Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
seuraavasta kisasta tulee tiukka taistelu.
Hamilton ei ole ajanu Monacossa(seinät tulee kolisemaan)
Massa ei ole koskaan vakuuttanu Monacossa eikä Alonso.
Kimi sen sijaan on voittanut siellä toissa vuonna viimeksi.
 
seuraavasta kisasta tulee tiukka taistelu.
Hamilton ei ole ajanu Monacossa(seinät tulee kolisemaan)
Massa ei ole koskaan vakuuttanu Monacossa eikä Alonso.
Kimi sen sijaan on voittanut siellä toissa vuonna viimeksi.

Hamilton voitti Monacossa GP2-kisan viime vuonna ja 2005 F3-kisan. Että tarkoitit varmaan että ei ole ajanut F1:llä Monacossa. :) Eiköhän se voita Monacon, ounastelisin vähän.
 
seuraavasta kisasta tulee tiukka taistelu.
Hamilton ei ole ajanu Monacossa(seinät tulee kolisemaan)
Massa ei ole koskaan vakuuttanu Monacossa eikä Alonso.
Kimi sen sijaan on voittanut siellä toissa vuonna viimeksi.

Hamiltonihan tais viime vuonna voittaa toisen GP2 kisan siellä viime vuonna.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Toi on sitä kilpa-ajamista.

edit: Häkkinen vs Schumacher (Sorry, menee vähän offtopiciksi, ketjun aihehan on formulakausi 2007.. On toi silti vaan tyylikäs ohitus.)

Tuo on klassikko-ohitus. M.Schumacherin kyykyttäminen on aina valtavaa...

Muistelen, että pari minuuttia ennen tuota ohitusta MS leikkasi "schumachermaisesti" eteen Häkkisen ohitusyrityksessä... Tuo oli sitten komea kuittaus siitä.
 
Huolestuttava suunta

Formulat on menneet pitkään jo huonompaan suuntaan, mitä tulee yleisön viihtyvyyteen. Nyt on pojilla mielessä taas uudet muutokset, joita kaavaillaan vuodelle 2011

MTV3.fi sivuilta:
"Formula ykkösten johtoelin ja autojen valmistajat keskustelevat laajoista, mahdollisesti vuonna 2011 voimaan tulevista teknisistä uudistuksista, jotka tekisivät sarjasta halvemman, ekologisemman ja toisi sen lähemmäksi tavallista autoilijaa.

Seuraavassa kuussa kokoontuva F1-valmistajien komitea käsittelee Kansainvälisen Autoliiton FIA:n ehdotusta moottoriurheilun kuningasluokan uudistamiseksi.

F1 Racing -lehden saamien tietojen mukaan uudistukset merkitsisivät mm. siirtymistä biopolttoaineen käyttöön sekä asettaisivat suurempia vaatimuksia F1-autojen moottorien kestolle. Nykyiset säännöt vaativat yhden moottorin kestävän kaksi osakilpailua, mutta tulevaisuudessa yhden moottorin pitäisi kestää jopa viisi kilpailua.

- Haluamme rohkaista sellaista autojen kehitystyötä, joka tähtää myös tavallisissa autoissa käytettävän tekniikan parantamiseen. Käsittääksemme tällaisella lähestymistavalla on myös suurten valmistajien tuki. Haluamme työskennellä läheisesti valmistajien kanssa tukeaksemme etenkin ympäristön kannalta paremman tekniikan kehittämistä, kertoi FIA:n puheenjohtaja Max Mosley.

Entisen Jaguar-pomon, nykyisin FIA:lla teknisenä konsulttina toimivan Tony Purnellin mukaan muutoksiin ajaa kaksi seikkaa; tallien kuluja on kyettävä leikkaamaan ja toisaalta huomioon on otettava yleisön kasvava huoli ympäristöstä."

Iltasanomien sivuilla oli juttua, että 2011 siirryttäisiin turbokoneisiin ja kierrokset rajoitettaisiin 10 000. Mitä tämä tekisi autojen suorituskyvylle?

Tavoitteena on siis kaikki muu, paitsi kisojen parantaminen.
Ilmeisesti minä olen ymmärtänyt ainakin osittain väärin F1-sirkuksen tarkoituksen. F1 ovat olleet ja varmaan tulevatkin olemaan, ikäänkuin näyteikkuna tulevaisuuden autoteknologioille. Mutta nyt kaavaillaan muutoksia, vain perusautoja varten, eikä enää puhuta sanaakaan itse kisatapahtuman parantamisesta.

Nykyään siis otetaan huomioon yleisön huoli ympäristöstä, mutta ei yleisön huolta tylsistä kisoista.

Mitä mitä? Onko meitsi hukannut jotain, vai miksi F Ykköset ovat olemassa?
Mitä täällä on tapahtumassa? Mihin F1 sirkus menee?
 
Iltasanomien sivuilla oli juttua, että 2011 siirryttäisiin turbokoneisiin ja kierrokset rajoitettaisiin 10 000. Mitä tämä tekisi autojen suorituskyvylle?

Eikös siinä samassa jutussa ollut, että tehoa moisesta mosasta arvellaan saavan 770hp, eli kyllä se vielä lähettäisi.

Mun puolesta saisi formuloihin pistää hybridikoneet. Se olisi nykyaikaa ja toisi varmasti mielenkiintoa kisoihin. Tehoa voisi välillä jemmata akkuihin ja tiukassa paikassa voisi käyttää "turbonappia" joka toisi sähkömoottoreihin tavallista enemmän potkua. Vielä jos sähkömosat voisi pistää pyörittämään etupyöriä. Valmistajilla olisi luultavasti ainakin alussa keskenään erikokoisia latureita, akkuja ja sähkömoottoreita jolloin taktikointia olisi varmasti rutosti.
 
Noi turbokoneet ois vaan parempi juttu, parempi hyötysuhde bensalle. Olihan aikoinaan esim. Renaultilla 1,5 litranen V6 kone, jossa oli turbot muistaakseni molemmille lohkoille omansa, tehoa joku 800hv. Eikö formuloissa ole nyt joku 800hvta?

Seuraava vaihe on se, että niitä autoja ohjataan kauko-ohjaimilla ilman kuskeja, tällä ainakin minimoidaan kuolonkolarit ;D
 
Noi turbokoneet ois vaan parempi juttu, parempi hyötysuhde bensalle. Olihan aikoinaan esim. Renaultilla 1,5 litranen V6 kone, jossa oli turbot muistaakseni molemmille lohkoille omansa, tehoa joku 800hv. Eikö formuloissa ole nyt joku 800hvta?

Aikoinaan Hondan 1,5l turbollinen formulamosa kehitti 1000-1200hv. Aikamoisia vempaimia.
 
Noi turbokoneet ois vaan parempi juttu, parempi hyötysuhde bensalle. Olihan aikoinaan esim. Renaultilla 1,5 litranen V6 kone, jossa oli turbot muistaakseni molemmille lohkoille omansa, tehoa joku 800hv. Eikö formuloissa ole nyt joku 800hvta?

Miten turbo muka parantaa bensan hyötysuhdetta?
 
Samalla bensalla pääsee kovampaa!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom