Formula1 - Kausi 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyranha
  • Aloitettu Aloitettu
Parempi mun mielestä, että kertoo kuvan ulkopuoleltakin juttua. Kyllänen voi sitte selostaa samasta kuvasta kun katsojat kotona.

Parempi olisi että edes joku niistä katsoisi myös samaa lähetystä kuin me muutkin. Tämä seinille katsominen on jo ärsyttänyt aikaisempinakin vuosina. Välillä kun tulee se fiilis että itse on paremmin asioiden tasalla maxin+f1.comin avulla kuin Oskari ja kumppanit.

Porsche superia ei ole vielä maxilta tullut mutta ensimmäisen kerran tulee 13.5 ja siitä eteenpäin lähetyksiä näyttääkin olevan ahkerasti.
 
Alonson vati taitaa ruveta tutisemaan jo alkukaudesta?
Reppana käy kierroksilla alokkaan kanssa :)

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1354304

mitäs erikoista tässä on? eiköhän jokaista 2kertaista maailmanmestaria sapeta pahasti jos tulokaskuski vetää samantasoisia suorituksia. enkä jaksa uskoa että alonso ottaa hirveästi höyryä siitä että media on enemmän kiinnostunut hamiltonista.
 
Alonso ei tainnut vain oikein odottaa tallikaverista noin kovaa tekijämiestä. Nyt on enää aika paha mennä sanomaan Hamsterille, että "otappa sä toi kakkoskuskin paikka", nimittäin alun esityksistä päätellen jätkä on ehkä lahjakkaimpia kuskeja ikinä, eikä kyse ole vain auton hyvyydestä. Tämä tekeekin kaudesta aika mielenkiintoisen, kun kummassakaan kärkitallissa ei ole selvää isin lellikkiä, vaikka McLarenilla saatetaan alkaa kohta suosia Hamiltonia, brittikin kun on.

Mitäs nämä olivät nämä Kimin puheet auton ongelmista? Pitäisi kuulemma päästä testaamaan ja säätämään airohankainkoteloita. Voiko uuteen autoon tottuminen tosiaan viedä noinkin kauan (vaikka ei kai sarjan johtopaikka ihan huono juttu ole)? Ei sitä korskuvaa oriakaan ihan loputtomiin voi säätää, siinä täytyy molempien tulla vastaan. Jossain joku kirjoitti joskus niin, että Kimi tykkää suht vakaasta, painavasta etupäästä, kun taas Rehtori ja Massa ajelevat/-livat mieluummin ketterämmällä säädöllä. Tiedä tuosta sitten.
 
Jossain joku kirjoitti joskus niin, että Kimi tykkää suht vakaasta, painavasta etupäästä, kun taas Rehtori ja Massa ajelevat/-livat mieluummin ketterämmällä säädöllä. Tiedä tuosta sitten.

Mä olen lukenut tässä vuosien varrella että Kimi pitää yliohjaavasta autosta (sellainen kun mclaren on ollut), isolla etusiivellä ja herkällä ohjaustuntumalla. Massalle sopii aliohjaava.

Pelkkä isompi etusiipi ei vissiin ole kuitenkaan Kimiä auttanut, mahtanevatko tehdä etujousitukselle jotain. Eikä sitä siivella voi loputtomiin korjata, menee balanssi sekaisin.

Youtubessa on video kimin ja alonson australian paalukiekasta.

http://www.youtube.com/watch?v=jFmBCkQnAjw

Huomatkaa Kimin jatkuva ratin sahaaminen, ihan pidon rajoilla vie keulaa koko ajan. Alonso taas kääntelee rauhallisesti mutta tekee moneen mutkaan vastakorjauksen ilman näkyvää syytä. Tasapainottaa siis painonsiirtymisen ja ennaltaehkäisee sen perän irtoomisen.
 
Mä olen lukenut tässä vuosien varrella että Kimi pitää yliohjaavasta autosta (sellainen kun mclaren on ollut), isolla etusiivellä ja herkällä ohjaustuntumalla. Massalle sopii aliohjaava.

Pelkkä isompi etusiipi ei vissiin ole kuitenkaan Kimiä auttanut, mahtanevatko tehdä etujousitukselle jotain. Eikä sitä siivella voi loputtomiin korjata, menee balanssi sekaisin.

Vitsi, niinhän se meneekin. Enemmän siipeä=painoa edessä=herkempi ohjaus. Vankalta tietopohjalta näköjään taas operoin. Olisi jännä joskus vähän opiskella näitä rata-autoilun lainalaisuuksia, tuo kun joskus meikäläisen silmään on ihan oma taiteen lajinsa. Eli oliko siis Schumikin yliohjausmiehiä?
 
Huomatkaa Kimin jatkuva ratin sahaaminen, ihan pidon rajoilla vie keulaa koko ajan. Alonso taas kääntelee rauhallisesti mutta tekee moneen mutkaan vastakorjauksen ilman näkyvää syytä. Tasapainottaa siis painonsiirtymisen ja ennaltaehkäisee sen perän irtoomisen.

Rallissa on ollut hauska seurata noita indoorkameroita, joista näkee miten homma tehdään. Kuskittain tuo ratinkäsittely on aivan hiton erilaista, mutta silti mennään joku 25km 0.1s sisään.

Toi on kai se ajotyyli, mikä ero Alonsolla on ja miksi vastaohjauksella ajelu syö sitä rengasta.... näinhän ne väitti, mikä ois Alonson isoin ongelma tällä hetkellä.
 
Mä olen lukenut tässä vuosien varrella että Kimi pitää yliohjaavasta autosta (sellainen kun mclaren on ollut), isolla etusiivellä ja herkällä ohjaustuntumalla. Massalle sopii aliohjaava.

Pelkkä isompi etusiipi ei vissiin ole kuitenkaan Kimiä auttanut, mahtanevatko tehdä etujousitukselle jotain. Eikä sitä siivella voi loputtomiin korjata, menee balanssi sekaisin.

Youtubessa on video kimin ja alonson australian paalukiekasta.

http://www.youtube.com/watch?v=jFmBCkQnAjw

Huomatkaa Kimin jatkuva ratin sahaaminen, ihan pidon rajoilla vie keulaa koko ajan. Alonso taas kääntelee rauhallisesti mutta tekee moneen mutkaan vastakorjauksen ilman näkyvää syytä. Tasapainottaa siis painonsiirtymisen ja ennaltaehkäisee sen perän irtoomisen.

Mä en nähny juuri mitään eroa. Kimi teki enemmän duunia sen takia että se ajo kovemman kierrosajan. :D
 
Mä en nähny juuri mitään eroa. Kimi teki enemmän duunia sen takia että se ajo kovemman kierrosajan. :D

sama juttu, mitää eroa en huomannu.

se on hauskaa lukea kun amatöörit tietää miten homma toimii:)

HEI onko nyt 3 kisaa ajattu, älkää tressatko.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Räkän kommentit Barcelonan ekasta testistä olivat aika rohkaisevia. Näinköhän saivat viilattua aliohjautumisen pois säädöillä. Räikkösen ajotyylille on tärkeää että keula on herkkä kääntymään.
 
all go, no show. kuten McLarenin uudesta etusiivestä näkee.

z1177929666.jpg


samaa luokkaa 2004 williamssin lättänokan kanssa. :D

laitetaas tämä härpäke vielä:

verstappen2-lg.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom