Tässä uusia sääntöjä ensikaudelle.
1) Isolla rahalla pyörivään sarjaan on tulossa talleja rajoittava kulukatto. Kansainvälinen autoliitto FIA, kaupallisten oikeuksien haltija Bernie Ecclestone ja tallien edustajat perustavat työryhmän, joka valmistelee yksityiskohdat kesäkuuhun 2014 mennessä. Kulukaton on tarkoitus tulla voimaan kaudesta 2015 lähtien.
2) Sarjan rengasvalmistaja Pirelli sai luvan järjestää kolmipäiväisen rengastestin Bahrainissa 17.–19.12. Kaikki tallit on kutsuttu mukaan ja tähän mennessä Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India ja Toro Rosso ovat jo ilmoittautuneet testeihin.
3) Kuljettajat saavat valita pysyvät kilpailunumeronsa väliltä 2-99. Numero yksi on varattu hallitsevan maailmanmestarin käyttöön. Jos useampi kuski haluaa saman numeron, edellisenä vuonna ylimmäs sijoittunut kuski saa etuoikeuden numeroon.
4) Pienistä rikkeistä on jatkossa mahdollisuus langettaa viiden sekunnin rangaistus. Tarkasta toimeenpanomuodosta keskustellaan vielä tallien kanssa.
5) Kiistellyin uudistus koskee viimeisen kisan tuplapisteitä. Sekä kuljettajille että valmistajille annetaan kauden päättävästä kilpailusta tuplamäärä pisteitä, jotta jännitys säilyy kauden loppuun asti.
Tuplapisteiden takana on, mikäs muukaan kuin raha. Kun saadaan loppuun asti pidettyä jännitys niin sitä kautta saadaan lypsettyä kaikki mahdollinen raha TV-sopimuksista.
Bernien voisi laittaa eläkkeelle ennen kuin raiskaa lajin lopullisesti.
Mitä seuraavaksi? Kastelujärjestelmät ratoihin?