Ford Mustang 05 Halvin,Helpoin tapa suomeen ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
3.10.2008
Viestejä
12
Ajattelin vaihtaa vanhan lancerin uudempaan autoon ja olen aina unelmoinut Muscle autosta, joten päätin valita Ford Mustang 2005 mallisen.

eli miten tämän saisi helpoiten ja halvimmalla tavalla suomeen ?
Ruotsista ---> Suomeen
tai
Virosta ---> Suomeen.

Auto on jo E-hyväksytty.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei ole kokemusta, mutta luulen meriteitse jonkin reittialuksen kyydissä olevan nopein ja halvin keino molemmissa tapauksissa. Muussa tapauksessa joudut ajamaan, ja paljon.
 
Ei ole kokemusta, mutta luulen meriteitse jonkin reittialuksen kyydissä olevan nopein ja halvin keino molemmissa tapauksissa. Muussa tapauksessa joudut ajamaan, ja paljon.


okei entä tietääkö kukaan kuinka paljon joutuu maksamaan että autolla saa ajaa suomessa ?
 
Tullin taulukoista löytyi ainakin yksi Ford Mustang 4.0 2D Coupe AUT vm. 05/06, jonka verot olivat reilu 8700 euroa. Tullin sivuilta voit etsiä lisää vastaavia kärryjä ja tutkia niiden verotuspäätöksiä. Sitten vaan laskemaan paljonko sen auton hinnaksi tulee.
 
Zone-sarja -42%
Kiitos linkistä.

mikäs tossa on kun jotku ovat joutuneet maksamaan useita tonneja kun osa on alle tonnin..
ja auton merkki ja malli oli sama..
 
Katsoithan vuosimallin oikein? Hintaan vaikuttaa ainakin ajetut kilometrit ja päästöt.
 
Aika vähän sulla näyttää olevan tietoa tuosta auton maahantuonnista. Ennen kuin alat kyselemään niin suosittelen googlaamaan ja tutustumaan tullin sivuihin. Turhaa samoja asioita kysellä useaan kertaan, netti on täynnä ohjeita ja vastauksia kys. aiheesta. Yksinkertaisuudessaan, haet auton ja toivot, että saat hyvän. Tuot maahan hommaat sirtokilvet, käyt verottajan luona täyttämässä papereita ja 10 päivän sisällä viet rekisteröintikatsastukseen. Kun saat veropäätöksen, maksat verot ja haet oikeat kilvet. Tietenkin pitää lähtömaassa poistaa rekisteristä ja hankkia sielläkin siirtokilvet.
 
Onko auto tosiaankin E-hyväksytty? Monessa maassa nuo ovat kansallisella erikoisluvalla hyväksytty. Tämähän ei takaa sitä, että Suomessa auto hyväksyttäisiin. Jos auto ei ole E-hyväksytyillä lampuilla, laseilla ja muilla kilkkeillä hyväksytty, niin voi tulla yllättäviä kulueriä.
 
Onko auto tosiaankin E-hyväksytty? Monessa maassa nuo ovat kansallisella erikoisluvalla hyväksytty. Tämähän ei takaa sitä, että Suomessa auto hyväksyttäisiin. Jos auto ei ole E-hyväksytyillä lampuilla, laseilla ja muilla kilkkeillä hyväksytty, niin voi tulla yllättäviä kulueriä.

Nyt kannattaa malttaa vähän noiden E-tyyppihyväksyntä muutosten kanssa, nimittäin saattaa täällä kekkoslovakiassa olla tulossa sellainen muutos ettei noita lamppuja/laseja/muita kilkkeitä tarvitsekaan vaihtaa. Varsinkaan jos jossain muussa EU-maassa ne on hyväksytty.
 
Onko auto tosiaankin E-hyväksytty? Monessa maassa nuo ovat kansallisella erikoisluvalla hyväksytty. Tämähän ei takaa sitä, että Suomessa auto hyväksyttäisiin. Jos auto ei ole E-hyväksytyillä lampuilla, laseilla ja muilla kilkkeillä hyväksytty, niin voi tulla yllättäviä kulueriä.
V8:ssa oli vuosi pari sitten juttu uusikoppaisen Mustang Shelby GT500:n maahantuonnista ja ei ollut ian simppeliä moinen: teetettiin uusiksi lamppujen laseja, tuulilasia, lisättiin vilkkuja/heijastimia whatnot. Tosi ruudinkeksijän hommaa tehdä kopio tuulilasista ja lyödä siihen E-leima, mutta se on nää meitin pykälät niin hianoja kun EU:n mallioppilaita halutaan olla.

Jos laite on E-hyväksytty niin silloinhan ei ongelmaa ole, mutta tosiaan toisessa EU-maassa rekisterissä olo ei vielä kerro mitään.

abcd1234 sanoi:
Nyt kannattaa malttaa vähän noiden E-tyyppihyväksyntä muutosten kanssa, nimittäin saattaa täällä kekkoslovakiassa olla tulossa sellainen muutos ettei noita lamppuja/laseja/muita kilkkeitä tarvitsekaan vaihtaa. Varsinkaan jos jossain muussa EU-maassa ne on hyväksytty.
Onhan tästä ollut jo pitkään puhetta, mutta aika vähän on tapahtunut. Onko sulla mitään viimeistä/uutta tietoa aikataulusta?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
V8:ssa oli vuosi pari sitten juttu uusikoppaisen Mustang Shelby GT500:n maahantuonnista ja ei ollut ian simppeliä moinen: teetettiin uusiksi lamppujen laseja, tuulilasia, lisättiin vilkkuja/heijastimia whatnot. Tosi ruudinkeksijän hommaa tehdä kopio tuulilasista ja lyödä siihen E-leima, mutta se on nää meitin pykälät niin hianoja kun EU:n mallioppilaita halutaan olla.

Jos laite on E-hyväksytty niin silloinhan ei ongelmaa ole, mutta tosiaan toisessa EU-maassa rekisterissä olo ei vielä kerro mitään.


Onhan tästä ollut jo pitkään puhetta, mutta aika vähän on tapahtunut. Onko sulla mitään viimeistä/uutta tietoa aikataulusta?

Joo, mitään varmuuttahan asiasta ei ole, mutta ilmeisesti jotain lakiehdotusta käsittelevät.
Linkkejä aiheeseen

http://lvm.navigo.fi/web/fi/lakihanke/view/602804

ja

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:218:0021:0029:FI:PDF

Toivottavasti käyttävät järkeä noiden asioiden kanssa.
 
Onko auto tosiaankin E-hyväksytty? Monessa maassa nuo ovat kansallisella erikoisluvalla hyväksytty. Tämähän ei takaa sitä, että Suomessa auto hyväksyttäisiin. Jos auto ei ole E-hyväksytyillä lampuilla, laseilla ja muilla kilkkeillä hyväksytty, niin voi tulla yllättäviä kulueriä.
Ei kai tossa mitään amerikantemppuja tarvitse tehdä. Äkkiä kuvittelisi että lasit ja lamput vaihtaen E-hyväksytyiksi, lisäämällä sivuvilkut ja takasumarin sekä hommaamalla vastaavuustodistuksen päästöistä, turvavöistä jne. saisi pelin kilpien väliin melko kivuttomasti. Nämä kaikki siis normaaleja toimenpiteitä uudempaa jenkkiautoa tuotaessa.

Nettiautossa näytti olevan '05 ja uudempia Mustangeja 26 kappaletta myynnissä, eli näyttäisi tuo leimaaminen onnistuvan. Mutta mitä tulee tohon auton E-hyväksyntään, niin ilmeisesti tällä tarkoitetaan tyyppihyväksyntää? Aika vaikea uskoa että tuota uutta Mussea olisi tyyppihyväksytty EU:ssa, kun ei niitä käsittääkseni ole tuotu Eurooppaan virallisesti ensimmäistäkään kappaletta.
 
Aika vähän sulla näyttää olevan tietoa tuosta auton maahantuonnista. Ennen kuin alat kyselemään niin suosittelen googlaamaan ja tutustumaan tullin sivuihin. Turhaa samoja asioita kysellä useaan kertaan, netti on täynnä ohjeita ja vastauksia kys. aiheesta. Yksinkertaisuudessaan, haet auton ja toivot, että saat hyvän. Tuot maahan hommaat sirtokilvet, käyt verottajan luona täyttämässä papereita ja 10 päivän sisällä viet rekisteröintikatsastukseen. Kun saat veropäätöksen, maksat verot ja haet oikeat kilvet. Tietenkin pitää lähtömaassa poistaa rekisteristä ja hankkia sielläkin siirtokilvet.


Olen jo etsinyt googlesta ja muista foorumeista tietoa mutta kaikki ovat tulleet siihen tulokseen että he odottavat mustangin tuontia suomeen koska ei ole e-hyväksytty.



Onko auto tosiaankin E-hyväksytty? Monessa maassa nuo ovat kansallisella erikoisluvalla hyväksytty. Tämähän ei takaa sitä, että Suomessa auto hyväksyttäisiin. Jos auto ei ole E-hyväksytyillä lampuilla, laseilla ja muilla kilkkeillä hyväksytty, niin voi tulla yllättäviä kulueriä.

Juu auto on todellakin E-hyväksytty olen itse kaikki lasit,lamput,polttimot ja vilkut vaihtanut E-hyväksyttyihin.

autokin on jo ostettu ja se makee kaverini tallissa virossa, aino ongelma on tämä vero että kuinka se noin hyppii 78€:sta jo yli 10tuhanteen euroon.
 
Olen jo etsinyt googlesta ja muista foorumeista tietoa mutta kaikki ovat tulleet siihen tulokseen että he odottavat mustangin tuontia suomeen koska ei ole e-hyväksytty.





Juu auto on todellakin E-hyväksytty olen itse kaikki lasit,lamput,polttimot ja vilkut vaihtanut E-hyväksyttyihin.

autokin on jo ostettu ja se makee kaverini tallissa virossa, aino ongelma on tämä vero että kuinka se noin hyppii 78€:sta jo yli 10tuhanteen euroon.
Mistä sä olet noi verotustiedot kaivellut? Itse katselin tullin sovellettuja taulukoita ja -05 mustang gt:hen on tullut veroja n. 17 000 ja -06:siin on tullut 14 000 - 16 000. Luulisi sen olevan noita lähellä...
 
http://i246.photobucket.com/albums/gg83/Yoni-wlock/Tullivero.jpg
Tossa on esim toinen maksanut 102€ ja toinen 17 125..
ihmettelen vaan mistä tulli nämä verot päättelevät...
Siis toinen on vuosimallia 1966 ja toinen on 2005 (ks. käyttöönottopäivä). Verotusarvo lasketaan vertaamalla vastaaviin markkinoilla oleviin ja niiden hintoihin. Vuosimallia -66 on varmaan hieman halvempia kuin -05.

Mä sinuna vertailisin tuota tuotavaa autoa vastaaviin tai lähes vastaaviin autoihin enkä mihinkään 50-vuotta vanhoihin.

Käyttöönottopäivä on muotoa 20050418 eli 2005-04-18 eli 18.4.2005.

Edit: eikä ne ole maksanut tuota vaan tuo on se vero mikä on tullut siihen kun se on tuotu Suomeen.

EditII: tai siis vero lasketaan siitä mikä veron määrä auton hinnasta vastaavissa markkinoilla myynnissä olevista. Mut ne määräytymisperusteet löytyvät tarkemmin sieltä tullin sivuilta.

EditIII: eli jos musses on normaalikuntoinen, riippuen pitkälti mallista, niin veroja tulee varmaankin 14 000 - 18 000 €.

EditIV: niin ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Jos autos on virossa niin helpoin ja halvin tapa lienee ajaa se laivaan ja tulla suoraan Suomeen. Eli ei kannattane mennä Ruotsin kautta.;)
 
Juu auto on todellakin E-hyväksytty olen itse kaikki lasit,lamput,polttimot ja vilkut vaihtanut E-hyväksyttyihin.

Se että autossa on tuollaiset "E" varusteet, ei tarkoita samaa kuin että auto olisi EY-tyyppihyväksytty, johon kait useimmat viittaavat näillä E ja e lyhenteillä.
 
Olisiko muuttoauton verovähennys joka sotkee taulukoita. Selväähän on, että veroista ei muutamilla satasilla selviä.
Siis onko mulla muka oikeasti mennyt jotain pahasti ohi, vai ettekö te huomaa tuota auton käyttöönottopäivää? Tuo punaisella laatikolla rajattu auto on vuodelta 1966!!! Siis yli 40-vuotta vanha.
 
Siis onko mulla muka oikeasti mennyt jotain pahasti ohi, vai ettekö te huomaa tuota auton käyttöönottopäivää? Tuo punaisella laatikolla rajattu auto on vuodelta 1966!!! Siis yli 40-vuotta vanha.

Kyllä ne on muut rillejä vailla. ;)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom