellen.

pienemmällä numerolla ajava kuljettaja saa punaisen kameran ja suuremmalla ajava keltaisen. eli numero 1 ajaa punaisella ja massa keltaisella.

vettel ajaa bourdaissin tallikaverina. vettelin lyöminen ensikaudella on äärimmäisen tärkeää mikäli aikoo ikinä menestyä F1-sarjassa.


edit: testien ajat tähän mennessä, top 11:

1 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:22.270 40
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:22.687 + 0.417 48
3 Gary Paffett McLaren MP4-22 1:23.349 + 1.079 33
4 Heikki Kovalainen Renault R27 1:23.412 + 1.142 47
5 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:23.671 + 1.401 44
6 Luca Badoer Ferrari F2007 1:23.879 + 1.609 38
7 Jarno Trulli Toyota TF107 1:23.949 + 1.679 34
8 Franck Montagny Toyota TF107 1:24.047 + 1.777 30
9 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:24.428 + 2.158 50
10 Nico Rosberg Williams FW29 1:24.458 + 2.188 43
11 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:25.032 + 2.762 18
 
schumi teki Veni, vidi, vicit. eli tuli, näki ja voitti.

päivän ajat:
1 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:21.922 64
2 Luca Badoer Ferrari F2007 1:22.129 + 0.207 71
3 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:22.687 + 0.765 63
4 Heikki Kovalainen Renault R27 1:22.802 + 0.880 68
5 Robert Kubica BMW Sauber F1.07 1:22.883 + 0.961 55
6 Gary Paffett McLaren MP4-22 1:23.008 + 1.086 46
7 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:23.159 + 1.237 55
8 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:23.187 + 1.265 66
9 Jarno Trulli Toyota TF107 1:23.624 + 1.702 46
10 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:23.671 + 1.749 75
11 Nico Rosberg Williams FW29 1:23.847 + 1.925 58
12 Franck Montagny Toyota TF107 1:23.861 + 1.939 61
13 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:24.048 + 2.126 77
14 Andreas Zuber Honda RA107 1:24.065 + 2.143 77
15 Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso STR2 1:24.193 + 2.271 51
16 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:24.246 + 2.324 70
17 James Rossiter Super Aguri F1 SA07 1:24.480 + 2.558 69
18 Karun Chandhok Red Bull Racing RB3 1:24.896 + 2.974 39
19 Giedo van der Garde Force India F8-VII 1:25.317 + 3.395 84
20 Roldan Rodriguez Force India F8-VII 1:26.297 + 4.375 87

bourdaisin suoritus oli about sitä mitä osasin odottaa. toiseksi paras F1-ekakertalaisista. ja hävisi vettelille vain 0.15sekuntia.

tälläista on luvassa jatkossa, OUJEE:
Schumi_Barcelona_TC_OFF.gif


edit: coulthard murjaisi kunnon vitsin:
"I think there is a guy called Michael. It looks as though he's got a talent. He will make his way to F1," joked Red Bull's David Coulthard.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63920
 
Kyllä toi luistoeston poistaminen on helvetin hyvä juttu. Se voi jopa olla melkeen riittävä toimenpide ohitusten lisäämiseen!?!

Kuski hermoilee vähän mutkan ulostulossa ja perä liukuu vähän, kiihdytyksen joutuu lopettamaan hetkeksi ja aloittamaan uudestaan. Takana tullut malttaa kiihdyttää rauhassa ja suoran päässä korjaa potin :hyvä:

Eteenkin sateella hommasta tulee mielenkiintoista.
 
Kyllä toi luistoeston poistaminen on helvetin hyvä juttu. Se voi jopa olla melkeen riittävä toimenpide ohitusten lisäämiseen!?!

Kuski hermoilee vähän mutkan ulostulossa ja perä liukuu vähän, kiihdytyksen joutuu lopettamaan hetkeksi ja aloittamaan uudestaan. Takana tullut malttaa kiihdyttää rauhassa ja suoran päässä korjaa potin :hyvä:

Eteenkin sateella hommasta tulee mielenkiintoista.

toivotaan että näin tosiaankin tulee tapahtumaan. saas nähdä mitä käy kun ei ole luistonestoa ja imussa häviää downforcea... 17viikkoa 4päivää ja vähän päälle 9tuntia niin tiedämme.
 
toi luistoneston poistaminen on aivan loistava juttu, mielenkiinnolla odotellaan mitä tulee tapahtummaan, varmasti paljon mielenkiintoisemmaksi menee :)
 
Kyllä toi luistoeston poistaminen on helvetin hyvä juttu. Se voi jopa olla melkeen riittävä toimenpide ohitusten lisäämiseen!?!

Kuski hermoilee vähän mutkan ulostulossa ja perä liukuu vähän, kiihdytyksen joutuu lopettamaan hetkeksi ja aloittamaan uudestaan. Takana tullut malttaa kiihdyttää rauhassa ja suoran päässä korjaa potin :hyvä:
.

Sanopa muuta, neulansilmistä tulee entistä parempi ohituspaikka. Riittää kun pakottaa etummaisen sisälinjalle ja ottaa itse ulkoa tiukan kaarroksen ja aikaisen kiihdytyksen. Etummainen joutuu edelleen kääntämään kiihdyttäessään ja ajamaan kantin päältäkin vielä eikä ole enää luistonestoa auttamassa.

Näitä näkee esimerkiksi magnyn hiusneulassa joka kerta. Siinä se kantti mitataan kumpi uskaltaa polkea ykkösvaihde silmässä lujempaa :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom