SUPERCARB 1kg -40%

Formula 1 - kausi 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roku
  • Aloitettu Aloitettu
Jossain kisan puolivälissä veti vielä pohjat ykkössektoriin.
Sektoripohjia ajeli Vergnestä ja Maldonadosta lähtien melkein kaikki, mutta Kimin kierrosajat olivat todella tasaisia. Pesäeroa muihin tuli itse asiassa eniten viimeisessä sektorissa - Rellu on aina lähtenyt viivalta ja hitaista mutkista lujaa.
 
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Katselin noita kierrosaikoja kisan eri vaiheilta ja Kimin kannalta tilanne näyttää lähes pelottavan hyvältä. Lotus meni Kimin ajamana pehmeillä renkailla kovaa muutaman kierroksen pidemmän stintin kuin kukaan muu (tosin taisivat olla Kimillä käyttämättömät lähdössä) ja ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen vapaassa ilmassa ajaessaan Kimi ei hävinnyt kierrosajoissa kuin McLareneille ja Vettelille.

Toi jäikin multa vähän pimentoon, että millainen se Kimin raaka kisavauhti todella oli. Jos tuo on totta, niin hyvältä vaikuttaa todellakin :whip:

Vähän vaan huolestuttaa Lotuksen kyky pysyä isojen tallien mukana kehityksessä, sekä Grosjeanin aika-ajo vauhti. Kimi on aina ollut suhteessa vähän nopeampi kisassa kuin aika-ajoissa. Mutta saapi nähdä kuinka äijän käy.
Tuo on kyllä iso plussa että auto on hellä renkaille, siihen vielä päälle Kimin pehmeä tyyli niin hyvä tulee.
 
Tässä olis kärkikuskien kierrosaikoja ennen ensimmäistä varikkostoppia. Hyvältä näyttää Lotuksen ja Kimin kannalta.
 

Liitteet

  • Kimi_aus_eng.gif
    Kimi_aus_eng.gif
    34,8 KB · Katsottu: 1 179
Joo olihan toi Kimin kisavauhti aivan loistavaa, harmittaa ihan vietävästi että meni aika-ajot miten meni. Eiköhän nyt viikonloppuna Kimi nouse sinne palkintopalli taistoon. Mtv3:n mukaan Sepangin rata olisi Grosjeanin suosikki, mutta tuskinpa se Kimillekkään mikään inhokki on kun muistetaan että Kimin ensimmäinen voitto tuli juuri täällä.
 
Vittu noita sääntöjä hohhoijjaa... Näin kun uudestaan innostunu lajista ni muistaa taas miks into seuraamiseen väheni aikanaan. Se on ajettava lauantain paalulle sit!
 
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
tuli seurattua ajelua pitkästä aikaa, oli ihan mielenkiintoista kun oli oikeasti taistelua sijoituksista ja ohituksia näki muuallakin kuin varikolla.

Eiköhän se Kimi pian sen voiton nappaa
 
tuli seurattua ajelua pitkästä aikaa, oli ihan mielenkiintoista kun oli oikeasti taistelua sijoituksista ja ohituksia näki muuallakin kuin varikolla.

Eiköhän se Kimi pian sen voiton nappaa

Et ole tainnut vähään aikaan seurata formuloita? :D Pirellin mukaan tultua on välillä ruvennut oikeen naurattamaan kisoja katsellessa kun pojat vääntää ihan tosissaan rengas rengasta vastaan. Tietty tuolta löytyy vielä noita muutamia ratoja joilla ei tapahdu oikein yhtään mitään, kun missään paikassa ei pääse ohi.
 
