Formula 1 - kausi 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roku
  • Aloitettu Aloitettu
Turvallisuus lienee yksi syy ja myöskin se, että formuloista ollaan haluttu tehdä "ekologisempaa" ja "halvempaa". Moottoreiden tehollinen kehitys on toistaiseksi jäädytetty ja nyt moottoreista ruuvvataan vähemmän kuluttavampia ja kestävempiä -> Syö vähemmän -> tarvii ainetta vähemmän kisaan -> kevyempi -> kulkee lujempaa. Nyt tuota varikko jännäystä haetaan sillä, että esim. kuljettajan pitää lähteä kisaan niillä renkailla millä ajoi nopeimman kierrosajan aika-ajoissa ja myöskin kisan aikan pitää tehdä pakolliset 2 pysäytystä varikolle. Myöskään nämä uudet kovat renkaat ei kestä kuin n. 20 - 25 kierrosta, joten pysäytyksiä tulee väkisinkin useampi.

Jees ja kuivan kelin kisoissa on siis pakko käyttää molempia seoksia eli pehmeitä ja kovia renkaita. Tiedoksi vaan niille, ketkä ei ole pitkään aikaan seuranneet formuloita. :)
 
Mites kun siiven saa avata kun pääsee alle sekunnin päähän. Jos toinen menee heti suoran alussa ohi niin saako ohitettu avata sit heti siipensä? Joutuuko ohi ajanut
sulkemaan omansa heti vai saako ajaa suoran päähän siipi auki?
 
Mites kun siiven saa avata kun pääsee alle sekunnin päähän. Jos toinen menee heti suoran alussa ohi niin saako ohitettu avata sit heti siipensä? Joutuuko ohi ajanut
sulkemaan omansa heti vai saako ajaa suoran päähän siipi auki?

A) Ei saa avata, sekunnin ero katsotaan aina mittauspisteeltä, joka on juuri ennen DRS-aluetta.
B) Ei tarvitse sulkea, saa vetää koko DRS-alueen siipi auki.
 
M-Nutrition OsmoPure 1 kg -35%
^Tietääkseni varikko stoppien määrässä ei ole mitään sääntöä, ainuu et molempia rengasseoksia on käytettävä kuivalla kelillä. Kummit ei vaan kestä enään niin hyvin kuin ennen ja niitä stoppeja tulee väkisin enemmän kuin yksi.
 
Sitä juuri tarkoitin, että molempia seoksia käytettävä ja tämä käytännössä pakottaa vähintään siihen yhteen stoppiin. Käytännössähän aina tulee 2-3.
 
Sitä juuri tarkoitin, että molempia seoksia käytettävä ja tämä käytännössä pakottaa vähintään siihen yhteen stoppiin. Käytännössähän aina tulee 2-3.

Jotain tollaista olen yrittänyt typottaa :)
Ainoa pakollisuus siis näissä seoksien käytöissä, kuten yllä ollaan korjattu.
 
Räikkösel huomenna hyvät mahdollisuudet palkintopallille. Ottaen huomioon vielä sen, että kisavauhdissa Lotuksen pitäisi olla Mersua parempi.
 
Pitäisi olla, mutta ilmeisesti uudet osat eivät toimi toivotulla tavalla. Kimi ainakin vaikutti pettyneeltä.
 
^Taidettiin ottaa tietoinen riski renkaiden kanssa ja tällä kertaa meni vituiksi, taktiikka muutenkin tallilta tosi kehno. Paremmalla taktiikalla oltais oltu palkintopallilla.
 
Oli kyllä paska homma räikkösen kohtalo. Mutta minkäs teet, jos olis heittäny renkaan vaihtoon 2 sijalta niin siinäpä sitä olis ollu aika kaukana kun äijät ihan toisten kontissa kiinni. Mutta olipahan kunnon kilvan ajoa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom