Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu
Espanjan GP:n 1. harjoituksen nopeimmat kierrosajat:
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1.21,880 22 kierrosta
2. Fernando Alonso McLaren-Mercedes + 0,388 21
3. Kimi Räikkönen Ferrari + 0,411 19
4. Robert Kubica BMW + 0,566 21
5. Felipe Massa Ferrari + 0,685 15
6. Anthony Davidson Super Aguri-Honda + 0,785 21
7. Jarno Trulli Toyota + 0,860 28
8. Ralf Schumacher Toyota + 0,963 23
9. Nico Rosberg Williams-Toyota + 1,168 28
10. Jenson Button Honda + 1,234 22
11. Alexander Wurz Williams-Toyota + 1,251 23
12. Nick Heidfeld BMW + 1,290 26
13. Takuma Sato Super Aguri-Honda + 1,436 22
14. Heikki Kovalainen Renault + 1,442 24
15. Giancarlo Fisichella Renault + 1,517 21
16. David Coulthard Red Bull-Renault + 1,548 21
17. Mark Webber Red Bull-Renault + 1,564 21
18. Rubens Barrichello Honda + 1,599 23
19. Adrian Sutil Spyker-Ferrari + 2,074 25
20. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso -Ferrari + 2,224 24
21. Scott Speed Toro Rosso -Ferrari + 2,299 19
22. Christijan Albers Spyker-Ferrari + 2,516 25
 
Minä ja moni muukin varmaan ihmetteli, että mitä Alonso oikeen ajatteli, kun vaihtoi tallia Rellulta McLarenille, mutta näytti kannattavan. Eihän hän sitä voinut itse tietää, että Rellun auto tulee olemaan susi, mutta aika "säkä" oli, että vaihto McLarenille just sillon, kun seuraava kausi on McLarenilla hyvä.

Kimin tallinvaihdoksen järkevyyttä on vaikeampi tässä vaiheessa päätellä.
 
Minä ja moni muukin varmaan ihmetteli, että mitä Alonso oikeen ajatteli, kun vaihtoi tallia Rellulta McLarenille, mutta näytti kannattavan. Eihän hän sitä voinut itse tietää, että Rellun auto tulee olemaan susi, mutta aika "säkä" oli, että vaihto McLarenille just sillon, kun seuraava kausi on McLarenilla hyvä.

Kimin tallinvaihdoksen järkevyyttä on vaikeampi tässä vaiheessa päätellä.

Nii.. Vai johtuko Renun mahalasku Alonson lähdöstä ja McLarenin nousu Alonson tulosta talliin??
Näin mä ainakin näkisin tän asian.
Kimi varmaan vaihto tallia ihan turhautumisen takia.
Järkevää vai ei, sitä ei osaa kukaan sanoa.
 
Nii.. Vai johtuko Renun mahalasku Alonson lähdöstä ja McLarenin nousu Alonson tulosta talliin??

Kai ensinmainittu on rellun rangasvaihdoksen ansiota. Jälkimmäinen taas sen että mclaren käytti kauden 2006 jo nykyisen auton suunnitteluun, kun se Kimin käyttämä kärry ei parantunu yhtään kaudeen mittaan.

Aika hurjaa jos Alonso olisi "pääsyyllinen" tapahtumiin :D
 
Kai ensinmainittu on rellun rangasvaihdoksen ansiota. Jälkimmäinen taas sen että mclaren käytti kauden 2006 jo nykyisen auton suunnitteluun, kun se Kimin käyttämä kärry ei parantunu yhtään kaudeen mittaan.

Aika hurjaa jos Alonso olisi "pääsyyllinen" tapahtumiin :D

No tää oli semmosta mutuilua ja spekulointia :D
Mutta aika hassu yhteensattuma..eikö?:)
 
On toki ja varmasti Alonsolla on vaikutuksensa. Mielenkiintoista on nähdä mitä tapahtuu jos Lewis on sunnuntaina ennen Lonsoa maalissa. Siellä on 150 000 ihmistä odottamassa fernandolta voittoa :)

Toivon kovasti että Lewis ja Kimi alkavat nyt nykiä kaulaa muihin.
 
Pahaa pelkään, mut :thumbs: Kimille, et näyttäs takavaloja muille.
Tulee suuri urheilu sunnuntai, ku tule jääkiekon mm-finaali ja formulat.

edit. just loppuu formulat ja sit alkaa lätkä.. jos suomi pelaa pronssista, lätkä ja formula on päällekkäin...
 
Ei Alonso ole voinut juuri vaikuttaa Rellun laskuun tai Mäkkärin nousuun. Ne on eri miehet, jotka tekee siitä autosta hyvän tai huonon. Ei kuski (paitsi ehkä Kerppenin lehtori).

Toki kun autoa säädetään, niin kuskilla on merkitystä, mutta kyllä se on tuulitunnelissa ja tietokoneella missä ne suurimmat mokat / hyödyt saadaan.
 
No tää oli semmosta mutuilua ja spekulointia :D
Mutta aika hassu yhteensattuma..eikö?:)
Pat Symonds on kertonut, että heidän 2006 autonsa oli .5 sek nopeampi per kierros kuin McLarenin 2006 auto Michelinin renkailla (molemmissa). Kun molempiin laitettiin loppuvuoden testeissä uuden Bridgestonet alle, oli nopeusero sama, mutta eri suuntaan.
 
No nyt on ajettu Nordschleife F1 autolla ekaa kertaa 31 vuoteen tai jotain vastaavaa.

Tallin mukaan körötteli vaan 8:34. Siellä oli kamera auto jota Nick seuraili välillä. Autossa oli kovat renkaat ja maksimi maavara. Downforcet maksimissa ja välitykset, joilla ei päässyt kuin 275 km/h.

Tässä videoo

In Car

Pidempi video

Ja tässä vähän jauhamista...

5:57?


Alimmassa siis selittävät jotain että olis kellotettu jopa 5:57. Mutta ehkä vähän vaikea uskoa. Toki varmaan mahdollista, jos kunnolla yritetään. Rata ennätys on siis n. 6:11 vuodelta kivi ja miekka. No joo turha spekuloida, kun ei tiedä, eikä ollut paikalla...
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tallin mukaan körötteli vaan 8:34. Siellä oli kamera auto jota Nick seuraili välillä. Autossa oli kovat renkaat ja maksimi maavara. Downforcet maksimissa ja välitykset, joilla ei päässyt kuin 275 km/h.

Eihän tuossa ajassa ole mitään tolkkua. Videoiden mukaan kuitenkin näytti että paineli kuitenkin suht kovaa menemään. Top Gearissa kun ajoivat aikanaan niin se eräs saksalainen likka ajoi diesel-jaguaarillakin 9:12

En kyllä tosin ymmärrä minkä takia ei BMW voisi oikeaa aikaa kertoa? Hyvä pr-temppu ainakin olisi ollut jos olisivat saaneet kautta-aikojen kovimman ajan omiin nimiinsä.
 
Tuossa in-car pätkässä mennään ainakin tosi hissukseen ja jarrutellaan "kilometriä liian aikaisin". Tuohon pätkään verrattuna 8:34 tuntuu ihan realistiselta jos ovat startanneet kellot siitä nurburgringin lähdöstä. Jos taasen kyseessä on pelkkä noordin aika siitä pitäisi leikata puolitoista minuuttia pois tai sitten on muualla hidasteltu.
Ja tää arvio perustuu sitten ihan täysin gtr2 simulaation veivaamiseen.

Melkein voisin vannoa että alle 6 minuutin eivät ole ajaneet, siinä saisi posottaa tatti ottassa ja riski ulosajoon on melkoinen koska rata on aika huonossa kunnossa verrattuna F1 ratoihin.
 
Kyllähän siinä in car kuvassa nimen omaan mennään aika kovaa. Toki kovempaakin pääsis. 8:34 on urheiluatoluokkaa ja kyllä siinä kovempaa mentiin. Totta kai ne kamera auton kanssa pelleilyt hidastaa kierrosta selvästi.

5:57 olis kuitenkin vain 210 km/h keskinopeus, jos oletetaan, ettö rata on 20,8 km pitkä.

Nopeimmilla F1 radoilla kierros keskinopeus on jopa 247 km/h.
 
Tuossa in-car pätkässä mennään ainakin tosi hissukseen ja jarrutellaan "kilometriä liian aikaisin".
Suhteellinen käsite, ehkä formulavauhdissa tuossa mennään "hitaasti" mutta silti maisema vaihtuu aika vilkkaasti ja noilla autoilla voi kuitenkin aika varmistellen ajaa ja olla silti paljon nopeampi kuin joku 20v vanha Porchse.

Tietysti jos noi kamera auton ohitukset ym kikkailut on tehty samalla kierroksella tai Nick on pysähtynyt johonkin kylään kahville "nopean" kierroksen aikana voisi ymmärtääkin tuon yli 8 minuutin ajan.
 
Kyllähän siinä in car kuvassa nimen omaan mennään aika kovaa.

Suhteellinen käsite, ehkä formulavauhdissa tuossa mennään "hitaasti" mutta silti maisema vaihtuu aika vilkkaasti ja noilla autoilla voi kuitenkin aika varmistellen ajaa ja olla silti paljon nopeampi kuin joku 20v vanha Porchse.

Viittasin tietty hitaudella F1 auton kapasiteettiin.
Mun silmään siinä jarrutellaan tosi aikaisin ja avataan kaasu samoin. Kattokaa vaikka mutka ajassa 0:25, rentoa pienemmälle vaihtelua hyvissä ajoin. Vaan onhan sitä paha tästä sanoa kun ei ole pätkää varsinaisesti mihin verrata. :)

5:57 olis kuitenkin vain 210 km/h keskinopeus, jos oletetaan, ettö rata on 20,8 km pitkä.
Nopeimmilla F1 radoilla kierros keskinopeus on jopa 247 km/h.

Mä vien tämän spekulaation ihan uudelle asteelle :D

Vertasin tuossa siihen radical sr8:n pätkään joka videogooglesta löytyy, heidfeld ajoi videossa olleen pätkän aikaan 0:42 ja radical 0:46 eli semmosen 10% nopeampaa. No, radicalin kokonaisaika pelkältä noordilta oli 6:55 niin tällä analogialla Heidfeldin aika olisi päälle 6 minuuttia.
En tiedä laskiko bmw sitä nurburgringiä aikaan mukaan, se tuo puolitoistaminuuttia ainakin.



edit: jos joskus löydätte hyvällä kuvanlaadulla tuon koko heidfeldin kierroksen niin olisin linkistä äärimmäisen kiitollinen:)
 
Mä vien tämän spekulaation ihan uudelle asteelle :D

Vertasin tuossa siihen radical sr8:n pätkään joka videogooglesta löytyy, heidfeld ajoi videossa olleen pätkän aikaan 0:42 ja radical 0:46 eli semmosen 10% nopeampaa. No, radicalin kokonaisaika pelkältä noordilta oli 6:55 niin tällä analogialla Heidfeldin aika olisi päälle 6 minuuttia.
En tiedä laskiko bmw sitä nurburgringiä aikaan mukaan, se tuo puolitoistaminuuttia ainakin.

Vähänkö mä repesin tälle. Enkä siitä syystä, että toi on aika HC:ta ruveta videolta kattomaan, vaan sen takia, että ajattelin itse verrata juurikin samoja videoita, juurikin samalla tavalla :hyper: :hyper: :D :D

En itse jaksanut edes aloittaa, koska mun on vaikeeta tunnistaa noita mutkia, kun en ole rataa kiertänyt juurikaan (edes virtuaalisesti).

Mutta olen löytänyt vertaiseni. Kaksi yhtä hullua tännekkin kirjottelee...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom