Formula 1 - 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Berof
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kovalainen 8. Bottas 9.

Bottakselta hieno ajo. Jos ei olisi tehnyt virhettä Q3, niin olisi ollut 3-5 sijoilla, harmi vaikka tuo 9. sijakin on todella hieno.

Kovalainen ajo niinkuin ajattelinkin. Yli puol sekuntia Grossille hävis, mutta kisaa ajatellen hyvä sija.
 
Bottaksella käytössään ilmeisesti Williamsin ykkösauto huhujen mukaan. Se selittäisi tuon vauhdin, Bottas siis oman virheen päässä top 5 sijoista tänään aika-ajoissa. Maldonadon autosta vissiin revitty osat irti ja isketty Valtterille, jebaaa
 
Ensinnäkin todella hieno ajo Bottakselta. Valtteria tuli seurattua koko kisan ajan ja vauhti ei olisi korkeampiin sijoihin riittänyt 8. sija ihan max suoritus. Loistavaa..

Heikki, Voihan muna. Lähdössä kaveria painaa vasemmalta ja oikealta ohi, varikkokäynnin jälkeen vauhti riittää 11. sijaan hetkellisesti, mutta kohta kaveria painaa uudestaan vasemmalta ja oikealta ohi. Etusiivessä oli jotain häikkää ja sen vaihdon takia putosi minne putosi, mutta kyllähän Kovalaisella oli kovempi auto mitä Massalla ja muilla aina Bottakseen asti edellä, vaikka ilman kersiä.
Sai kuitenkin Maldonadon ohitettua lopussa, jos se sitten lämmittää.

Ja kai se Vettelki ihan hyvin ajo, uus ennätys ja sillee
 
Ehkä kauden tylsin kisa. :zzzz: Heksulla kaikki probleemat kisassa; uusi etusiipi, 4sek varikkopysähdys hitain kaikista, kers ongelmat??.. Noh toivotaan, että brasiliassa olis vähän onneakin matkassa. Viikon päästä vika kisa. Ikävä jo Kimiä. :itku: Bottas ajoi hienosti! :worship:
 

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitä muuta voi Kovalaiselta odottaa? Montako vuotta se ehti tahkota kärkiautolla pystyen toisinaan kymmenen parhaan joukkoon?
 
Mitä muuta voi Kovalaiselta odottaa? Montako vuotta se ehti tahkota kärkiautolla pystyen toisinaan kymmenen parhaan joukkoon?
...eiks se päässy vasta torstaina ekan kerran ajamaan sitä Lotusta? Ei kait se formulan ajaminen niin helppoa ole sinunkaan mielestä, että heti neljäntenä päivänä olisi pitänyt ajaa tekniikkaongelmaisella autolla samaa tahtia kuin kärki.
 
Joo, ei se varmaan oo Helppoo hyppää uuden auton rattiin.. mut Kovalainen on kyllä aina ajanu suht heikoista sijoista vaikka ainakin paperilla ollut ihan kilpailukykyinen auto.. tiedä sitten miten McLaren ajoilla joutu poljetuks, mut ehkä se johtuu osin myös itse Heikistä.. Mukavat kaverit harvemmin pärjää, kusipäät ne saa tahtonsa läpi.
 
että selityksenä on maailman hitain ja mukavin heikki...keskittyis kaveri vaikka sulkkiksen pelaamiseen.
 
Maailman nopein heikki, maailman hitain formulakuski. Joo, odotin Heikiltä enemmän, tippa munassa olin vielä aika-ajojen jälkeenkin. Kisan aikana tuli karusti mieleen Heikin viimeiset 60 kisaa, joissa kaikissa sijoitukset luokkaa 15-20. Mukava sälli, mut ei vaan kule.
 
...eiks se päässy vasta torstaina ekan kerran ajamaan sitä Lotusta? Ei kait se formulan ajaminen niin helppoa ole sinunkaan mielestä, että heti neljäntenä päivänä olisi pitänyt ajaa tekniikkaongelmaisella autolla samaa tahtia kuin kärki.

Niin no,

Räikkönen päräytti 2 vuoden totaallisen formula tauon jälkeen muutamien hassujen testien jälkeen ensimmäisessä kisassa seitsemänneksi ja tämä tehtiin pilalle menneiden aika-ajojen ansiosta 18 lähtöruudusta.
Varmasti oli lotuksella enemmän epävakaampi auto kuin nykyään. Kovalainen on taas ajanut rinkiä ilman taukoja, joten tuntuma ei varmasti ole ollut ihan niin huono mitä Räikkösellä oli. Ei tarvi kärjen vauhtia ajaa, mutta ei pitäisi tuolla autolla ammatikuskin olla ihan heittopussina.

Toki toivon, että Kovalainen ajaa viimeiseen kisaan todella hyvän suorituksen ja on vähintään kuudes. Silloin tämä kisa menee "tekniikkaongelmien" piikkiin.
 
Turun Sanomat :
"Räikkönen keskeytti Belgiassa, kun jarrujen jäähdytysaukko tukkeutui radalle viskotusta kypärävisiirin kalvosta. Kovalaiselta puolestaan hävisi pito USA:n Grand Prix’ssa sunnuntaina, kun muovipussi oli tukkinut oikean etujarrun jäähdytysaukon.Se sotki Kovalaisen nousutaistelun kohti pistesijoja. Tiimi epäili pito-ongelmien johtuneen etusiivestä, mutta sen vaihtaminen oli lopulta turha toimenpide. Pelkkä jarrun jäähdytysaukon puhdistus olisi riittänyt.
– Ilmanohjaimet ovat nykyautoissa tosi tehokkaita siinä, miten paljon pitoa ne tuottavat. Kun se ei toiminut, autosta meni pito, eikä se enää kääntynyt mutkissa, Kovalainen selvitti."


No jos näin oli, niin annettakoon Kovalaiselle vielä mahdollisuus. Huomennapa sitä näkee suuntaa vauhdista.
 
Kovalainen sateisen Q2 jälkeen P11, Bottas P13.

Haastatteluissa sanoi reilusti, että ei ollut vain tarpeeksi nopea vaikka renkaiden lämpöjä etc olisi voinut syytellä. Ihan perseellehän se meni, kun tallikaveri P1 Q2 jälkeen. Ei taida paikka Caterhamille aueta näillä näytöillä.

Nyt siellä odotellaan sateen lakkaamista Q3 aloittamiseksi
 
Ei se Heikki vaan tuolla pärjää. Paska kuski se ei missään nimessä ole, ei tuolla ole yhtään huonoa kuskia. Harmi, vaikka minulla ja varmasti muillakin oli tiedossa Heikin taitotaso, niin kuitenkin odotteli jotain ihmeellistä.

Onneksi Bottas vaikuttaa erinomaiselta kuskilta, eli toivottavasti formuloiden tulevaisuus suomalaisten osalta on turvattu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom