- Liittynyt
- 24.2.2004
- Viestejä
- 3 933
- Ikä
- 44
Avataampa nyt ketju uuden kauden kunniaksi.
Avaan pelin ja heitän tähän arvioni, nytkun viimeiset testit ovat jo käsillä.
1. Ferrari. Kaikki menee juuri niinkuin pitääkin, talli ei pidä melua tekemisistään ja barcelonassa vauhti on tyrmäävää. Auto oli viime kauden päätteeksi niin nopea että mitään radikaaleja juttuja ei ole tarvinnut tehdä, toki akselivälin pidennys on iso muutos. Kaikkea muuta on pienennetty normaaliin tapaan.
2. BMW. Vähän yllätysveto mutta viime vuoden monzan kolmostila ja erittäin hyvin menneet talvitestit niin kisanopeuden kuin luotettavuuden suhteen nostavat tämän mun papereissa kauden yllättäjäksi. Heidfeldiin en jaksa uskoa mutta Kubica saattaa olla yllättävän kova luu.
3. MacLaren. Talvitesteissä hankittu halpaa palstatilaa kevyellä, paikoin sääntöjenvastaisella autolla. Menestyksestä yli 7 vuotta aikaa mutta silti huippusponsorit jotka vaativat tietenkin näkyvyyttä. Alonso vittuuntuu kauden mittaan
4. Renault. Pienempi budjetti alkaa nyt näkyä, keulan massavaimentimen kielto puraisi rankasti viime kauden lopussa ja nyt on jouduttu suunnittelemaan iskunvaimennus uudestaan. Talli ei ole aiemmin häikäissyt kauden mittaan autonkehitystyössään. Heikki pesee toki Fisicon.
5-6. Honda. Vaikka auto ei olisikaan huippu niin moottori lienee. Button ei esitä vieläkään mitään maagisia otteita.
Williams, ei kulje vieläkään. Rosbergin ura kääntyy laskuun kun sitä varsinaista läpimurtoa ei vieläkään kuulu.
7-8. Toyota kaatuu konservatiivisuuteensa ja emoyhtiön tarpeesta tunkea japseja johtotehtäviin vaikka heillä ei kilpa-autoilusta kokemusta olekaan. Pelkästään valtavirrasta eroava ja järkyttävä ruma etujousitus takaa sen että ei kulje, ei :lol2:
Red Bull. Adrian Newey on taas vienyt autosuunnittelun äärimmilleen ja kausi menee vikoja paikkaillessa.
Avaan pelin ja heitän tähän arvioni, nytkun viimeiset testit ovat jo käsillä.
1. Ferrari. Kaikki menee juuri niinkuin pitääkin, talli ei pidä melua tekemisistään ja barcelonassa vauhti on tyrmäävää. Auto oli viime kauden päätteeksi niin nopea että mitään radikaaleja juttuja ei ole tarvinnut tehdä, toki akselivälin pidennys on iso muutos. Kaikkea muuta on pienennetty normaaliin tapaan.
2. BMW. Vähän yllätysveto mutta viime vuoden monzan kolmostila ja erittäin hyvin menneet talvitestit niin kisanopeuden kuin luotettavuuden suhteen nostavat tämän mun papereissa kauden yllättäjäksi. Heidfeldiin en jaksa uskoa mutta Kubica saattaa olla yllättävän kova luu.
3. MacLaren. Talvitesteissä hankittu halpaa palstatilaa kevyellä, paikoin sääntöjenvastaisella autolla. Menestyksestä yli 7 vuotta aikaa mutta silti huippusponsorit jotka vaativat tietenkin näkyvyyttä. Alonso vittuuntuu kauden mittaan
4. Renault. Pienempi budjetti alkaa nyt näkyä, keulan massavaimentimen kielto puraisi rankasti viime kauden lopussa ja nyt on jouduttu suunnittelemaan iskunvaimennus uudestaan. Talli ei ole aiemmin häikäissyt kauden mittaan autonkehitystyössään. Heikki pesee toki Fisicon.
5-6. Honda. Vaikka auto ei olisikaan huippu niin moottori lienee. Button ei esitä vieläkään mitään maagisia otteita.
Williams, ei kulje vieläkään. Rosbergin ura kääntyy laskuun kun sitä varsinaista läpimurtoa ei vieläkään kuulu.
7-8. Toyota kaatuu konservatiivisuuteensa ja emoyhtiön tarpeesta tunkea japseja johtotehtäviin vaikka heillä ei kilpa-autoilusta kokemusta olekaan. Pelkästään valtavirrasta eroava ja järkyttävä ruma etujousitus takaa sen että ei kulje, ei :lol2:
Red Bull. Adrian Newey on taas vienyt autosuunnittelun äärimmilleen ja kausi menee vikoja paikkaillessa.