Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
öö katoin tuolt kolmosen sivuilta histriikkia michaelista nii ei silläkä eka kausi ferrarilla nappiin menny.. mutta sen jälkeen pikku hiljaa rupes lyyti kirjottamaan:D

Schumacher taisi aikoinaan ajaa 4 kautta ennen ensimmäistä mestaruuttaan Ferrarilla.
 
Ayrton Senna

Kilpailuja 161
Maailmanmestaruuksia 3 (1988, 1990, 1991)
Voittoja 41
Palkintosijoja 80
Paalupaikkoja 65
Nopeimpia kierroksia 19

:rock::rock::rock::rock::rock::worship:
 
Tuli noista paalupaikoista mieleen.

Kenen muun mielestä paalupaikka on menettänyt merkityksensä nopeimman kuskin merkkinä?
Miksei, miksei aika-ajon kolmatta osuutta voida ajaa tyhjillä tankeilla?
Tallien pitäisi ilmoittaa kisan bensamäärä ennen viimeiselle osuudelle lähtöä mutta se tankattaisiin autoon vasta sunnuntaina.
20min olisi tehokasta peli aikaa eikä mitään turhaa bensan kulutusta, ihan niinkuin ennen"vanhaan".
 
Tuli noista paalupaikoista mieleen.

Kenen muun mielestä paalupaikka on menettänyt merkityksensä nopeimman kuskin merkkinä?
Miksei, miksei aika-ajon kolmatta osuutta voida ajaa tyhjillä tankeilla?
Tallien pitäisi ilmoittaa kisan bensamäärä ennen viimeiselle osuudelle lähtöä mutta se tankattaisiin autoon vasta sunnuntaina.
20min olisi tehokasta peli aikaa eikä mitään turhaa bensan kulutusta, ihan niinkuin ennen"vanhaan".


oon sun kanssas ihan samaa mieltä:) tolla vanhal tyylil nähtäis tai siis nähtiin kuka oli se todellinen paalupaikka kunkku
:) kyl mää uskon et kovalaisen heikki tuo viel suomelle monta monta voittoa:rock:
 
Aika-ajosäädöt ovat paljon muutakin kuin bensan määrä. Tyhjillä tankeilla ajamisen lisäksi tulisi sallia moottorin, siipien, jousituksen yms. säätö.
Ja edelleenkään ei voisi vertailla kuin tallikaverien kesken koska autot ovat erilaisia.

Nykysysteemi on mielestäni ihan hyvä, ainakin jos vertaa niihin edeltäneisiin. Kiinnostavaa seurattavaa melkein koko tunniksi. Jos jotain tulisi muuttaa niin tuo bensan määrä vapauttaa viimeisestä sessiosta jotta ei tarvitse seurata 10 minuuttia tankkien tyhjennysajoa.
 
Mut mitä mieltä ootte tosta miten noi pisteet jakautuu?
meinaamun mielest se vanha pistelasku sydeemi oli parempi. nykyäänn voitolla ei oo nii paljon merkitystä ku enne vanhaa..

entinen pistelaskutus:

1. 10
2. 6
3. 4
4. 3
5. 2
6. 1


nykynen:

1. 10
2. 8
3. 6
4. 5
5. 4
6. 3
7. 2
8. 1
 
Siis nykyisellä pistelaskulla, Voit olla mestari voittamatta yhtään kilpaa, joka ei ole kyllä yhtään reilua. Vanha järjestelmä takaisin niin olisi vähän voitollakin merkitystä. Tämäkin vuosi olisi tällä hetkellä huomattavasti jännittävämpi vanhalla pistelaskulla.
 
Mites olis tällanen?

1. 12
2. 8
3. 6
4. 5
5. 4
6. 3
7. 2
8. 1

Eli useampi sais pisteitä, kuin tossa vanhassa systeemissä, mutta voitollakin olis enemmän merkitystä.
 
IMHO tuo oli Schumi-kaavio, mikä pistettiin 1:n miehen ylivoiman takia. Nykyisellä tasaisuudella sen vois purkaa.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos minä saisin päättää miten pisteitä jaetaan, niin niitä saisi seuraavasti:
1.12p
2.8
3.6
4.5
5.4
6.3
7.2
8.1

Edit: Olinpas hidas, mutta sen siitä saa kun puuhailee koneella yhtä aikaa kaikkea..
 
Pertin kaavio on passeli. Paalusta ja nopeimmasta kierroksesta vielä extrapojo niin riskin ottaminen palkitaan entistä paremmin.
 
Mitäs jos eka laskettais voittojen määrä kaudella ja sitten vasta pisteitä.
Ok - mestari voisi olla tiedossa jo puolivälissä+1kisa kautta mutta ei se kaukana todellisuudesta olisi sittenkään.

Ei tossa aika-ajossa kyllä juuri jännättävää ole ennen viimeistä osiota. Ellei tule mällejä ja sitäkautta "hukattua" aikaa niin kuinka monesti kärkitallit ei ole ollu lopussa mukana?
Tietysti jos diggailee esim Super Aguria niin sittenhän sitä riittää...

Pyranhan kommentiin aika-ajo vertailusta vain tallikaveriin autojen erilaisuuden vuoksi niin esim. Sennan paalut Lotuksella? Montoyan 7. paalua vaikka ferrari oli ylivoimainen kaudella... Kyllä se 1 kierros on eri asia kuin kisa.

Jos nyt annettaisiin myös paalusta piste niin voisi olla ok. Huonommat uhraisi kisan paalupaikkaa varten ja ainakin järjestys gridillä muuttuisi.

Nopeinkierros piste voisi, joo, kanssa olla hyvä idea.
 
Pertin kaavio on passeli. Paalusta ja nopeimmasta kierroksesta vielä extrapojo niin riskin ottaminen palkitaan entistä paremmin.

Nopeimmasta kierroksesta pojo olis kyllä aika hauska systeemi. Nopee kuski voisi saada pisteen, vaikka lähtis vikasta ruudusta jne.

Toisaalta täydellistä ylivoimaa osoittava kuski sais ansionsa mukaan. Voitosta 12 pojoa, yksi pojo paalusta ja vielä yksi nopeimmasta kierroksesta.

Toisaalta, jos ajaa nopeimman kierroksen ja paalun ja tulee toiseksi kisassa, niin tappioksi jää vain 2 pistettä voittajalle.

Toi olis kyllä hyvä systeemi IMO.

PS: pitäskö laittaa sähköpostia Bernie Ecclestonelle? NOT!
 
Kisan nopeimmassa kierroksessa kävisi helposti niin että jos huomattaisiin että nyt ei ole mahdollista päästä pisteille niin otettaisiin kuski sisään ja laitettaisiin pehmeät kumit alle ja bensaa muutamaksi kierrokseksi. No tähänkin on mahdollista laittaa joku lisäpykälä että lisäpistettä ei saa jos on esim kärkeä 1-2 kierrosta jäljessä.
 
Kisan nopeimmassa kierroksessa kävisi helposti niin että jos huomattaisiin että nyt ei ole mahdollista päästä pisteille niin otettaisiin kuski sisään ja laitettaisiin pehmeät kumit alle ja bensaa muutamaksi kierrokseksi. No tähänkin on mahdollista laittaa joku lisäpykälä että lisäpistettä ei saa jos on esim kärkeä 1-2 kierrosta jäljessä.

jos on kärkeä 2kierrosta jäljessä niin aika heikot todennäköisyydet että saat ajettua kisan nopeimman kierroksen.


Scott Speedillä heikot välit tallin johtoon. toivottavasti tämä tarkoittaa sitä että Sébastien Bourdais (testasi juuri tororosson autoa) nähdään mahdollisimman pian f1:ssä. jos pesti tulee niin toivon hartaasti että bourdais pystyy nousemaan f1 huipulle iästään huolimatta.
 
niin toivon minäkin mutta tororossoissa ei nousta mihinkään....

höpöhöpö. alonsokin aloitti minardilla ja häkkinen lotuksella. jos bourdais pystyy tuhoamaan tallikaverinsa ja pääsemään maaliin sijoilla 10-13 niin aika nopeasti luulisi ovien aukenevan ylöspäin. kyseessä kuitenkin on kolminkertainen champ car mestari.
 
jos on kärkeä 2kierrosta jäljessä niin aika heikot todennäköisyydet että saat ajettua kisan nopeimman kierroksen.

Tässä tarkoitinkin juuri tilannetta jossa syystä tai toisesta kisa on mennyt jo vituiksi, kuten Hamiltonilla viimeksi tai muuten vaan kolaroinnin takia. Eli pisteille ei ole käytännössä mitään mahdollisuutta mutta nopeimpaan kierrokseen kylläkin.
 
höpöhöpö. alonsokin aloitti minardilla ja häkkinen lotuksella. jos bourdais pystyy tuhoamaan tallikaverinsa ja pääsemään maaliin sijoilla 10-13 niin aika nopeasti luulisi ovien aukenevan ylöspäin. kyseessä kuitenkin on kolminkertainen champ car mestari.

joo totta mutta jos lähdetään sillä tororossolla ajamaan mestaruudesta niin no way... tottahan se on että jos pysyy 10 sakissa kauden paskalla autolla niin varmasti saa tallipaikan paremmasta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom