Ford Mustang 05 Halvin,Helpoin tapa suomeen ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis toinen on vuosimallia 1966 ja toinen on 2005 (ks. käyttöönottopäivä). Verotusarvo lasketaan vertaamalla vastaaviin markkinoilla oleviin ja niiden hintoihin. Vuosimallia -66 on varmaan hieman halvempia kuin -05.

Mä sinuna vertailisin tuota tuotavaa autoa vastaaviin tai lähes vastaaviin autoihin enkä mihinkään 50-vuotta vanhoihin.

Käyttöönottopäivä on muotoa 20050418 eli 2005-04-18 eli 18.4.2005.

Edit: eikä ne ole maksanut tuota vaan tuo on se vero mikä on tullut siihen kun se on tuotu Suomeen.

EditII: tai siis vero lasketaan siitä mikä veron määrä auton hinnasta vastaavissa markkinoilla myynnissä olevista. Mut ne määräytymisperusteet löytyvät tarkemmin sieltä tullin sivuilta.

EditIII: eli jos musses on normaalikuntoinen, riippuen pitkälti mallista, niin veroja tulee varmaankin 14 000 - 18 000 €.

EditIV: niin ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Jos autos on virossa niin helpoin ja halvin tapa lienee ajaa se laivaan ja tulla suoraan Suomeen. Eli ei kannattane mennä Ruotsin kautta.;)


aah ookei..en tajunnut että toi numero sarja on päiväämäärä =/

Mustang on todella hyvässä kunnossa,jopa pohja oli yllättävän hyvässä kunnossa ja oli halpa 12 tuhatta :)

Edit: eikä ne ole maksanut tuota vaan tuo on se vero mikä on tullut siihen kun se on tuotu Suomeen.
mitenniin eivät ole maksaneet =O ?

esim: jos lähen nyt tallinnasta laivalla suomeen ja tulli tarkastaa auton ja hyväksyy sen niin joudunko maksamaan vielä jotain ?

on todella ihmeellistä kun auto makso 12k ja vero max 18k :eek:

(anteeksi tietämättömyyteni, kyseessä on minun ensimmäinen autoni :D )
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Siis onko mulla muka oikeasti mennyt jotain pahasti ohi, vai ettekö te huomaa tuota auton käyttöönottopäivää? Tuo punaisella laatikolla rajattu auto on vuodelta 1966!!! Siis yli 40-vuotta vanha.
En katsonut mitään taulukoita.
 
aah ookei..en tajunnut että toi numero sarja on päiväämäärä =/

Mustang on todella hyvässä kunnossa,jopa pohja oli yllättävän hyvässä kunnossa ja oli halpa 12 tuhatta :)
No ei kai vm -05 vielä kovin huonossa kunnossa olekaan. Eli luultavasti kunto on sitten verottajan mittapuun mukaan normaali.
Edit: eikä ne ole maksanut tuota vaan tuo on se vero mikä on tullut siihen kun se on tuotu Suomeen.
mitenniin eivät ole maksaneet =O ?
Siis, että tuo on se vero mikä pitää maksaa. Mutta ei siis auton hinta. Auton hinta Suomeen tuotuna muodostuu: ostohinta + vero
esim: jos lähen nyt tallinnasta laivalla suomeen ja tulli tarkastaa auton ja hyväksyy sen niin joudunko maksamaan vielä jotain ?

on todella ihmeellistä kun auto makso 12k ja vero max 18k :eek:

(anteeksi tietämättömyyteni, kyseessä on minun ensimmäinen autoni :D )
Joudut maksamaan siihen autoon ne verot eli tullin taulukoiden perusteella n. 14 000 - 18 000 € (tämä kannattaa tarkistaa vertaamalla sitä tuotavaa autoa vastaaviin taulukossa oleviin, eli mielellään vm. -04 - -06). Aikas hepposilla tiedoilla olet autoa lähtenyt ostamaan ja ostanutkin jo. Toivottavasti olet varannut rahat myös noihin veroihin, tai muuten sulla on kiva pirssi jolla voit ajaa vain virossa.

Jos nyt tuot auton Suomeen niin sulla pitää olla voimassaolevat siirtokilvet, että saat Suomessa ajaa. Voit joko pysähtyä tullissa ja pytää heiltä väliaikaisen ajoluvan, tai jos sun siirtokilvet ovat voimassa niin voit ajaa niillä. Tulli ei tarkasta autoa vaan sun on tehtävä autoveroilmoitus tms. 5 päivän sisällä maahantuonnista verottajalle. Jos verottaja katsoo tarpeelliseksi tarkastaa auton se pyytää tuomaan sen tarkastettavaksi mutta jos ei tarvitse niin autoveroilmoitus onnistuu ihan pelkillä papereilla. Täyttelet auton tiedot ja varusteet ym. mitä verottaja haluaa tietää. Tämän jälkeen menee 1-3 kk ja saat päätöksen veroista ja maksulapun. Eli muistaakseni maahantuonnista 5 pv aikaa mennä verottajalle ja siitä 10 pv aikaa katsastaa.

Ja tosiaan verot tulevat sen perusteella mitä vastaavassa Suomessa markkinoilla olevassa auton hinnassa on veroja jäljellä. Eli vaikka olisit saanut auton ilmaiseksi sitä verrataan Suomessa markkinoilla olevaan ja lasketaan paljonko siinä on veroja jäljellä, ja saman verran tulee sullekin veroja ja siittä verosta pitää vielä maksaa alv:kin.

Aika hyvin piti itsellä arvio paikansa kun auton toin. Katselin vastaavia malleja (vuosimalli, kilometrit) tuolta tullin listoista ja pähkäilin siitä. Oma arvioini piti kutinsa melko hyvin.
 
Uudessa v8:sissa oli juttua juurikin uuden mussen tuonnista.Vaati valojen,vilkkujen sekä lasien vaihdon.Muutos töitä tekee americar niminen firma ja hintaa kertyy 8000e,josta 4000e on lasien hinta ja loput koostuu valomuutoksista sekä paperitöistä.
 
Uudessa v8:sissa oli juttua juurikin uuden mussen tuonnista.Vaati valojen,vilkkujen sekä lasien vaihdon.Muutos töitä tekee americar niminen firma ja hintaa kertyy 8000e,josta 4000e on lasien hinta ja loput koostuu valomuutoksista sekä paperitöistä.
Onpa kyllä kalliit lasit ja kallis työ. Normi autoon kun saa tuulilasin vaihdon (mikä lienee kantavana rakenteena kaikista vaikein/kallein vaihdettava auton laseista) 160 € (sisältäen lasin). Kyllä tuossa 8000 € on pakko olla jossakin ilmaa ja paljon. Valot ja vilkut ovat pitkälti plug and play, joten sekään tuskin voi selittää tuota hintaa.
 
Kannattaa vähän miettiä ja pähkäillä asiaa ennenkuin vie tuollaiseen muutostöitä tekevään firmaan. Kaveri toi jenkkimaasturin johon jotkut liikkeet mainostavat muutostöiden maksavan 3te. Tarkkaa summaa en tiedä, mutta ei sillä ole tainnut mennä edes 1te muutoksiin ja kilvissähän tuo on.
 
Onpa kyllä kalliit lasit ja kallis työ. Normi autoon kun saa tuulilasin vaihdon (mikä lienee kantavana rakenteena kaikista vaikein/kallein vaihdettava auton laseista) 160 € (sisältäen lasin). Kyllä tuossa 8000 € on pakko olla jossakin ilmaa ja paljon. Valot ja vilkut ovat pitkälti plug and play, joten sekään tuskin voi selittää tuota hintaa.
Tuulilasi on eniten kysytty ja siksi myös halvin lasi. Normiauton hinnoista on turha vetää liian paljon johtopäätöksiä, koska Mustangin E-hyväksytyt lasit ovat aika pirun harvinaisia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa vähän miettiä ja pähkäillä asiaa ennenkuin vie tuollaiseen muutostöitä tekevään firmaan. Kaveri toi jenkkimaasturin johon jotkut liikkeet mainostavat muutostöiden maksavan 3te. Tarkkaa summaa en tiedä, mutta ei sillä ole tainnut mennä edes 1te muutoksiin ja kilvissähän tuo on.

Oliko laskuissa mukana työt, tilojen vuokrat, verot jne? Yritystoimintaan liittyy muutakin kuin osien hinnat.
 
Onpa kyllä kalliit lasit ja kallis työ. Normi autoon kun saa tuulilasin vaihdon (mikä lienee kantavana rakenteena kaikista vaikein/kallein vaihdettava auton laseista) 160 € (sisältäen lasin). Kyllä tuossa 8000 € on pakko olla jossakin ilmaa ja paljon. Valot ja vilkut ovat pitkälti plug and play, joten sekään tuskin voi selittää tuota hintaa.

Usein on niin että tuulilasi on helppo vaihdettava, leikkaa vain irti ja uusi liimataan tilalle. Normaali tuulilasin hinta on noin 300e ja työtä päälle vajaa 3 tuntia 80e tuntitaksalla, eli töineen pyörii 500e tuntumassa. Lasifirmat tekevät noita urakkahinnoilla jolloin perusautoon vaihto maksaa keskimäärin 300e.

Kun autoon vaihdetaan kaikki lasit niin hinta pompsahtaa, työtä riittää ja takalasi on yleensä selvästi kalliimpi kuin tuulilasi.
 
Oliko laskuissa mukana työt, tilojen vuokrat, verot jne? Yritystoimintaan liittyy muutakin kuin osien hinnat.

Miksi niitä pitäisi edes pitäisi laskea mukaan, jos se pariin tuntiin ruuvasi uudet valot kiinni kotipihassa jne. Yritystoimintaan tietenkin liittyy paljon monenlaista kulua, mutta pointtina olikin se että joskus kannattaa itsekin vähän rassata. Tietenkin jos on rahaa eikä halua käsiään liata, tai mahdollisesti kohdata mahdollisia ongelmia, niin toki kannattaa viedä liikkeeseen.
 
Ketjun aloittajalla tuskin on mitään autoa. Ei kukaan ole noin pihalla jos on ton hintaisen auton jo ostanut...

ei vaan satu olemaan kokemusta auton ostamisesta ulkomailta...ei sitä heti kaikkea tiedä.

Auton hinta oli 12 000€ ja osat maksoivat yhteensä 5 500€ ja asentaminen 0€ koska asensin ne itse.

ja nimenomaa auto on jo suomessa vero oli 130€ koska kaverini toi sen suomeen muuttoautona.

jos porukkaa kiinnostaa niin tässä ovat osat joita joutuu vaihtamaan:

Vilkut
vilkujen suojalasi
Auton jokainen lasi vaihtoon ( etulasi ei pakollinen )
Takavalot
Takavalojen vilkkun suojalasi joko harmaa tai kelt
Turvavyö Testi

Suurimman osan osista sain tilaustyönä Ford Yhtiöltä.
 
eli miten tämän saisi helpoiten ja halvimmalla tavalla suomeen ?
Ruotsista ---> Suomeen
tai
Virosta ---> Suomeen.

Auto on jo E-hyväksytty.
autokin on jo ostettu ja se makee kaverini tallissa virossa, aino ongelma on tämä vero että kuinka se noin hyppii 78€:sta jo yli 10tuhanteen euroon.
aah ookei..en tajunnut että toi numero sarja on päiväämäärä =/

Mustang on todella hyvässä kunnossa,jopa pohja oli yllättävän hyvässä kunnossa ja oli halpa 12 tuhatta :)

Edit: eikä ne ole maksanut tuota vaan tuo on se vero mikä on tullut siihen kun se on tuotu Suomeen.
mitenniin eivät ole maksaneet =O ?

esim: jos lähen nyt tallinnasta laivalla suomeen ja tulli tarkastaa auton ja hyväksyy sen niin joudunko maksamaan vielä jotain ?

on todella ihmeellistä kun auto makso 12k ja vero max 18k :eek:

(anteeksi tietämättömyyteni, kyseessä on minun ensimmäinen autoni :D )
ei vaan satu olemaan kokemusta auton ostamisesta ulkomailta...ei sitä heti kaikkea tiedä.

Auton hinta oli 12 000€ ja osat maksoivat yhteensä 5 500€ ja asentaminen 0€ koska asensin ne itse.

ja nimenomaa auto on jo suomessa vero oli 130€ koska kaverini toi sen suomeen muuttoautona.

jos porukkaa kiinnostaa niin tässä ovat osat joita joutuu vaihtamaan:

Vilkut
vilkujen suojalasi
Auton jokainen lasi vaihtoon ( etulasi ei pakollinen )
Takavalot
Takavalojen vilkkun suojalasi joko harmaa tai kelt
Turvavyö Testi

Suurimman osan osista sain tilaustyönä Ford Yhtiöltä.

Ensin kyselet miten auton saa Ruotsista Suomeen. Sitten auto onkin Tallinnassa. Lisäksi kyselet muuttoautoon veroja.

Laitappas pari kuvaa autostas..
 
Puhuttaessa erikoisemmista autoista on hauskaa kun ihmiset vertaa varaosien ja huoltojen hintoja siihen toyota corollaan..Kun kysessä on erikoisempi auto voi hinnat huoletta tuplata,tässä tapauksessa hinnat nousee entisestään kun kyseessä on malli mitä ei suomeen edes tuoda.

Edit.olinpas hidas.
Joo ompas melkosta shaibaa tää tredi mielikuvitus mustangin kustannuksista.
Korjatkaa jos olen väärässä,käsittääkseni muutto auto ei vaadi noita osien vaihtoa vaan kelpaa rekisteriin sellaisenaan. Koska niitä koskee erilaiset määräykset.Muistelisin että näin oli ainakin japanialaiset erikoisautojen kohdalla, esim. ensimmäiset skylinet mitä nettiautossa oli myynnissä(joitain vuosia sitten) olivat juuri muuttoautoja koska sen saattaminen rekisteriiin oli mahdotonta ellei ollut muuttoauto..nyttemin tietysti tilanne muuttunut.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom