Formula 1 - 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Berof
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Taskurahojan noi näköjään pyörittelee :jahas: luulis kiminkin palkan löytyvän.

Eläkkeekkä oleva Mustakarikin jaksaa puolustaa Kovalaista, koska suomalainen. "Ei Heikki ollut niin huono kuin vaikutti" kyllä!
 
Suunnilleen noin se menee. Ferrari sai vitulliset bonukset koska on ferrari!

Joo, onhan tuo aika hienoa kun saa tuollaset bonukset, mutta eihän tää suomalaisittain haittaa. Williamskin 9 milliä ei ihan 99 miljoonaa, mutta kuitenkin.

Hyvä lähteä rakentamaan 171 miljoonan kanssa uutta autoa, kun takana on vielä pari pientä sponsoria maksamassa kuskien palkat.

Caterhamilla vähän hiljaisempaa.

E: Lisätään vielä sen verran, että Lotushan oli antanut median ymmärtää, että oli suullisesti sopinut Kimi kanssa palkan maksusta vasta kauden loppuun ilmeisesti juuri noiden valmistaja rahojen takia, eriasia mikä sitten totuus on. 65 miljoonasta 20 miljoonaa Kimille! lol
 
Lotus "vahvisti" rivejään: Lotuksen ensi kauden kuskit varmistuivat - MTV.fi - Urheilu - F1 - Uutiset

"Romainin ja Pastorin avulla Lotuksen F1-talli voi aiheuttaa monia yllätyksiä ensi kaudella, tallipäällikkö Eric Boullier kertoi tiedotteessa."

Näiden kuskien yllätykset eivät vaan aina ole olleet niinkään positiivisia :face:

Tiimi voi vaihtaa nimensä Kamikazeksi. Shampanjapullot aukaistaa siinä vaiheessa, kun kumpikin on päässyt ruutulipulle asti.
 
Heikin pitäisi olla palkintopallilla molemmissa kisoissa, jos lotus meinaa edes harkita Kovalaista. Hulkenbergi varmaan tuo jonkun näköiset sponsorit mukanaan Maldonadosta puhumattakaan. Ainut syy miksi Maldonado on edes kaavaillussa mukana on sen sponsori (en nyt muista nimeä). Ja veikkaan, että Maldonado on siellä ensi kaudella heiluu, koska Lotus tarvitsee tällä hetkellä rahaa niin kipeästi.

No eipä paljo yllättänyt. Persaukinen talli saa ensi kauden rahat Maldonadolta ei sen ihmeempää.
 
Meksikolaisajaja rahoittamassa Kovalaisen tallipaikan

Mikäli Gutierrez ja Caterham pääsevät sopimukseen, voisi Heikki Kovalaiselle varmistua kilpakuljettajan paikka. Kovalainen suostuu ajamaan halvalla ja Telmexin sponsorirahoista voisi liietä rahoitusta häntä varten.

Soisin kyllä Heikin kisakuskiks ens kaudelle. Olis hieno nähdä 3½ suomalaista ajamassa. Caterhamin pitäis valita Heikki juurikin siksi, että heksalle riittää se puol milliä per kausi. Suht varma kuski ollu viime kaudella. Toi auton ehjänä maaliin avauskisaa lukuunottamatta. Silkka säästöä!
 
Jahas, mitähän idioottimaisia sääntöjä ne keksii seuraavaksi? Sitä odotellessa itselläni olisi ainakin seuraavat ehdotukset:

1. Bahrainissa 4. sijoittunut kuljettaja lähtee Monacossa paalupaikalta.
2. Kauden avauskilpailun voittaja ajaa kauden loput kisat kolmella renkaalla, lukuun ottamatta Monzassa kierroksia 4-16, jolloin kyseinen kuljettaja ratsastaa muurahaiskarhulla ja levittäen samalla Muhammed-pilakuvia.
3. Kauden aikana eniten 6. sijoja kerännyt kuljettaja saa kauden lopuksi 666 lisäpistettä ja syytteen kansanmurhasta.
4. Kaudesta 2015 lähtien Flavio Briatore toimii kaikkien tallien tallipäällikkönä.
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eli ensi kaudella Vettel voittaa vielä suuremmalla kaulalla? Ei tässä pistelaskuvenklaamisessa ole mitään järkeä. Jos kisat on tylsiä ja kausi ennustettavissa, niin kannattaisiko autoja muuttaa niin että sama kuski ei aina voita (ellei nyt satu oikeasti olemaan paras rattimies)? Samat autot kaikille jenkkityyliin, niin otetaan miehestä mittaan :P
 
Hohoh, kukahan vitun idiootti tämän keksi ja vielä parempaa, ketkä idiootit tätä kannatti? Miettikää nyt kun tätä joku on ehdottanu jossain kokouksessa;
-"Hei, mä keksin nyt, mitä jos, siis tää on vaan ihan ajatus, mutta kuunnelkaa ny kuitenkin, eli jos vaikka jaettas vikassa kisassa tuplapisteet ja tehtäs tästä yhdestä kisasta eri arvonen kuin muista ja samalla saatetaan vääristää mestaruuden lopputulosta jos vikassa kisassa käy huono säkä jollekkin, eikö ois hyvä"?
-Muut siihen; "okay"

Näin Formula fanina ei aina mene jakeluun nää päätökset, V6 moottoreihinkin piti jostain vitun syystä siirtyä, jos ne haluu pelastaa maapallon, niin lopettas koko skabat.
 
Säännöt on vuosi vuodelta menneet enemmän ja enemmän pelleilyksi.. Toisivat kisat suomeen niin saisivat ajaa yhen talvikisan. Maaliin päässeet saisivat tuplapisteet.
 
Tässä uusia sääntöjä ensikaudelle.

1) Isolla rahalla pyörivään sarjaan on tulossa talleja rajoittava kulukatto. Kansainvälinen autoliitto FIA, kaupallisten oikeuksien haltija Bernie Ecclestone ja tallien edustajat perustavat työryhmän, joka valmistelee yksityiskohdat kesäkuuhun 2014 mennessä. Kulukaton on tarkoitus tulla voimaan kaudesta 2015 lähtien.

2) Sarjan rengasvalmistaja Pirelli sai luvan järjestää kolmipäiväisen rengastestin Bahrainissa 17.–19.12. Kaikki tallit on kutsuttu mukaan ja tähän mennessä Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India ja Toro Rosso ovat jo ilmoittautuneet testeihin.

3) Kuljettajat saavat valita pysyvät kilpailunumeronsa väliltä 2-99. Numero yksi on varattu hallitsevan maailmanmestarin käyttöön. Jos useampi kuski haluaa saman numeron, edellisenä vuonna ylimmäs sijoittunut kuski saa etuoikeuden numeroon.

4) Pienistä rikkeistä on jatkossa mahdollisuus langettaa viiden sekunnin rangaistus. Tarkasta toimeenpanomuodosta keskustellaan vielä tallien kanssa.

5) Kiistellyin uudistus koskee viimeisen kisan tuplapisteitä. Sekä kuljettajille että valmistajille annetaan kauden päättävästä kilpailusta tuplamäärä pisteitä, jotta jännitys säilyy kauden loppuun asti.

Tuplapisteiden takana on, mikäs muukaan kuin raha. Kun saadaan loppuun asti pidettyä jännitys niin sitä kautta saadaan lypsettyä kaikki mahdollinen raha TV-sopimuksista.

Bernien voisi laittaa eläkkeelle ennen kuin raiskaa lajin lopullisesti.

Mitä seuraavaksi? Kastelujärjestelmät ratoihin?
 
Tässä uusia sääntöjä ensikaudelle.

1) Isolla rahalla pyörivään sarjaan on tulossa talleja rajoittava kulukatto. Kansainvälinen autoliitto FIA, kaupallisten oikeuksien haltija Bernie Ecclestone ja tallien edustajat perustavat työryhmän, joka valmistelee yksityiskohdat kesäkuuhun 2014 mennessä. Kulukaton on tarkoitus tulla voimaan kaudesta 2015 lähtien.

2) Sarjan rengasvalmistaja Pirelli sai luvan järjestää kolmipäiväisen rengastestin Bahrainissa 17.–19.12. Kaikki tallit on kutsuttu mukaan ja tähän mennessä Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India ja Toro Rosso ovat jo ilmoittautuneet testeihin.

3) Kuljettajat saavat valita pysyvät kilpailunumeronsa väliltä 2-99. Numero yksi on varattu hallitsevan maailmanmestarin käyttöön. Jos useampi kuski haluaa saman numeron, edellisenä vuonna ylimmäs sijoittunut kuski saa etuoikeuden numeroon.

4) Pienistä rikkeistä on jatkossa mahdollisuus langettaa viiden sekunnin rangaistus. Tarkasta toimeenpanomuodosta keskustellaan vielä tallien kanssa.

5) Kiistellyin uudistus koskee viimeisen kisan tuplapisteitä. Sekä kuljettajille että valmistajille annetaan kauden päättävästä kilpailusta tuplamäärä pisteitä, jotta jännitys säilyy kauden loppuun asti.

Tuplapisteiden takana on, mikäs muukaan kuin raha. Kun saadaan loppuun asti pidettyä jännitys niin sitä kautta saadaan lypsettyä kaikki mahdollinen raha TV-sopimuksista.

Bernien voisi laittaa eläkkeelle ennen kuin raiskaa lajin lopullisesti.

Mitä seuraavaksi? Kastelujärjestelmät ratoihin?

Miten mulla on sellanen muistikuva, että tätäkin neronleimausta mietittiin jokunen vuosi sitten.
 
Niin mietittiin ja jotkut tahot jopa ihan tosissaan.

Pirelli ehdottanut sellaista sääntömuutosta, että kaikilla olisi pakko pysähtyä vähintää kaksi kertaa. Tallit tyrmäsivät ehdotuksen täysin.
 
Tuplapisteet, semmosta. Ei jeesus.

Joo, ja reverse multiplier. Mitä enemmän pisteitä on, niin sitä vähemmän pisteitä saat. Eli keskivertopisteet on 1.0, korkeimmat pisteet on 0.1, ja alimmat 2.0. Loput sijoitukset lasketaan noiden pohjalta. Jos johdat sarjataulukkoa niin saat vain pisteet * 0.1, jne.

Miten mulla on sellanen muistikuva, että tätäkin neronleimausta mietittiin jokunen vuosi sitten.

Niin mietittiin ja jotkut tahot jopa ihan tosissaan.
............................

Mielummin kulukatto ku moottori/vaihdelaatikkorajotuksia tai varsinkaa polttoaineen maksimimäärää ja kierrosrajotettuja moottoreita.

Eikö noi kaikki löydy jo? Mitä se oli, 5 moottoria koko ens kaudelle?
Tuo on ollut ties kuinka, tarkoitettiin varmaan ettei ylipäätään olisi noita moottori/vaihdelaatikko -rajoituksia ja sen sijaan olisi kulukatto?
 
Eihän tuo oo kohta kilvan ajoa ollenkaan. Pelkkää selviytymistaistoa, jos siellä kerran pitää jo alusta pitäen ruveta bensaa säästämään. Kohta tulee varmaan rajotukset sillekin kuinka paljon yhteen autoon saa käyttää kauden aikana polttoainetta. Vähän niinkuin niiden moottorien kanssa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom