- Liittynyt
- 25.9.2011
- Viestejä
- 734
Turvallisuus lienee yksi syy ja myöskin se, että formuloista ollaan haluttu tehdä "ekologisempaa" ja "halvempaa". Moottoreiden tehollinen kehitys on toistaiseksi jäädytetty ja nyt moottoreista ruuvvataan vähemmän kuluttavampia ja kestävempiä -> Syö vähemmän -> tarvii ainetta vähemmän kisaan -> kevyempi -> kulkee lujempaa. Nyt tuota varikko jännäystä haetaan sillä, että esim. kuljettajan pitää lähteä kisaan niillä renkailla millä ajoi nopeimman kierrosajan aika-ajoissa ja myöskin kisan aikan pitää tehdä pakolliset 2 pysäytystä varikolle. Myöskään nämä uudet kovat renkaat ei kestä kuin n. 20 - 25 kierrosta, joten pysäytyksiä tulee väkisinkin useampi.
Jees ja kuivan kelin kisoissa on siis pakko käyttää molempia seoksia eli pehmeitä ja kovia renkaita. Tiedoksi vaan niille, ketkä ei ole pitkään aikaan seuranneet formuloita.