Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu
Tuskin Kimi pidättelee vauhtia. Naurettavaa ajatella, että Kimi on niin stara, että "säästelee" kautta varten (ainakaan tietoisesti). Onhan se mahdollista, että Massa uskaltaa jo ajaa ihan limitillä, mutta Kimi hakee vielä tuntumaa uuteen autoon (tosin sitä luulis, että se tuntuma rupeis jo löytymään).

Kimi ja Massa ajaa eri versioilla monasti ja ehkä vähän eri testejä, mutta se ei tosiaan selitä sitä, miksi Kimi on aina hitaampi.

Todennäköisin syy on se, että Massa on vaan nopeampi. Toki oikea kisa sitten näyttää, että kuka on kisassa nopeampi, joten turha vielä pelätä, että Massa vie mestaruuden Kimiltä (onhan sekin toki mahdollista, mutta vain aika voi sen näyttää).

No tämän päivän testeissä ainakin, Massa oli vetänyt tyylipuhtaan aika-ajovedon. Ja Kimi oli edelleenkin keskittynyt pitkiinvetoihin, joilla hän on koko kuskijoukon nopein testien perusteella.

Ja sitten seuraava uutinen voi myös merkitä jotakin.
"Britti-insinööri Mark Slade tuntee Kimi Räikkösen kiireestä kantapäähän toimittuaan suomalaistähden läheisimpänä työkaverina viisi vuotta McLarenilla.

Aiemmin Slade oli levollinen, kun tiesi, mihin Kimi pystyy. Nyt kilpailijana asiat ovat toisin.

- Tekipä Kimi talvitesteissä millaisia kierrosaikoja tahansa, niin kun menimme avauskisaan, hän otti aina siitä vielä puoli sekuntia pois, Slade muistutti Turun Sanomille."


Ja olihan muuan Montoyakin Kimiä nopeampi testeissä. Montoyan kannalta harmi, kun niistä ei jaeta pisteitä.

Tämä ei kuitenkaan poista sitä mahdollisuutta, etteikö Massa voisi pyyhkiä Kimillä lattiaa. Itse vain pidän sitä hyvin epätodennäköisenä.
 
"
- Tekipä Kimi talvitesteissä millaisia kierrosaikoja tahansa, niin kun menimme avauskisaan, hän otti aina siitä vielä puoli sekuntia pois, Slade muistutti Turun Sanomille."

On aika mielenkiintoinen kommentti tämä. Miten on ylipäätään mahdollista ajaa niin paljon kovempaa itse kisassa? Eikö Kimiä kiinnosta testit tarpeeksi, että ajaisi niissä täysillä vai onko Kimi kisatilanteessa niin hurmiossa, että ajaa sen vuoksi kovempaa?
 
Ehkä tärkeämpää on testissä ajaa tasaisesti 95% vauhdilla kuin vetää riskirajoilla? No eipä tässä tarvitse pitkään odottaa että pääsee näkemään kumpi on sitten tositilanteessa nopeampi, itse veikkaan ettei Kimi ainakaan jää Massan vauhdista vaan nopeutta löytyy kun sitä todella tarvitaan.
 
Eikös tuo de la Rosakin ollu Kimiä nopeempi monesti testeissä. Sitte itse kisoissa ei tainnu oikeen pysyä Kimin tahdissa. En nyt sano etteikö Massa ois nopee kuski ja voihan tuo vaikka Kimin lyödäki. Eipäilen kuitenki että vääntö tulee olemaan todella tasaista noitten välillä.
 
On aika mielenkiintoinen kommentti tämä. Miten on ylipäätään mahdollista ajaa niin paljon kovempaa itse kisassa? Eikö Kimiä kiinnosta testit tarpeeksi, että ajaisi niissä täysillä vai onko Kimi kisatilanteessa niin hurmiossa, että ajaa sen vuoksi kovempaa?

Räikkösen pitäisi tsempata aika-ajo suoritustaan. Siellä on kuitenkin esim. Trulli joka on hyvä aika-ajossa mutta tulppa kisassa.

Muistanko mä ihan väärin että Räkällä on noi Qualifyt menny vähän ketuilleen... Eikä aina Mccärin takia?
 
Räikkösen pitäisi tsempata aika-ajo suoritustaan. Siellä on kuitenkin esim. Trulli joka on hyvä aika-ajossa mutta tulppa kisassa.

Muistanko mä ihan väärin että Räkällä on noi Qualifyt menny vähän ketuilleen... Eikä aina Mccärin takia?

Muistat joo ihan väärin..odottakaa nyt kateelliset suomalaiset sitä kauden alkua ja arvostellaan Kimiä sitten vaikka kesällä.Luuletteko tosiaan että Ferrari olisi palkannnut jokun Massaa hitaamman kuljettajan.En nyt tarkoita sitä,että Massa hidas olisi,mutta Kimi on vaan kaikista nopein.

Kaipa noita kisoja tulee taas seurailtua.Hyvä vaan että tulevat jälkilähetyksessä tiiviinpänä koosteena.
 
Tuskin Kimi pidättelee vauhtia. Naurettavaa ajatella, että Kimi on niin stara, että "säästelee" kautta varten (ainakaan tietoisesti). Onhan se mahdollista, että Massa uskaltaa jo ajaa ihan limitillä, mutta Kimi hakee vielä tuntumaa uuteen autoon (tosin sitä luulis, että se tuntuma rupeis jo löytymään).

Kimi ja Massa ajaa eri versioilla monasti ja ehkä vähän eri testejä, mutta se ei tosiaan selitä sitä, miksi Kimi on aina hitaampi.

Todennäköisin syy on se, että Massa on vaan nopeampi. Toki oikea kisa sitten näyttää, että kuka on kisassa nopeampi, joten turha vielä pelätä, että Massa vie mestaruuden Kimiltä (onhan sekin toki mahdollista, mutta vain aika voi sen näyttää).

Samat sanat Pertti sullekkin.Odottellaan vaan niitä kisoja..
 
odottakaa nyt kateelliset suomalaiset sitä kauden alkua ja arvostellaan Kimiä sitten vaikka kesällä.

Mikä vittu siinä on, että joku tulee aina mussuttamaan jostain kateudesta yms. Kukaan ei pakota lukemaan tätä ketjua, jos testiaikojen spekulointi ei kiinnosta.
 
Mikä vittu siinä on, että joku tulee aina mussuttamaan jostain kateudesta yms. Kukaan ei pakota lukemaan tätä ketjua, jos testiaikojen spekulointi ei kiinnosta.

No threadi on F1 kausi 2007 joten mussutan asiasta mitä haluan.Mitäs spekuloit päin vittua asioita joita et ymmärrä.Kimi on aivan varmasti keskimäärin Massaa nopeampi kilpailutilanteessa, joten kyllä säkin sen ymmärrät ensi kauden jälkeen.
 
Kimi on aivan varmasti keskimäärin Massaa nopeampi kilpailutilanteessa, joten kyllä säkin sen ymmärrät ensi kauden jälkeen.

Mihin tämä sinun ilmiselvä faktasi perustuu? Oletko kenties jossain unessa nähnyt Räikkösen ja Massan kisassa, samanlaisella kalustolla?
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
menkää sinne f1-foorumille vääntämään. ketjun keskustelu menee samanlaiseksi "räkä on nopeampi" "eikä ole" "haista vittu niin näät" väännöksi.

loppujenlopuksi kellään täällä (eikä sielläkään) ole mitään faktatietoa asiasta. venatkaa nyt vähän aikaa niin sitten voitte väitellä asiasta kun on vähän näyttöäkin. :david:
 
menkää sinne f1-foorumille vääntämään. ketjun keskustelu menee samanlaiseksi "räkä on nopeampi" "eikä ole" "haista vittu niin näät" väännöksi.

loppujenlopuksi kellään täällä (eikä sielläkään) ole mitään faktatietoa asiasta. venatkaa nyt vähän aikaa niin sitten voitte väitellä asiasta kun on vähän näyttöäkin. :david:

Aamen.

Joku ihmetteli, että miten on mahdollista, että Räkä on ainakin ennen ollut kisoissa selvästi nopeampi, kuin treeneissä.

Tuohan on ihan mentaali puolen juttuja. Saman voi havaita vaikka juoksijoilla. Toiset saattaa olla nopeita treeneissä ja toiset saa enemmän irti kisoissa, kun on tosi kyseessä (tämä siis yksi mahdollisuus).
 
Ja sektoriaikoja näkemättä on paha sanoa siitä aika-ajonopeudesta. Ihan yleinen taktiikkahan on vetää eri kierroksilla eri osat radasta täysillä ja ynnäillä sieltä se huippuvauhti. Tällä tapaa kilpaijoiden on paljon vaikeampi seurata missä kukin menee.
 
Mihin tämä sinun ilmiselvä faktasi perustuu? Oletko kenties jossain unessa nähnyt Räikkösen ja Massan kisassa, samanlaisella kalustolla?

Niin kun joku tossa jo totesi niin jutellaan aiheesta lisää kun kausi on päässyt kunnolla liikkeelle.Mun perimmäinen pointti oli se,et niillä testituloksien perusteella ei oikeesti kannata tehdä mitään johtopäätöksia,mutta sama lässytys jatkuu aina vuodesta toiseen..Coulthard,Montoya,testikuskit jne ovat kaikkien mielestä ennen kauden alkua Räikköstä parempia.Kukaan ei edes katselis sitä ryyppäävää inisiää jos se ei vaan olis oikeesti niin sika nopee.
 
Niin kun joku tossa jo totesi niin jutellaan aiheesta lisää kun kausi on päässyt kunnolla liikkeelle.Mun perimmäinen pointti oli se,et niillä testituloksien perusteella ei oikeesti kannata tehdä mitään johtopäätöksia,mutta sama lässytys jatkuu aina vuodesta toiseen..Coulthard,Montoya,testikuskit jne ovat kaikkien mielestä ennen kauden alkua Räikköstä parempia.Kukaan ei edes katselis sitä ryyppäävää inisiää jos se ei vaan olis oikeesti niin sika nopee.

Tuon mun kommentin pointti oli nimenomaan se, että tässä vaiheessa on mahdotonta tietää kumpi on nopeampi kisoissa. Tai että onko joku muu talli nopeampi kuin Ferrari.
Eli tosiaan, turha noista on väitellä, kukaan ei vielä tiedä miten tuleva kausi menee. Muutaman kisan jälkeen on jo jotain pohjaa spekuloinnille.
 
Muistanko mä ihan väärin että Räkällä on noi Qualifyt menny vähän ketuilleen... Eikä aina Mccärin takia?

Sillä oli yhdessä välissä paha tapa ajaa aina pihalle nopealla kierroksella, silloin kun kaikki veti vaan yhden nopean.

Massa rökitti kyllä viime kaudella välillä jo Schumiakin, mutta onhan Kimi nyt sentään sitä nopeampi. :thumbs:
 
Ei sillä ole mitään merkitystä, että millanen kuski se Heikki on. Välinelajista on kyse. Jos on nopee auto, niin varmaan pärjää.

:david:
Minkähän takia sitten Rellu palkkasi Kovalaisen ja Ferrarikin maksaa Kimille paljon enemmän kuin Massalle (tai kenellekkään muulle F1-kuskille), eikö olisi parempi ollut ottaa sellaisia kavereita tiimiin jotka päinvastoin tuovat rahaa tiimiin kun kerta kuskilla ei ole merkitystä?

Tuskin kukaan suomalaisia kuskeja sen takia ottaa että ovat hyviä supliikkimiehiä, Kovalaista nyt ehkä lukuunottamatta.
 
Mniska ja Laffer.

Sanotaan asia näin. Jos Rellun auto on vähänkin hitaampi, kuin McLaren tai Ferrari, niin Kimi, Massa ja Alonso on kyllä niin hyviä kuskeja, että Heikille käy heikosti (ainakin mestaruuden suhteen). Tämä siis jos oletetaan, että McLaren ja/tai Ferrari on myös luotettavia.

Kaikki noi huippukuskit on niin nopeita, että kalusto ratkasee. Tämä nyt on ihan itsestään selvää, jos lajista jotain tajuaa. Vain jos autot on käytännössä yhtä nopeita, niin kuskien pienillä taitoeroilla on jotain ratkaisevaa merkitystä. Mutta jos auto on 0,1 sekuntiakin nopeampi / kierros, niin se on aika pitkälti siinä (toki aina voi spekuloida mikä on auton ja mikä kuskin merkitys siinä nopeuserossa, mutta yleensä se on aika selvää).
 
Mitäs spekuloit päin vittua asioita joita et ymmärrä.

No enhän minä näitä asioita ymmärrä ja sen takia olenkin postannut vain kysymyksiä tähän threadiin. Itse en käsittääkseni ole spekuloinut mitään. Mutta se on hyvä, että itse tiedät 100% varmuudella Räkän olevan maailmankaikkeuden paras kuski.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom