Formula1 - Kausi 2006

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
"Mielummin otan talliini kaksi,1.-3. sijoista ajavaa,huonosti käyttäytyvää kuuro-mykkää kuin kaksi 6.-9. sijoista ajavaa Jumalan lahjaa maailman medialle."
- Ron Dennis

I think so, ettei olis kummonen juttu korjata, kun ottais muutaman kielitunnin. Tässä vois ottaa mallia Kerppenin rehtorista.

Ei tietenkään vähennä Kimin ajotaitoja, me thinks.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tarvi osata sanoa muuta kuin

"Car was good, race was good"

ja kaikki on tyytyväisiä. :D
 
Tässä vois ottaa mallia Kerppenin rehtorista.

Maikkeli onkin brittikuskien lisäksi ainoa, joka osaa tuota englantia jotenkin puhua. Jos siis puhutaan kuskeista, joita näkee lehdistötilaisuuksissa. Vaikka eihän sillä ole mitään väliä kuinka paljon niitä kielioppivirheitä tekee ja kuinka huonosti ääntää. En ole mistään muista kuin suomalaislähteistä kuullut valitusta Kimin puhetaidoista.
 
Maikkeli onkin brittikuskien lisäksi ainoa, joka osaa tuota englantia jotenkin puhua. Jos siis puhutaan kuskeista, joita näkee lehdistötilaisuuksissa. Vaikka eihän sillä ole mitään väliä kuinka paljon niitä kielioppivirheitä tekee ja kuinka huonosti ääntää. En ole mistään muista kuin suomalaislähteistä kuullut valitusta Kimin puhetaidoista.

Eihän Kimi sinällään mitenkään erityisen heikosti puhu, enemmänkin kyse on puheen jaksottamisesta, monotonisuudesta ja pikku yksityiskohdista. Äänelleen ei tietysti voi mitään. Siksi ajattelinkin, että pikku preppauksella saataisiin kielellinen ilmaisukin tulevaisuudessa maailmanmestaruustasolle. :D

Muista kuskeista myös Montoya puhui kohtalaisen hyvää englantia Usassa viettamiensä vuosien ansiosta. Baarikello on kohtuu hyvä myös. Suomalaiskuskeista Salo ja JJ Lehto pystyivät myös aikoinaan kiitettävään suoritukseen silloin harvoin, kun lehdistötilaisuuksissa sattuivat olemaan. Kekekin monitaiturina on tietysti sulava. Taitavat olla Häkkinen ja muutamat rallikuskit, joiden takia keskustelua suomalaisajajien pökkelöenglannista aina silloin tällöin käydään.

Tänään kuitenkin Räkä voittoon ja sit se voi sanoa vaikka "Sou vat? Kuut mjuusik on tö poudium änt fak juu ool. Aim init tu vinit!" :thumbs:
 
Voi jeesus Rosbergia. Kysykö se oikeesti siltä yhden tallin pääinsinöörijehulta: "että miksi Formula 1:ssä aerodynamiikka on niin ongelmallista, ja lentokoneissa se ei muodosta ongelmaa?

Kaveri vastaa: "Lentokoneet ei kilpaile keskenään." :)

Tapahtuiko tuo oikeesti? Näinkö unta? Jos tuo tapahtui todella, Rosberg on vielä idiootimpi kuin luulinkaan.
 
Niinhän siinä kävi että Ferrarit tulivat ja muut vikisivät. Shumi ottaa vielä mestaruuden tällä kaudella.
 
Taidan alkaa kannattamaan Ferraria, tai oikeastaan olen jo jonkin aikaa sitä tehnytkin. On se vaan niin pirun pätevä talli loppupeleissä vuodesta toiseen. Siispä alemyynneistä Ferrari-paitaa ostamaan...
 
Toivottavasti Kimi valitsee Ferrarin ensi kauden tallikseen (ja koko loppu uralleen). Ainoa talli varmaan missä pystyy menestymään ja on voittamiseen tarvittavat tekijä, kuten hyvä auto ja osaavat mekaanikot ja pääliköt tekemässä töitä.

Ja olishan se hienoa päästä Schumin kanssa tosissaan ajamaan samalla kalustolla kilpaa. Tuskin kumpaakaan Kimiä tai Schumia kakkoskuskin asemaan laitettais...

Aiemmin olen ollut McLarenin kannattaja, (kuten Häkkisenkin) mutta taitaa olla aika siirtyä punaisten mieheksi ja varsinkin jos Kimi sinne siirtyy...
 
En ole mistään muista kuin suomalaislähteistä kuullut valitusta Kimin puhetaidoista.
Totta - Suomessa nussitaan pilkkua - Muualla on tärkeää ymmärtää ja tulla ymmärretyksi.

Ja olishan se hienoa päästä Schumin kanssa tosissaan ajamaan samalla kalustolla kilpaa. Tuskin kumpaakaan Kimiä tai Schumia kakkoskuskin asemaan laitettais...
Tähän mennessä Schumacherin sopimuksessa on taattu selkeä 1. kuskin asema. Ottaako ne sen sieltä pois? Kumpaa luulet niiden automaattisesti suosivan,heille 5xMM tuonutta silikooni perseen nuolijaa vai uutta nousukasta?

Aiemmin olen ollut McLarenin kannattaja, (kuten Häkkisenkin) mutta taitaa olla aika siirtyä punaisten mieheksi ja varsinkin jos Kimi sinne siirtyy...
Hieno periaate! Paitsi jos olet erityisesti Kimi fani.

Kimistä ja sen sopimuksista...

Kaikki mahdolliset tallit maksaisi Kimille suurinpiirtein samaa liksaa. Loppupeleissä kyse on siitä MITÄ MUUTA se saa tehdä sen sopimuksen piirissä.
Luca Di Montezemelo(?) sanoi sillon jonkin aikaa sitten että uskoo Kimin rauhoittuvan jos tulee Ferrarille. Maranellossa kuulemma keskitytään ajamiseen ja voittoja juhlitaan ilman alkoholia,mukavassa yhteishengessä.

Nyt Käsi ylös kaikki jotka uskoo että näin käy?
 
Luca Di Montezemelo(?) sanoi sillon jonkin aikaa sitten että uskoo Kimin rauhoittuvan jos tulee Ferrarille. Maranellossa kuulemma keskitytään ajamiseen ja voittoja juhlitaan ilman alkoholia,mukavassa yhteishengessä.

Nyt Käsi ylös kaikki jotka uskoo että näin käy?

Juu varmasti juhlitaan pyhällä hengellä. Viimeisimmän maailmanmestaruuden jälkeen isompi ja pienempi Schumi joivat kuin Kimi konsanaan, ja pistivät hotellia remonttiin miehissä.

Montezemelo on myös sanonut joskus, että heillä Kimin tekemiset eivät olisi samalla tavalla suurennuslasin alla, kuten Mclarenilla. Jos Kimi haluaa ottaa vapaa-aikaan kuppia, niin saa ottaa, eikä talli revi pelihousujaan sen takia.

Juomis jutuista vielä sen verran, että Häkkinenkin oli kuulemma aikasta kova vetämään viinaa. Mutta eipä siitä Suomen lehdistössä paljoakaan ole kirjoiteltu. Ei varmaankaan tarpeeksi kiinnostava tapaus.
 
Ei taida pikku-alonsolla enää hermo pitää. 2sek rangaistus aika-ajoon ja kisa sitä myöten pilalla! :lol2:

Alonsolla tuntuu aina olevan hoppu jonnekkin, käsi heiluu ja kansainvälisiä käsimerkkejä käytetään. Kisassa tuon ymmärtää mutta perjantain vapaissa harjoituksissa??
 
Ei taida pikku-alonsolla enää hermo pitää. 2sek rangaistus aika-ajoon ja kisa sitä myöten pilalla! :lol2:

tuo ei alonson kisaa millään tavalla pilaa, toki hommia on enemmän muttei kisa ole millään tavalla pilalla. monesti on noustu jopa viimeisestä ruudusta kärkikahinoihin.
 
tuo ei alonson kisaa millään tavalla pilaa, toki hommia on enemmän muttei kisa ole millään tavalla pilalla. monesti on noustu jopa viimeisestä ruudusta kärkikahinoihin.

Ei Unkarissa. Yhtä vähän/paljon ohituspaikkoja kuin Monacossa + Renaultin ongelmat iskarien kanssa. Toki jos muut keskeyttää, niin asia toinen.. Veikkaan Alonson lähtöruuduksi 10-12 välillä ja tsäänssit itse kisassa ehkä kuudenneksi.
 
Onhan joskus nähty sitäkin että joku on kurvaillut edellä 20 kierrosta, ja kun takana tullut pääsi ohi edellä olleen ajovirheen seurauksena, olikin ohittaneella yhtäkkiä 4sek paremmat kierrosajat. Ei se ohittaminen mahdotonta ole, mutta käytännössä vaatii edellä ajavalta virheen. Unkarin erottaa käytännössä monacosta vain laajemmat turva-alueet.

Joillain radoilla on toki mahdollista nousta takaakin, vaikka rata ei olisi se helpoin paikka ohittaa. Esim. Suzuka 05, jossa kimi nousi 17->1. Ja kimihän teki upean ohituksen montoyasta juuri unkarissa 2002. (ja nää on sitten ihan yleistietoa joka pitäisi olla kaikilla hallussa :rolleyes: )
 
tuo ei alonson kisaa millään tavalla pilaa, toki hommia on enemmän muttei kisa ole millään tavalla pilalla. monesti on noustu jopa viimeisestä ruudusta kärkikahinoihin.

Ei pilaisi jos vauhti olisi sitä mitä se oli 5 kisaa taaksepäin mutta viime kilpailun perusteella voi olla aika tuskaa nousta sieltä viimeisestä lähtöruudusta 3 joukkoon. Ja tosiaan melkein palkintopalli sijoitus tarvitaan kun Michael on 99% varmuudella siellä kuitenkin.
 
2sek rangaistus aika-ajoon ja kisa sitä myöten pilalla! :lol2:

Jotenki toi haiskaa sille, et pitää alonsollekkin antaa penaltia, kerta Schummelille annettin Monacossa. Tasoitetaa siinä mielessä tilit toisiinsa nähden kerran ajavat mestaruudesta.
 
Joko on todettu, että ensi kaudella Räkä on Ferrarilla ja Kovalainen Rellulla :rock:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom