Jääkiekkoilijoiden salituloksia?

Ajattelin perustaa tällaisen ketjun kun en vastaavaa täältä löytänyt. Itse olen entinen lätkänpelaaja, nykyinen salillakävijä, joten luonnollisestikin kiinnostaa millaisia määriä rautaa kiekkoilijat nostavat. Eniten kiinnostavat penkki, kyykky ja rinnallevetotulokset. Vahvimmat kiekkoilijat joita itse olen salilla nähnyt ovat Miikka Tuomainen ja Petri Lammassaari. Kumpikin näytti vetävän pidempää sarjaa penkistä reilulla sadalla kilolla.

Tekeekö jääkiekkoilijat kyykkynä muuta kuin puolikyykkyä ns. luistelusyvyydestä?

Oliko tässä tarkotus laittaa omia tuloksia, jos on ex-kiekkoilija vai ammattilaiskiekkoilijoiden tuloksia?

Ikä
32
En tiedä oliko tässä nyt kysymys nykyisistä vai entisistä pelaajista. Meikäläinen on entinen (ja toisaalta myös nykyinen) lätkähessu. B-junnujen SM-sarjaa tuli pelattua aikoinaan. Muutaman kauden hiljaiselon jälkeen pari kautta stadiliigaa pelasin ja tämän kauden jätin koulu-/työkiireiden takia väliin. Syksyllä pitäisi aloittaa kaverin porukassa miesten kolmosdivarissa vääntäminen. Vähän painoa voisi pudottaa ja peruskuntoa lisätä, että jaksaa kentällä. Jääkunto tulee sitten vain luistelemalla.

Kyykkyä en ole pystynyt tekemään hetkeen ja aina ollut ongelmia sen kanssa, eikä ole noussut kuin 120-130kg (en tarkalleen muista). Rinnallevetoa testailin muutaman kerran ja tein 90 kilolla nelosen eli varmaan 100kg menisi siinä. Penkissä menee ykkösellä 125kg ja parhaat sarjat on tänään menneet 105kg:5,5,5,5,6.

Ikä
20
Olen kuullut Jarkko Ruudun ottavan kyykkyhyppyjä 30:llä kilolla.

No, jos totta puhutaan niin Sami Kapanen sanoi uransa huippupäivinä penkkaavansa satasen aina, parhaimmillaan oli ottanut 120 kiloa.

Jatkoajalta löytyy ketju SM-liigapelaajien salituloksista. Sieltä varmaan luotettavaa tietoa.. ;)

Tarkoitus oli laittaa tänne ammattilaiskiekkoilijoiden tuloksia, mutta voi laittaa omiakin, mikäli kiekkotaustaa löytyy;)

Jatkoajalta löytyy ketju SM-liigapelaajien salituloksista. Sieltä varmaan luotettavaa tietoa.. ;)
Jos sä noin sanot niin pistä suoraan se linkki siihen keskusteluun :D Ainakin mä oon liian laiska mennäkseni sinne ettimään sitä ;)

Mulla on ainakin tietoa muutamasta ässien b-junnu ikäisestä pelaajasta, jotka ottavat penkistä 100kg useamman kerran. Olen itse meinaan nähnyt. Sitten edustuksen puolelta vm Savinainen ottaa iha mukavia rautoja.

Meijä luokkalainen pelaa ässien b-junnuissa. penkistä liki 100kg ja kyykky pohjilta 160kg jaaa a :D. Penkki kuulemma kovin siitä porukasta.

Puhutko viime kauden b:stä vai tästä b:stä mikä on alkavalla kaudella.

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
42
Vedettiin aikanaan kikkarissa samaa keppijumppatreeniä mitä Selänne muka tehnyt ja sen jälkeen kyykännyt 160kg. Varmaan ennen tota keppijumppaa kyykännyt 200:lol2:

Kaupunki
03
Vedettiin aikanaan kikkarissa samaa keppijumppatreeniä mitä Selänne muka tehnyt ja sen jälkeen kyykännyt 160kg. Varmaan ennen tota keppijumppaa kyykännyt 200:lol2:
Öh, olisiko se sitten jokin ihme jos lähemmäs 90 kiloinen huippu-urheilija kyykkäisi 200kg? Vai käsitinkö viestisi jotenkin väärin? Ilves-Sanomissa oli talvella että Tsekki Lubomir Korhon oli nostanut Ipan treeneissä 180kg penkistä.

Mitä yläkropan voimaan tulee niin kaksi sanaa: Otakar Janecky. Kyykkytulosta tekemään haen Marian Gaborikin...

The Strongest Athletes http://www.muscleprodigy.com/the-strongest-athletes-arcl-1146.html

Lopussa pari NHL-kiekkoilijaa:

Martin St. Louis: Even though St. Louis is one of the shortest players in the league at under 5’9, he has some of the strongest legs in the league; he is rumored to squat over 400 lbs.

Zdeno Chara: At 6’7, 250 lbs., Zdeno Chara is one of the strongest NHL players. At the Bruins strength testing session, he did 31 consecutive wide grip pullups.

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
42
Öh, olisiko se sitten jokin ihme jos lähemmäs 90 kiloinen huippu-urheilija kyykkäisi 200kg? Vai käsitinkö viestisi jotenkin väärin? Ilves-Sanomissa oli talvella että Tsekki Lubomir Korhon oli nostanut Ipan treeneissä 180kg penkistä.
No mikäs ihme se nyt olisi, olet käsittänyt viestini vähän väärin. Pointtini oli se että sen meidän sensein vetämällä jumpalla olisi selänteen tulokset pikemminkin tippunut kuin nousut. Ja se 160kg kyykystä oli sen ohjaajan mielestä hirmu tulos.

Miikka Tuomainen sanoi just Sport Pron haastattelussa, että penkkiennätys 165kg.

Kaupunki
03
No mikäs ihme se nyt olisi, olet käsittänyt viestini vähän väärin. Pointtini oli se että sen meidän sensein vetämällä jumpalla olisi selänteen tulokset pikemminkin tippunut kuin nousut. Ja se 160kg kyykystä oli sen ohjaajan mielestä hirmu tulos.
Niin juu, aivan :) Uskoisin että Selänteen taustoilla ja kintuilla tuo 200kg olisi paperia jo sarjapainoinakin ainakin muutaman kunnon hermottavan kyykkytreenin jälkeen. Ei sillä että sillä mitään merkitystä olisi, Brett Hull:han joskus totesi kun häneltä kysyttiin voimaharjoittelusta että riittää kun nostaa joka kausi 50 kertaa kädet ylös kun tekee maalin :)