En oo minäkään seurannu "vähään" aikaan formuloita. Vuosiin. Nyt oli eka kisa minkä kokonaa katoin ja toi takasiipihomma kyl vaikuttaa näköjään helvetisti noihin ohitusmääriin. Toisaalta se on hyvä homma mutta... näytti vähän siltä et joka kerta ku takana tuleva on tarpeeks lähellä ni sen jo arvas valmiiks et se pääsee ohi ku saa aukasta siipeensä :jahas: ja se vähän kyllä latistaa jännitystä. No oli kyllä jännä kisa silti kun muutakin tapahtumaa oli niin paljon ja ohituksia ja ryssimisiä muuallakin kun ekassa mutkassa.
 
Joo DRS on kyllä vähän hanurista, välillä näyttää hieman keinotekoiselta kun ohittaja pyyhkäisee ohi jo ennen jarrutusta eikä ohitettava voi sille yhtään mitään. Nämä nykyiset säännöt saattais tarjota muutenkin jo ihan tarpeeksi ohituksia ilman tota takasiipeäkin.

Se ei ainakaan mua häiritse jos joku pääsee DRS:n ansiosta rinnalle jarruttelemaan ja taistelu jatkuu mutkaan asti, mutta toi pelkällä suoralla ohi pyyhkäisy on vähän leimiä kyllä.
 
Hmm...

Niinköhän ilman kohua Alonso voiton otti.
Eväät on valmiina spekulointiin miksi Perez hävisi vaikka oli Alonsoa huomattavasti nopeampi.

Yhdyn myös yllä oleviin, kova kausi on kyllä tulossa.
Ei pysty vielä yhtään sanomaan mikä talli on kovin. McLaren vaikuttaa olevan nopea, mutta onneksi Buttonilla ei ollut tässä kisassa onnea niin ei ainakaan vielä päässyt retkauttamaan tupla voitoillaan kaulaa mm-pisteissä.
Kaikki on nyt ajanut sopivasti sekasin, hyvä hyvä.
Aika-ajotkin on ollut todella mielenkiintoisia näissä kahdessa kisassa.

Kimi on äijä!
 
En muuten huomannu että kenenkään autoa olis tankattu kertaakaan. Ilmeisesti joku mulle tuntematon sääntö. Mikähän siinä on takana?
 
^Välitankkaukset on kiellettyjä nykyään. Jokaisen tankki on niin täynnä et sillä pitää päästä maaliin asti. Kyllä mäkki taitaa olla tällä hetkellä se nopein auto jos kuivalla kelillä ajellaan, siltä ainakin vähän vaikuttais.
 
nojuu on selkeesti kielletty mutta minkä takia? :D sehän oli vaa jännää ku saa arvuutella ja seurailla montako sekuntia tankkaillaa ja sen mukaa arvoidia koska tulee uudestaa varikolle... Tai kai siinä vaan on joku selittämätön syy. "ette tankkaa ja sillä selvä, teette isommat tankit. prkl!"
 
nojuu on selkeesti kielletty mutta minkä takia? :D sehän oli vaa jännää ku saa arvuutella ja seurailla montako sekuntia tankkaillaa ja sen mukaa arvoidia koska tulee uudestaa varikolle... Tai kai siinä vaan on joku selittämätön syy. "ette tankkaa ja sillä selvä, teette isommat tankit. prkl!"

Turvallisuus lienee yksi syy ja myöskin se, että formuloista ollaan haluttu tehdä "ekologisempaa" ja "halvempaa". Moottoreiden tehollinen kehitys on toistaiseksi jäädytetty ja nyt moottoreista ruuvvataan vähemmän kuluttavampia ja kestävempiä -> Syö vähemmän -> tarvii ainetta vähemmän kisaan -> kevyempi -> kulkee lujempaa. Nyt tuota varikko jännäystä haetaan sillä, että esim. kuljettajan pitää lähteä kisaan niillä renkailla millä ajoi nopeimman kierrosajan aika-ajoissa ja myöskin kisan aikan pitää tehdä pakolliset 2 pysäytystä varikolle. Myöskään nämä uudet kovat renkaat ei kestä kuin n. 20 - 25 kierrosta, joten pysäytyksiä tulee väkisinkin useampi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom